MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Pénzváltás kemény téma

2007. augusztus 17. - georgejr
Néhány éve még egészen gyakori volt, hogy ötösből nem tudtak visszaadni, de ma már a tét nőtt, de I sztorija azért még aktuális:


Néhány éve történt de abszolút témába vág az alábbi történet. Nem egészen aktuális volta miatt inkább érdekes csemege a múltból, én ma csak mosolygok az egészen. :-)

Zánkáról szerettem volna Budapestre utazni vasárnap, és volt még szűk félóra a vonat indulásáig - mindezt késő ősszel, holtszezonban. Diákjegyet akartam venni, melynek ára akkor még 1000 Ft alatt volt azon a viszonylaton. Ötezressel fizettem volna, de az irodista/bakter kedvesen közölte (tényleg nagyon kedves volt!), hogy sajnos nem tud visszaadni ebből a "nagy" bankjegyből. Két megoldási javaslatot is felvázolt, melyekből választhattam (micsoda luxus!):


1. Adjam oda az ötezrest, így kifizettem a jegyet, és kapok egy papírt is, amivel hetek múlva (!) visszakapom a különbözetet a MÁV budapesti ügyfélszolgálatán. Ez a verzió nem tetszett annyira: előre fizessek ki több ezer Ft-t a MÁV-nak egy vacak diákjegyért, és utána még én rohangáljak a pénzemért? Szerencsére jött a 2. verzió: pénzváltás másutt, menedzseli az utas.
A vasúti talponállóban nem tudtak váltani, a közért zárva volt, szorított az idő. Magánházaknál próbálkoztam, előszörkevés sikerrel. Egy idős hölgy valószínűleg azt hitte, csalóvagyok és durván elhajtott a fenébe - mire közöltem udvariasan, hogy attól még, hogy ő öreg, nincs joga bunkónak lenni egy fiatallánnyal, erre hívta "a Gézát", én meg gyorsan eliszkoltam. Micsoda kaland, igaz? Végül egy másik, ám kedves idős néni váltott nekem, épp elértem a vonatot, happy end. Mindez nem történt volna meg, ha van megfelelő mennyiségű (és címletű) váltópénz az állomás kasszájában. Emberi gesztus a végére: a kedves bakter megengedte, hogy pénzváltó akcióm előtt nehéz hátizsákomat a forgalmi irodában hagyjam.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr24142318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2007.08.17. 16:21:17

Nem azért, de bevezethetnék nálunk az elektronikus fizetést, ami bankkártya-szerűség lenne. Nade azelött egy csomó más mindent meg kellene oldani (az aggályokat is fel kell oszlatni, persze csak akkor, ha ezt profin oldanák meg), és akkor az illetőnél akárhány forint, vagy EU összeg lehet, kártyával fizetne, amiből automatikusan le lenne véve az összeg. Na igen, hasonló lenne, mint a telefonkártya. Amíg ezt nem oldják meg, addig marad a két választás: szarakodni a visszajárokkal, vagy a körülményesebb bankkártyás fizetés, ahol ha nincs jól összeköttés a bankkal, akkor a helyrehozásán még várni is kell. Na igen, nem MÁV-os, hanem egy árúházzal kapcsolatos ez, mikor a zárás elött kb. 10 perccel akartunk bankkártyával fizetni, erre fel meg pont akkor kelletett vacakodni a vonal helyreállításán. Megsúgom, hogy a banknál volt a probléma, amit kb. 15 percen belül helyreállítottak. Egy 7 - 8 perces sorbanállásnál még várni kéne plusz negyed órát emiatt, akkor ott egye meg a fene. Sajna itt rosszra is kell gondolni, ha a MÁV-nál tartunk... .

MÁV-os Macska 2007.08.23. 17:49:02

Kedves Utasok!
Elárulom,hogy minden pénztárban meghatározott összegnyi váltópénzt tarthatunk meg félhavi ill.,hóvégi záráskor.Nálunk plö.ez 30000ft.na már most mikor köv.hó elején (bérletes napokon!!!) elkezdünk plö. egy nappalos szolgálatot,a kedves utasok 5000,10000,20000 ftosokkal jönnek,mert hát ugye bérletet azt venni kell.Még az első két- három ilyen "nagypénzes" utasnak nincs gond a visszaadással,de utána bizony foghatjuk a fejünket.és a legjobb az egészben az szokott lenni,mikor a 200-300 ftos jegyeket ekkora pénzzel veszik meg.Később már nem gond a visszaadás,mert az ember hó közben többet meghagyhat a kasszában,de a zárások utáni szolgálatok nehezek.Kérem szépen ezt megérteni!üdv,Macs

Kismanó 2007.08.23. 18:29:27

MÁV-os Macska
Bocsánat, hogy nem értjük meg.
A törvény szerint is az üzlet/pénztár köteles gondoskodni megfelelő mennyiségű váltópénzről. Ez esetben a MÁV.
Normális esetben azt mondanám, hogy jelezni kéne a problémát a főnökség felé, de tudom, hogy nálatok ez nem így működik. Nem a pénztárosokat hibáztatom.

MÁV-os Macska 2007.08.23. 19:46:21

Kismanó,szerintem a főnökséget ilyen gondok nem érdeklik,de a mi munkánkat megnehezíti ez a dolog.Amúgy a főnökséget sok más dolog sem érdekli szerintem,és ezzel minden vasutas így van.Sok a probléma és nincs lehetőségünk mindent magunknak megoldani.

Fedup Sári 2007.08.23. 22:50:24

Nem pont visszaadás, de testvértéma: van, ahol van POS terminál, és ki is vannak ragasztva a pénztár ablakára szépen a bankkártyalogók, aztán mire kiállod a sort, addigra kiderül, hogy a szolgálatban lévő pénztárosnál nem lehet mégsem kártyával fizetni. És mondjuk éppen nincs nálad elég kp., szóval bebuktad a mondjuk 10 perces sorbanállást.

Pedig marha egyszerűen megoldható lenne a dolog, csak a bankkártyás matricákat nem az üvegre kellene ragasztani, hanem egy kartonra, és azt kiakasztani / bevenni annak függvényében, ki ül éppen a pénztárban. Kis odafigyelés kéne csak, ennyi az egész.

krtek24 2007.08.23. 23:08:31

Huhh, ezt még nem is hallottam. Ennek mi lehet az oka? Egyes pénztárosok nincsenek kiképezve a lehúzásra? :)