MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vedd le a lábad

2007. szeptember 14. - georgejr
Testvérblogunk nem szűkölködik mostanában postokkal. Bár ez már tényleg durva. Az ilyet ki kellene rugatni!


Hello Blog


Kedden délután a szokásos útvonalamon (Érd alsó - Bp. déli), mentem a barátnőmhöz, épp úgy, mint az elmúlt több mint egy évben. Ezen a vonalon már új Flirt vonatok szaladgálnak, így érthető, hogy minden nap ugyan ezzel a vonattal és ugyan abban az időpontban megyek.


Felszállás után levettem a cipőt a jobb lábamról, és feltettem az ülésre, mert fájt, kb. 4 hónapja beteg a nagy lábujjam, így kellet neki egy kis pihentetés. (A félreértések elkerülése végett: Az állomástól 3 percre lakok, az indulás előtt kb. 15 percel fürödtem le, tiszta zokni, tiszta láb, ezzen nem lehetett probléma:) ) Így ment egész úton, hallgattam a zenét, néztem a már megszokott tájat. Kelenföldre érkezve, az állomáson egy igen ittas embert láttam, sörrel a kezében. Imádkoztam, hogy a figura – ha fel is száll – ne a közelembe üljön, nem szeretem az alkoholisták jellegzetes szagát, főleg nem egy zárt térben.



Egy kis idő elteltével, a hapsi odaállt mellém, és beszélni kezdett, először nem értettem, hogy mit, mert zenét hallgattam. Kivettem a fülhallgatót, és mondtam, „Tessék?” Déi a Végáoás? (segitek: Déli a végállomás?) Mondtam neki, hogy igen. Ezután leült a mellettem lévő 4-es ülésbe. A Vonat elindult.


Menet közben odaszólt, bár már hallkan hallgattam a zenét, mert ezek nem érik be egy kérdéssel, ha egyszer válaszol neki az ember, egész úton beszélgetni akarnak:)


Emberünk megkért, hogy vegyem le. Először nem értettem mit, utána mutogatott a lábamra, hogy vegyem le a cipőt. Tájékoztattam, hogy cipő az nincs rajtam, csak zoki, és tudtommal ez nem tilos, nem ártok vele senkinek, nem koszolom össze a vonatok, kár ezzel nem keletkezik. Válasz: „Ja, jó”


Nem telt el egy perc, a figura megint felém fordult és megszólalt: „Tuomi? Atisvedle” A mondata után, fenyegetőzőül előkapott a zsebéből egy MÁV-os biztonsági szolgálat jelvényt, és lóbálta, meg akart félemlíteni. Csak ismételte, „Ve le, Ved le” Megkérdeztem tőle, hogy ezzel én mit ártok a MÁV-nak? Mi kár keletkezik abban az ülésben, ha nekem zokniban fent van a lábam? de hát Őt nem érdekli, vegyem le..


Ekkor az előtte ülő, két srác fordult hátra, és udvariasan szóltak neki, hogy legyen szíves hagyjon békén, nincs rajtam cipő, semmi rosszat nem csináltam, nekem pedig mondták, hogy jobb ha odébb ülök, jobb a békesség. Elkezdtem venni a cipőm, megfogadva a két srác tanácsát, azonban megkérdeztem tőle még, hogy ha szolgálatban van, akkor miért iszik, és miért részeg, valamint próbáltam elkérni az azonosító számát. A sörös kérdésre azt válaszolta, hogy „megiszom” azonosító számot pedig nem volt hajlandó adni.


Leszállás után a Déliben felkerestem a forgalmi irodát, vagy mit (első vágány melletti, kis fülke). Az ott bent dolgozó -meglepően udvarias és segítőkész- srácnak elmondtam a történetet és tájékoztatott, hogy sajnos így nem tudnak vele mit tenni, de ha tényleg úgy van, ahogy meséltem, és a vonatban nem tettem kárt, akkor nem volt jogos, hogy szólt nekem. Ez után mondtam neki, hogy nem is azzal volt a bajom, hogy szólt, mert szóljon, ha ez a dolga, azt nem értem, miért volt részeg és miért volt nála sör az út során. Az is lehet, hogy épp nem volt szolgálatban, akkor viszont azt nem értem, hogy miért mutogatja a jelvényét, és miért él vissza azzal.


Talán egyszer megtudom, ki is volt az az ember és szolgálatban volt-e, és ha igen miért volt részeg.


További jó blogolást!


Üdv: BKV figyelő

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr89164920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomasi · www.oriasi.blog.hu 2007.09.14. 07:58:38

Addig jó amíg nem ő vezeti a vonatot.Biztos szabin volt,csak nem bír a vasút nélkül élni:)

Manyizga (törölt) 2007.09.14. 08:23:14

Az ilyet meg kell semmisíteni, mert különben szaporodik...

VisszatérőJeti 2007.09.14. 09:22:01

Eze eegy bunnnökó paraszt volt, de nem éltél még igazán, ha nem kaptál pl életvezetési tanácsokat aldehidet kipárologtató naphosszat-lapátottámasztó MÁVÉP-es arcoktól, vaqy nem vontad magadra egy indián összes középkori átkát, amiért nem akartál tűlle venni 62 pár nejlonzoknit, amitől a lábam már ránézésre is büdös lesz.
Egyébként országos összehasonlításban az Érd-Déli pu viszonylat még a legjobbak közé sorolható.

Hefe 2007.09.14. 09:57:30

Az egy dolog, hogy a ficko reszeg volt. Az meg a masik, hogy nem kis bunkosag az embernek feltenni a labat a vonaton az ulesre. Ennel mar csak akkor nagyobb bunkosag, ha leveszi a cipojet hozza.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 10:01:59

Kedves Hefe, már miért lenne bunkosag, ha nem akarod osszekoszolni az ulest es zokniban felteszed a labad egy szabad helyre. Gondolom baratunk levette volna a labat, ha valaki oda szeretett volna ulni...

