MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nem jár vissza komfortdíj, ha nincs légkondi

2007. augusztus 26. - georgejr
Úgy látszik a légkondi már nem komfortszolgáltatás....


Szia!


Számomra érdekes a sztori, amit most írok neked és szerintem igencsak tipikus utasbarát megoldás, magyar módra.
A lényeg a következő:
Vasárnap, kihasználva a közvetlen Székesfehérvár-Miskolc IC vonatot, a Hernáddal megyünk Miskolcra vizsgázni. Mivel nem bízom a balatoni IC járatokban-nem csoda, eddig egy kellemes élményem nem volt velük, érdekes módon ide a legszakadtabb, legócskább ?klímájú? kocsikat küldik, mert hát minek a Balaton felé a sok turistának komfortos, friss és hideg vonat, a jobb kocsikat elküldjük keletre, oda jobban kellenek(bocs, nem akarok megbántani egy odavalósit se, én is hetente ingázom Fvár-Miskolc között és tényleg jó, hogy ott legalább jól érzem magam a két órás úton, és valami förtelem ami dunántúli vonalakon van-késés, meleg, kosz stb.),  utánaérdeklődtem, mi a helyzet, ha nem lesz légkondi az ICn, ugyanis a honlajukon még mindig fönn van a hír, miszerint visszakapom a 390Ftomat és még egy vizet is kapok. Itt az email, mondom, jó az nekem, el is küldtem a levelet kedves MÁVomnak. Válasz 13! percen belül érkezett, igaz, nem erőltették meg magukat, kemény egy mondatba összefoglalták a lényeget: az utas dögöljön meg, ha nincs levegő, akkor is fizet, ugyanis nem jár vissza semmilyen komfortdíj ha nincs légkondi. Végülis, minek fizetek, ha nem azért és a gyorsaságért? Na jó, erre válasz, dehát a gyorsaság talán meglesz, akkor meg mit dumálok, de nekem nem mindegy, hogy kapok-e levegőt 3 és fél órán keresztül, vagy úgy szállok le a vonatról, hogy majd meghalok és kapkodok a frisslevegő után.

Kicsit utánanéztem a leveleim között, és kiderült, hogy tavaly is kérdeztem egy hasonlót a vasúttól, ráadásul közel se voltunk akkor a hőségriadóhoz. Szeptember harmincadikán a MÁV nem hivatkozott mindenféle hőségriadókra, hanem európai elvárásoknak megfelelően ha nem biztosította kellemes időt az ICken, visszaadta a komfortdíjat(tudom, csak elvileg, de legalább a lehetőség megvolt).
Felhívtam felháborodásomba a kékszámot, hogy tényleg igaz-e, hogy nincs semmi lehetőségem, mert nincs hőségriadó, csak annyi hogy kinyitom a hangya...nyi ablakot?! És igen, maximum annyit tehetek, vagy ha a kalauz nem szívózik, átmehetek egy másik kocsiba, ha van egyáltalán olyan amin működik a klíma.
Köszönöm a színvonalat és a törődést az emberekkel, hiszen milyen jó nekem, hogy végigmászhatom a vonatot, ha nem akarok megdögleni a melegbe. Mindezek után csak reménykedni tudok, hogy működni fog a légkondi, vagy ha nem, legalább az 1. osztályra át tudunk majd menni.
Köszi a figyelmet: Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr44149176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 11:15:45

Gábor: Meg sem lepődök. Hernád IC. Ha jól sejtem szlovák IC kocsik voltak, és a légbefúvás nem csak nem hűtött, hanem még levegőt sem adott. Ezen felül a MÁV meg elhajt. Amúgy ezt nekem akalauz pontosan elmondta, hogy miért hajtanak el. Ha VALÓBAN egyáltalán nem működik, ők jelzik, kapsz igazolást, az igazolás alapján visszajár. Bemondásra viszont nem.

Ellenben a bemondás kapcsán: A Szlovák vonaton működött a légkondi, csak nem ad elég levegőt, pláne nem amikor zsúfoltság van. Még az első osztályon is problémás.

Nemrég a WC sem ment a vonaton.

bato 2007.08.26. 13:37:09

Szerintem a Hernádra nem adnak helyjegyet, csak pótjegyet, az meg nem jár vissza. Kicsit bonyolult ez, de a MÁV-START oldalán erről nincs semmi se.
Amúgy meg a jármű minőségéről kivételesen nem a MÁV-START tehet, hanem a szlovák verziója.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 13:56:04

bato: Igen, ez is egy fontos különbség. Amúgy jogos is, hiszen az ilyen csak pótjegyes vonatok többnayire olyan nemzeközi vonatok ahol a tapasztalatok szerint a MÁVtól független problémák a gyakoriak, és így nem is működne a dolog, de akadt olyan helyzet, hogy az ilyen pótjegyárát is visszaadták.

mehgab86 2007.08.26. 14:56:38

Így van, tényleg csak pótjegyes a hernád, épp ezért kéne azt visszaadni, hogyha nincs klíma, nem? A komfortdíjat kérik el, ami direkt azért van amiről a levél is szól. De ugyanez a helyzet a Citadellával, ahol még légjavító sincs, csak az ablak. Pont ilyen helyzetekbe kéne nem elkérni a komfortdíjat, hanem csak a helyjegyet! Azért nem lenne panasz, ha 130 Ftot fizetek hogy legyen hely, és nem 390et azért hogy kapjak levegőt! Van olyan lehetőség is, hogy a helyjegyért kapsz sima gyorsvonati kocsikat, a komfortdíjért pedig olasz klímásokat. Igen, ez a Venezia, csak épp nem IC, hanem EN. Nem kellene olyan "sok" Ic,ha lennének ilyen ECk. Ezt is meg lehetne oldani a Hernáddal vagy a Citadellával. Ha van pénzed, kapsz szolgáltatást, ha sajnálsz 200 Ftot, akkor ne várd el hogy sokkal jobb legyen a helyzeted mintha gyorssal mennél. Talán meg kéne fontolni a MÁVnak, lehet, megérné nekik és nem kéne elküldeni minden felháborodott utast a pénztártól egy lekezelő viszláttal!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 15:04:17

Azért az olasz klímás kapcsán: Nincs a Venezia esetében első osztály, és sok esetben láttam már rajta IC kocsit.

