MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Megjöttek a kérdésekre adott válaszok 1.

2007. szeptember 04. - georgejr
Nagy örömmel jelentem, hogy az augusztusban feltett kérdésekre megjöttek a válaszok. 3 napon keresztül minden reggel megjelentetek egy adagot. Több mint 30 kérdést tettetek fel, bár nem minden kérdésre érkezett válasz, de amire érkezett az így is több mint, amennyit egy post elbír.
Jöjjenek akkor a kérdések/válaszok:

1.    mit tesz a mávstart vezetősége annak érdekében hogy a mávról kialakult, mutyizós, korrupcióval teli dilettáns szervezet kép megváltozzon, illetve ne transzferálódjék át az új cégre?

Sajnos ezen a nézeten elég nehéz változtatni, ez alakult ki az emberek fejében az elmúlt évek alatt, de ez a probléma nem csak a vasútra korlátozódik. A MÁV-START vezetését nem találom dilettánsnak, a vezetők többsége évtizedek óta a vasútnál dolgozik, megfelelő szakmai ismerettel rendelkezik, és pontosan ismerik a problémákat. Az új MÁV-START azon dolgozik gőzerővel, hogy „utasbarát” minőségi személyszállítást valósítson meg.
2.    miert nem kommunikálják a jövőre vontakozó terveket, konkétumokkal, nem pedig csak a kamu, hogy "európai vasutat álmodunk"?

Rendszeresen tartunk sajtótájékoztatót, kiadunk sajtóközleményeket, a honlapon napi aktuális információk találhatóak, a konkrét terveket kommunikáljuk. Az „európai vasutat álmodunk (helyett teremtünk)” egy szlogen volt, ami már nem is létezik. 
3.    a mávstart vezető beosztású emberei utaztak-e már vonaton és ha igen, akkor legutóbb mikor?
Természetesen gyakran utaznak a vezetők, ők is látják a gondokat és problémákat.
4.    mikor lesz internetes jegyrendelés (pl deutsche bahn)

Elképzeléseink szerint december indul el az internetes jegyértékesítés.
6.    Miért akarja a Máv eladni a teherszállítást, amikor köztudott, hogy külföldön SE nyereséges a személyszállítás, és a veszteséget a teherszállításból pótolják?
Ez nem a mi kompetenciánk, erre nem tudunk választ adni.

7.    miért kellett a Déliből Hegyeshalom felé tartó vonalat kettévágni, vagyis miért mennek a személyvonatok Tatabányán keresztül Oroszlányba? Ettől kezdve személlyel nem lehet eljutni közvetlenül se Komáromba, se Győrbe, sehová anélkül, hogy át ne szállnál Tatabányán (és ugye van sok állomás, ahol nem állnak meg a gyorsvonatok, onnan most már csak átszállással mehetünk). Nagyon kíváncsi lennék, mi ennek az oka, van-e erre ésszerű magyarázat, egyáltalán miért merült fel ez a megoldás.
Az okok:
-    A vonal utasforgalma Budapest – Tatabánya között jelentősebb, az óránkénti ütemesen közlekedő vonatokon felül csúcsidőben 30 percenkénti betétjáratokat is kell közlekedtetni.
-    A jelenlegi menetrendben a Wien – Tatabánya között közlekedő EuRegiós vonatok még közlekednek. Az ütemes menetrendi struktúrába való beilleszthetőségük csak ebben a menetrendi fekvésben volt megoldható. Technológiai okokból a Tatabányai állásidő alatt a szerelvények el tudnak menni Oroszlányig, ahol így szerelvény megtakarítást értünk el.

A EuRegiós vonatok Budapest felöl való csatlakozása, illetve a személyvonatok közötti csatlakozás jelenleg nem megfelelő, ezért a következő menetrendi időszaktól az EuRegiós vonatok csak Wien – Győr között, a személyvonatok pedig Budapest – Komárom/Győr között közlekednek. Oroszlányba/-ból majd csak Tatabányán történő átszállással lehet eljutni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr14157156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hivatásos naplopó 2007.09.04. 18:06:02

wien? hulye dolog lenne egy magyar allami cegnel dolgozotol a magyar nevet elvarni?

Ashi Valkoinen 2007.09.04. 18:08:43

Óriási mellélépés lenne visszacsinálni az oroszlányi vonalat átszállásosra.

1.) Az oroszlányiaknak nyújtott szogláltatás (óránként Talent motorvonat, közvetlen összekötés a fővárossal) bőven hozott utast a vasútnak, a korábban ürességtől kongó Bhv-k ritkábban is közlekedtek, most pedig az egyóránként járó Talenteken van forgalom, és a tatabányai ember is szívesebben megy vonattal Oroszlányba, mint busszal, hiszen előbbivel 20-22 perc a menetidő, utóbbival kétszer annyi.

2.) Ha a személyvonatok Győrig közlekednánek Budapestről, úgy nem lehetne az elővárosi vonatokat használni erre a célra. Akkor a korszerű motorvonat eltűnne az első számú pályáról és újra jönnének a retkes Bhv-k?

