MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A vonat elindul, csak éppen nem mondják be

2007. augusztus 29. - georgejr
Boglárka postja felvet jópár kérdést, ami már érik egy ideje.
Miért nem viselnek a vonaton dolgozó kalauzok azonosítószámot, vagy név táblát?
Miért nem mennek előbb át egy pszichológiai alkalmassági vizsgán, ne adj' isten egy IQ teszten?

2007.aug.12-én, vasárnap a 11.28-kor Miskolcról induló 507-es járatszámú IC-vel szándékoztam utazni Bp-re az 1 éves kislányommal. Gyerek, 1 nagy sporttáska, 1 összecsukott sportbabakocsi. Asszony legyen a talpán aki ezzel fel tud szállni, ezért férjem kijött, feltenni minket a vonatra. (Az öcsém meg Pesten kijött elénk.) 11 óra 24-kor a vonat még sehol nem volt. Jelzem, Miskolcról indult, nem jött sehonnan. Kb. 3 percet állhatott az állomáson, megkerestük a szám alapján a kocsit, abban középtájon a helyünket, a férjem felrakta a sporttáskát és a babakocsit a csomagtartóra, adott egy puszit és elindult lefelé. De nem volt elég gyors, a vonat elindult. A vészféket nem mertük meghúzni, mert sejtettük, hogy azért büntetés jár, ezért gyorsan megkereste a kalauzt, aki finoman szólva nem volt készséges, sőt ellenszenvesen viselkedett, közölte, hogy legközelebb Füzesabonyban tud a férjem leszállni. Hiába kértük, hogy adjon egy igazolást, hogy ha már így jártunk, visszafelé ne kelljen jegyet vennie, közölte: nem, és hagyjuk őt békén. Amikor kérdeztem a nevét vagy valami azonosítószámot, akkor úgy nézett rám, mint egy anyagyilkosra, mondván, én nehogy már rá hivatkozzak!

Tanúnk a fülkében velünk utazó fiatalember (megvan az elérhetősége), aki szintén nem hallotta, hogy bemondták volna a vonat indulását. Tény: a vonat késve állt be, késéssel indult, hiszen már Füzesabonyba érve 10 perc késéssel érkezett, amit Pestig szigorúan tartott is (azért arra ügyelt, hogy a negyedórát ne lépje túl).

Kárunk: a visszafelé jegy a férjemnek Füzesabonytól Miskolcig 900 Ft (mivel IC volt a következő is), a munkából való késése, és ráadásul persze a parkolójegye is lejárt autónknak az állomás előtt, hogy nagyobb legyen a bosszúság.

Mindez amiatt, mert valaki miatt csak késéssel állt be a vonat és lusták voltak a hangosbemondón keresztül tájékoztatni a vonat indulásáról. Ritkán utazunk vonattal, de azt hiszem ezek után egyáltalán nem fogunk. Jól esett volna, ha a kalauz nem tetézi szerencsétlenségünket bunkóságával. Közölte, hogy a felszállásra volt idő. Csakhogy ez nem busz vagy metró, hogy felugrok és kész.

B. Boglárka


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr2152086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

titan 2007.08.29. 15:37:17

Mint azt máshol is tapasztalhatjuk, nem csak a kalauzoknak, hanem minden emberrel foglalkozó embernek át kellene ezen esnie (kezdve a Tesco-pénztárastól, a BKV-ellenőrökön keresztül, egészen a kallerekig)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.29. 16:24:23

Kezdjük az elején: Tudod, hogy késik a vonat, ergo nem biztos, hogy lesz idő fenn a vonaton búcsúzkodni, ha felsegít a férjed, és az ajtóban megáll, nem lehet baj, egyébként kockáztatsz.

A bemondásnak lehet sokféle akadálya, de a legkézenfekvőbb az, hogy amikor jelez a forgalmista, hogy nem lát le és felszállót, lehet indulni, nem fog először az információsnak telefonálni, azzal közölni, hogy bemondhatod, megvárni a bemondást, megvárni esetleg fennt búcsúzik-e valaki, majd amikor nem nagyon van ilyesmi pár perc újabb késéssel elindulni, esetleg közben a bizonytalan emberek, stb kapcsán ismételni a teljes folyamatot.

