MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Lépcső? minek? jegyet meg nem kezelünk

2007. augusztus 16. - georgejr
Két apróság. De elgondolkodtató:

Hello!
Pénteken utaztam hazafelé, és Kőbánya-Kispesten a másik vágányon
megállt a szentesi vonat, aminél az ajtók fel vannak szerelve egy plusz
kihajló lépcsővel. természetesen nem nyitották le ezeket, hogy segtsék
a felszállást, ezáltal pl. az öregeket. Merthát úgy azért csak 20 centi
lett volna a távolság negyven helyett...

Más: vajon hogy gondolja a máv, hogy nem ellenőrzik a jegyeket?
Tendencia, hogy vasárnaponként felfelé Budapestre nem kezelik a
jegyemet, és mivel 100 km felett vagyok, ezért simán fel tudom
használni még egyszer... meg még egyszer. Amikor észreveszem a
lesből, mögülem érkező kalauzt, azonnal nyúlok a zsebemhez, de nem
várja meg a végeredményt, hanem mire előkapom, már előttem jár. Én
meg ugyan nem kiabálok utána, meg szaladok oda hozzá, hogy ugyan
kezelje le. Hangsúlyozom, mindig van érvényes jegyem, dehát hülye
nem vagyok, hogy még egyszer megvegyem, hamár ott van a még
mindig érvényes másik...
üdv,
greggrant

http://sportmix.blog.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr65140993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barog.marhen 2007.08.16. 10:43:51

Budapest-Budaörs között ugyanez a helyzet, de mindig veszek jegyet, akkor is, ha nálam van még az előző napi (kezeletlen). Ez nem hülyeség, pofon egyszerű, az utazás pénzbe kerül, és illik kifizetni. Sört sem lopok a boltból csak azért mert épp nem néznek oda.

Persze lehet fizetés helyett valami kedves blogon nyafogni, hogy mennyire ótvar a vonat...ok, csináld, de a lógást talán mégsem kéne népszerűsíteni.

(Egyébként egyetértek: tényleg kezeljék már a jegyeket, ha egy mód van rá)

neeskens 2007.08.16. 11:14:50

Szinte mindenhéten vonatozok,számtalan késésről,koszos vonatról,bunkó kalauzról tudnék mesélni,de ezeket úgyis tudja mindenki.
Viszont kb.fél éve törént velem egy eset,ami olyan szintű káoszt feltételez a MÁV-nál,hogy az még nekem is sok.
Szóval a Keleti Pályaudvaron váltottam jegyet,Komáromba az automatánál.26 év alatti vagyok,50 %-os kedvezmény gombot nyomtam meg,de nem voltam biztos benne,hogy az a jó(Egyébként ez csak hétvégén él).Jött a kalauz Tatabányán,mutattam a jegyet,kéri egy pedagógus igazolványt,ami persze nincs.Közölte velem,hogy rossz kedvezményt vettem igénybe,mondtam neki,hogy automatánál vettem,de természetesen kifizetem a kb 150 ft-os különbözetet és elnézést,véletlen volt.Mondta,hogy rendben,odaadtam a személyimet,erre írt egy csekket 2500 ft büntetésről+150 ft.Természetesen felháborodtam,hogy előbb nem ezt mondta,másnap beballagtam a komáromi vasútállomásra reklamálni,azt mondták igazam van,de csak a Keletiben,a forgalmi irodában tudom rendezni.Az iroda csak munkaidőben van nyitva,tehát szabadnapot vettem ki.Arra,hogy milyen állapotban van az iroda,most nem térnék ki.Ott áthúzták (ceruzával!) az eddigi összeget és azt mondták,hogy az valójában 3000+150 ft,de csak a helyszínen,így már 6000.Természetesen iszonyú anyázás kezdődött,ott volt nálam a jegy,ami bizonyította,hogy automatánál vettem és félrenyomhattam a kedvezményt.Próbáltam bizonygatni,hogy jóhiszeműen jártam el és soha nem szoktam lógni.Közben a ceruzával írt összeg 8000-re emelkedett.Leküldtek a pénztárba végül is,közöltem a problémámat a pénztásrossal,aki áthúzta az eddigi összes összeget és végül egy eddig még nem említett 2000 ft-ot kellett fizetni.
Tanulság nincs.

