MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kisiklott egy személyvonat a Keletinél

2007. szeptember 07. - georgejr


 Kisiklott egy személyvonat négy kocsija a Keleti pályaudvarnál a Kerepesi úti felüljárónál délután egy órakor. 60-120 perces késésekre lehet számítani az érintett vonalakon (Bp-Miskolc, Bp-Szolnok, Bp-Bécs). Az elővárosi vonatok csak Ferencvárosig, illetve Kőbánya felsőig járnak.

A balesetben senki nem sérült meg, de a mentés idejéig a pályaudvart csak korlátozott számban használhatják a vonatok: csak a nemzetközi, az intercity és a távolsági járatok futhatnak be.

A műszaki mentés jelenleg is tart, a baleset okait még vizsgálják. A Süllysápra tartó személyvonat kisiklott kocsijai lezártak a Ferencvárosi pályaudvarra és a Kőbánya felső állomásra tartó négy vágányból kettőt.

Forrás: index.hu
indexes fotók

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr54159651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.07. 16:24:41

Origon jobb a cikk a témáról. Ezen felül ott látszik, hogy piros csíkos felújított BHVk az érintettek. Ha műszaki ok miatt történt a baleset ez fontos lehet.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.07. 16:43:37

Ami az indexen kimaradt:

"gödöllői és a sülysápi betétjáratok ideiglenesen kimaradnak a menetrendből"

petya.bacsi 2007.09.07. 16:55:16

erre nem lehet mit mondani. sajnálom a várakozókat, én már anyáznék rendesen többtízezres bérlet mellett.

hazajönnék taxival, és a százezres számlát elküldeném a mávnak.

Adani 2007.09.07. 17:04:55

Pár éve már volt olyasmi, h kicsit elnézték a tolatást és belement egy büfébe a vonat. Az nem ott volt? Vagy lehet ,h a Nyugatinál?

petya.bacsi 2007.09.07. 17:14:33

csókoltatom a MÁV-ot, persze, kimaradnak a helyi személyek, az utasok a hatvani/szolnoki vonatra próbálnak majd jókedvűen felpréselődni. jó játék, többször volt már benne részem: 1 vonatra 3 vonatnyi ember, egymás hegyén hátán (jobb esetben, mert a helyi személyek nem szoktak tele lenni, csak a szolnoki/hatvani, kivéve persze reggel).

a MÁV hálát adhat az égnek, hogy senki sem sérült meg, rossz belegondolni, hogy mi lett volna, ha a reggeli vonatnál, ahol a peronon, a vonatkocsikban is állnak, több ezer forintért a diákok/dolgozók történik mindez. mert ugye hely az nincs. minden nap vonatozom sajnos, és a helyzet nem javul.

petya.bacsi 2007.09.07. 17:22:06

Origo: "A várakozókat arról tájékoztatják a hangosbeszélők, hogy vonatpótló autóbusszal tudnak eljutni Kőbánya-Kispest állomásra azok, akik az elővárosi vonatokkal akarnak utazni."

Kedves Origo! Sülysáp/Szolnok vonalon nincs Kőbánya-Kispest. Kőbánya felső van...

kakkabéla 2007.09.07. 17:35:38

"60-120 perces késés" az anyátok az!
13.25-ös vonat helyett 15.25-ös volt kiírva, ami 40 perccel a kiírt idő után indult.
És a jegyet ki váltja vissza?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.07. 17:40:36

petya.bacsi: Nézted a képet? Tudod mi történt? Nem? No akkor segítek: alacsony sebesség, a kocsik kisikolottak, de nem borultak, nem látni semmi sérülést a kocsikon.

Baleset esetén pedig a szükségmenetrend a késésekkel és kimaradásokkal természetes. Múltkor pont azért kaptak, mert a kevés kimaradás miatt több volt a késés.

Viszont szerintem kifejezetten ügyetlenül kezelik most is a helyzetet. Megmondom miért.

1. Budapest-Bécs vonal: megoldanám, hogy az utasokat a Délibe átvinném (metróval) és a Déliből indítanám a vonatot, ill az érkezőt is oda küldeném. Aki ugye érkezik az tovább úgyis csak jelentős késéssel indulhat a keletiből, és így nem 40 perc késéssel érkezik, hanem az ajándék BKV jeggyel max 15.