Nem azért mert bunkó, hanem mert egyfelől kicsit lassú, kicsit irreális, és kicsit disznóság lenne minden megállóban eljátszva ezt megállónként 2-3 perc extra késést összeszedni. Tudod, hány ember késne el amiatt a munkahelyéről?

Az pedig, hogy kockáztasz mert olyan dologra vársz ami nem elvárható, és így is több időt kapsz a kényelmedre a MÁVtól mint egy ICn általában jut, nem a MÁV hibája.

Ezek után a kalauz vagy hisz neked, vagy nem. Tudja, a következő megállóig nem jön ellenőr, nem kockáztat sokat. De egynem hivatalos igazolással, ami nem szabályos, és ami esetleg vitát eredményezne az állását kéne kockáztatnia, mindezt azért, mert te kockáztattál és nem vállalod a következményeit.

Ez a tipikus minden jár helyzet.

Amennyire empatikus lehetett empatikus volt, de te még mindenféle módon meg akarod hurcolni. Kérlek szépen a jegy nélkül utazásért is büntetés jár. Megállítani nem állíthatja meg ő sem a vonatot, és nem is adhat igazolást, sőt elegnedni sem engedhetne el.

A kalauzt pedig többynire a vonat, a vonatszám azonosítja, az elég a viták esetén.

Rocko- 2007.08.29. 17:02:23

TheElf: "Tudod, hogy késik a vonat, ergo nem biztos, hogy lesz idő fenn a vonaton búcsúzkodni, ha felsegít a férjed, és az ajtóban megáll, nem lehet baj, egyébként kockáztatsz."
ezzel szemben ott áll az, h "Gyerek, 1 nagy sporttáska, 1 összecsukott sportbabakocsi. Asszony legyen a talpán aki ezzel fel tud szállni, ezért férjem kijött, feltenni minket a vonatra. [...] megkerestük a szám alapján a kocsit, abban középtájon a helyünket, a férjem felrakta a sporttáskát és a babakocsit a csomagtartóra, adott egy puszit és elindult lefelé."
nem könnyes, félórás integetős búcsú, és nem féldeka párizsit kellett felsegíteni. ha egyedül be tudta volna vinni a kocsi belsejébe, akkor nem kellett volna a férj segítségnek.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.29. 17:11:26

Rocko: feltenni fel lehet, bennt meg már lehet vele haladni, ha nem sikerül akkor a kalauz segít. Közel sem lehetetlen. Hogy hol lesz a kocsi azt is meg lehet tudni előre, ergo a helykeresés sem éppen lassú dolog. 3 percbe bele kell tudni férni.

trewq 2007.08.29. 17:28:49

Biztos, hogy be kell mondani, hogy indul a vonat, mert én elég ritkán hallom, hogy bemondanák.

efi 2007.08.29. 20:38:46

Nem kell bemondani. Mégis mit kéne bemondani? Legtöbb helyen automata mondja - lehet, hogy Miskolcon is, nem tudom - vagyis egy gép az órához igazítva. Ha valaki beüti a késést, akkor ahhoz viszonyítva. Aki beüti ráadásul nem biztos, hogy képben van, a rendelkező mond neki valamit - "írjál neki 5 percet" - aztán lehet nem is úgy lesz. Meg az egység a perc, úgyhogy nagy pontossággal számolni nem lehet, 10 mp miatt is simán fennt lehet maradni. Szumma szummárum erre nem lehet hagyatkozni. Őszintén szólva én azt sem értem, hogy ott ahol információs tábla, monitor miegymás kinnt van (és persze rendesen működik) minek állandóan szajkózni, hogy x vonat y perc múlva indul, aki kiment utazni, feltételezem tudja. Példának okáért a buszpályaudvarokon se divat, meg a reptereken se.