greggrant 2007.08.16. 11:24:14

Dehogy népszerűsítem a lógást, kedves barog.marhen! Egyszerűen arról van szó, hogy a hülye fog majd újra jegyet venni, ha ott van a régi - ha már sörös analógiánál járunk, akkor inkább olyan ez, mint amikor a munkásembernek veszel két sört, amikor megcsinál valamit neked, de ő nem iszik, csak egyet: nem fogsz legközelebb is kettőt venni neki. Ha megvan felfelé az érvényes jegyem, attól még lefelé ugyanúgy megveszem, de nem fogok retúrt kérni. Nem vagyok abban a helyzetben hogy egy ilyen bónuszt csak úgy kihajítsak az ablakon :-|
Egyébként is, szerintem érted te is a lényeget, miszerint csak tessék-lássék, találomra ellenőriznek a kalauzok a vonaton.

Tökfej · http://antimav.blog.hu 2007.08.16. 11:51:21

Kedves barog.marhen! "az utazás pénzbe kerül, és illik kifizetni"?
Tudod mit??? A normális körülmények pénzbe kerülnek és illik őket megteremteni!
Kommentedet elolvasván muszáj átcsapnom személyeskedésbe! Az ilyen emberek miatt tart ott a vasút mint most. Akik csak fizetik és fizetik és fizetik a jegyeket és közben bíznak benne, hogy azok a "kedves bácsik" az igazgatóságban majd összehoznak belőle valami jót. Hát most ki foglak ábrándítani: nem megy nekik. Persze te még mindig ringadhatod magadat abba a téveszmébe, hogy a rossz utasmorál meg a sok bliccelés a bajok okozója és ez majd kemény erkölcsi alapokon arra ösztönöz téged, hogy továbbra is töredelmesen fizess, miközben minket, bloggereket szidsz gúnyos hangvétellel.
Már nem adok nekik bizalmat forintban. Azt megtettem hosszú évekig és minden csak rosszabb lett. Ha te még akarsz, akkor csak tessék, de közben inkább fogd be a szádat.

alojzia 2007.08.16. 12:10:55

Egy ismerősőm Kelenföldön szállt fel a gyorsvonatra, hogy Tatabányára utazzon. A jegye a Déli pályaudvartól Alsógalláig (Tatabánya-Alsó)szólt, ezért Bicskén leszállították a vonatról. Az út mind a két esetben 59 km. Tehát a km-nek megfelelő díjat megfizette...

Balage85 2007.08.16. 12:13:43

Vasárnapa győrből budapestre közlekedő eurocityn sokszor előfodúl hogy nem kezelik a jegyemet. :) Mondjuk megértem, egy kaller van, és kb 11-12 kocsi. :)
Nem véletlenül szoktam 1 hónapos menettérti jegyet venni. :) Néha 2x-3x is tudok utazni ugyanazzal a jeggyel, sőt volt olyan is hogy le is telt az 1 hónap, és még mindig nem volt érvényesítve visszafele. :) Ofkóz pótjegyet azért mindig veszek. :) De így is egy 1000-sel jobban járok. :)

hattyú 2007.08.16. 12:35:39

szia tökfej, szerintem sok dologban igazad van, leginkább abban, hogy igazságtalan, hogy te fizetsz és egyre többet, a MÁV meg régi, kopott fülkékben szálít és a szinvonal seholsincs, viszont szerintem a "nem fizetés" és a bliccelés a lehető legrosszabb megoldás, azért mert hazug... elsősorban magadnak hazudsz, hogy te megérdemled... nem, nem érdemled. ha elégedtelen vagy, akkor ne utazz náluk vagy kiabálj, de ne a neten, hanem a MÁV-nál... Magamra értve: attól, hogy ők genyák még belőlem ne csináljanak tolvajt...legalábbis én így látom, persze ha te úgy érzed, hogy Neked erkölcsi jogod van bliccelni, akkor hajrá, csináld csak - vagytok ezzel így pár ezren, biztosan sokat segít a helyzeten.

