MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A MÁV info vonal nem tud semmit

2007. augusztus 21. - georgejr
Érdekes információ egyveleg bonyolított Kavič életét. Most akkor van bringás kocsi vagy nincs?

Sziasztok

 
Ismét egy MÁV Start történetet ismertetek az olvasóknak.

Augusztus 18-án délelőtt vidékre utaztam volna Budapestről. Mivel szép idő volt, úgy döntöttünk a párommal, hogy visszük a bringákat is. Elvirán vonat kinézés, majd az új információs vonalra telefonálás (06/40-49-49-49, délelőtt 10:44 perckor- állítólag rögzítve van). 13:15-kor Avala nemzetközi IC vonat. A hölgy, Kovács valaki, azt közli, hogy természetesen kerékpár szállítható. Időben kitekerés a Keleti pályaudvarra, jegyvásárlás, ott ismét rákérdeztem a kerékpárra.

Megerősítő választ kaptam. Megnyugodtam, kényelmesen várhattuk a beérkező vonatot. Főleg úgy, hogy 20 percet késik. Ez nem háborított fel, hiszen ez mindig megtörténik a nemzetközi vonalon és a 20 perc nem is vészes. A vonat befut. Irány a végére, hogy a kerékpárt feldobjuk és még ülő helyünk is legyen (belföldi közlekedésben nem kell helyjegy). A vagont megtaláltuk, de éppen lecsatolták. Mint kiderült csak Bécstől Bp-ig lehet bringát szállítani. Tanácstalan körbenézés és az ügyeletes tisztet elkapom. Kérdezem tőle, hogy most mi van, mert engem félre informáltak. Megkérdezte, hogy honnan vettem az infot. Mondom, hogy a 40-es körzetszámú MÁV info vonalról. Erre röhög egyet, és azt közli, hogy azok nem tudnak semmit és az olyan, mintha engem hívnának fel MÁV ügyekben!!!??? Mivel én már eldöntöttem, hogy utazom így azt hiszem jogosan felháborodtam. Mire nyugodt arccal közli, hogy semmi vész, lehet panaszt tenni (a hangsúlyból éreztem, hogy semmi értelme és ez egy tökéletes védekezés a MÁV-nál. Bármit csinálhatnak, bármit elronthatnak, adnak egy panaszkönyvet és kész. Bezáratni úgysem fogják az üzletet) Mivel értelmét sem láttam és 5 perc volt az indulásig, így nem éltem ezzel a lehetőséggel. Kérdeztem, hogy milyen megoldás lehet. Közölte, hogy indul egy másik vonat a KÖKI-ről (a késés miatt nem értük volna már el).

Így aztán a saját fegyverükkel élve, leszartuk a szabályzatot és a világot, felszálltunk a vonatra, ahonnan csakis a kalauz jófejsége miatt nem lettünk ledobva. Szóval megérkeztünk, de azt hiszem van egy-két tanulság. Azért is írtam meg nektek, mert ez szerintem már lassan többet ér, mint bármelyik panaszkönyv.

Szóval, ha informálódtok, akkor se legyetek biztos a MÁV válaszaiban.

 

Üdv

Kavič

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr17145000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.08.21. 14:15:17

Valahogy nem lep meg ez a sztori (max a következmények nélküli félreinformálás tud felbőszíteni). Röveden elmesélem az ehhez kapcsolódó tegnapi élményemet.

Mivel este 6-ig dolgoztam és a vihar nem sokkal ezután tört ki, az irodában maradtam. Fél 8 köröl csitult az égiháború, indultam volna haza, de előtte felhívtam a 40-494949-et, hogy megkérdezzem, van-e valami fennakadás, késés azon a vonalon, ahol majd én mennék haza, és várhatóan mennyi. A hölgynek 5 percen át magyaráztam, melyik vonalról van szó, ezután közölte, hogy felhívja a Keletit és megérdeklődi. 5 perc után visszatért, hogy a Keletinél foglaltak a vonalak, sajnos nem tud segíteni.

Kérdem én, egy ilyen infovonalnál miért nincs egy szoftver a hölgy előtt, ahol élőben ellenőrizheti, melyik vonalon mennyi késés van és miért? Mi ez a 19. századi módszer, hogy odacsörög valakinek a Keletiben? Ezt én is meg tudom tenni, szóval nyugodtan ki lehet iktatni ezt a telefonszámot, ha ilyen alapvető dolgokra nem tudnak válaszolni, mint a bringáskocsi és a késések.

dbs87 2007.08.21. 17:29:53

MÁVDIREKT-ről csak annyit, hogy 21 éves egyetemista haverom is ott dolgozik nyári munkában. Hétvégén és ünnepnapon is melóznia kell, de a legnagyobb poén az, hogy a vasúthoz eddig annyi köze volt, mint a Macska-jaj című filmben Garga Pipicsnek az angol királynőhöz (vagyis semmi). Kezdetben, egy hetes képzés után annyit csinálhatott, hogy kiolvasta az előtte lévő szép színes menetrendkönyvből, hogy mikor jön a vonat, és indulási időpontokról adhatott csak tájékoztatást. Úgy másfél hónap után pedig kvázi "betanították" arra is, hogy hogyan vegye fel a panaszokat. Egy 21 éves, a vasúthoz semmit nem konyító sráctól kérdezték Miskolcon, hogy a pécsi IC mi a fenéért késik! Talán ezért nem vágják a témát...

bato 2007.08.23. 23:09:55

Emberek! Miért gondoljátok, hogy ha új járműre, normális pályára, szép állomásra nincs pénz, akkor majd online járműkövetésre lesz?
süti beállítások módosítása