MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kérés a MÁV-Start részéről

2007. augusztus 23. - georgejr

Tegnap hívtak. Szeretnék az Elvira-t új alapokra helyezni. A kérésük, hogy minden olyan hibát írjatok meg, ami bosszantó, elírás, nem egyértelmű.
Minden javaslatot, ami esetleg a jobb működést szolgálja szívesen vesznek.
Kérek mindenkit, hogy emailben küldje el nekem az ötleteit, javaslatait és azt továbbítom az ezzel foglalkozó mávos illetőnek.
Köszi:
G

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr39146729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

h@jmi 2007.08.23. 14:15:08

Üdv!

Ez az állomásnév-kiegészítés funkció rendkvívül hasznos, remélem ezt meghagyják. Amit hibának vélek: pl. ha Székesfehérvárról akarok menni Érdre, néha kiad olyan találatot, miszerint menjek közvetlen pesti járattal, majd Kelenföldről egy személyvonattal visszafelé Érdre. Tudom, hogy erre való az "átszállás nélkül" jelölőnégyzet, de ettől még ezek a 'bakik' kikerülhetnének.

titan 2007.08.23. 15:19:08

Az IC-kkel összekapcsolt gyorsok kiírásán lenne mit igazítani emlékeim szerint, ha azt még nem csinálták meg azóta.. (márminthogy két külön vonatként mutatja két külön jegyárral a rendszer)

titan 2007.08.23. 15:24:33

Hajni kommentjéről jut eszembe, hogy az is furcsa, amikor a Keletibe érkező majd onnan Kelenföldre továbbinduló vonatnak a menetideje a Keletiig tart, a célállomás és az érkezés időpontja pedig Kelenföldre vonat(k)ozik. Ilyenkor szoktam nagyokat nézni, hogy indulási és érkezési idő közötti különbség miért nem egyenlő a kiírt menetidővel.

Kismanó 2007.08.23. 16:50:10

A kedvezményeknél kijavíthatnák a május 1.-e óta érvényben lévő csoportokra. Pl. fogyatékosok, emelt családi pótlékban részesülők kedvezménye.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.08.23. 16:59:27

"márminthogy két külön vonatként mutatja két külön jegyárral a rendszer"

Attól még hogy egy mozdony húzza, még két külön vonat két külön jegyárral. Nem tudom mi a gond a megjelenítéssel.

tomi79 2007.08.23. 17:07:48

Két javaslat: 1. Kényelmesebb lenne a keresés, ha lehetne beállítani egy időintervallumot, amelyben utazni akarunk vagy egy időpontot, amely utáni vonatokra vagyunk kíváncsiak. Tehát ha valaki 16h után akar utazni, nem kíváncsi az összes vonatra 12 és 24h között. 2. Az átszállások maximalizálása csökkentené az értelmetlen találatok számát. Jelenleg két opció van: átszállás nélkül vagy átszállással, de az jelenthet egy átszállást vagy ötöt is. (Ez a két dolog például a belga vasút menetrendjében jól működik és nagyon praktikus, tessék kipróbálni: www.b-rail.be/nat/E/)

krtek24 2007.08.23. 19:13:21

Jó lenne, ha a nemzetközi vonatoknál a rendszer nem követné azt az ostobaságot, hogy belföldön más a vonatszáma a járatnak, és ezért az Elvira két külön vonatként érzékeli - és így nem ad találatot pl. Budapesttől. Ugyanez igaz a kör IC-kre, melyek a vonatszám szerint csak Szolnokig közlekednek.

titan 2007.08.24. 09:30:21

Vp.Peti, az oké, hogy két külön vonat két külön jegyárral, legalábbis papíron, de szinte biztos, hogy nem én voltam egyedül azzal, hogy zavarba hozott ennek a helyzetnek a ténye is, ugyanis, amikor felhívtam a MÁVot, hogy megkérdezzem, hogy mi is akkor ezzel/ezekkel a vonattal/vonatokkal a helyzet, akkor elég volt annyit mondanom, hogy honnan hova akarok mikor menni, és a túloldalon az ügyintéző már mondta is, hogy nem kell aggódni, az egy összekapcsolt szerelvény. Tehát ebben a formában megtévesztő kissé. Mellesleg attól, hogy két vonat (papíron), még mindig együtt megy végig, és ha már egy kis kényelmet kap az utas (információtöbbletet), az szerintem nem baj.

Sheldrake (törölt) 2007.08.24. 10:43:54

Jó lenne egy olyan funkciót bevezetni a rendszerbe, amelynél be lehet állítani, hogy mennyi átszállási időt szeretnék hagyni magamnak. A nagy ütemes rendszerben többször ad ki olyan utazási lehetőséget, hogy 3 perc van átszállni... Tegnap is rohantunk egyet Nyíregyházán, hogy elérjük a csatlakozást.