Majmász Gedeon 2007.08.16. 13:06:40

Kimaradt a vessző a blog címéből! Helyesen: Megint Állunk, Vazze!

Tökfej · http://antimav.blog.hu 2007.08.16. 13:35:57

A bliccelés nem jó. Hazugot és tolvajt csinál(nak) belőled. Komolyan. Izgalmas, de lealacsonyító tevékenység számomra. Viszont kínomban már semmit nem tudok kitalálni, mert sem a szép szó sem a csúnya sem a civil kezdeményezések nem segítenek ezen a nyomorult magyar cégen semmit.
Milyen dolog az, hogy 2007-ben a magyar fiataloknak azt kell számolgatniuk, hogy hogyan fizetik ki az utazásukat??? Hol van akkor a többi: tandíj, albérlet/koli, kaja?????????

z 2007.08.16. 14:25:51

jaj, azért ennyire ne legyünk már gyomorbajosak
ha nem kezelte a jegyemet a rohadt máv, simán utazok vele mégegyszer, nem az én hibám, hogy őket ez nem érdekli

egyáltalán nincs bűntudatom, mert a havibérletem árát nem duplájára, nem triplájára, hanem négyszeresére emelték fel egyik hónapról a másikra, ha meg véletlenül mégis kérnek jegyet, jó hogy a kurva anyámba el nem küldenek a kedves peronzáras nénik és vasútőr bácsik (bár volt úgy, hogy ez is megesett)
és akkor jön ez a lopás duma, pff...

uganolyan demagóg, mint a cd-meg dvd-másolós dolog, hogy vedd meg az eredetit
majd megveszem, ha normális árért kapok is valamit, nem csak azt érzem, hogy engem csak lehúznak jártamban-keltemben

Adani 2007.08.16. 15:00:00

Egyetértek, ha nem kezeli akkor simán felhasználom mégegyszer. Bizony ha Kecskeméttől megyek hazafelé én is két részletben veszem a jegyet. Kmét-Szolnok és Szolnok-Békéscsaba. Bizony sokszor nem kezeli le a kaller az első szakaszon, ahol ráadásul átszállás is van.

Tökfej · http://antimav.blog.hu 2007.08.16. 15:10:57

A bliccelés, illetve a csalás ugyanúgy fog terjedni mint a torrentezés. Emberi dolog. Nem lehet ellene tenni! De azért majd hátradőlök és elnézem a keserves próbálkozásokat.

krtek24 2007.08.16. 15:23:19

Szia Alojzia!
Sajnos kicsit csúsztatás, hogy a mentdíjat rendesen megfizette, ugyanis Budapest-Délitől szólt a menetjegye Alsógalláig, tehát a menetdíj megfizetését nem tudta igazolni Tatbányáig. Mégis hogy utazhatott volna ezzel tovább Tatabányáig? Arról az apróságról nem is beszélve, hogy a gyorsvonatok, amire az illető felszállt meg sem állnak Alsógallán. Az édesmindegy, hogy Kelenföldön szállt fel, a menetjegyet akkor a Déliben Kelenföldtől kellett volna kérni, erre van mód. A kalauznak miért kellene elhinnie, hogy nem a Délitől utazott már a vonaton? Ennyi erővel akár mondhatta volna, hogy Komáromig is megfizette a menetjegyet, mert csak pl. Bicskén szállt fel...

krtek24 2007.08.16. 15:50:14

A bliccelés témához csak annyit, hogy amíg van rendes fizetésem, én minden alkalommal megveszem a jegyet, akár kezelték az egyébként még érvényes régit vagy nem. DE! Ha a szolgáltatási színvonal minimális pozitív változása nélkül, jópár esetben többszörösére emelt menetdíj mellett senki ne várja el az épp hogy tisztességesen megélő ingázók-egyetemisták tömegétől, hogy egy ilyen alkalmat nem használjanak ki. Magára vessen az a cég, aki arra nem képes, hogy a viteldíjat beszedje a szolgáltatásáért... Az esetek többségében pedig ennek az oka nem a túlterheltség. Azt maximálisan megértem, ha a 120-140-160-al járó 10 kocsin EC-n a jegyvizsgáló nem tudja a Győrtől Kelenföldig rendelkezésre álló idő alatt lekezelni a jegyeket, pláne, hogy a nemzetközi utasok jegye sokszor egy szempillantásnál többet kíván. De a legtöbb esetben merő trehányságból nem kezelik a jegyeket, ehelyett inkább klubbolnak vagy bezárkóznak a szolgálati szakasznak csúfolt magánfülkéjükbe.

