No comment. Nem kívánok igazságot tenni.
Szia georgejr!
Kérlek tedd be ezt a cikket új hírként, nem árt ha a közvélemény elolvassa a másik verziót is: A célom nem a MÁV védelmezése, de van amit nagyon nem bírok: Amikor valaki nyilvánvalóan hazudik, itt a "150 km 5 óra alatt - emelt áron" cikkben leírtakra gondolok.
Szóval az történit, hogy véletlenül én is augusztus 20-án kora reggel utaztam "Balatonpiripócsról" Budapestre, és mivel nem volt kedvem 4-5 órát zötykölődni, ezért úgy döntöttem, hogy azzal a vonattal megyek, amelyik a leggyorsabban fog hazaérni. Így a kora reggel induló Kanizsa IC -re váltottam jegyet. Igaz ez az IC nem ált meg "Balatonpiripócson", de szerencsésen volt egy kora hajnali icipici piros színű vonatocska, amely elvitt az legközelebbi IC megállóhelyig, ahol nem egész fél órát kellett várakoznom, az IC beérkezéséig. Az IC percre pontosan megérkezett, sőt Siófokon is a menetrendben feltüntetett időpontban ált meg, és Budapestre is késlekedés nélkül ért be, (legálábbis Kelenföldre, mert én ott leszálltam). A szolgáltatás minősége szerintem korekt volt: (1) volt ülőhelyem. (2) a vonat nem volt koszos, büdős sem. (3) az egyes megállóknál magyarul, németül és angolul is
elhangzott a szokásos utastájékoztató szöveg. (4) a klíma is rendben működött, aminek én akkor speciell nem is örültem, mert fájlt a torkom, és nem volt nálam elég sok meleg cucc. Összességében 3 és fél óra alatt hazaértem, amiben benne volt az átszállási idő is. Hogy a Venezia EC késett e vagy nem, azt nem tudhatom, de nekem gyanús, hogy a Venezia EC Siófokról kb. 80 perccel később indul mint a Kanizsa IC. Nem lehet, hogy a cikkíró elbambulta a menetrendet?
A vonat lassúsága egyébként engem is nagyon zavart, de én ezt tudomásul vettem. Tény, hogy a vonat tudna gyorsabban is menni, feltehetőleg a pálya és a kocsik állapota ennyit enged meg. Remélhetőleg lesz ebben is előrelépés a MÁV-nál, mert pl. Németországban már 1993-ban is megszokott volt, hogy a rendes gyorsvonatok 130-140-el közlekednek - sőt egyes szakaszokon akár még gyorsabban is. Erre példa a Bielefeld és Hamm közötti 50 km-es szakasz, ahol a vonat amikor arrafele jártam, 18 perc 34 mp alatt tette meg ezt a szakaszt. (A stoppert abban a pillanatban indítottam, amikor Bielefeldben megindult, és akkor állítottam le, amikor Hamm-ban megállt) És megemlítem még egyszer. Ez nem az ICE vonat volt, hanem rendes gyorsvonat. Nyilván a MÁV-tól nem azt kérjük, hogy 1 óra alatt vigyen el Keszhelyre, de azért az 40-50 km/h-ás átlag helyett egy 80-90 km/h-ás átlagot szerintem produkálhatna...