MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

20 centi f@sz kényeztetne

2007. július 31. - georgejr
Már kezdtünk reménykedni, hogy nem lesznek retkes képek, de rá kellett jönnünk, hogy csak a biliben lógott kezünk. (azé' jó volt). Sajnos ismét bebizonyították, hogy az utasok is ritka taplók...

Hello!

Tegnap utaztam, és gondoltam fénképezek is nektek. A képek sajnos nem olyan jó minőségűek, mivel csak a mobilom volt nálam. Ami nem teljesen látszik, a padló, meg minden össze volt kenve ilyen ultra-szerű fehér maszatolással.

Szép napot, üdv:

Tusko Blog Admin
.









A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr49128810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Évimama 2007.07.31. 21:19:39

Soha nem volt autónk, de utazni nagyon szeretünk. Vonatozunk. Belföldön, külföldön egyaránt. Van összehasonlítási alap, de most nem erről akarok írni. Pár héttel ezelőtt Balatonkenesére utaztunk.
Két hátizsákos angol túrista volt az útitársunk. Legszivesebben elsüllyedtem volna, mikor végigjárta egyikük a vagonokat, hogy emberhez méltóan tudjon könnyíteni magán. Mondanom sem kell, nem sikerült neki. Mármint emberhez méltóan. Mert a hátizsákban ugye nem cipelheti magával. Aminek ki kell jönni....
Megkérdezték, hogy nálunk minden vonat ilyen állapotban van? Mit válaszolhattam volna? Hááát, az IC nem mindíg, de ott is előfordul.
Vonatoztam a Benelux államokban, Németországban, Olaszországban (északtól egészen Sziciliáig), Spanyolországban, Franciaországban. Nem sorolom tovább, hiszen 25 év óta ezt teszem. Amit nálunk a MÁV csinál (ennyi pénzért) kritikán aluli és felháborító. Balatonra, vonattal sok külföldi utazik. Lenne, kéne mit javítani.
Húúúú! De dühös lettem!

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.08.01. 14:14:48

arvisura! még 1 hozzászólás ami politikai hangvételű és bann lesz a vége örökre,most csak egy napra kaptál bannt. ez NEM POLITIKAI BLOG!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.01. 14:58:01

georgejr: Hol húzódik a határ a politika, és a vasúttal kapcsolatos szakmai munka között?

A MÁV vezetés politika? Az illetékes felügyeleti szervek közül mi az ami politika, mi az ami nem?

Vagy elsősorban a pártpolitika az amit tiltanál? :)

Azért kérdezem, mert akad egy okfejtésem a MÁV speciális helyzetéről, illetve arról, hogy miért is engednek meg sok dolgot a MÁVnak ami másnak nem lehet.

Sokmindent elmond arról, mitől lát el közfeladatot a kalauz, miért kell elfogadni pár hiányosságot a MÁVnál, stb.

Érdekes, de nagyon keményen foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy a személyszállítás állami feladatkör, hogy ez hogy és hol okoz probléákat (pályavasút - személyszállítás kapcsolata), és miért is szükséges.

Időnyereségről, ennek gazdaságban való megjelenéséről (megjelenés helye, módja is) szó kell, hogy legyen. Ha ezt meg akarjuk érteni, és azt is, hogy mihez kell alkalmazkodni, merre van a kiút, akkor bizony érintheti a dolog a politikát is.

ami esetleg emailben megy el hozzád, hogy eldöntsd kimehet / nem mehet ki, és több PDFre hivatkozik, azokban az anyagokban hol van a határ?

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.08.01. 16:15:24

Elf! pártpolitika, amit arvisura művelt az a tilos a blogon. Tőlem szidhat valaki miépet, mszpt, szdsz-t, vagy fideszt, kitiltom. Ennyi. Itt meg kell huzni egy hatart. A blog nem politikai fikamika helye, azt mindenki tartogassa mas blogokra, forumokra. Itt nem turom ha valaki mas partot kormanyt fikaz, legyen az barmely oldal.. Ennyi, persze politikai dolgok lsd intezkedesek, kulturalt megszolalasok addig vannak engedelyezve amig nem foglal barmelyik part mellett allast. remelem megertitek

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.01. 17:14:06

Persze :)

Ezért kérdeztem rá mi is a pontos tiltás.

A MÁV Start sij esetben olyan lehetőségekhez jutott, amit sokan sérelmezünk, feléve a kérdést: Más is alapíthat-e így céget?