Szóval kár lenne mindezt annyival elintézni, hogy ez a szemlélet. Ez egy adott helyzet, majd magasabb jövedelemszint mellett talán magától is megváltozik. Addig is tegyen érte a Társaság, hogy a szemlélet megváltozzon vagy az ügyeskedés megszűnjön. Kizárólag a MÁV üzleti érdeke, az utasé meg mondjuk ki az, hogy minnél olcsóbban eljusson a célállomására. Pl. nem lenne nagy kunszt csak meghatározott napokra szóló retúrjegyeket árusítani pl. 5 % kedvezménnyel. Vinnék, mint a cukrot és a visszaélés kizárt lenne. Ráadásul biztos lenne olyan utas, aki bukná a menetjegyet mert nem tudna a megadott napon utazni. Jó kifogás, hogy a bliccelők miatt nincs pénz fejlesztésre. Az idei jegyáremelések bőven azon mérték felett vannak, amekkora veszteséget a bliccelők (még a cég saját elmondása szerint is) bármikor is jelentettek a MÁV-nak. Fejlesztés pedig ugye továbbra sincs nagyságrendileg több...

Európa harmadik legveszteségesebb vasúttársasága a MÁV. Két olyan ország előz meg minket csak, amelyek híresek arról, hogy ott aztán semmi nem működik normálisan és soha nem is fog: Olaszország és Görögország. A mundér becsülete érdekében azért annyit meg lehet jegyezni, hogy Görögország a teljes közröhej, mert ott még vasút sincs, de így is képesek a MÁV veszteségének a kétszeresét elérni. Persze lehet azt mondani, hogy az állam nem fizeti ki a megrendelt kösszolgáltatást és egyéb "veszteségbagatelizáló közhelyek", de ez senkit nem érdekel, főleg amíg a MÁV állami cég.

alojzia 2007.08.16. 15:59:41

krtek, miért feltételezné a Máv, hogy az utas hazudik...? avagy mindenki magából indul ki? egyébként meg az utasoknak kellene fizetni vigaszdíjat, mert kénytelenek felülni a vonatra

krtek24 2007.08.16. 16:14:36

Alojzia, ezt Te sem mondhatod komolyan! Nem rendelkezett érvényes menetjeggyel és kész. Ha a lakáshiteled törlesztőrészletét nem fizeted, és azt mondod a banknak, hogy pedig biz isten feladtam csekken, akkor azt a banknak el kell/el fogja hinni? Őszintén kétlem. A MÁV és az utas között egy polgári jogi szerződés jön létre. Ha az utas a maga részéről (mint az említett barátod) nem tudja igazolni a teljesítést, akkor irreleváns, hogy hazudik vagy sem, a lényeg, hogy szerződésszegést követ el. Ennyi. Azt követően már a másik fél képviselője (jelesül a jegyvizsgáló) saját belátása és persze a nemlétező üzletszabályzat :) szerint méltányosságból mondhatja azt, hogy ok, rendben.
Itt pedig pusztán annyi történt, hogy megkérték: az Alsógalláig érvényes menetjegyével az egyébként ott meg sem álló vonatról szíveskedjen átszállni a gyorsvonat után érkező következ személyvonatra. Ebben mi nem korrekt?