Layosh 2007.09.14. 10:05:20

Az az igazi parasztság, hogy feltetted a lábad cipő nélkül az ülésre, oda ahova a követhező kanyarban majd leül valaki. Nem volt nálad egy kis szotyola még? Úgy lett volna az igazi!
És még meg is írod...

Hefe 2007.09.14. 10:14:25

georgejr, hat tudod az a szomoru, hogy neked ez mar fel sem tunik.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 10:19:22

Hefe, ha elolvastad lathatod az indokot amiert feltette a labat...
"Felszállás után levettem a cipőt a jobb lábamról, és feltettem az ülésre, mert fájt, kb. 4 hónapja beteg a nagy lábujjam, így kellet neki egy kis pihentetés."
azt hiszem ez nem meriti ki a bunkosag kerdeset...

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 10:22:59

Egyebkent itt nem arrol van szo, hogy mekkora bunko volt a srac, mert a fajos labat merte pihentetni tiszta zokniban, hanem arrol, hogy egy seggreszeg vasutor hencegett az igazolvanyaval...

krtek24 2007.09.14. 10:32:28

Szerintem, ha fáj a lába, nyugodtan tegye csak fel az ülésre. Egyébként én nem szeretem, ha valaki felrakja a lábát az ülésre (se cipőben, se zokniban), de ez legyen az én egyéni bajom :)

Az összekoszolásról meg csak annyit, hogy Georgeljnek igaza van: általában az ember háta, feneke és feje koszosabb szokott lenni, mint zoknija.

Rocko- 2007.09.14. 10:32:56

hát utazóközönség az van. múltkoriban mi is kis pirossal vasutaztunk, csak déli-érd irányban. a vonat régebb óta bent volt, jóval indulás előtt, hát felszálltunk. erre jött egy teltkarcsúbb (ejtsd dagadt) nő, aki kinyitotta az ajtót, és elkezdte bemutatni a vonatot ismerősének, h azért van rajta kamera, h nehogy kiessen az ember. igen, az elektromos nyitású ajtón. na mindegy, nem volt túl hideg, csak tudnám ehhez miért kellett kinyitni az ajtót. aztán rá nem sokra felszálltak. ő, a férje sörrel, meg egy idősebb, 3-5 éves gyerek, meg egy kisebb, babakocsival. na innentől nem volt megállás, folyamatosan osztotta hangosan az okosságait a nő. a gyereke a födön mászott, erre a reakció: "nehogy már feltakarítsd a vonatot!".
szóval ez még csak a kínosabbja az utazóközönségnek, nem tudom, MÁV-nál nincs szűrés? üzletszabályzat?

trolipotlo 2007.09.14. 10:39:22

Hefe+Layosh, hányszor fingottatok bele a vonatülésbe abban a szarosgatyában, amiben előtte a vonatot a pályaudvar lépcsőjén ülve vártátok, ahová más a bélférges kutyáját szaratja? Utánad meg lehet, én ültem le??? Na? Peregjen csak az az életfilm!

Ha vkinek tiszta a lába és leveszi a cipőjét, még a számba is veszem, feltéve, ha nagymellű szőke p*csa.

king_one 2007.09.14. 11:58:43

Layosh: az előző kanyarban meg lehet, hogy egy csöves ott hugyozta össze magát, vagy valaki munkásruhában űlt ott, stb... ha vmivel kapcsolatban nem lehetsz finnyás, hát egy tömegközlekedési eszköz ülése biztosan az.

Subculture 2007.09.14. 12:26:31

Hihetetlen, hogy emberek fennakadtnak azon, hogy valaki felteszi a tiszta zokniját a vonat ülésére, ha belegondol, mik voltak azon az ülésen korábban, pláne, hogy inkább azon gondolkodnék, nem mászik-e ez-az a vonat üléséről a lábamra...

Másrészt pedig a történet és a probléma szempontjából teljesen mindegy, mibe köt bele az illető, ha nem teszi fel a lábát hát majd beszól azért, hogy miért leheli be a szennyes leheletével az ablakot.

Mi lenne ha megtanulnátok ilyenkor a problémára koncentrálni?

Amúgy meg volt már, hogy mellettem feltették egyesek cipőstöl a lábukat a bőrülésre, jött a kalauz és nem azt mondta hogy vegyed le bazmeg hanem szépen megkérte őket, hogy vegyék le a cipőjüket. és láss csodát rájötek hogy hülyék voltak és szó nélkül levették.

Hefe 2007.09.14. 12:30:12

Szamomra meg az hihetetlen, hogy ugy tunik, embereknek nem volt gyerekszobaja. Csak azert mert valaki a szaros gumicsizmajat felrakja a vonatulesre, az nem felhivas keringore, hogy akkor en is rakjam mar fel a "tiszta" zoknis labamat. Ennyi erovel bofoghetnek is mint a traktor allandoan, meg finghatnek, mert masok is ezt teszik? Terjunk mar eszre! A vonatules azert van, hogy oda leuljunk. Nem azert hogy a patankat felrakjuk.

Hefe 2007.09.14. 12:31:31

Szamomra meg az hihetetlen, hogy ugy tunik, embereknek nem volt gyerekszobaja. Csak azert mert valaki a szaros gumicsizmajat felrakja a vonatulesre, az nem felhivas keringore, hogy akkor en is rakjam mar fel a "tiszta" zoknis labamat. Ennyi erovel bofoghetnek is mint a traktor allandoan, meg finghatnek, mert masok is ezt teszik? Terjunk mar eszre! A vonatules azert van, hogy oda leuljunk. Nem azert hogy a patankat felrakjuk.

Subculture 2007.09.14. 12:35:00

szóval arra akartam kilyukadni, hogyha egy kalauzt nem zavar, akkor a mávigazolványos szabadnapos részeg állat ne már problémázzon.

