18. Javaslatom: a Bp-szolnoki vonat Rákostól Szőlőstelepig NE álljon meg, így elkerülhető a sülysápiak tömeges felszállása. A helyi személy meg szinte kihasználatlanul megy, holott ez nekik lett indítva.
A 120a sz. Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonalon az elmúlt menetrendi időszakokban ún. zónázó közlekedést vezettünk be. A menetrend tervezésekor az elővárosi utazások számának növelése érdekében a járatsűrűség és a kapacitás növelése, egyúttal a Budapest-Sülysáp közötti eljutási idő jelentős mértékű csökkentése, valamint új vonatok közlekedtetésével a vonalakon jelentkező utasáramlatok megosztása, ezáltal az egyes vonatokon kialakult zsúfoltság csökkentése és magasabb színvonalú szolgáltatás biztosítása volt a célunk. A zónázó rendszer lényege, hogy a gyorsított vonatok a kijelölt zónahatárig nem állnak meg, a zónahatáron belül jelentkező utazási igényeket ún. helyi, mindenütt megálló vonatok bevezetésével bonyolítjuk le.
A menetrend tervezése során vizsgáltuk az érintett állomások utasforgalmát, a le-és felszálló utasok számát, valamint a vonzáskörzetben betöltött szerepét, amely alapján zónahatárként Sülysáp állomást jelöltük ki.
Amennyiben a vonatok nem állnak meg Sülysáp állomáson, nem tudunk átszállási lehetőséget biztosítani a helyi vonatokon utazók részére Nagykáta, illetve Szolnok irányába (ilyen irányú igény az utas szerint is jelentkezik, hiszen erre vonatkozik a 19. pont). A fentiek miatt a zónahatár Szőlőstelep megállóhelyre való módosítása nem áll módunkban.
19. A másik észrevételem: aki pl. Farmosról szeretne Ecserre vagy olyan településre menni, ahol a gyorsított személy (Szolnok-Budapest) nem áll meg, annak az esetek többségében Sülysápon át kell szállni a helyi személyvonatra... ami nem mindig várja be a gyorsított Szolnok-Budapest között közlekedő gyorsított személyvonatot (késés esetén nem szokta). Ezeknél is lehetne egy kis rugalmasságot alkalmazni.
Menetrendszerinti közlekedés esetén a gyorsított és a helyi vonatok között az átszállási lehetőség biztosított, nem menetrendszerinti közlekedés esetén a vonatforgalom lebonyolítása, a csatlakozások biztosítása az adott helyzet függvényében a Személyszállítási Irányítási Központ feladata.