Adani 2007.08.16. 22:32:17

krtek24:

Igazad van, ha trehányságból nem kezelik le vessenek magukra. Volt mikor Szolnok-Békéscsaba között sem jött kaller, pedig az 100 km és min. másfél óra. Annyi idő alatt azért végig lehet járni egy vonatot. Ha meg az utas nem tud jegyet venni akkor ő járt jól. Pl. Szajolban sokszor zárva a pénztár, felszállsz ott és kb. 6-8 perc és beérsz Szolnokra, 120 km/h-val járnak ott a vonatok, hamar letudják azt a pár km-t. Ennyi idő alatt a kaller nem tud végigérni, tőled sem várhatják el, h menj végig a vonaton és keresd meg.
És igen én is jártam úgy, h nem ekzelték le egy-egy szakaszon a jegyemet, akkor bizony felhasználtam mégegyszer egyfajta módja a környezetvédelemnek, nem eldobom, hanem többször felhasználom. :D

Olyan is volt már, h benyitott a kaller a fülkébe, kérte a nem kezelt jegyeket majd meg se várva a választ kiment. Nem szaladtam utána, h bocs, de nálam van egy kezelhetné is akár, szemlátomást őt sem érdekelte, akkor engem miért érdekeljen?

Fedup Sári 2007.08.17. 09:11:32

krtek24:
"A máv és az utas között egy polgári jogi szerződés jön létre."

Milyen fura, hogy az utas semmilyen módon nem tudja kikényszeríteni a másik fél teljesítését, míg annak számos egyszerűsített eljárásra (pótdíjfizettetés, leszállítás) van lehetősége, ha úgy ítéli meg, hogy az utas nem teljesített.

Szimmetrikus viszonyt a személyszállítási szerződés két szerződő fele közt!

barog.marhen 2007.08.17. 09:42:50

Hello,

Örülök, hogy ekkora vita lett a hozzászólásból...

Szerintem sem a bliccelő utasok a sok baj fő oka, és én sem hiszem, hogy ha fizetek, akkor majd megváltozik minden (ezeket néhányan beleértelmezték a hozzászólásomba). Csak annyit mondtam, hogy én nem lopok, még a mávtól sem.

Azoknak, akik többször használják föl a jegyet: rendben, értem az érveket, de ti is értsétek meg, hogy ez ugyanúgy lógás, mintha a vonatút felét a WC-ben töltenétek, hátha nem vesznek észre (csak nem olyan kellemetlen). Tehát nem hülye, aki ilyenkor is vesz jegyet, hanem szimplán becsülettel megfizeti a menetdíjat. Ti lóghattok, abszolút értem, hogy miért csináljátok, csak ne hülyézzétek le azt, aki nem.

barog.marhen 2007.08.17. 10:06:43

Páran azt írják, ha nem fizetnek, nem az ő bajuk, hanem a MÁV-é, ha nem kezelte a jegyet előző alkalommal. Ha lehetne másik vonatot választani, akkor egyetértenék, de itt csak a MÁVot lehet, tehát "az ő bajuk" a ti bajotok is, ráadásul az összes többi fizető utas baja is.

N.T. 2007.08.17. 10:45:42

Már jó pár éve járok Kaposvár és Budapest között vasárnap esténként. (szerencsére egyre kevesebbszer) Többször előfordult, hogy a kaller meg se jelent, pedig a távolság 200 km.
Oldalakat tudnék írni a megtörtént esetekről:
- órás késések, mert a horvátok sint újítanak föl (akkor még zágrábból jött a vonat), de olyan is volt, hogy meg sem tudták mondani, hogy mikor ér kaposvárra, mert az idulási időben még nem is ért a határra sem!
- egy időben kellett helyjegyet is venni (szinte félévente változtak a dolgok) és volt hogy olyan fölkébe adták amit a kaller kisajátított magának és elzavart minket. Ha 20 kilóval meg 20 centivel több lettem volna akkor kiteszem a pasast biztos...
- egyszer valami mongol bagázs utazott egy délutáni vonaton de ezt nem tudtam. Le voltak zárva a vagonok közötti ajtók, legalábbis ahol én voltam, meg az utastér is. Tehát 200 km-t tettünk meg az előtérben baromi melegben, a felszállók a későbbi állomásokról meg csak sorra estek csapdába mint én is...
- a vasárnapi vonat mostanában 18.42-kor indul kaposvárról, ha jól emléxem. Aztán kb 10 percnyi 30 km/h-s tempó után valameyik faluban félreáll és megvárja a szemből jövő IC-t, ami vagy 10 perc jó esetben. Beér dombóvárra és megvárja a pécsi IC-t, aztán megvárja míg elindul és csak percek múlva megy ez is tovább úgy 19.50, 19.55 körül. Hát ez több mint 1 óra és a távolság kb. 30 km. Mindezt egy megyeszéhelyről a környék legnagyobb vasúti csomópontjáig!
- az áremeés után egy utam 4100 forintba kerül (diák). Mondjuk bp-ről kaposvárra az IC első osztályán szoktam menni mert az nincs tele vihorászó proli közalkalmazottakkal akik fejtágításról utaznak haza, meg ott legalább el is lehet férni. A somogy IC valami speckó vonat, (nem is láttam még hasonlót) speckó műanyag üléshuzatokkal és szűk helyel a 2. osztályon. Egyre gyakrabban járok autóval, az elvtársak elintézték nekem, hogy alig többért háztól házig mehetek, mindenféle zavaró tényező és kötött menetrend nélkül. Köszönet érte.
- sok egyéb bosszantó dolog, késve indulás déli pu-ról, mert nincs vonat stb., stb.