csavarhuzo77 · http://csavarhuzo.blog.hu 2007.08.30. 07:03:38

Megemlítenék pár apróságot, amit már én is tapasztaltam. Ha épp bemondanak valamit, azt sokszor késve. A tábla hasonlóan jól szokott működni. De a legszebb, mikor a tábla és a bemondás köszönő viszonyban sincs egymással. Ezeket emberek kezelik. Ezek az emberek annak a SZOLGÁLTATÓ cégnek az alkalmazottjai, akiket mi utazók (és adófizetők) nem kevés pénzzel tartunk fent. Na már most, ha én fizetek (duplán) egy szolgáltatásért, akkor az működjön! Ha nem oldható meg, hogy egyértelműen be lehessen mondani dolgokat, akkor azt a csapatot, aki ezzel foglalkozik, ki kell rugni. Semmi szükség olyan embert fizetni, aki nem csinál semmit. Aki bemond, beüt, kiír, stb. Az legyen képben! Ha meg nem az ő hibája, akkor a rendszer szar és újra kell gondolni. És a repülőtér sem jó példa. ott neked nem kell keresgélned. Az ajtóban kedvesen eligazítanak. És a csomagodra sincs gond. Próbálj egy pályaudvaron eligazítást kérni arról, hova menj, ha fel akarsz szállni. És akkor azt még nem is említettem, hogy nem három perccel az indulás előtt áll be a gép.

grigorij (törölt) 2007.08.30. 08:54:47

Legutóbb Vácott vártam a vonat indulását. Bemondták: indul 13:50-kor... Vártam, de álltunk... Bemondták újra, de nem indult... Láttam a kalauzlányt, 13:57-kor megkérdeztem, hölgyem, mikor indul a vonat? Mondja: 13:50-kor! Mondom: jó-jó, de melyik nap? Erre megsértődött! Aztán 14-körül elindultunk... (ne nézzétek a menetrendet, nem tudom a pontos időpontot, csak a bemondásra meg az indulásra jutott az eszembe)

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2007.08.30. 10:03:14

The elf, te biztos feltolnad az asszonyt az ajton aztan hagy menjen....
majd megkeresi a helyet meg majd odacuccol.

ugye?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.30. 11:34:50

Dinin: Akad sok más választási lehetőség is.

1. Az a nap szabadnap fel is lehet vinni pestre, fel is lehet menni vele, megkönnyíteni az utazást

2. Lehet olyan vonatot választani ami feltehetően igen sokat áll benn.

3. Lehet vállalni a kockázatot, hogy fennmaradsz.

DE(!) a MÁV feladata nem csak az, hogy ami előírás aszerint próbáljon szolgáltatni, hanem az is, hogy ahol az utasok érdeke egymással ütközik, ott betartassa a szabályokat, csökkentse a késést, stb.

Ennek így KELL mennie, ellenkező esetben ugyanis egy átlagos vonat a menetrendi indulás utána várakozási procedura miatt olyan 20-30 perccel biztos többet késne, valószínűleg többel. Ezzel pedig nem lenne tartható a manetrend, és végkép nem lenne elegendő kocsi. Ergo, az ilyen jelezzük telefonon (várjuk meg míg a többi hívás befejeződik) hogy indulhat, várjuk meg míg bemondják, várjunk egy percet míg mindenki leszáll, ismét jelezzük az indulást, majd elindul a vonat... Nem működőképes megoldás.

Pontosan leírtam, hogy miért nem az. Mert MINDEN megállóban újabb késést generálna, és nem is keveset.

Ha megnézed, akkor jelenleg akad olyan post körül vita, hogy hány óra az út a balatonról, mennyi leutazni vidékre (miért 2 napos a program).

Kérem szépen, ha a Balatonról való pestre utazás 6-7 óra lenne az ilyenek miatt. Ha a legtöbb vonat újabb késéseket szedne be (IC kevesebbet, személyvonat többet), és a személyvonaton sokan rosszul lennének az jó lenne? Nem.

A vonat így megy, csak így mehet. El lehet dönteni, hogy oldod meg. De a döntés következményei téged terhelnek.

8Gbit 2007.08.30. 16:07:44

Sztem. pofátlanság, hogy a vonatot nem állította meg a kalauz. Kúltúrűáltan Szóltak Neki,hogy mi van és nem ez lenne az első eset, mert a kalauz tud szólni a mozdonyvezetőnek,hogy álljon meg és akkor a kedves férj le tud szállni. Nem hülyék a mozdonyvezetők sem, mint ahogy sokan tartják. A kaller bunkó volt az tuti, 2-3 ilyen alkalom és kirúgni! Van helyette másik! Ha jól tudom ez a trendi ma Magyarországon :(.
Csak ,hogy nem legyek egyoldalú. A férj is hibás,hogy felment a vonatra. Tudom valszeg én is felszálltam volna, ha az én feleségemről lenne szó...

