Hangzó blog
Tivadar át akart szállni. Nem jött össze. A MÁV szerint a kissebség szívjon a vágányzár miatt. Nehogymá' 10 percet késsen a reggeli vonat, busz, kisfröccs....
"Hi!
Most bukkantam az oldaladra, egy régen (április 15-én) történt esetet írok le, mert szerintem nem a konkrét eset, hanem a hozzáállás a lényeg.
Szóval április 15. Szegedről Tokajba (sajnos ez most még egy ideig vasárnaponként rendszeres 5 óra 39 perces programom). Átszállás Nyíregyházán a 6106-os Bp. Nyugati - Záhony gyorsnak nevezett személyvonatról az 5121-es Nyíregyháza - Szerencs személyre. Az átszállásra 24 perc van/lenne. 22:19-től 22:43-ig. A gond az az volt, hogy a 6106-os több, kb. 35 percet késett. Nem gond, hittem én, mivel előző héten több, mint 40 perc késés volt és akkor az 5121-es megvárta az átszállókat, hát április 15-én nem. Járkálok tanácstalanul, vonat sehol. Kérdezem a pénztárost a szerencsi vonat hol van? Már elment. OK. Csakhogy aznap az volt az utolsó vonat Tokaj felé. Király, várhatok hajnali 3 óráig az első vonatra. Kár, hogy reggel 6-kor meg kellnem is kell, hogy induljak munkába. Szóval inkább megkértem a szüleimet, hogy jöjjenek már értem autóval. Másnap írtam is a MÁV ügyfélszolgálatának és kérdeztem, hogy ezek után mire számítsak, ha késések lesznek. Mitől függ, hogy vár-e egy (utolsó!) vonat a csatlakozásra vagy sem. Azt a választ kaptam, hogy Rakamaz és Tokaj között átszállásos vágányzár volt érvényben. Ennek következtében maradt el a csatlakozás biztosítása, mivel az illetékes munkatárs a többség érdekeit szem előtt tartva hozta meg ezzel kapcsolatos döntését. Valamint a csatlakozás biztosítása esetén az átszállásos forgalomra kiadott külön technológiai rend sem lett volna betartható, ezáltal még több utas került volna kellemetlen helyzetbe.
Erre megkérdeztem, hogy mit jelentett volna a többségnek az a kellemetlen helyzet (15 perc késést?), mert szerintem az nem mérhető össze azzal, hogy én meg 4 órát dekolok Nyíregyházán éjszaka. (Mert OK megoldottam a hazajutást, de mi van, ha nem tudom?) Meg, hogy a MÁV honnan tudja, hogy nem 2 iskolai osztály szeretne átszállni aznap, mégha ez nem is túl valószínű. Erre pedig azt a választ kaptam, hogy a csatlakozás biztosítása esetén a buszjárat is késve közlekedett volna, valamint a vágányzári munkálatok befejezése is elhózódott volna. Ebben az esetben a reggeli vonatforgalom lebonyolításában is alakultak volna ki késések, így jelentősebb kellemetlenség alakult volna ki.
Na, nézzük csak. A busz tényleg késett volna, de miért húzódnak el a vágányzári munkálatok? Miért lesz késés a reggeli forgalomban? Hiszen átszállásos a vágányzár. Tök mindegy, hogy a vonat késik-e, az adott szakaszon már úgy is megkezdék a vágányzári munkákat, nem?
Meg honnan tudja a MÁV, hogy hány ember akar majd átszállni???
De itt már meguntam a dolgot és nem kérdeztem többet az ügyfélszolgálattól. Különben is értettem, hogy aki ott ül, az nem tud mit írni, védenie kell a (szerintem) védhetetlent.
Ami érdekes még. Ha a csatlakozás nem vár meg téged, akkor a MÁV-nak egyetlen kötelezettsége van: a lehető leghamarabb el kell juttatnia téged a célállomásodra. Jelen esetben: hajnali 3-as vonat. Ja, és annyi, hogy biztosítsa, hogy az állomáson éjszakázhass.
De aminek örülhetek:
- válaszoltak a kérdésekre (mégha a választ nem is tudom elfogadni),
- elnézést kértek (!!!),
- azóta nem késett a vonat (az MO-ás híd építési munkálatai előrehaladtak valszeg).
Egy másik "apróság": Az ELVIRA-n tegnap még az szerepelt (sajnos nem mentettem le), hogy június 16-án (illetve utána) Szegedről Nyíregyháza felé át tudok szállni majd IC-ről IC-re. Ami azért érdekes, mert már régóta tudni lehetett (az Indoház honlapján is fent volt), hogy a ceglédi vágányzár miatt a Nyíregyházi IC-k továbbra is Újszász felé járnak... Azért ez, hogy egy pár nappal előtte, még hülyeséget ad az Elvira az gáz. Azóta korrigálták, de ugyanez volt a helyzet a május 9-ig tartó vágányzár meghosszabbításakor is. Szóval nem egyedi eset!
Na, bocs, ha hosszúra nyúlt!
Sok szerencsét a sok szerencsétlen MÁV-ozónak!"