Jöjjenek akkor a kérdések/válaszok:
1. mit tesz a mávstart vezetősége annak érdekében hogy a mávról kialakult, mutyizós, korrupcióval teli dilettáns szervezet kép megváltozzon, illetve ne transzferálódjék át az új cégre?
Sajnos ezen a nézeten elég nehéz változtatni, ez alakult ki az emberek fejében az elmúlt évek alatt, de ez a probléma nem csak a vasútra korlátozódik. A MÁV-START vezetését nem találom dilettánsnak, a vezetők többsége évtizedek óta a vasútnál dolgozik, megfelelő szakmai ismerettel rendelkezik, és pontosan ismerik a problémákat. Az új MÁV-START azon dolgozik gőzerővel, hogy „utasbarát” minőségi személyszállítást valósítson meg.2. miert nem kommunikálják a jövőre vontakozó terveket, konkétumokkal, nem pedig csak a kamu, hogy "európai vasutat álmodunk"?
Rendszeresen tartunk sajtótájékoztatót, kiadunk sajtóközleményeket, a honlapon napi aktuális információk találhatóak, a konkrét terveket kommunikáljuk. Az „európai vasutat álmodunk (helyett teremtünk)” egy szlogen volt, ami már nem is létezik. 3. a mávstart vezető beosztású emberei utaztak-e már vonaton és ha igen, akkor legutóbb mikor?
Természetesen gyakran utaznak a vezetők, ők is látják a gondokat és problémákat.4. mikor lesz internetes jegyrendelés (pl deutsche bahn)
Elképzeléseink szerint december indul el az internetes jegyértékesítés.6. Miért akarja a Máv eladni a teherszállítást, amikor köztudott, hogy külföldön SE nyereséges a személyszállítás, és a veszteséget a teherszállításból pótolják?
Ez nem a mi kompetenciánk, erre nem tudunk választ adni.
7. miért kellett a Déliből Hegyeshalom felé tartó vonalat kettévágni, vagyis miért mennek a személyvonatok Tatabányán keresztül Oroszlányba? Ettől kezdve személlyel nem lehet eljutni közvetlenül se Komáromba, se Győrbe, sehová anélkül, hogy át ne szállnál Tatabányán (és ugye van sok állomás, ahol nem állnak meg a gyorsvonatok, onnan most már csak átszállással mehetünk). Nagyon kíváncsi lennék, mi ennek az oka, van-e erre ésszerű magyarázat, egyáltalán miért merült fel ez a megoldás.
Az okok:
- A vonal utasforgalma Budapest – Tatabánya között jelentősebb, az óránkénti ütemesen közlekedő vonatokon felül csúcsidőben 30 percenkénti betétjáratokat is kell közlekedtetni.
- A jelenlegi menetrendben a Wien – Tatabánya között közlekedő EuRegiós vonatok még közlekednek. Az ütemes menetrendi struktúrába való beilleszthetőségük csak ebben a menetrendi fekvésben volt megoldható. Technológiai okokból a Tatabányai állásidő alatt a szerelvények el tudnak menni Oroszlányig, ahol így szerelvény megtakarítást értünk el.
A EuRegiós vonatok Budapest felöl való csatlakozása, illetve a személyvonatok közötti csatlakozás jelenleg nem megfelelő, ezért a következő menetrendi időszaktól az EuRegiós vonatok csak Wien – Győr között, a személyvonatok pedig Budapest – Komárom/Győr között közlekednek. Oroszlányba/-ból majd csak Tatabányán történő átszállással lehet eljutni.