Megoldás: A Tatabányáról nyugatra közlekedő személyvonatok menetrendjét kellene igazítnai a Talentkhez. Mivel a Talentek Budapestről szinte mindig a menetrendben előírt idő előtt (óra 32') beérnek a hármas vágányra, így értelemszerű lenne a Győri személyvonatok óra 36'-kor indítani. A Keletiből közlekedő gyorsvonatok óra 42'-kor vannak Tatabányán (nem minden órában), a személyvonatot pedig a Tatai állomáson tudná a gyors beérni és megelőzni. Jelenleg a Győr felé közlekedő személy és EUrégió vonatok óra 04'-kor indulnak, ami jócskán megnehezíti az átszállást, egyedül azoknak kedvez ez a rendszer, akik IC-vel lejönnek Pestről (azok órakor érnek le), és mondjuk továbbmennek Vértesszőlősig. Valljuk be, ez elég elenyésző utasszám.

Georgj, kérlek ezt a postot, ha olvasod, küldd el a MÁV illetékesek felé is. Köszi!

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.09.05. 19:27:18

"Rendszeresen tartunk sajtótájékoztatót, kiadunk sajtóközleményeket, a honlapon napi aktuális információk találhatóak, a konkrét terveket kommunikáljuk."

Heinczinger István ezért ismételgette a sajtótájékoztatókon hónapokon át minden konkrétum nélkül azt, h "célunk a szolgáltató vasút megteremtése".

nekemirj 2007.09.06. 08:52:05

A Budapest-Oroszlány vonal legfőbb proglémája, hogy tönkreteszi a szerelvényeket, ugyanis Tatabányától Oroszlányig a pálya minősége egyenlő a nullával.
Ami az utas létszámot illeti van kb 20 utas egész nap aki Budapestig utazik. A Tatabányára utazók számát pedig egy autóbusz is elbirja. Az egész Oroszlány-Tatabánya vonatforgalomnak nincs sok értelme

Ashi Valkoinen 2007.09.07. 09:50:57

1-es vonal ide vagy oda, azért szerintem a vonatoknak már csak az is megárt simán, ha végigzötykölődnek a Déli váltóin, Szár és Szárliget, valamint Biatorbágy és Herceghalom lassújelein. Másrészt, ha azt a Tatabánya-Oroszlány pályát rendbehoznák, akkor az utazási idő negyedórára is csökkenthető lenne. Másrészt most már a Tatabányai autóbuszállomás is a vasútállomás mellett van, tehát a korábban buszt választók számára is kényelmesebb, hogy a vonat minden buszt elér. (Az más kérdés, hogy rengetek oroszlányi diák tanul, rengeteg oroszlányi felnőtt dolgozik Tatabányán, akit volt diáktársaim tapasztalata szerint nem bírnak el a tízpercenként indított csuklósbuszok sem, mert ugye környeiek is ezzel jönnének.)

Peron8 2007.09.08. 08:25:02

nekemirj: a tapasztalataidat honnan veszed? én jártam oroszlányban, és igen is megérte az elővárosi vonatokat odáig küldeni...
Sokan rászoktak a vonatra és általában csúcsidőn kivül is oroszlány 20 fő közbeeső megállokban 4 fő, környén 10 fő az utas létszám.Elmondom, régebben napi 8vonat volt 2kocsival, és az átlagos utaslétszám joval kevesebb volt. Ha igy maradt voltna eleve rákerülhetett volna a megszüntetendő vonalak listájára.
a másik felvetés, hogy Tatabánya Komárom Győr között az utasforgalom gyér, mindenki gyorsvonattal jár.Amugy csúcsidöben reggel van közvetlen GY-K-T-Bp személyvonat.
Megkérném az illetékeseket, hogy az oroszlányi vonatokat ne törölje a menetrendből, ami jól müködik ne tegyék tönkre.Valamelyik elöttem szólónak igaza van, hogy az oroszlányi vonathoz kéne csatlakozás biztositani..a másik ötletem az , hogy a gyorsok Tatabánya után: Tóvároskert, Tata, Almásfüzitő, Szőny Komárom állomásokon álljanak meg. Esetleg meg lehetne probálkozni a ER vonatok Székesfehérvárról való közlekedtetéséröl,valamint ER vonatot Révkomáromba közlekedtetéről.

Ashi Valkoinen 2007.09.08. 10:36:51

hivatásos naplopó: a nemzetközi adatbázisban Wien néven szerepel Bécs, ezért értelemszerűen Wiennek mondják. Nekem ez sokkal logikusabbnak tűnik, minthogy mindent 2-3-4-5 stb. néven emlegessünk.

Peron8: A csúcsidőkben pedig legalább háromszor négyszer ennyi ember utazik az Oroszlányi vonalon. Ha ezt megint elveszik, utasokat fognak veszíteni és be is lehet nyugodtan csukni a szárnyvonalat...

Peron8 2007.09.08. 10:51:51

Ashi: épp azt mondom, hogy ne vegyék el, amugy hozzátartozik az is, hogy én csúcsidőn kivül láttam az utasforgalom alakulását, régi emlékekböl kiindulva arra a következtetésre jutottam hogy csúcsidőben jóval több lehet az utas..amugy a felmérést, augusztusban végeztem délelött, ill este.
vagyis a lényeg : hagyják meg az oroszlányi vonatokat és punkt tum.

zolij 2007.11.01. 18:17:35

most talenttel járok bp-re, de ha visszakerülnek a szutyok régi vonatok, akkor ebből busz/kocsi lesz
süti beállítások módosítása