Subculture 2007.09.14. 12:37:03

Látom, nem látsz túl a képzeteiden

Hefe 2007.09.14. 12:38:01

A kalauzt nyilvan nem zavarja, mert naponta ezerszer kellene szolnia, inkabb orul, hogy nem verik meg.
Nem a kalauzt kellene hogy zavarja a dolog, hanem bennunket embereket! Ezen dobbenek, hogy vannak akik nem ertik.

Hefe 2007.09.14. 12:39:44

Latom te meg meg nem szocializalodtal.

Subculture 2007.09.14. 12:47:01

jóvan akkor neked zsibbadjon csak a segged a 100éves vagonokon, amin csöpög le a húgy meg a sz*r mindenfelé. kicsit nevetséges a lábfeltevős hiszti mondjuk azok között a körülmények között, ami pl délnek megy.ennyi. flirttel nem utazom.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 12:50:16

Kedves Hefe, meg mindig nem latod a lenyeget vagy nem akarod elfogadni amirol a cikk szol?

hbe 2007.09.14. 12:54:40

Komolyan arról próbáltok meggyőzni, hogy az természetes, hogy valaki leveszi a cipőjét és felteszi a lábát az ülésre? Ha fáj a lábad, vedd le a cipőd, ok, az talán még elmegy, mert úgyis utazhatnál akár mezítláb szandálban is. De ne tedd már fel a lábad az ülésre. Ilyen alapon ha nekem fáj a lábam, és nincs hely, akkor beleülök egy öregasszony ölébe, mert nekem fáj a lábam.
Szerintem ha komolyan gondolod ezt a mávos blogot, töröld ki ezt a thread-et, aztán felejtsd el örökre, ha azt akarod, hogy valaki ezek után komolyan vegyen...
Vannak itt értelmes, hasznos dolgok, minek kellett ez?

Subculture 2007.09.14. 12:58:36

nem tom csak nekem tűnik fel, hogy a post a részeges mávoscsávó miatt készült? azért irta le az írója, hogy feltette a lábát és miért mert így érthető a sztori. ez egyáltalán nem mindennapos, hogy az emberelk felpakolják a lábukat. legalábbis én nem szoktam, és másokat se látok.

Subculture 2007.09.14. 13:01:55

olyan jó, hogy ilyen mintapolgárokkal vagyunk körülvéve=)

Adani 2007.09.14. 13:04:54

Én sem értem mi azzal a baj ha az ülésre teszi valak ia tiszta zokniban lévő lábát. Ha a sáros cipőjét teszi fel megértem ,h kiakadtok én is megtenném, de zokniban miért baj? Nem lesz tőle koszosabb ( inkább fordítva a lába lesz koszosabb az üléstől), elég dzsuva van rajta amúgy is, mellesleg tiszta zoknitól nme lesz az ülés koszos, mondom fordítva viszont működik, inkább BKV figyelő kollégának kellett volna aggódnia, h összekoszolja a zokniját.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 13:37:30

Kedves Hbe!
Nem próbálunk senkit sem meggyőzni, de aki inkább beleköt abba, hogy a srác feltette a lábát, mintsem, hogy egy vasutor reszegen az igazolvanyaval visszaelve osztotta az eszt, akkor tenyleg kicsinyes vilagban elunk. Ne haragudj, de itt most nem parasztsagrol van szo, mert fajt a srac laba.

Egyebkent, a tiszta zoknis labban en szemely szerint nem talalok kihivot...
"Szerintem ha komolyan gondolod ezt a mávos blogot, töröld ki ezt a thread-et, aztán felejtsd el örökre, ha azt akarod, hogy valaki ezek után komolyan vegyen..."

Mar ne is haragudj, de azt hiszem komolyan vesznek. Es ha azok komolyan vesznek, akik tenyleg elolvassak a cikket es megertik, hogy NEM normalis, hogy egy vasuti dolgozo az igazolvanyaval reszegen visszael mar megeri csinalni. Egyebkent ugy erzem komolyan vesznek, ha Te igy gondolod sajnalom. De azt hiszem az elmult 3 honap igazolja a blog letjogosultsagat ebben a formaban.

trolipotlo 2007.09.14. 13:39:55

Nna, akkor minden lábfeltevés-ellenes kollégának kívánom, hogy ülje végig azt a párezer km-t a szibéria-expressen, aludni is tilos, mivel nem ágy! Lehet gyakorolni a Bp. Keletiből 17:20-kor induló Eurocity-n, Velencében (IT) tessék szíveskedni kiszállni 14 óra múlva.

Valószínűleg ezen übertapasztalt utastársunk magától nem is fog rájönni, hogy azon a vonaton össze lehet húzni a szemben levő üléseket: vízszintes ágy lesz az eredmény.

Ettől még nem érzem magam sudribunkónak és nem teszem a lábam vasárnap délben sem a húslevesbe, ahogy a villamoson/buszon sem, mert nem pihenni szállok fel rá.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.09.14. 13:54:29

Ez a cikk tényleg nem arról szólt, hogy most mi van azon az ülésen, mellesleg tiszta volt a lábam, pont az ilyen primitív embereknek írtam le, mint akik kötözködnek. A múlt hónapba valaki az egyik flirt wc-jét szarral kente össze, mellesleg az egyik vonat oldalán egy fasz díszeleg, ma pedig láttam a 06-os vonatot, aminek össze van TAG-elve az oldala. Őket kéne baszogatni, és nem engem, azért mert feltettem a lábam az ülésre. Bérletem van, kifizettem az út árát, hagy utazzak már olyan kényelemben, ahogy én szeretnék, főleg azért, mert a kalauz sem szólt, és a MÁV irodában sem mondták azt, hogy nem szabad, vagy hogy szabályzatot sértettem volna ezzel.

Miért nem tudtok ezen átlépni, és miért nem tudtok a valódi problémára koncentrálni? Esetleg nincs rá magyarázatotok? Az, hogy az a koszos részeg leült a mellettem lévő ülésre, jobban beszennyezte azt, mint az én tiszta lábam.