N.T. 2007.08.17. 10:53:05

Ja, még valamit elfelejtettem. A dombóvár utáni falukból felszálló egyének, úgy néztem, egyre gyakrabban alkalmazzák azt a módszert, hogy beül egy-egy üres helyre, (mondjuk mást nem is tehetne mert nem sok szabad hely van) bedugja a fülébe az mp3-at aztán gyorsan elalszik vagy csak jó hülyén bámul maga alé. Jön a kaller, kéri az új felszállókat, de arra már nem emléxik, hogy ki új és ki nem, az mp3-as meg nem mozdul. Aztán a kaller továbbmegy.

N.T. 2007.08.17. 10:55:31

Ja, még valamit elfelejtettem. A dombóvár utáni falukból felszálló egyének, úgy néztem, egyre gyakrabban alkalmazzák azt a módszert, hogy beül egy-egy üres helyre, (mondjuk mást nem is tehetne mert nem sok szabad hely van) bedugja a fülébe az mp3-at aztán gyorsan elalszik vagy csak jó hülyén bámul maga alé. Jön a kaller, kéri az új felszállókat, de arra már nem emléxik, hogy ki új és ki nem, az mp3-as meg nem mozdul. Aztán a kaller továbbmegy.

krtek24 2007.08.17. 11:20:01

Szia Fedup Sári!
A legtöbbet ki tudná kényszeríteni az utas is, ha nagyon akarná, csak egy "kis" időt kellene rá áldoznia. A leszállítás feltételi meg elég egyértelműek, nem pedig "úgy ítéli meg" alapon működnek (hogy mi a valóság, az persze más kérdés lehet...)

Az általad említett szimmetriát nehezen tudom elképzelni: leszállítással szemben mi áll, vonatkisiklatás? :)
A jog egyébként ismeri és elismeri az ilyen "asszimetrikus" szerződéseket, csak kordában kell őket tartani. Ez az ami még nem megy. Viszont ez nem elsősorban a MÁV (minden szentnek maga felé...), hanem a felügyeleti szervek, és elsősorban a Kormány hibája, hiszen a megfelelő fogyasztóvédelem szabályok megalkotása/előterjesztése az ő feladata.

Tökfej · http://antimav.blog.hu 2007.08.17. 12:03:30

Annak a sok száz ezer civilnek, akik napi vagy heti rendszerességgel utaznak vonaton, fel kellene állniuk és azt mondani: "Elegünk van!"

bato 2007.08.17. 13:14:58

Ide is beírom:
1. jegyárat a GKM emel, nem a vasúttársaság
2. leromlott, lassú pályák látványos korszerűsítéséről a kormány dönt, állami forrás kell hozzá
3. A kallerügyeket, na azt megoldhatná a vasút

Fedup Sári 2007.08.17. 13:55:43

Krtek24, persze végső soron minden a kormány hibája, övé az ország, a hatalom...