Nekem pont a Venezia a gondom: Azt értem, hogy nemzetközi vonaton, ahol nem magyar a kocsi, a MÁV nem tud garanciát vllalni aminőségért, de pont ezeken kellenea belföldi szakaszra rendes IC kocsit tenni, stb. és a komfortot mindjárt lehetne tartani.

bato 2007.08.26. 20:29:59

Szerintem az a helyzet, hogy a szlovákok ezt a vonatot küldik mint IC-t. Más kocsijuk szerintem nincs is. Vagy ez közlekedik, vagy semmi. Ha ez szar, sokat nem lehet vele kezdeni. Ha valaki jelzi is nekik, hogy ez így nem jó, attól még nem gyártatnak a magyarok kedvéért újakat.
Persze lehet, hogy meg lehetne berhelni, a magyar IC-kocsik plafonjába utólag beéptítettk légkondikat, mert az eredeti cucc, ami a bokádnál fújja be a hideget, nem bír a hőséggel.

Morozsgoványi 2007.08.26. 20:52:33

Mit reklamálsz?Ingyen szauna.Tudok olyat innen,aki kifejezetten élvezi is.Indítsunk játékot.Meddig nem lesz a Zrt-nek szabályzata,aminek hiányára mindig hivatkozni lehet?
A. 1 év
B. 25 év
C. soha

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 21:21:18

bato: Meg lehet oldani egyszerűen: Határon rákapcsolnak két magyar kocsit, ami a teljes magyar szakaszon megy. 1 első osztályút, egy másodosztályút. Mindjárt megoldódik a probléma :)

flimo13 2007.08.28. 04:36:01

Hja, rohadjanak meg a keletiek. Év elején elvitték keletre a normális, asztalos IC-kocsikat, és kaptunk helyette szarokat. Autópálya keletre, gyárakat vigyük keletre, támogassuk a keletieket. Nyugaton élők meg le vannak szarva, azok úgyis gazdagok, majd építenek maguknak vasutat.

Kismanó 2007.08.28. 07:17:53

Az M7-es nem nyugatra megy?
Normális IC kocsi mindenhova kéne.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.08.28. 10:03:00

flimo... látom nem sokat jártál a keleti országrészben. én spec keleti vagyok... és elég leputtyant vonatok járnak felénk...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.28. 11:37:45

georgejr: Azért ICkhez a jobb kocsikat tényleg arra vitték el, ha jól tudom. De az a furcsa, hogy ahol a legtöbb ember az ICt igényelné, fizetné, ott nagyon ritka az IC, arra sem a jó IC kocsik kerülnek. Idejött az aByee pedig így sokszor tömve van az első osztály.

Keleten: Jobb másodosztályú gyorsvonati és személyvonati szolgáltatás kéne, kevés elsőosztállyal, kevésbé szeretnek az emberek ICért fizetni. Nem ott van a jó IC kocsi? Többiből meg a szar...

Megvan ez kicsit keverve :)

flimo13 2007.08.29. 03:35:07

M7-es a Balatonra megy, ez az egyetlen ok, amiért építik. Nagykanizsára el lehet vele menni, kész. Meg van az M1, ami megy Bécsbe. De juss el Baranya, Somogy, Vas megyékbe. És nem csak autópálya nem épül, a meglévő utakat nem újítják, az elkerülőőkre is basznak.

Kismanó 2007.08.29. 09:01:26

flimo 13:Nem vagyok annyira képben autópálya-ügyben, de rémlik, hogy most Pécs felé fognak valamit csinálni, az Európa Kulturális Fővárosa cím elnyerése miatt. Az M7-est tovább építik a határig(szóval nem a Balaton miatt).
Az elkövetkező időszakra az elfogadott tervek szerint fele részben a nyugati országrészben lesz útépítés, bár tény és való, hogy a legjelentősebb beruházás az a jövőbeli M4-esé lesz.
De az 5 autópályánkból csak 1 megy a keleti országrészbe.
Ne sajnáld tőlük ezeket a beruházásokat, a keleti országrész iszonyúan elmaradott még mindig.
Azt hiszem TheElfnek igaza van.

mehgab86 2007.08.29. 11:02:55

Szerencsés voltam és vasárnap "műszaki okok miatt" egy tisztán magyar, fülkés ICkocsikból álló szerelvény ment uccsó Balaton-Kassa közvetlen Hernádként. Nem volt rajta büfékocsi és dohányzó szakasz sem(nem gond, mert nem cigizek), viszont volt klíma, volt kihasználtság/gyk.:tömve volt/. Kellemes huszonakárhányfok, megelégedettség, aranyos és kellemes hangú kalauznő (Pestig) aki minden állomás előtt, után bemondta a hangosba a bemondanivalókat/nem mp3mal/ és csodálkozás, hogy 27-étől miért nem éri meg tovább járatni egy ilyen jó vonatot, ami sokak utazási problémáját megoldaná? De legalább a vonat uccsó hosszú útján mindenki elégedett volt az utasok közül:)