Harmadszor a MÁV megbírta volna ha már 10 perc késéssel tudott közlekedni a szerelvény, ez a plusz megállás max. 2-3 percet jelent és egy jó mozdonnyal behozható a késés!

A véleményem megformálása az illető írása alapján született, az igazsághoz kéne a másik oldal (pl. a kalauz, tanú ) véleménye is.

krtek24 2007.08.30. 16:13:50

A vonatot megállítani a kalauz által? Na ez igazán vicces lenne.

efi 2007.08.30. 17:20:48

Kérem szépen mi az eljárás akkor olyan esetben, ahol az IC eleve csak 1 percet tartózkodik ? Ott nagy csomaggal hogyan kell felszállni ? Én megértem a történetírót, de azért ez tényleg nagyfokú naivitást feltételez (felszállni a késett vonatra, elvárni, hogy álljon jó pár percet, bár ki tudja mennyi is az a "jogos" jó pár perc). Arról nem is beszélve, hogy egyes (nem) tisztelt utastársaink ennél sokkabb cifrább történetekkel próbálnak potyázni, szóval a kalauzt is megértem, hogy esetleg elzárkózik.
A bemondásról: akárhány embert ki lehet rúgni, akkor sem lesz teljes pontosságú. Mint írtam percalapú egység van, a vonat 01 mp-kor és 59 mp-kor is elmehet, mindkettő pontos, akkor mikor mit kell bemondani? Más kezel jelzőt, más meneszt és megint más mondd be, legalábbis a nagyobb állomásokon, ahol ráadásul a vonat is több. Ezért is írtam, hogy utóbbinak az értelme közelít a nullához, főleg emiatt, mert megtévesztő.

trewq 2007.08.30. 20:44:03

Várnia kellene öt percet a vonatnak, hogy el lehessen búcsúzni? Így is lassú, úgy még rosszabb lenne. Egy indulni készülő vagy késésben lévő vonatra nem kell felszállni búcsúzkodni. Fel kell tenni a csomagot és megkérni a kalauzt vagy másik utast, hogy segítsen a fülkéhez vinni.

Állítsa meg a kalauz a puszta közepén a vonatot? Egy kissé balesetveszélyes, elütheti leszálláskor egy másik vonat az utast.

trewq 2007.08.30. 20:46:15

Ha meg többet vár a vonat, akkor még több késést is összehozhat, ha be kell állnia egy lassabb vonat mögé.

A legtöbb vonat csak EGY percet áll az állomásokon (a menetrendben is szerepel.) Vagy ezek szerint mindenhol állnia kellene 10 percet? Akkor mennyi lenne a menetidő?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.30. 22:59:16

Csaba82: Elég furcsa módon közelíted meg a kérdést, több okból is.

1. Tetszik, nem tetszik, a kalauz nem az egy problémás utas kedvére hivatott tenni, hanem a többiére. Ebbe a késés nem fér bele.

Te lennél az első aki hőborögne ha a kalauz az ICt minden állomás után megállítaná párszor a pusztában hasonlók miatt. Mert az első ember letételekor a másik ember éppen nem tud beszállni és miért ne késs el fél órát.

2. Jó mozdony, nem jó mozdony: A pálya tele van lassjellel, ha a TGVk mozdonyait kapnánk meg, akkor sem mehet többel mint amit a pálya elbír. Sok lassújel a pálya állapotából következik, sok viszont egyszerűen szűk ívek, átjárók következménye. Nem hiszem, hogy jó poén lenne a lassújelet figyelmen kívül hagyni.

3. Egy ilyen megállás nem csak 2-3 perc késést okoz és nem csak egy vonatnak, hanem annak is aki mögötte áll.

Igen, egy ilyen késés (fékezés, megállás, ajtó nyit, leszáll, ellenőrzi a biztonságot, ajtót csuk, indul, újra gyorsul) könnyen okozhat 4-5 perc késést, ez pedig elég ahhoz, hogy valahol beragadj egy jelzőnél, hogy az utánad jövő vonat beragadjon.