Érd - Déli szerintem is az egyik legjobb vonalak közé tartozik, álldom is az istent, hogy ezen utazhatok. De itt nem erről volt szó.

Ne a témát kerüljétek, hanem a témára válaszoljatok. Ha nincs válasz, akkor jobb ha csöndbe maradtok:)

Subculture 2007.09.14. 14:02:34

trolipotlo 2007.09.14. 13:39:55
úgyis meg fogod kapni hogy jaj de hát emberünk csak Érdre ment

hbe 2007.09.14. 14:26:23

@georgejr:
Pont azért sajnálom, mert úgy tűnt eddig, hogy komolyan vettek, és ahogy írtam is, voltak eredmények, érdekes dolgok itt. Épp ezért nem vártam volna ezt a színvonalat. Fordítva kell nézni, a lábfeltevés a legkevésbé sem irreleváns ebben az esetben. Ránéz az ember a blogra, valaki feltette a zoknis lábát az ülésre, egy szolgálaton kívüli mávos meg elkezdett vele hőzöngeni. Nagy kaland, esetleg be lehetne mondatni még a rádióban vagy az országos napilapok is foglalkozhatnának vele... Ne már ezt.

@BKV figyelő

Én nem láttam itt primitív kötözködő embereket. Nem hiszem, hogy neked kellene megmondani, hogy ki maradjon csöndben és ki mit kommentezzen. Ha felvállalod a nyilvánosság előtt, hogy zokniban feltett lábbal utazol a vonaton, akkor nézz szembe azzal is, hogy a társadalom egy részének szemében ez bunkóságnak fog tűnni. Megjegyezném, van egy kis különbség aközött, amit az előző mondatban leírtam, meg aközött, hogy ha azt írtam, volna, hogy bunkó vagy. Feltételeztem, hogy egy aktív bloggernek ez természetes, és ha összehasonlítod a sajátod georgejr hozzászólásával, talán ezen is érdemes elgondolkoznod.
És ezek után nem csodálkozhatsz rajta, hogy a tényleges tartalom elsikkad, noha senki sem vitatja, hogy a része illető viselkedése elítélendő.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.09.14. 14:42:56

hbe 2007.09.14. 14:26:23 >>> Szerintem hagyd georgejr-re, hogy mit tesz ki és mikor. Eddig jól csinálta a dolgát, csinált egy tökéletes blogot, biztos nem véletlenül. Mint láthatod keddi esetről van szó, nem mai. Én már másnap mondtam neki, hogy mi történt, és megkért, hogy írjam le egy levélben és kiteszi. Nem volt sok időm, így csak mára készült el.

Ebből is tanulhat a MÁV, szerintem jó helyre került ez a levél. Talán rájönnek, hogy a szolgálaton kívüli biztonságitól el kellene venni a jelvényt, így nem tudna visszaélni vele.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 14:43:28

Mi továbbra is komolyan vesszük.
1. ha egy zoknis lábért rinyált a részeg, mellesleg jogtalanul, akkor másért is rinyált volna.
2. Itt a lényegi szó a részeg!

3 szóljon emilben még valaki aki szerint komolytalan lett a blog.

hbe 2007.09.14. 14:57:46

Ha szerintetek ez van olyan jelentőségű, mint hogy mondjuk hogy összegrafittizik a méregdrága vonatot, ám legyen.
Ha ez egy fórum lenne, és úgy lenne benne ez a thread, semmi gond nem lenne. De egy kvázi közszolgálati blognál egy kicsit más a helyzet szerintem. Minden tiszteletem ezért a vállalkozásért, hogy legyen javulás a máv dolgaiban. De szerintem nem ez az út, ami oda vezet.

Közérdeket csak abszolút hitelesen és elfogadhatóan lehet képviselni, amit nehéz megszerezni, és könnyű elveszíteni. Ha kétséges, hogy valaminek ilyen hatása is lehet, érdemes meggondolni, hogy a többség ki tud-e állni egy probléma mellett, mert különben a visszájára sülhet el a dolog.

Folyt. köv.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 15:31:10

hbe
en nem kivanok semmi tobbet hozzafuzni, de az eddig hozzaszolok nagyresze azt mondta, hogy nem volt bunkosag feltenni a labat az ulesre tiszta zokniban. Elismerem lehet bant valakit, de akit zavar az szerintem szoljon ha ilyet lat es figyelmeztesse az utastarsat, hogy ot zavarja.
De(!) a lenyeg tovabbra is azon van, hogy egy vasuti alkalmazott reszegen kotekedett egy utassal es igazolvanyaval visszaelt. Ez amellett, hogy etikatlan undorito is. Mar en is talalkoztam olyan vasutorrel aki matta reszegen b@sztatta az utasokat...
Ne akadjunk fel ilyen dolgokon. Ez az ember valoszinuleg kereste a balhet, hogy erejet "befolyasat" mutogassa.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.14. 15:32:12

georgejr: Engedelmeddel nem e-mail való ennek a kérdésnek a megvitatására. A kérdés az, hogy mit várunk el a MÁVtól, MÁV alkalmazottaktól?

Ha egy MÁV alkalmazott szabadnapos, vagy éjszaka dolgozó vasútőr megy haza munka (és cimborákkal való poharazás) után, akkor is MÁV alkalmazott. Akor is örülünk, ha a vonaton tájékoztat, vigyáz a rendre, igyekszik a garfitit, a felhasogatott ülést megakadályozni. Igyekszik betartani és betartatni azokat a szabályokat amik az utasok érdekét, kényelmét szolgálják.

Ha ezt várjuk el tőlük, és nem a szemük behunyását amikor nincs kényszer rajtuk, akkor igenis fel kell lépnie, az igazolványát is felhasználva, akkor is, ha éppen kocsmából megy haza sörrel a kezében. És nekünk nem felháborodni kell, hanem megköszönni, mert ezt kértük tőle, és tényleg megteszi szívességből akkor is, ha ez nem kötelessége. Ez igaz minden esetre.