Azzal kapcsolatban várom ötleteidet, hogyan is lehet időráfordítás árán kikényszeríteni pl. a menetrendszerűséget, hacsak nem úgy, hogy megvárod. míg beér a vonat. :)

Azon már sokszor gondolkodtam persze, hogy kártérítési pert kellene megpróbálni késések, madárszar, tájékoztatási kötelezettség elmulasztása stb. miatt, csakhát, ahhoz legalábbis bizonyítékgyűjtésbe kellene kezdeni, pertársaságot alapítani... ki van benne? Tökfej, úgy látom, rád lehet számítani.

A pótdíjrendszerrel, illetve az aszimmetrikus szerződéssel kapcsolatban itt is hivatkoznék a köv. cikkre: Arató Balázs - Cservák Csaba: "Részvénytársaság - egy hatóság képében" (Jogelméleti Szemle 2003./2) jesz.ajk.elte.hu/arato14.html

Nem túl hosszú, elég olvasmányos, mindenkinek tudom ajánlani az elolvasását.

Adani 2007.08.17. 15:22:38

N.T:

Ez így megy, a kaller nem is töri sokszor magát, h utánanézzen. De mondom van mikor a kezeletlen jegyek kérsése és a kaller arrébmenése között 2 mp sem telik el. Sokszor meg se nézi a jegyet csak aláírja. Volt már olyan, h este elmentem valahová reggel első vonattal vissza és véletlenül a már lekezelt odaútra szólót adtam a kaller kezébe. Lazán aláírta mégegyszer és visszaadta, újabban sokszor a diákot sem nézik meg ha diákjegyet veszel. Egyszer velem volt egy haverom is, aki nem diák de még nem múlt el 26, ő 33%-os jegyet vesz, tőle sem kértek még soha semmit.

krtek24 2007.08.18. 01:52:56

Fedup Sári, ehhez kapcsolódó témában írtam már én is cikket, meg szakdolgozatot, így van rálátásom a dologra. Elég csak annyit mondani, hogy a Ptk. 209. szakasza (amit az általános szerződési feltételekről és a tisztességtelen szerződési kikötésről tudni kell) és az ahhoz kapcsolódó 13/1993-as EU irányelv alapján az utasok az ügyek 90%-ában elsörpörhetnék a MÁV-ot. Nos ez az időigényes megoldás, de nyilván senki nem fog bíróságra járni.

A Kormány hibája meg valóban azért, mert az ő feladata lenne megfelelő fogyasztóvédelmi szabályokkal védeni az utast. Mindig könnyebb a jogvédelem, ha valami konkrétan megfogalamzást nyer, mintha bíróság előtt kell bizonyítani, hogy az adott esett ráhúzható valamely jogszabályi rendelkezésre (ilyen lehetne pl. a jegyár visszatérítése késés esetén). De merem állítani, hogy egy sima szakértői véleménnyel (jelesül tartalmazza, hogy milyen okok miatt mondjuk egy hónap alatt mennyit késett a vonat, és ezzel szemben áll a megvásárolt bérlet) jelenleg is el jó eséllyel el lehetne söpörni a bíróság előtt a céget.

Még egy sztori Adani beírásához kapcsolódóan: ez tényleg röhej, meg sem nézik a jegyet! Bármit lekezelnek, a sajtpapírt is. Pár éve, még egyetemista koromban bevallom elittam az összes pénzem, mikor pénteken készültem haza Szombathelyre. Annyi maradt, hogy Várpalotáig vettem egy diákjegyet belőle, mondom magamban, egyszer én is bliccelhetek, hisz úgyis csak az "új felszálló" dumával jön a kalauz. Na erre már kezdtem fellélegezni, mikor Sárvár után (már csak kb. 10 percre Szombathelytől) benyit a fülkébe a rettegett jegyellenőr (nem tudom, mi a pontos titulusa, a piros karszalagos "főember" - biztos mindenki ismeri). Odadtam neki a jegyet, és simán lekezelte, majd jó utat kívánt. Mindezt egy 90 km-es menetjeggyel 230 km-re Budapestről...

sandinista 2007.08.18. 12:43:16

Egy dolog jött le konklúzióként az itteni hozzászólásokból, amit meg akartam írni, de látom, hogy N.T. már megtette.

N.T. 2007.08.17. 10:45:42 Egyre gyakrabban járok autóval, az elvtársak elintézték nekem, hogy alig többért háztól házig mehetek, mindenféle zavaró tényező és kötött menetrend nélkül. Köszönet érte.

