MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Felsővezetékszakadás pénteken - Szilvia tudósít

2007. június 25. - georgejr

No comment:

Tisztelt Cím!

Örülök, hogy rátaláltam erre a blogra. Történetem lehet, hogy kicsit hosszú lesz.

Kezdem az elején. Rutinos vonatozó vagyok, kb 7éve szinte minden hétvégén ingázás Bp és Miskolc között. Ez év májusáig nem igazán volt panaszom az IC-re ezen a vonalon (lehet, hogy szerencsés voltamJ). Az utóbbi időben viszont rendszeres a késés. Ami annyira nem is gond, megszokja az ember, türelemmel viseli, egy ideig. Ez pedig múlt hét péntek (2007. június 22.) volt. A 13:35 Rózsa Intercityre volt jegyem. 10 perccel indulás előtt értem oda, nem hallottam, hogy bemondtak volna bárminemű késést a vonalon. (ez később lesz érdekes). A vonat rendben elindult, elég lassan haladt, de mint már mondtam, május eleje óta rendszeres a késés, szóval szokásosan utaztunk, egészen Tura állomásig, ahol megálltunk. Kb 20 perc után mondta be a kaller, hogy előre nem látható ideig állni fogunk forgalmi akadály miatt. Pénteken kb 30 fokban, hőségriadó kellős közepén egy kissé elhagyott pályaudvaron „álldogáltunk”. Szerencsétlen kalauzok rohangáltak az állomás és a vonat között, de nekik is csak annyit sikerült kideríteni, hogy vezeték szakadás miatt állnak a vonatok Hatvan és Hortcsány között bizonytalan ideig. Az utasok, így én is, egész jól viseltük ezt az egészet, a klíma is ment. Délután 4 órakor indult el a vonat Tura állomásról (fél 4-re kellett volna Miskolcon lennie) Hatvanig, ami kb 10 percre volt, hogy ott egy dízel mozdony áthúzzon minket a leszakadt vezeték alatt. (Nem értem, hogy miért kellett erre másfél órát várni erre.) Szóval kaptunk egy dízelt, aminek annyi volt csupán a hátránya, hogy lassú volt és nem ment miatta a klíma, de haladt! Nem tudom, mennyit zötyöghettünk így időben, helyileg Vámosgyörkig azt hiszem, ahol visszakaptuk a villanymozdonyunkat és ismét volt klíma. Mindent összevetve 17:55 körül érkeztünk a Tiszai pályaudvarra a 15:34-es eredeti érkezés helyett. Ez majdnem két és fél óra késés. A kisebb fajta tortúra után indultunk a pénztárhoz a helyjegyünk megtérítése végett. A „kedves” kisasszony közölte az információs pultnál, hogy az időjárási viszonyok miatt nem kapjuk vissza a pénzt (arra próbálta fogni, mert fogalma sem volt) Közöltük vele, hogy délben nem villámlott, ugyanis azt is megtudtuk Tura-i tartózkodásunk idején, hogy délután 1 óra körül szakította le egy mozdony a vezetéket. Ezek után jött azzal, hogy az nem a Máv hibája. Egy pár felháborodott utassal együtt nem hagytuk annyiban, persze nem az 520 ft-os jegyár miattJ, és mentünk a forgalmi tiszthez. A tiszt közölte velünk, hogy ő itt most a legmagasabb ember és azt az utasítást kapta, hogy nem lehet visszaadni a jegy árát, mert nem a máv hibája és hogy ők a keletiben bemondták, hogy 20-30 perces késés várható. Mivel ők ezt megtették, nem érdekes hogy utána még két órát vagy két napot késik a vonat, ez a szabályzat. (És most itt kanyarodnék vissza az elején leírtakra, hogy én 10 perccel vonatindulás előtt érkeztem és nem mondták be, amíg a keletiben állt a vonat). Írhatunk a panaszkönyvbe, ez az egyetlen, amit mondani tudott. Én megtettem, többen utánam is, de gondolom kevés sikerrel. Majd kapok egy hivatalos választ 15 munkanap múlva, cikkelyekre szedve a máv szabályzattal.

 

Köszönöm, hogy elolvasta.

 

Üdv,

H.Szilvia

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr11105822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T. bátya 2007.06.26. 09:57:19

Igen. Pont erről szerettem volna én is írni.
Én is jártam úgy, hogy megvettem az IC hely/pótjegyet 1 órával a vonat indulása előtt. Akkor még szó se volt késésről. Aztán fél órát késve érkezett. Majd a célállomáson közölték, hogy ők előre szóltak. OK, de nem akkor amikor én a jegyet vettem. Erre azt mondták, hogy igen, de ezek után lemondhattam volna az utazásról, amikor megtudtam, hogy késés van... Köszi. Majd 2 hónappal később, hasonló helyzetben, amikor tényleg lemondtam volna az utazásról (legalábbis az IC-vel) azt mondták, hogy a meleg miatt késik és emiatt mégse váltják vissza az IC pótjegyet.... (Végül egy rendes pénztárosnő csak visszaváltotta - lehet, hogy a saját pénzét bukta vele..(?))
Egyébként miért nem a MÁV hibája az, ha mondjuk meleg van és a hőtágulás miatt hajladoznak a sinek? Akkor rossz a pálya, nem? Mert az nem meglepő, hogy nyáron meleg van. (Télen meg hideg, meg hó meg fagy.) Meg az kinek a hibája, hogy leszakad a felső vezeték? Igen kint az irodán kívül van olyan, hogy fúj a szél. Ja, és sok fa a vasúti pálya mellett vasúti területen van a vasút kezelésében. Ha az dől rá a sínre, akkor az nem a MÁV hibája? Persze van, hogy nem az ő fájuk dől rá, de egyébként kérhetnék a pályakörnyékének tisztán tartását is (Hallottam már ilyen esetről (pl. védett területen ahol van is belőle probléma)) Szóval szokták is kérni, meg még kártalanítást is, ha ilyen történik. Csak ők azt nem annyira szeretik, ha nekik kell (vissza!)fizetni.