Az külön öröm, hogy a wapos verziónál már be lehet állítani a napszakot, hogy 0-24, 0-12 vagy 12-24-ig akarom látni az ajánlatokat, de még mindig sokat kell zongorázni, mire eljutok az adott vonatig egy forgalmasabb vonalon. A Volán menetrendjénél ez szerintem jobban ki van találva, mert ott a keresés után ötösével bontja a találatokat és ad egy listát szintén ötösével pl. 06:13-07:16-ig stb.

A wapos elviránál is jó lenne, ha be lehetne állítani az utazási kedvezményt és az alapján látszódna a wapon is az ár.

A fejlesztőktől kaptam már olyan választ is, hogy sajnos nem tudják tesztelni az adott telefonnal (sem) a wapos verziót, mert nincs nekik. Valami megállapodást köthetnének a mobilszolgáltatókkal vagy telefongyártókkal, hogy némi reklámért cserében kapnak tesztelésre telefonokat.

Orfeus 2007.08.28. 11:39:51

Jó ötletnek tartom, ha több külföldi menetrendi adat kerülne be az ELVIRA-ba. Pl. a MO-határos országokét. Bekerülhetnének végre a vágányszámok, ha már a helye megvan.
Bekerülhetne egy vasúti térkép is. Általánosan is és a kiválasztott viszonylatot bemutatva is.
Kellene olyan funkció, amivel össze lehetne állítani un. személyes menetrendet. (lásd. persoenlicherfahrplan.bahn.de/bin/pf/query-p2w.exe/dn)

Orfeus 2007.08.28. 11:44:45

Komfortos nyomtatási lehetőség. A 24 órás választékból csak azokat az ajánlatokat jelölöm ki, amelyek számomra érdekesek és ezeket kinyomtathatom akár többféleképpen:
- összefoglalóként
- részletesebben, akár közbenső megállókkal

Orfeus 2007.08.28. 11:54:47

Több szűrési lehetőség:
(már mondtátok)
- napszak korlátozás (valamikor régen volt is)
- max. átszállási korlát

- (ha bejönne a többi ország menetrendje) háló- fékvőkocsi
- kerekesszék
- kerékpárt differenciáltabban kezelni darabszám szerint
- BEB szűrés (fontos!)

Orfeus 2007.08.28. 11:56:49

- helyjegyköteles vonatok szabad hely figyelése (megtelt vonatnál figyelmeztet)
- vonatkésés figyelése

Orfeus 2007.08.28. 13:56:24

Kíváncsi lennék erre az emberre, aki a MÁV-Start-nál ennek az illetékese!De tényleg.

Orfeus 2007.08.28. 14:16:00

Állomás induló/érkező táblázat viszonylati, és közlekedési eszköz szerinti szűrési lehetőséggel, nyomtatási lehetőséggel.

Sheldrake (törölt) 2007.10.07. 20:34:45

Nézzétek meg a következő wapos menetrendet is:

bkv.try.hu vagy ha nem működne:
vgyuri.hu/wap/bkv/index.php#x

Ebben a menetrendben az tetszik (ami az ingázók számára lenne elsősorban hasznos), hogy a lekérdezés időpontját kiírja a találati oldalra és megjeleníti, hogy mikor volt és mikor lesz legközelebb közlekedési eszköz, nem kell bíbelődni a délelőtt-délutánnal. Természetesen ezt az időintervallum lehetőséget is meg kell hagyni, ez csak egy kényelmi megoldás lenne.

Orfeus 2007.11.12. 10:33:38

georgejr! MI lett a vége itt ennek?

Sheldrake (törölt) 2007.12.16. 16:20:24

Hm. igen?
Letették már az alapkövet vagy meghívták az új alapok alapkövének letételéhez az összes MÁV-os felsővezetőt egy jó kis ingyen kajálásra?
Vagy lett ebből valami, vagy lesz?

Sheldrake (törölt) 2008.04.11. 07:45:59

Hol jár a fejlesztés?

Azt már látjuk, hogy a külső megváltozott, de milyen lényegi változások történtek? Lehetne kicsit nyitott a fejlesztés...

Mi lenne, ha kiírni az elvira, hogy melyik vonat hanyas vágányra érkezik be?

Jó lenne ha valahogy összehoznák a google maps-al és útonaltervezéskor mutatná, hogy merre is fog menni a vonat. Ezt talán meg lehetne csinálni, hiszen a vasútvonalak fent vannak az térképen.

aladarali 2008.09.23. 23:53:28

Lehet, hogy maradi vagyok, de én örülnék egy hagyományos verziónak is a mostani mellett. A hagyományoson a régi nyomtatott menetrendkönyves verziót értem. Szerintem sokkal könyebb keresni benne,sokszor jobban átlátható. Azért nem veszem meg papír alapon, mert utáltam folyton javítgatni, a pótlékokat ragaszgatni. A vasúti térképet is jó ötletnek tartom!