"2006. december 10-ével a MÁV megszüntette az amúgy sem működő Keleti pályaudvari IC-csatlakozási rendszert. Menetrendváltástól újra a Nyugati pályaudvarról járnak a Budapest-Szolnok-Debrecen
Ezzel párhuzamosan a vágányzár miatt ugyanazon a vonalon járnak a vonatok, csak a Nyugati pályaudvar, 15 perc többletmenetidővel.
Megfigyelhető, hogy az érintett járatok, annak ellenére, hogy az ország két legnépesebb régióját és két legforgalmasabb vonalát érintik, a MÁV mégis menetrendváltástól a magasabb komfortot nyújtó, klimatizált Gosa és Deutsche Waggonbau gyártmányú kocsikat Győr felé közlekedteti, ahol az EC, különösen az ÖBB-EC-k kimagasló színvonala miatt az InterCity szolgáltatás már így is jobb minőségű volt.
Különösnek tűnik Csabai Lászlóné (MSZP), Nyíregyháza polgármestere és Kósa Lajos (FIDESZ) Debrecen polgármestere között kialakult koalíció. Mindkét politikus elég aktívan lobbizott azért, hogy az InterCity-k újra a Nyugati pályaudvarról járjanak, figyelmen kívül hagyva saját választóik érdekeit, különösen a mozgássérültek alkotmányban biztosított jogait. A két legnagyobb párt bárcsak az ország problémáinak megoldásában is ennyire egyetértene..."