A késés ha Kelenföldig nem is hozható be, de csökkenthető, és onnan pedig hamar behozná, ha odafigyelnének rá.

Ezzel ugye csökkenne egy kicsit a távolsági vonatok zsúfoltsága.

Kevesebb késés => kevesebb kocsihiány => néhány plusz vonat indítható a következő állomáról.

2. Sok vonatot összevonhatnak, legalább egy szakaszon. Ha az azonos irányba menő különböző jellegű vonatokat össze lehet kapcsolni, így a vonatok közötti biztonságos követési távolságra nem kell ügyelni, ismét kevesebb késéssel indíthatók, és az első állomáson szétszedhető a vonat.

Ismét csökkenthető a késés.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.07. 17:44:54

Ott szerintem az origo tévedett, de hát újságíró ilyen apróságra nem ad. Indexen is olvastam, hogy a 737es Boeingeken "Orrnál lévő segédszárny" is tönkremehet. Az orrsegédszárny nem az orrnál van, így nem tudom mire gondoltak. Nem láttak még repülőt? Szóval ilyen volt a magyar újságírás akkor is, ma is.

Ez átmegy olvasószerkesztőn, mindenen. Szerinted a sok újságíróból aki elég ritkán ül vonaton (repülőn gyakrabban) mikor lesz olyan aki a vasútállomások nevét sem tudja? (Azt sem, hogy hogy néz ki az a repülő amin azért többet ül)

No, az első javítja az állomásnevet rosszra, utána a többi már úgyhagyja, ismerős, érti, és nem jár azon a vonalon.

kakkabéla: A 13:25ös valószínűleg elmaradó betétjárat, a 15:25 pedig 40 percet késett.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.07. 17:48:18

Hmmm... Szerintem a Maestral nemzetközi gyors is érintett lesz, valószínűleg a Kanizsa-Zala IC is, és a Venezia EN is, pedig arról nem szólnak semmit.

petya.bacsi 2007.09.07. 17:52:31

tudom mi történt, egy nagyon közeli ismerős ott van a helyszínen, és elég jól vagyok tájékoztatva - sokakkal ellentétben nem légből kapott infókat írogatok össze-vissza.

összekapcsolni nem fognak vonatokat, tapasztalat. és minden ilyen helyzetet (pl. felsővezeték-szakadás) iszonyat rosszul kezel a MÁV.
pl. Pécelnél szinte két havonta-három havonta rádől egy tehetautó a sinekre, tájékoztatva nincsenek az utasok. ezt már máshol leírtam, hogy milyen szépen szívtunk. felsővezeték-szakadásnál szintúgy. minden nap utazom vonattal, lassan egy könyvet is írhatnék az élményeimről.

láttam a képet, az origos képen elég szépen megdőlt a szerelvény.

petya.bacsi 2007.09.07. 17:55:29

TheElf: te vasutas vagy? nincs üresedés? :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.07. 18:23:59

Nem vagyok vasutas, de ettől még látom mi a helyzet.

Ha jól látom 1 kocsi megdőlt, de ebből nem lett volna személyi sérülés reggel sem.

Dzsimbo · http://teszkopolisz.blogspot.com 2007.09.07. 20:28:59

A vasutasok már egy ideje mondogatják (nem a vízfej része), hogy a fokozatos leépítések miatt a balesetek megszaporodnak. Lehet ez fatális véletlen, nem ismerem a helyzetet, de ha megnézzük milyen sorba illeszkedik, elég aggasztó. A biztonságot egyre kevésbé lehet garantálni a jelenlegi viszonyok között..

Narrátor (törölt) 2007.09.07. 21:08:43

Dzsimbo, ehhez hozzátartozik a vasutasok munkamorálja is. Ja, azon a váltón, amin kisiklott a hatvani ingázó, nemrég' oldották föl rajta a 20-as lassújelet, mert állítólag "megcsinálták". Innen üzenem a főmérnöknek, aki a Híradóban azt mondta, hogy ez benne van a pakliban, hogy az ő autójának kereke is szakadjon ki 2 hónap múlva, hisz' ez benne van a pakliban.