Ergo, ha a láb feltétele kapcsán a vasutasnak igaza van, és először kultúráltan megkérte emberünket aki nem csak feltette a lábát kényelmesen, hanem... akkor nem szólhatunk semmit. Ha az emberünk mérlegelte az utas érvét szintén nem szólhatunk egy rossz szót sem.

Mert komolytalan az ellen szólni, azt kifigurázni amiért harcolunk.

A történetnek két oldala van:
1. tényleg nem zavart ott senkit az a láb.
2. Ha egy embernek fenn lehet, mindenki arra fog hivatkozni, minden körülmények között, és azokba a vitákba nem jó belemenni. Valahol meg kell hőzni a határt. Pl. a fekvőhelyes kocsi - egyéb kocsi is lehet példa, és sokminden más is.

Mérlegelni kell. Lehet egyetérteni vagy nem egyetérteni a döntéssel, de azt várjuk, hogy a MÁV alkalmazott akkor is cselekedjen amikor nem kötelessége, akár szolgálaton kívül is, akkor nem korrekt amiatt szólni, hogy ezt megteszi.

Ha valaki kötözködni akar, akkor ezer más dologba azonnal beleköthet, nem fog mérlegelni, nem fog gondolkodni, stb.

MÁVnál nincs azonosító szám, ha szolgálaton kívül van, akkor meg miért ne ihatna?

Más kérdés, hogy kellemetlen dolog az, hogy az unalmas éjjeli szolgállat után poharazgató éjjeli őr az, aki az utassal próbál kommunikálni, nem pedig a kalauz. Nem alkalmas a feladatra, és nem hívott valakit aki alkalmas, ami hiba.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 15:43:36

Elf, ha szolgalaton kivul vagyok, es igazolvannyal figyelmeztetek valakit, akkor a vasuttarsasagot kepviselem. Ilyenforman kerdese a kepviselet es az alkalmassag is.... A Mavnal van azonositoszam, csak nem mondjak meg es nem teszik ki, mert sir miatta a szakszervezet...

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 15:54:32

A történetet lezárandó beszéltem illetékesekkel a MÁV-tól.
Amennyiben nem veszélyezteti az illető más utasok, illetve a szerelvény tisztaságát, nem akadályozza mások helyfoglalását úgy nincs akadálya, hogy zokniban feltegye a lábát az ülésre.
Ittasan semmilyen mávos alkalmazottnak nincs joga intézkedni, igazolvány felmutatásával munkaidőn kívül sem. Munkaidőben pedig azonnali feljelentést kell tenni és elbocsátják.
Ennyi. Hívjátok fel a MÁV-ot ha nem hiszitek:)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.14. 16:01:17

georgejr: Van olyan beosztás amihez tartozik azonosító, de nem mindenhez, ha jól tudom, általában nincs :)

Emlékszel arra az esetre, amikor politizáltunk. Nos akadt egy kisebb vitám egy politikussal, ha politikai blogunk lenne nagyon szép post lenne belőle, ide nem való, mert a szereplők felismerhetőek benne túlzottan, és ugyan vasútfejlesztésről szólna az eredeti kérdés, az egyik parlamenti párt nagyon csúnyán jönne ki belőle. (Parlamenti demokrációval való viszonyukat is megkérdőjelezné)

Viszont, ott is tudomására kellett hozni a képviselőnek: NEM érdekel ő milyen oldalhoz tartozik, és őt sem érdekelheti a választópolgár hova tartozik. Neki képviselnie kell, és javulnia kell a helyzetnek.

Nem barátok, ellenség, stb. van, hanem mindannyiunk számára jobb ország.

Így van ez egy bloggal is.

Ha azért küzdünk, hogy a MÁV minden alkalmazottja megtegye ami tőle tellik, akár szolgállaton kívül is, akkor ne köpjük magunkat szemen szimpátia alapján.

És igen: fontos az is, hogy egy vasutas, ha a vasúton van a MÁVot is képviseli. Ha egyenruhában van, ha hallod, hogy vasutas, akkor is felelősséggel tartozik. Sőt akkor is, ha nem vonaton van csak egy blogra ír. Ezen még van miért javítani, de igenis próbáljon meg egy MÁVos rendet tartani szolgálaton kívül is.

És igenis gáz feltenni a lábat zokniban is. Nem azért mert koszos, vagy nem koszos. Hanem azért, mert egyféle példát mutat, és ellehetetleníti azt, hogy rendet tartsunk a vonaton, mert kivételeket kreálunk és mindenki kivételnek fogja magát érezni. Úgy mint a képviselő aki szerint a pártjára az alkotmányos követelmények nem vonatkoznak.

Ha rend lesz, és normálisan mérlegel a többség, nem lehetetleníti el a kivétel a rendcsinálást, majd akkor lehet kivételeken gondolkodni.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 16:13:00

"Ha azért küzdünk, hogy a MÁV minden alkalmazottja megtegye ami tőle tellik, akár szolgállaton kívül is, akkor ne köpjük magunkat szemen szimpátia alapján."
Abban az esetben, amikor beszelni alig tud a sok ital miatt, akkor inkabb meg se szolaljon, mert valoszinulog ha elmegy wcre, akkor o is lebrunyalja majd mert a mozgaskontroll luxus ilyenkor. Egyebkent kerlek olvasd el az indokot is miert rakta fel a srac a labat. Nem azert mert hudelazagyerekvagyok. Hanem mert fajt, es valoszinuleg a logatas miatt jobban fajt volna. Itt az a lenyeg, hogy abban a pillanatban, hogy reszeg nem kepviselheti a MÁV-ot.
Nem kopom szembe magunkat szimpatia alapjan kedves Elf. Engem nem a beszolas, a felszolitas bosszant, es ezt mar tobbszor is leirtam, hanem a felszolito viselkedese, allapota.

