Hallja küldte ezt a szerencsétlen történetet. Nem semmi. Azt tudjuk, ha egy boltban szeretnénk euroval fizetni, akkor a bolt a saját árfolyamán számol, de az alábbi sztori....
Inkább olvassátok és döbbenjetek meg:
Szia!
Alábbi panaszlevelet küldtem a MÁV-nak, a levél magáért beszél.
Természetesen a MÁV-nak és a többieknek küldött változatban szerepel a teljes nevem, mielőtt erre bárki rákérdezne.
Üdv: HM
Tisztelt MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálata!
Tisztelt Wasteels ügyfélszolgálat!
A minap (augusztus 6., hétfő) a MÁV-START honlapján hirdetett 29 euroba kerülő bécsi kirándulójegyet* szerettem volna vásárolni a Wasteels Keleti pályaudvari irodájában. Ismerősöm ajánlotta, hogy ne a MÁV pénztárban vásároljuk ("mert ott azt sem tudják, miről van szó"), hanem a Wasteelsnél. Eddigi tapasztalataim alapján ez hihetőnek tűnt, ezért választottuk a Wasteelst. Megkérdeztük, ott is lehet euroval fizetni, remek. A meglepetés azonban akkor ért, amikor közölvén az ügyintéző hölggyel szándékomat, számológépet vett elő, és azt mondta:
Harminc egész hat euro lesz!
Kérdésemre, hogy a 29 euros jegyet miért adja harminc és félért, azt válaszolta, hogy azért, mert Magyarországon még nincs bevezetve az euro. Erről én is tudtam, de közöltem vele, hogy ha euroban van meghirdetve az ár, akkor ahhoz képest - az árfolyamingadozás függvényében - a forintban fizetett ár változhat, de euroban mindig ugyanannyinak kéne lennie. A hölgy
hajthatatlan maradt, és végig rendkívül lekezelő, kioktató stílusban beszélt velem (és nem csak velem), hogy adjam el az euromat, és fizethetek forintban, illetve, hogy ha ők nincsnek nyitva, akkor a MÁV
pénztárban kell megvásárolnom a jegyet, és ott nem is lehet euroval fizetni, tehát el kell adnom az euromat. Hiába mondtam neki, hogy nem a forinthoz, hanem a 29 euros árhoz ragaszkodom. Végül, mivel más
választásom nem volt, megvettem a jegyet, 30 eurot fizettem, a fennmaradó összeget pedig forintban.
Végülis nagyjából háromszáz forinttal lettem átverve. Természetesen nem a háromszáz forint hiányzik, hanem az átverés ténye zavar, illetve a rendkívül udvariatlan stílus. Kérdéseim a kövekezők:
1. A MÁV pénztárában valóban nem lehet megoldani az euroban történő fizetést? Ez esetben miért hirdetik meg az árat euroban?
2. Ha a Wasteels ügyintézési díjként számítja fel a kb. másfél eurot, akkor miért nem nevezi annak? A kirándulójegy nagyon kedvező ajánlat, szívesen fizetne érte az ember többet is, de egy meghirdetett ártól eltérni az egyenlő a fogyasztó megtévesztésével.
3. Ha egy forintban szabott ár az alap, és ahhoz képest kell számolni az euroban értendő árat, akkor a forint ár miért nincs meghirdetve a MÁV-START Zrt. honlapján?
Válaszukat előre is köszönöm!