E kérdés megértéshez sok dolgot kell tisztázni. Mert nagyon könnyű azt mondani, hogy a tömegközlekedés biztosítása olyan jogszabályokból is következő feladat, amit az államnak el kell látni. Ha ezt nem látja el, nem indul el a MÁV Start, akkor az sok ember jogait sérti, törvénysértő. Ha megfelelő feltételek nélkül kiadják az engedélyt: Az is az.

Ilyen helyzetben az a helyes, ha a kisebb jogsértés, a kevesebb okozott kár irányába mozdulnak el, ezért indulhatott a MÁV Start. Ugyanakkor ez nem mentesíti azokat az embereket akiknek felelőssége lett volna, hogy teljesen törvényesen indulhassanak el.

Ugyanakkor felmerül a kérdés: ha a vasút ilyen fontosságú, és ennek a biztosítása az állam kiemelt fontosságú feladata, akkor mik a reális elvárások a mindenkori kormánnyal, kormányzattal szemben, illetve amennyiben az elvárások adottak akkor miért nem teljesülnek, és miért költünk rengeteg más dologra pénzt.

Pl. az állami ünnepségek programjának gazdagítása, színvonalának növelése miért kerül a terítékre akkor, ha a vasúti fővonalak televannak lassújelekkel, illetve az állam hogyan tudná megteremteni a vasút rendbetételének feltételeit, és mik a korlátok e tekintetben.

Pártok és kormányok megnevezése nélkül érdekes téma lehet :) De pártokat megnevezve már kevésbé az. Nagyon egyszerű oknál fogva: Ha egy gondolatot, témát, pártok megnevezése nélkül vezetünk elő, akkor a sokan elgondolkodnak, segítenek, beszélgetnek.

Kevesebben lusták gondolkodni, és rutinból panaszkodnak fröcsögnek.

1-2 barom pártokat említ (repül).

Ha egy párt neve bekerül: emberek 60%a pártállás függvényében állást foglal és harcol, 30%a általában fröcsög, a maradékból van aki gondolkodik, van aki kevésbé. Értelmetlen úgy beszélgetni :)

Gobbihilda 2007.08.01. 21:35:33

A képen látható "alkotás" szerzőjének alighanem a kezébe adnám a "kényeztetéshez" felhasználni szándékozott testrészét. Erre a célra - meg egyebekre is (főként) - tartok magamnál megfelelően éles bicskát. Utána kíváncsian várom, mit fog kiírni az ülésekre. Utána meg, ha még panaszkodik, még a nyakát is megigazítanám. Na jó ez vicc volt, mert érte is annyit adnak, mint egy rendes emberért.
Mást nem írok, mert abban már félek, nem tudnék finom és nőies lenni.

hattyú 2007.08.02. 12:56:40

Helló,
szerintem a MÁV Start egy nagy blaaa-blaaa-bla, egyszerűen azért jött létre, mert az EU-s vállalások már nagyon szorítottak és valami látszatdolgot kellett csinálni. Ne mondja nekem senki, hogy valami változott a létrejöttétől :D. A Magyar Vasúti Hivatal (MVH) alig tudta kinyögni (!) az engedélyt a MÁV Start-nak, miközben az egész új cég szinte teljesen ugyanaz ami a MÁV volt csak átnevezték. Kizárólag azért kapott szerintem engedélyt (persze a monopóliuma továbbra is fentmaradt, mert ez így dukál, nehogy véletlenül szolgáltatni kelljen, mert húúúúha tönkremenne a jó magyar színvonal), mert nem akarták, hogy kiesés legyen a személyforgalomban. Ami persze helyénvaló, a kérdés csak az, hogy miért ilyen kapkodva, ész nélkül és átláthatatlanul kellett ezt csinálni. A válasz valószínűleg az ami mindig ebben az országban...szartak rá, jó ez így, ejj ráérünk még, kinek miköze és az ilyen-olyan érdekek védelme stb...uncsi.

Nem csak a külföldiek miatt kellene kultúrált vasút...persze amiatt is, mert ami most van az szégyen a köbön. A fenti fotókhoz hasonlót szinte bármelyik vonalon el lehetne készíteni...

A politika és a MÁV...hát nekem úgy tűnik, hogy ez a kapcsolat valahogy mindig abban merül ki, hogy ki akarnak nevezni valakit aki rendet tesz, majd a MÁV belső érdekcsoportjai kinyírják és eltüntetik, hogy nekik továbbra is karácsony legyen. Én nem várok a MÁV-tól még jó ideig semmitse, ugyanúgy, ahogyan az összes állami vízfejtől sem...majd 20 év múlva talán, de addig még sok agynak kéne változni. (ebben se hiszek amúgy, de jól hangzik mert kell a pozitív hozzáállás!) :-)