Ez a post ismet egy pelda, es tokeletes pelda arra, hogy egyes MÁV-os alkalmazottak nem megfelelően végzik a munkájukat. Amennyiben tilos feltenni a lábad, még ha fáj is, akkor a kalauz végezte rosszul a munkáját, ha nincs ezt tiltó szabály, akkor pedig a vasútőr járt el szabálytalanul illetve teljesen jogtalanul. Mint írtam ittasan még munkaidőn kívül is tilos eljárni bármilyen ügyben. És esetünkben a vasutas részeg volt. És ezen van a hangsúly! Ugyanígy nem igazoltathat egy ittas rendőr sem.
Részemről topic off.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 16:15:46

Jajj bocsi. Elf: minden utasokkal érintkező vasutasnak (kalauz, vasútőr) van azonosítószáma. Hiszen a büntetésben, utasleadási lapon, intézkedési jegyzőkönyvön szerepel a nevük mellett az azonosító is.

From Magyarisztán with Love 2007.09.14. 16:21:03

A (szó szerint) szenvedő alany eljutott az evolúció ama magas fokára, hogy ha fel is rakja a lábát az ülésre,leveszi a cipőjét.Láb tiszta,zokni tiszta,no problem.

Én is raktam fel a lábamat ülésre.Volt hogy levettem a cipőmet,de volt hogy nem-ilyenkor remek szolgálatot tett egy újság.A műbőr ülést pedig remekül le lehet törölni egy papírzsepivel.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.14. 16:51:44

georgejr: A kalauz kapcsán: Valóban hibát követett el, ha járt arra, ez nem biztos, nem tett róla senki említést.

Az ittasságot illetően pedig: egyellőre feltételezzük, egy olyan ember állítása által aki mozgsból, viselkedésből nem, külsőből, és a sörösdobozból következtet, messziről eleve leírja a személyt, eleve eldönt dolgokat ami után majd később kifigurázhat :)

Magyarul: Elvárjuk a vasútőrtől, hogy eljárjon.

És akiről az előítéletes és kötekedő utas aki nem tartja be a normális viselkedés normáit, és a walkmannel a fülében minden emberi közlést kirekeszt és a végül nagy nehezen átmenő kérésre is bunkón válaszol, az előítéletével egyező rosszat mond az ne intézkedjen? Háááááát nem tudom.

Amúgy meg: Az igazolvány felmutatása (láttad a rajta lévő adatot) megfélemlít de ő nem igazolja magát c. történet is erősen sántít.

hbe 2007.09.14. 17:37:30

@georgejr

Irok majd részletesebb emailt azzal kapcsolatban, hogy egy érdekvédő watchdog portálnál mik azok az apróságok, amire figyelni kell.

A watchdog-nak a másik oldal meghallgatása nélkül kapásból azt írni bármire, hogy: "Bár ez már tényleg durva. Az ilyet ki kellene rugatni!" szerintem nem járul hozzá az oldal hitelességéhez és nem javítja a MÁV-val való együttműködést.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.09.14. 17:41:59

Akárhogyis szerintem bunkóság lábat feltenni az ülésre ha tiszta, ha koszos akkor meg még rongálás is. Ha fáj, ha nem. Emberi büszkeségből. Ha az öreg néni vagy bácsi nem teszi fel akkor egy walkmant hallgató fiatalabb se tegye fel.

A posztról: tintázott mávos megpróbál intézkedni szolgálaton kívül és ez baj??? Úristen hát a "normálisabbja" szolgálatban sem tud! Lehet azt is leszóltad volna, ha nekiáll takarítani !

Béke veled!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.14. 18:12:26

sambalabammbumbumm: Jól látod, az idősebbek sem teszik fel lépten nyomon a lábukat, sőt.

Ha mindenki akinek fáj a lába, éppen úgy érzi neki kellemetlenséget, kényelmetlenséget okoz, ha nem nyújthatja ki feltenné, kinyújtaná, nem lehetne normálisan utazni, ezért az a normális, hogy nem tesszük fel a lábunkat, nem fújunk taget a vonatra, stb.

És ezt a normát rombolja akára zokniban lévő láb is.

A grafitis is mondhatja, a magyar scene szégyene lenne, ha nem fújnának pöcsöt a vonatra, és különben is van védőréteg ami után követlező mosásnál lejön, semmi baja a vonatnak...

A gond csak az, hogy a vonat a miénk, a mi pénzünk megy rá, mi használjuk, nekünk kell vigyázni rá, és ebben jó példával elől járni.

Az aki felteszi a lábát, utána mást leparasztozgat, na az komolytalan. Mert ő is rombolja a normát, akár jobban is mint az ivás... És ezzel a példával, nemhogy nem vigyáz arra, ami a miénk és amivel utazunk, de példa révén is, és közvetlenül is rombolja azt.

Ha csinálna bárki egy "grafitisek grafitiellenes blogját" és hol azon anyázna, hogy miért van grafiti, hol azért mert nem hagyják a grafitisek fújni, akár grafitis tenné, akár nem, azon is csak röhögnénk :)

Girhes macska 2007.09.14. 20:29:02

Akkor bunkózzatok le engem is, mert két trombózis után bizony felteszem a lábam az ülésre, ha hosszabb útra megyek, ahogy a kocsiban is inkább a hátsó ülésen utazok, hogy ott is fel tudjam tenni a harisnyás lábamat. És még a repülőn is felállok és tornázom, ahogy azon a szűk helyen lehet.
Érdekes, még senki sem mondta, hogy normaromboló lennék, az utastársak eddig megértették, hogy nekem erre szükségem van. (Persze az is tény, hogy még nem találkoztam részeg vasútőrrel.) Igaz, hogy többnyire nem egyedül utazom és így általában a férjem ölébe rakom az inkriminált lábat, csak akkor foglalok el még egy ülést, amikor nincs tömeg a vonaton.
Nem igazán értem, hogy egy harisnyás/zoknis láb mekkora kárt bír okozni egy - amúgy többnyire mocskos - vonatülésben...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.14. 20:38:51

Tornázni a repülőn szabad. A férjed ölébe rakni a lábad szabad, főleg hosszabb úton, sőt vonaton felállni is szabad.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 22:09:13

Kedves Elf, hbe.