Narrátor (törölt) 2007.09.07. 21:09:20

Ja, még valami, ökölszabály:

Valós késés = MÁV által elismert x 2 !!!

Fandi 2007.09.07. 21:25:03

A 17:35-ös miskolci IC-vel szerettem volna menni.
18:05-kor a vonat még nem indult. A menetrendi táblán (vagy mi a neve) még csak a 15:35-ös miskolci IC volt kiírva. A kalauz közölte, hogy a járatra a 15:35, 16:35 és 17:35-ös jegyek is érvényesek. Gondolhatjátok mi volt ott.
A hangosbemondó, meg csak azt mondta, hogy 17:35-kor indulunk.

Én hagytam az egészet a manóba, és remélem a reggel 6-os IC már menetrend szerint (legalábbis nagyjából) fog járni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.07. 22:11:43

Állítólag elég sok helyen lett az ügy miatt késés olyan vonaton is ami a keletinek közelében sem volt.

petya.bacsi 2007.09.07. 22:22:18

Narrátor mond valamit.

Kiakadtam én is azon, hogy "benne van a pakliban" ez a lehetőség. ez így van, vagy biztos így van (nem értek ehhez), de ezért kellene tenni valamit, nem? innentől már a vonat bármikor leszédülhet a sínről, mert "benne van a pakliban"?

télen fagy a váltó, nyáron görbül a sín, szakad a felsővezeték, és most már leeshet a vonat bármikor, hisz "benne van...".

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.09.07. 23:32:38

Kőfelsőre vonatpótló villamost is lehetett volna indítani. Nem lett volna praktikusabb? (37B Keleti pu-Sörgyár)

From Magyarisztán with Love 2007.09.09. 14:31:45

Előtte nap pont a Kanizsa/Zala IC-vel jöttem haza.U.arról a vágányból indulnak...Holnap megint megjátszom.
A sírkövemre ezt véssétek:"Itt fekszik Szandra.Volt két nagy szerelme,és szobányi cipője."(Na,ezt honnan loptam?Megfejtőnek baccpapucs.)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.09. 16:51:51

Mibe, hogy valamelyik napi sorzatból... (A heti sorozatok többnyire amerikaiak, ott a kinek hány cipője van téma nem játszik be. Közép- és Dél-Amerikai szappanoperában sem. Egész estés filmben sem) TV2n ha jól tudom polgármester van, meg kórház... RTL Klubhoz inkább illik a karakter, de nem hiszem, hogy Barátok Közt, mert nem fér a studióba a szobányi cipő. Meg amikor legutóbb néztem nem volt benne Szandra... Hmm. (Csalok, port.hu megnéz) Szeress Most?

Szerintem nem lesz ott nagy gond most, arra vigyáznak, hogy ilyen helyreállítás tartson is valamit.

Amúgy Kanizsa-Zala: Én jobb szeretek Kelenföldön felszállni rá :)

tistedur 2007.09.09. 22:45:30

maestralt 17 órakor indították..a kanizsa /zalát háromnegyed hat környékén..a veneziáról akkor még szó sem volt..:)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.09. 22:56:33

No igen, és érdekes módon azt sehol nem közölték, hogy ezt az irányt is érinti a késés :)

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.09.10. 01:30:50

"Adani 2007.09.07. 17:04:55
Pár éve már volt olyasmi, h kicsit elnézték a tolatást és belement egy büfébe a vonat. Az nem ott volt? Vagy lehet ,h a Nyugatinál? "

Déli pu.

magocska 2007.09.10. 09:27:50

Mi a 14:45-ös vonattal szerettünk volna Budapestről Békéscsabára eljutni.
Mikor láttuk, hogy még a 13:45-ös se ment el, akkor visszaváltottuk a jegyet, és mentünk kocsival.
A tájékoztatás valóban csapnivaló volt, de jó pont, hogy a jegyet díjmentesen visszaváltották.

Nem tudom megítélni, hogy a MÁV hogyan kezelte a helyzetet, de senki nem várhatja el, hogy ilyenkor minden úgy működjön, mint szokott.
Valaki azért panaszkodott, mert egy órát késett emiatt a vonata. Az én vonatomnál a fél órás késés alap...
süti beállítások módosítása