MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Amikor a vonat elindul, nincs megállás...

2007. augusztus 21. - georgejr
Naiv utasunk fel akart szállni az IC-re de az felszállás közben elindult. A bakter persze nem látta a 70 embert, akik majdnem kinyiffantak. Nem baj. Bendegúz szaladj gyorsan a piócás emberért....

Üdv!

A MÁV szentségtöréseit olvasgatva jutott eszembe, hogy
ezek azért még messze vannak a gyilkossági szándéktól,
de az én esetem sajnos nem volt ilyen kellemes.

Tavaly valamikor épp Miskolcon voltunk barátnőmnél, és balga
módon fel akartunk utazni Pestre. Vonattal. Akkor még nem tudtam,
hogy itt követtem el a hibát, hiszen eddig a szokásos paraszt-kalleren,
hülyeparagrafusmiatti-büntetésen, hatalmas késésen, tré vagonokon
kívül semmi nagyobb gond nem volt. Na, a lényeg hogy kimentünk időben,
mert az IC(!) nem onnan indult, tehát ne késsünk már le róla. Kimentünk
MÁV terminálra és vártuk szépen hogy bedöcögjön a vonat.

Körülbelül még vagy 100 emberrel egyetemben. 10 perc múlva látjuk is hogy jön a vonat,
sok vagon, sajnos 200 méterről nem tudom megállapítani a vagonok számozását.
Megáll a vonat, na, menjünk hátra, mert ott van a mi kocsink. Nem egyszerű ám
egy hatalmas embertömegen átvágódni, aminek az egyik fele a vonatról leszállva velünk szemben
hömpölyög, a másik fele meg fel akar szállni és eltorlaszolják az utat végig a peronon. Na mindegy, mi
Rambos hozzállással félrelökdöstük az embereket (persze csak cizelláltan), és így is kb 3 perc alatt
sikerült a vagonhoz jutni.

A most látható idill: Kb a tömeg negyede felszállt, a többi ember felszállás közben volt.
És mi történ? Igen, a vonat elindult. Nyitott ajtókkal, amik indulás közben bezáródtak.
Az emberekkel együtt, akik fel akartak szállni. Borulások szanaszét, van aki az ajtóból
esett ki. Mi meg csak döbbenten álltunk és néztünk hogy What the Fuck?
Na hálistennek senki nem sérült meg komolyabban, csak horzsolások, de azért simán beeshetett
volna ember a vonat alá. Előremegyünk jelző-emberkéhez, ahol elég lincshangulat van (érthetően).
Hát ő onnan elölről nem látta hogy még szállnak fel, ezért intett, hogy indulhat a vonat. Na ja.
70 embert egy nyílegyenes terminálon nem lehet látni. Hát persze hogy nem látta. A sok embertől
aki ott állt hogy felszálljon! Ez a lelki megrázkódtatás, ami máig is kísért még hagyján, de a kérdésünkre
hogy akkor most mi lesz, jött válasz: "Indul egy gyorsvonat nemsokára" "Jó, de az IC-helyjegy?" "Hát
sajnos nem adhatjuk vissza a pénzt" Na ekkor ment fel bennem a pumpa. Ordibálások és telefonálgatások
után végül nagy kegyesen megtették, hogy visszaadták a helyjegy árát.
Minden jó, ha a vége jó, de nem sok kellett ahhoz hogy sokkal rosszabb legyen...

Üdv, Chapell

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr85145332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krtek24 2007.08.21. 18:52:21

Ugye régebben volt minden Expressz-IC állomás peronján "belföldi InterCity- és Expresszvonatok kocsiösszeállítása" hirdetmény, valószínűleg éppen a hasonló jelenetek elkerülése érdekében.

A "jelző-emberkét" és főleg a kalauzt páros lábbal...

Persze azért az is megjegyzendő, hogy sokan nem képesek tudomásul venni, hogy a közbenső állomásokon két perces várakozásnál nincs felesleges kocsikeresgélés meg könnyes búcsú stb., hanem a vonat megállását követően azonnal (!) be kell szállni. A kocsikat nem a peronon, hanem a vonaton kell megkeresni... Hogy Győrben néhány okos mit szokott rendezni az IC/EC vonatoknál (szembe a tömeggel bőrönddel, futva...), aztán persze megsértődnek, ha valamelyik vasutas illedelmesen rájuk szól, hogy 5 perc után végre szálljon már végre fel a vonatra.