Rákérdeztem a MÁV-nál. lsd fenti commentem.
Ha figyelmesen elolvasod a bejegyzest, akkor egyértelműen kiderül, hogy ittas volt. Gondolom ezt tanuk is megtudjak erositeni. Egyebkent ha jar itt egy vasutas kerem oldja meg azt az egeto kerdest, hogy tilos-e tiszta zokniban labat tenni az ulesre.
Fiuk ne mondjatok nekem, hogy az ittas vasutor jogszeruen jart el!

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.14. 22:22:05

Két dolgot idéznék:
ÜSZ 84. KF.:
"A jegyvizsgáló vagy a munkatárs nem köteles az utas részére igazolnia magát, de
az utas kérésére köteles az utólagos azonosításához szükséges információkat (telepállomását
és azonosító számát) megadni."

A másik -ez a postban olvasható-:
"Az ott bent dolgozó -meglepően udvarias és segítőkész- srácnak elmondtam a történetet és tájékoztatott, hogy sajnos így nem tudnak vele mit tenni, de ha tényleg úgy van, ahogy meséltem, és a vonatban nem tettem kárt, akkor nem volt jogos, hogy szólt nekem. Ez után mondtam neki, hogy nem is azzal volt a bajom, hogy szólt, mert szóljon, ha ez a dolga, azt nem értem, miért volt részeg és miért volt nála sör az út során. Az is lehet, hogy épp nem volt szolgálatban, akkor viszont azt nem értem, hogy miért mutogatja a jelvényét, és miért él vissza azzal."

Miről is vitázunk?

Vizipók56 2007.09.15. 07:07:41

Szerintem mindkét szereplő bunkó volt - a mávosoknál (gondolom) ez alapkövetelmény, de azért én sem ülnék le szívesen egy olyan helyre, amit egy vadidegen előtte a lábával melengetett... (lehet, hogy épp valami fertőzéstől fájt a lba?)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2007.09.15. 10:11:49

Jézusom :D Gyerekek, gondolkozzatok már egy kicsit. Szerintetek minek a nagyobb az esélye - annak, hogy akkor szedtek össze valami fertőzést, amikor a buszon megfogjátok a csupasz kezetekkel a fogódzkodót, amit azelőtt bármelyik random csöves összetaperolhatott, vagy attól, hogy nadrágban ráültök arra az ülésre, ahova más a tiszta zokniját tette? Még ha ugyanannyi is (és nem az), akkor sem kéne szegény srácnak letépni a fejét. Ez már nem igényesség, hanem kényeskedés, a seggetek alá is steril gézt tesztek, amikor leültök? XXI. század, eh...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.15. 11:56:53

HavocS: Nem azzal van a gond, hogy fertőzésveszély, hanem azzal, hogyha 1 felteszi és azt mondjuk a láb feltétele normális, onnan minden öreg, minden éppen fájós lábú felteszi, akkor is, ha nem tiszta zokniban van, akkor is, ha nincs hely. Ezért van a normális viselkedés határa ott, hogy csak úgy nem tesszük fel. Mindenki kitalál magának okokat :) És előbb-utóbb az öregek azt fogják kitalálni, ha a lábuk feltételére nem kapnak külön helyet majd belédrugnak, rád rakják fel a sáros csizmát...

Mindig csak egy kicsit engedünk többet, egy olyan kultúrában ahol jelenleg a normák betartása, megvédése, az értelmeskivételek és a nekem is jár elkülönítése nem túl jól megy.

kacsa! 2007.09.15. 13:01:44

Nem olvastam el minden kommentet, de : ha messzire utazok, és van hely, és nem valakinek az orra alá dugom a lábam, akkor szoktam alátenni újságpapírt, vagy ha van nálam törölköző, azt. Én nem szeretnék olyan helyre ülni, ahova más a lábát tette, és nem érdekel, hogy most mosta le. Kiv. ha pl. csinos kis barna hölgy az illető, akkor az ölembe is teheti ;)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.09.15. 13:35:25

Vizipók56 2007.09.15. 07:07:41 >>> Ha 4 hónapja fertőzéstől fájna a lábam, szerintem már nem lenne minek fájnia.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.09.15. 13:39:42

Nagyobb fertőzésveszélyét látom annak, mikor a szarosseggű, aki nem fürdik, nyáron 35-40fokba beleizzad az ülésbe. Nah az fertőzésveszély

Vizipók56 2007.09.15. 13:55:01

"Ha 4 hónapja fertőzéstől fájna a lábam, szerintem már nem lenne minek fájnia."

Várd ki a végét! :-)

"Nagyobb fertőzésveszélyét látom annak, mikor a szarosseggű, aki nem fürdik, nyáron 35-40fokba beleizzad az ülésbe. Nah az fertőzésveszély"

Az IS fertőzésveszély - és igazad van, nagyobb. De én a kisebbet sem szeretem...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.09.15. 14:07:42

Nem, hogy örülnél, hogy tiszta lábammal lepicoltam a koszos ülést:D

Vizipók56 2007.09.15. 14:24:15

Ebben IS van igazságod: a legtöbb ülés felületénél valóban csak tisztább lehet az emberi láb! :-) De bocsáss meg, akkor is fenntartom a véleményem (egyetértve kacsa! kiegészítésével a csinos barna hölgyeket illetően:-) - a lábnak nem az ülésen a helye!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.09.15. 14:35:02

Vizipók, nincs az ülésen helye, jól látod. De amig utazásom során, szakatt reklámszatyros, mozsdatlan, düdös, össze szart, hugyozott ruhában látok embereket az ülésen ülni (ezzel besszenyezve azt), ezen fellül ingyen utazik, mert se jegye, se bérlete, addig én is meg fogom azt engedni magamnak, hogy ha tiszta a lábam, és esetleg fáj, felteszem az ülésre.