Többszáz ember veszít ilyenkor a végén 10-20 percet, az nem kevés idővesztesség (vegyél elő egy szorzótáblát ha nem hiszed), nem kevés ember késne el a munkából, késné le a csatlakozást (ez akár több órás késést jelent) mert egy ember kockáztatott.

Megjegyzem: a post kapcsán pár más észrevételem van:

Aki a vészféket azért nem meri meghőzni mert fél, hogy megbüntetik, és az utólag sem jut eszébe, hogy pl. balesetveszélyes a hirtelen fékezés amikor még sokan a helyüket keresik, vagy egy ilyen vészmegállás hány más utassal tolna ki csúnyán, csak az, hogy akkor ki kell fizetni amit megcsinált... No azzal nem vagyok empatikus.

És örülük, hogy nem utazik többet vonattal, mert semmi kedvem azért összetörni magam, mert legközelebb kiszámolja, hogy a párezer forintos büntetés olcsóbb mint a parkolás meg az ő ideje, és ha hibázott szívjon más.

Akár a megállítás, akár az igazolás szabálytalan, és akár a kalauz állásába is kerülhetne, de egyesek követelik. Ők marhák voltak, de más szopjon miatta tízszer akkorát mert ők aztán akkora urak, hogy csak az ő szempontjaik számítanak.

Ezen felül, ha egy ilyen ingyen utazás oda vissza + az igazolást mutogatom majd parkolás kapcsán és kártérítést kérek működne, akkor hamar előadnák a storyt olyanok is, akik valóban csak 1 állomást akarnak menni, de azt jó lenne ingyen (helyesebben a többiek pénzén).

Ilyen megoldásokat az igazolással, stb. nem véletlenül nem alkalmaznak. Sőt, nagyon helyes, hogy nem vezetnek be olyan rendszert ami alapvetően csak a súlyosan felelőtlen embert támogatja, ami miatt még többen lesznek felelőtlenek (még többször szív emiatt a többi ember igazságtalanul, és sokkal többet mint amit a felelőtlen megúszna), és ezek mellett visszaélésekre ad okot.

Mivel több vonat indul egyszerre, ezért nem megoldható az, hogy ezeket párhuzamosan bemondják, a kötelező bemondás szintén nem megvalósítható.

alojzia 2007.08.31. 13:22:59

TheElf és krtek! Hihetetlen empatikusak vagytok, teljesen bele tudjátok magatokat képzelni a másokkal történtekbe. Azért örülök, mert tényleg kevés az ilyen ember mint Ti.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.31. 13:51:28

alojzia: Te olyan emapatikus vagy, hogy az összes többi embert leszarod, had legyen rosszul, dögöljön meg, mert aki úgy gondolkodik, hogy neki minden jár (mint gondolom te is) az ne veszítsen párszáz forintot.

VAlóban mindenki dögöljön meg mert járországszág járpolgárai úgy döntenek nekik minden jár, és az az empátia ha mást leszarnak, csak ami szerintük egy járpolgárnak jár az járjon is.

Gratulálok :)

alojzia 2007.08.31. 14:29:06

Dühöngj csak. Ebből legalább látszik, hogy a fene nagy erkölcseid ellenére te is csak emberből vagy.

zsoltiabeeka 2007.08.31. 17:32:29

Kedves TheElf,

azt azért talán mégsem kellene elfelejteni, hogy a vonat (ami Miskolcról indul, tehát a MÁV hibájából) 3 perccel indulás előtt állt be, holott az indulóállomáson nem látok hihető magyarázatot erre, csak a vasutasok vagy a MÁV balfékségét.

Igen, Miskolc-Tiszain automata szokott általában beszélni. De azért talán még lehet remélni, hogy az ott üldögélő és eddig beszédképes (általában) hölgy nem némult meg az automata bevezetése óta és bemondhatta volna (esetleg, mikor már beáll a vonat), hogy "Hajrá, kedves utasok, most a MÁV Zrt. ingyenes sportprogramja jön, a lassabbakra rázárjuk az ajtót úgyis!" (Na jó, ez csak poén.) (Ja, és elárulhatom, nem nőtt be a bemondó-vasutas szája, az elmúlt 2 hónapban többször is hallottam az adott pályaudvaron, hogy be tudtak mondani olyan extra dolgokat, amit nem sikerült gyorsan bemondatni a géppel.)