Na ez a baj.

És egyáltalán nem vasútspecifikus a dolog, a buszokra ugyanaz áll. Egy 30 km-es teljes árú jegy 780 Ft? Ne vicceljünk már... Még egy embernek is megéri autózni, ha meg már ketten ülnek a verdában, akkor meg már kimondottan jól járnak.

A kallerkérdést pedig - számtalan saját tapasztalattal bírok én is - tényleg megoldhatná a MÁV. Ahogy a VOLÁN társaságok is a sofőr által rendszeresen feltett "kell a jegy, uram?" vezérvonalú problematikát.

Nem véletlenül élünk mi Mutyisztánban.

Adani 2007.08.18. 14:49:49

Krtek24:

A májusi áremlések után hányan .de hányan csinálják azt, h rövidebb jegyet vesznek így kompenzálve kicsit a költségeket. Megveszi kb. az ú 3/4-ig a jegyet, aztán ha találkozott a jegy lejárta előtt a kallerral semmi gond, arra úgysem emlékekszik kinek meddig szól a jegye, főleg ha sokan utaznak.

Egyik haverom Szegeden lakik ő mondta, h jött már haza úgy az InterPicivel, h a kaller mellette szunyókált szinte végig. Az Ip vonatokon van egy olyan dolog ,h nem lehet menet közben átmenni egyik kocsiból a másikba, ugyanis ezek is Bz motorvonatok, ahol szintén fennáll ez a probléma. Sokszor a kaller lusta ahhoz ,h végigmenjen minden kocsin, felszáll az egyik kocsiba ott végigmegy egyszer aztán leül és szarik az egészre. Bz-n meg sokszor megesik, h egyszerűen szarik az egészre, de én is láttam már sokszor, h az Uzsgyin is csak egyszer megy végig az elindulás után, utána csak ül.

petya.bacsi 2007.08.18. 15:12:23

krtek24: lehet, hogy igazad van abban, hogy "az utasok az ügyek 90%-ában elsörpörhetnék a MÁV-ot.".
Ha tehetném, én minden nagyobb késés, és egyéb röhejes cirkusz után kifizettetném az engem ért kárt (egyszer kipróbálom, hogy eljövök taxival, és a többtízezres számlát beküldöm a MÁVnak, hogy fizessék ki), és a munkahelyemen biztos tolerálnák, hogy pereskedek, és arra veszem ki a szabadnapjaimat... jönnének azzal, hogy forgalmi meg műszaki ok, meg fagynak a váltók, meg görbül a sín, meg brühühü

állítólag a késés utáni pénzvisszafizetési procedúra is igen utasbarát.

Adani 2007.08.18. 16:20:58

Már volt szó róla, h bevezetik,h nem csak IC hanem minden vonatnál él az, h késés esetén fizessék vissza jegy árát. Hát szerintem is jó lenne, ez a minimum. Van olyan ország, ahol ahogy ti is mondtátok késés esetén bizonyos időn túl fizetik még a taxiszámlát is, ha másképp nem tud az utas eljutni az úticéljához, sőt sok kárigányt be lehet nyújtani és ki is szokták fizetni. Pl. ha valaki kocsival értem jön ilyenkor akkor a benzinköltséget. És teljesne mindegy, h a vasúttársaság hibájából történt-e avagy nem, bizonyos időn belüli késés esetén fizetnek.

Ugye a MÁV sokszor hivatkozik arra, h nem az ő hibájuk volt a késés, bármi is legyen.

petya.bacsi 2007.08.18. 18:04:31

a késés sosem a MÁV hibája, mindig kimagyarázzák (hogy is? igen: forgalmi/műszaki/egyéb ok)

kishobo 2007.08.18. 18:58:17

Budapest-Sopron vonalon ha IC-vel utazol, sokan Tatabányáig a GYSEV részbe kérnek jegyet, addig nem jön kalauz. Valahol Komárom környékén érkeznek. Vagy ott sem. Tíz utazásomból hétszer csak Győr után jön kalauz, az meg ugyebár GYSEV-es. Érdekes.
süti beállítások módosítása