MÁV is megmondta, ha nem akadájozok vele senkit, és tényleg tiszta, azaz nem szennyezem be vele a vonatot, akkor semmi gond vele.

Inkább utánam ülj le abba az ülésbe, mint a fent említett emberek után.

pingween 2007.09.15. 16:57:45

tényleg minősíthetetlen, ha egy alkalmazott részeg a szolgálati idejében és kötözködik.

viszont csapjátok fel bármelyik "illemtankönyvet", feketén fehéren le van írva, hogy cipőt, zoknit tömegközlekedési eszközön levenni kifejezetten illetlen, feltenni a lábad az ülésre szintúgy. nem az a lényeg, hogy a MÁV, meg a Btk. szerint nem ütközik szabályokba, egyszerűen téged minősít, kvázi szegénységi bizonyítvány. még akkor is ha fáj a lábad. társadalmilag nem elfogadott, ugyanúgy, ahogy nem köpködsz az utcán, pedig "attól nem lesz koszosabb".

és ettől lesz komolytalan az amúgy kiváló kezdeményezés.

Vizipók56 2007.09.15. 17:20:33

Kedves BKV figyelő · www.bkvfigyelo.blog.hu 2007.09.15. 14:35:02 !
Ez kb. annyi, mintha azt mondanám: Én most letépem ugyan a körmeid, de ugye mennyivel kellemesebb, mintha még a szemed is kinyomnám és megnyúználak.... Természetesen igazad van, nem szívesen ülnék az általad jellemzett helyre - de hidd már el kérlek, a Te lábad helyére sem!
Amúgy - gondolom véletlenségből - elírtad az alábbiakat:
amig = amíg
szakatt = szakadt
mozsdatlan = mosdatlan
düdös = büdös (vagy dühös? :-))
össze szart = összeszart
hugyozott = húgyozott
fellül = felül
akadájozok = akadályozok

A fentiek fényében kezdem megérteni álláspontod...:-)

Subculture 2007.09.15. 17:31:21

Elf:
attól, hogy a graffitis pöcs(ö)t rajzol a vonat oldalára, nem fog mindenki. Attól, hogy egyesek összehugyozzák a vonatot, a mamik még nem fogják. Attól, hogy egyesek rágyújtanak olyan helyen, ahol nem kéne, nem fog más is csak ezért rágyújtani.
Attól tartotok, hogy ha ez a szegény gyerek felteszi a fájós lábát, akkor ezen felbuzdulva a mamik is fel fogják??? ez komoly? ...

"És előbb-utóbb az öregek azt fogják kitalálni, ha a lábuk feltételére nem kapnak külön helyet majd belédrúgnak, rád rakják fel a sáros csizmát..." -Tényleg ezt gondolod az idősekről? mert én nem

Mint már említettem, szerintem tök parttalan ez a hiszti a zoknifeltevés miatt. Mivel igen ritka, és meglehetősen speciális körülményeket kíván meg.(úgymint fáradt/fájós láb+kevés utas
Kérdeztelek titeket, hogy milyen gyakran láttok ilyet, hogy valaki felteszi a lábát... válasz nem érkezett. vajh miért?

Subculture 2007.09.15. 17:37:07

pingween 2007.09.15. 16:57:45 "nem az a lényeg, hogy a MÁV, meg a Btk. szerint nem ütközik szabályokba, egyszerűen téged minősít, kvázi szegénységi bizonyítvány."

akkor ez az ő baja.. nem a tiétek. ha őt nem zavarja, hogy bunkónak nézik hát nem zavarja. de nézzetek már körül kicsit bkvfigyelő blogján is, mik meg nem jelennek és történnek. Hugyozni a buszon nem illetlenség? másokra ráköhögni? a másik szájába bújva csókolózni? köpni, tagelni? orrotpiszkálni? hangoskodni? sörözni? kötekedni? lányokat leszólítgatni? KOLDULNI? bár tenné fel inkább mindenki a tiszta zoknis lábát!

Subculture 2007.09.15. 17:39:00

btw: illemtankönyv:
én tanultam protokollt és a tömegközlekedési eszköz nem az a hely, ahol feltételezem, hogy embertársaim ezt betartják

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.09.15. 18:29:30

Vizipók56 2007.09.15. 17:20:33 >>> Ha már nem tudsz mit mondani, akkor inkább hagyjad, ne a hibáimat keresd, mert ez már végképp nem tartozik ide. A blog egy olyan hely, ahová mindenki úgy ír, ahogy szeretne, akár az egyszerűsített, internetes nyelven is;) Ez is legyen az én bajom, oké?

Vizipók56 2007.09.15. 19:57:48

BKV figyelő · www.bkvfigyelo.blog.hu 2007.09.15. 18:29:30

dékltzweurzteu84zt4e5645 456o 54o4

(Tudod ez az én egyszerűsített, internetes nyelvem. Azt jelenti: Végezd el legalább a nyolc általánost, azután írj!)

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.15. 20:42:54

jo itt kerem befejezni a masik sertegeteset. bann lesz megegyet latok!

baybee 2007.09.15. 20:50:57

Én is fel szoktam tenni a lábam az ülésre cipő nélkül. Ezt főleg akkor tetteszem, amikor fáradt vagyok. Néha elgondolkodtam azon, hogy mi van, ha leszálláshoz készülődve kinyitom a szemem és nem lesz már cipőm... Szóval azóta kicsit óvatosabban veszem le a cipőm ilyen céllal... :O)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.09.15. 21:21:37

Nem személyeskedtem, nem sértegettem senkit, Vizipók játéka ez...:)
süti beállítások módosítása