Ja, és pont ezen a vonalon szokott volt rendszeresen megtörténni, hogy extra megállókat iktatnak be ("...a vonatra fel- és leszállás tilos..."), biztos a szegény vasutasoknak mégis meg lehet állni a menetrenden kívüli helyen is.

A fentiektől függetlenül az említett vonalon jók a tapasztalataim, kivéve a 40 fokos nyarat, amikor a vonatkísérő is csak széttárja a két kezét és közben csöpög az ingéből az izzadság.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.31. 18:45:55

Ha a jelző azt jelzi nem csak lehet, de meg is kell állni, a legtöbb kitérő pedig megállóra esik. Sok IC esetében az IC a hivaalos kiinduló állomásra is már érkezik valahonnan, ergo ott is az 1-2 perces megállás a normális.

efi 2007.08.31. 19:22:46

Most már valaki azért elárulhatná, hogy akkor végül is mit is kellett volna bemondani?? Kérjük kedves utasainkat, ne búcsúzkodjanak, vagy mit ? Poénos dolgokat más is ki tud találni.

zsoltiabeeka 2007.08.31. 22:01:47

Kedves TheElf, ne beszélj félre, én nem a jelző miatti megállásról írok, hanem mikor rendesen állomáson áll meg az IC, és még előtte bemondják a vonaton (meg az állomáson is, ahol majd megáll a vonat), hogy menetrenden kívüli megállás lesz, ne tessék fel- meg leszállni.

Na, másrészt, a hölgy leírta, hogy nem máshonnan jött a vonat Miskolcra, hanem onnan indult. (Az elvira szerint is így van). A hölgy (felteszem) nem vasutas, mint ahogy én se vagyok az, de egy kis megfigyelőképességgel, kihasználva a miskolci pályaudvar kicsiny voltát, egészen jól meg lehet állapítani, hogy a vonatot csak odahúzzák beszálláshoz, vagy jön, messziről.

A hangosba pedig nem poénos dolgokat kellett volna bemondani, hanem annyit, amit szoktak is normál esetben, hogy "Akármilyen IC a 99-es vágányról azonnal indul." és akkor lett volna legalább esélye a cipekedő úrnak leugrani.

De azt hiszem, a konkrétumok, meg az apró tények annyira nem számítanak ebben az esetben, az egész helyzet, a MÁV-ból és az alkalmazottaiból (ez esetben) áradó nagyon kevéssé utasbarát mentalitás az, ami a baj. De még néhany év, egy-két kormányváltás, és végre rá lesz majd kényszerítve a versenyre (vagy a privatizációra) a MÁV. És akkor talán a vasutasoknak is jobb lesz, de az utasnak (remélem) biztosan.

efi 2007.08.31. 22:12:40

Én ezt továbbra is erőltetettnek érzem. Sok mindenért lehet szidni a MÁV-ot (jogosan), de azért ez már bolhából elefánt. "A hangosba pedig nem poénos dolgokat kellett volna bemondani, hanem annyit, amit szoktak is normál esetben, hogy Akármilyen IC a 99-es vágányról azonnal indul." Ez teljesen nyilvánvaló volt egy késve beállított IC-nél. Kb annyira jogos a reklamáció, mint amikor valahova (nem is késve) megérkezik a vonat, mindenki tudja, hogy mikor indul tovább, ennek ellenére X felszáll és mikor fennmarad arra hivatkozik, hogy nem mondták be, hogy azonnal indul.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.01. 09:25:48

zsoltibeeka: A menetrenden kívüli megállásnák, ha nem nyit ajtót, stb. akkor mindig jelző az oka, IC nem alakul taxivá a vasutasnak, mert ezért nagyon könnyen megfognák őket, és senki nem akarja azt.

Ellenben a jelző az az esetek 99%ában az állomáson kell, hogy megfogja őket, mert ott van kitérő, stb. ott van erre lehetőség.

A történetben a menetrendre hivatkozott a hölgy, érdemes megnézni, hogy akkor milyen IC érkezik, egy pillanat alatt kiderül a helyzet.
süti beállítások módosítása