Persze nem ártana az utasok erről a hangosban tájékoztatni, meg ismét kitenni az aktuális kocsiösszeállítás táblákat a peronra.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.21. 19:36:44

kretk24: Bizony bizony. Egymásik post kapcsán volt egy olyan kérdés: a megállók állandóak, miért nem lehet a menetrendbe beleépíteni a marha utast: Nyilván ott a válaszom az volt, mert nem mindig ugyanott van. De mindig van, és nem egy, hanem több. Csakhogy nem mindig ugyanannyi, nem mindig ugyanott...

A kalauz, a jelző embereke: Aki a vonattal párhuzamosan mozog (keresi a kocsit? A kijáratot? A most érkezett ismerőst?) azt sem a kalauz, sem más nem fogja felszálló utasnak nézni. Az pedig, hogy ez a vonat indulásakor (már késik is az utasok miatt) valaki megpróbál még felugrani a vonatra az ismét utashiba.

Természetesen ugyanezek az utasok vannak felháborodva a késés miatt, és amiatt, hogy utána a MÁV jelzi, ez bizony nem a MÁV hibája volt.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.08.21. 20:17:49

Mibe kerülne a nem papagáj IC-kbe is beépíteni az ajtóvezérlést, hogy még indulás előtt be tudja csukni a masiniszta az ajtót?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.08.21. 20:18:24

[i]nem papagáj IC-kbe[/i]

Helyesen: nem papagáj Szilikbe

Adani 2007.08.21. 23:15:58

Bizony ilyenkor jobb, ha ott száll fel az embe,r ahol éppen van aztán ráér a vonatonbelül mozogni. Én is volt már úgy, h az IC részbe szálltam fel a vonara, hiszen az egiyk fele IC a másik sima gyors. Rérek utána is átmenni a gyorsba.

egertetem 2007.08.22. 01:10:05

Én Miskolcon a következőt csinálom: 1. Megnézem, hogy hol áll meg az IC 2. KörIC e a vonat (álltalában azt használok mert Miskolc és Nyíregy között szoktam járni) 2. Ha KörIC egyszerűbb a dolog, mert Nyíregy felől az esetek 99%-ban az első osztály közvetlenül a mozdony mögött áll, ami a 18-as számmal van jelölve. Csak el kell számolni a jegyen megadott kocsiszámig és kb megjósolható, hogy hol lesz. (ez nekem annyira jól megy, hogy ahol megállok a megfelelő kocsinak az ajtaja max 2-3 lépésen belül van!) 3. A Miskolcról indulóknál szintén ez a helyzet. 4. A Pest felől érkező KörIC-nél az első osztály az utolsó kocsi (99%), úgyhogy ott ugyanaz a szitu. Az IC-k Miskolcra Nyíregy felől az esetek 90%-ban az első vágányra érkezik, ritkán a 6-osra, 7-esre, 8-asra. Pest felől pedig 8-asra vagy a 9-esre érkeznek.

hattyú 2007.08.22. 08:44:06

hello!
A legjobb az amikor öblös hangon bemondják a pályaudvaron: "a vonat nyitott ajtókkal nem indul" - és amikor felszállsz akkor látod, hogy minden második ajtót be sem lehet csukni, mert rossz. :) Persze a MÁV-nak ezt is lehet - elnézést, hogy megemlítettem, igazából rendben van ez így.

Adani 2007.08.22. 10:55:31

Én csak olyat halottam, h bemondják, h az ajtókat csukják, mert balesetet okozhat a nyitott ajtó, de mégis soikszor látni, h 100-al robog a vonat és csapkodja a szél az ajtót. Ha meg be akarod csukni nem fog sikerülni ekkora tempónál.

Fedup Sári 2007.08.23. 15:34:37

Váczon egyik alkalommal a kifelé menő, szlovák, "kupéskocsis" vonatnál történt az alábbi. Ugye ezeknek a kocsiknak olyan keskeny ajtajuk van, hogy fiatalon is viszonylag nehezebb fel/leszállni, de legalábbis figyelni kell, ha nem akarod végigtörölni a ruháddal a vagont.

Szóval, váczigutasok le, vácztólutasok fel, úgy a vonat közepénél utolsónak felszáll egy 70-es rozoga néni pakkal. Ahogy az alsó lépcsőre fellép fiatal forgalmistagyerek meszel, vonat elindul, ajtót a sűrített levegő a nénire rányomja.

Forgalmistánk észre sem vette, hogy történt bármi is.

(Nem volt pedig tömeg, ami miatt ne láthatta volna, itt az utasok 90%-a rögtön átmászik a szomszéd vágányon keresztül a köv. peronra, ahogy leszáll a vonatról, és úgy megy a kijárat felé. Meghát ugye ott van a vonatszemélyzet is, nekik (is) meg kellene győződniük arról, hogy minden OK, és csak akkor adni az "indulásra készen" jelzést.)