MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Saját zsebre mutyizó kaller

2007. augusztus 24. - georgejr
Ismét egy sztori, ami megdöbbent. Vagy nem? Mindenesetre tiszta sor, hogy az egyesületnek van létjogosultsága


Szia!
 
A mutyizos kalleres bejegyzes juttata eszembe az en sztorimat is, ami a Dunakeszis-sel ellentetben ketseget kizarolag mutyizas volt. Szoval par honapja utaztunk Szolnokra pentek keso este, 22-23 ora magassagaban. A nyugatibol erkezo vonatra Zugloban szalltunk fel. Jegyet az allomason nem tudtunk venni, mert egy darab sajtpapirra ki volt irva, hogy "ZARVA". Persze kopogtatasra nincs valasz, hat akkor veszunk a vonaton. Mikor kerte a kaller a jegyeket, vazoltam a szitut, mire a valasz az volt, hogy akkor ez sokezer forint potdij lesz, mert neki a papirjan az van, hogy 23:00-ig nyitva a zugloi penztar. Hat mondom az kizart dolog hogy en ezert buntetest fizessek. A kaller nagylelkuen felajanlotta, hogy na jo, akkor vegyuk meg nalla, penz odaad, jegy megkap, kaller balra el. En rapillantok a jegyre, es mitadisten 2 db 0ft-os kegeszito kerekparjegy van a markomban (a MAV-os igazolvannyal jarok szoktak ilyet kapni a bringahoz azt hiszem). Gyorsan vegiggondoltam a lehetseges valaszlepeseket es kovetkezmenyeiket:
 
1:
utanamegyek, es megmondom hogy szar van a palacsintaban. Erre a kaller azt mondana, hogy okes, felejtsuk el, es megbuntet, mert a zugloi penztar nyitva volt (szerinte). Persze ha felhivnam a penztarat, nyilvan nem mondanak azt, hogy ja, tenyleg egy oraval korabban hazamentem :)
Es mivel nem fenykepeztem le a sajtpapirt, ezert mas bizonyitekom nem volt...
 
2:
lenyelem a bekat, es megtanulom egy eletre, hogy ilyenkor fenykep keszit, es azzal kallert fenyeget, es a sztorit nektek bekuld
 
A 2. megoldast valasztottam :(
De legkozelebb nincs menekves! Mutyizo kallerek reszkessetek!
 
udv:
Gabor

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr1148280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sheldrake (törölt) 2007.08.25. 21:17:47

Főleg volánbusz sofőrök szoktak hasonlóval trükközni: 90%-os jegyet adnak a néniknek/bácsiknak, kicsit kevesebb pénzt kérnek el, mint az 50%-os jegy ára és nem írnak az igazolványba. Integetnek egymásnak, hogy hol van ellenőr, ha nincs jegyet sem nagyon adnak, bár az már rizikós, mert ha baleset van ne adj' Isten, akkor nincs biztosítás. Aztán csodálkoznak, hogy a veszteséges vonalakat kiadja külsős cégeknek a Volán.

MÁV szárnyvonalakon is rendszeres, hogy nem írnak a kalauzok a vonaton váltott jegy estén a nyugdíjas igazolványba, de újabban jegyet már adogatnak.

INNENTŐL kicsit OFF

Ha lenne felelősségre vonás és az ilyen lopásnak, csalásnak következményei lennének, akkor talán változna kicsit a dolog, mert lehet sajnálni a nyugdíjas néniket, de a 16 helyett 116 kedvezményes utazásukat végül úgyis az adót fizetők fizetik ki, vagy a kisunokák, aki az ilyen stiklik miatt is felvett hitelt fogják majd fizetni.

A nyugdíjas igazolvány helyett egyébként én 16 névre szóló, szem.ig. számos jegyet küldenék, amit a pénztárban lehetne érvényesíttetni és fizetni, azzal már nehezebb lenne trükközni. Pénztárban nem mernek trükközni, mert a bélyegző alapján lebukhat a pénztáros, ha csal és ellenőrzik a nénit/bácsit, akkor bukta lenne, ha lenne felelőségre vonás ugye. :) A jegyszámok alapján meg adatbázis szinten lehetne követni, hogy ki hány jegyet használ fel. Itt jönne némi adatvédelmi kérdés. :D

Most nem hiszem, hogy tudja a MÁV, hogy az egyes kedvezményeket mi alapján veszik nála igénybe. Diákjegynél is diákigazolvány szám bepötyög és látszik, hogy x millió diákjegy eladva. Az már adatvédelmi kérdés, hogy ne lehessen tudni, hogy Kiss Jóska vett most jegyet. Addig nincs is gond, amíg a diákszámok mellé nem kap nevet is a MÁV. Diák érvénytelen, rendszer szól, teljesárú jegyet vált, reklamál, pénz fele visszakap, ha jogos. Körülményes...

Amíg kőkori körülmények vannak MÁV-éknál, addig azonban minden ilyesmi, csak álom.

Egyszer majd valaki jó nagyot fog akasztani egy központi sokat tudó adatbázissal és chipkártyával, ami kiváltja majd a jelenlegi sok-sok adat és kuponkártyát. :)

Járt már valaki a hatvani állomás forgalmi irodájában? Szerintem máshol is hasonló a rendszer...

Egy ideje már én is Gábor 2. pontját alkalmazom, mert jóideje elegem van abból, ami a vasútnál megy, akárhogy is nevezik magukat.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 11:41:17

Sheldrake: Ehhez nem kell sok, és a MÁV is tudja, hogy lehet ezeket megbuktatni. Civileket bevonva a belső ellenőrzésbe. Ha elég a civil, akkor a kaller nem tudja, mikor találkozik velük, de azt tudja: Egyser feljelentik az drága, kétszer feljelentik, állásába kerül. Figyeld meg: keveseb lesz a mutyi, több a bevétel, az így megtermelt többlet bevétel elköltésébe nyilván a civilek is beleszólhatnak, és jobbak lesznek a körülmények.

Ez pl. egy olyan kiút ami segít a MÁVot rendbetenni.
süti beállítások módosítása