GhostBusters 2007.06.26. 15:29:14

Akkor leszunk Europaban, hogyha MINDEN jellegu keses miatt visszateritik a potjegy arat az Intercity-ken, es a tobbi vonaton a MAV hibajabol bekovetkezett kesesek utan a menetjegy aranak meghatarozott szazalekaval tortenik ugyanez. De mar nincs messze az az ido, amikor a legikozlekedes mintajara EU-s szabalyozas lesz a vasuti kesesekre is...
(Persze a legitarsasagok sem fizetnek maguktol. Csak azok kapnak visszateritest, akik verik az asztalt... Ez Nyugaton is igy van egyelore, sajnos...)

krtek24 2007.06.26. 17:46:42

Ha az indulás előtt a pályaudvaron bemondják a hangosba, hogy a vonat várhatóan 20 perc késéssel érkezik a célállomásra (vagy közbenső állomásra eleve késve érkezik, és ott szállsz fel), akkor akár MÁV nem köteles visszatéríteni a pótjegy árat - akkor sem, ha a késés a vasúttársaság hibájára vezethető vissza. Ez már önmagában undorító, DE ha 20 perc késésről tájékoztatnak, és a vonat két órát késik még utána útközben, akkor viszont igenis jár a visszatérítés a MÁV szabályzata szerint is.
Szerintem a legjobb az lenne, ha ezt az egész visszatérítősdit megszüntetnék, mert csak az ember idegeit hozzák vele. Jobb lenne, ha nem is lenne, és kész.
Bár országrészenként is nagyon eltérő tapsztalataim vannak:
1. Debrecenben és Miskolcon 30-40 perces késés esetén is tagadnak, kötik az ebet a karóhoz.
2. Szombathelyen 16 (!) perces késésnél már az ajtók nyitásakor tájékoztat is a hangos a pótdíj-visszatérítésről.

T. bátya 2007.06.27. 08:10:11

krtek24 !
Biztos így van a szabályzat szerint. De nekem az furcsa, hogy ha a jegy vásárlása idején még nincs szó késésről, aztán kiderül, hogy 2 napot késik a vonat, és ekkor nem akarják visszavenni a jegyet.

crossb 2007.06.27. 14:46:28

Kedves fórumozók. Én is ott voltam egy vonaton ezen a napon. 15.35 Budapest-Miskolc IC. Természetesen minket is elhajtottak pótjegy visszatérítési igényünkkel. Pont emiatt utánanéztem a dolognak és meglepő módon egy kormányrendeletre bukkantam. 10/1997. (I. 28.) Korm. rendelet a vasúti személyszállítási szerződésekről
20. § (1) A vasúttársaság a helyjegy, illetve pótjegy díjának visszafizetése mellett köteles megtéríteni az utas kárát, ha az utas ülőhelyét helyjegy váltásával vagy más módon biztosította, és
a) a közforgalmú személyszállító vonat kimarad, vagy
b) a vonat a célállomásra 30 percet meghaladó késéssel érkezik meg.
Bár mélyebb kutatásokat nem folytattam, de aligha képzelhető el, hogy a MÁV alkothatna olyan szabályokat amik ezt a jogszabályt felülírják. Ha ezt teszik - ismerjük kb. a Máv hivatkozásait ilyen esetekben - az kb. olyan mintha azt mondanánk, "a lakásunk falai között úgy döntöttünk, hogy adót az államnak csak abban az esetben fizetünk, amennyiben piros hó esésének esete fennforgása forog fenn." Bocsánat a buta példáért, de érzékeltetni szerettem volna a helyzet képtelenségét. A Máv mint gazdasági szereplő ugyan leírhatja szabályzatban pl. hogy ilyen esetekben melyik célállomáson fizeti ki a helyjegyet +mi alapján állapítja meg (milyen igazolást indokolást fogad el róla) az utas EZEN FELÜLI kárát, de olyan szabályt nem alkothat ami ezt a nyilvánvaló, egyértelmű szabályt csorbítja. Nem mondhatja - mint a buta példámban tehetné a személy - "hogy persze én fizetni szeretnék adót, én betartom a szabályt, csak az a fránya belső szabályzatom a piros havat írja elő. " Megköszönöm azt is ha valaki kézből kontrázza amit leírtam, lehet, hogy van egy másik jogszabály amivel nem találkoztam, de gondoltam megosztom Veletek mit találtam. Üdv: crossb

Narrátor (törölt) 2007.06.27. 15:22:48

Ha már késés: jó tudni, hogy a MÁV soha nem a valós kését adja ki, így tace-paoként: minden MÁV által "hivatalosan" tudatott késés x 2 = közelít az igazsághoz.

efi 2007.06.27. 17:29:33

Én azon gondolkodtam, hogy mi lesz, ha a MÁV bevezeti, hogy MINDEN IC indulása előtt bemondja, hogy 20 percet fog késni a célállomáson. aztán ha mégse, akkor mindenki happy, ha meg igen, nem térítenek.

kontraszt 2007.07.11. 22:52:41

Csak mint érdekesség: A DB és az ÖBB semmilyen helyzetben nem téríti vissza a az IC, ill EC pótjegy árát ... Egyszer egy EN vonaton meghalt valaki, és emiatt a vonat 2,5 órát késett. Nem is értették a pénztárban mit akarok. (és nem a nyelvtudással volt gond ....:)
süti beállítások módosítása