MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ashi Valkoinen újabb pályamunkái

2007. június 13. - georgejr
Íme a szomorú valóság, amikor ráérő gyerekek nem tudnak mit kezdeni magukkal:( Egy ilyen "alkotás" letakarítására nem két forintot kellene költeni. Az ilyet a MÁV blog sem díjazza.

"Szia!

Ismét én, Ashi Valkoinen. Küldöm a képeketcsatolmányban. Sajnos a vonatszámot nem tudom, mert bérlettel járok és arra nem írják rá. De ez van 6:27-kor Tatabányán Győrből és a Déli pályaudvarig közlekedik. WC-re be se mertem nyitni, hogy az extrán összegrefitizett vagont megláttam, tudtam, hogy fénykép lesz. Sajnos, csak mobilos kép van, de szerintem jól bemutatja a magyar valóságot. Ami a legfontosabb, nem csak azért küldöm, mert nem takarítják le az ilyet a vonatról, hanem azért is, hogy elszörnyedjünk az emberi tudatlanság és pusztítás ezen megnyilvánulásán."

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr9698183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tökfej · http://antimav.blog.hu 2007.06.13. 19:47:09

Nehogy megkövezzetek! :) , de ezeken a 30-40 éves szétrozsdált vonatkocsikon (szigorúan csak rajtuk) szívesen látom a graffitiket. És csak a graffitiket, nem a tag-eket. Az új kocsik és állomások összefestékezését és összefirkálását teljes mértékben ellenzem. De gondolom a graffitisek nem tesznek ilyennemű különbséget. Nekik csak a felület kell... :(

szjmn · http://zawar.hu 2007.06.13. 19:59:29

a grefitisek is tesznek kulonbseget vonat es vonat kozott, nyilvan van olyan aminek a lefestese nagyobb elismeressel jar, vagy mittomen.
amugy a teget tenyleg ne keverjuk a grefitivel.

Ashi Valkoinen · http://ashi.web.elte.hu/ 2007.06.13. 20:04:19

Tökfej,

ez pont tényleg a régebbi, szétrozsdáltak közül való, de vannak olyan Bhv-k, amiket felújítottak, egyszer egy olyanba szálltam, és kellemes csalódás volt. A felületek az előterekben újrafestve, az ajtók megcsinálva, az ülések letakarítva, a vonat új kék festést kapott, a tetejét is megcsinálták, öröm volt nézni. Másnap jött Győrből, már ott díszelgett rajta a felirat, tag, graffity. Nevezhetjük akárminek. Bhv. Ekkora mennyiségű vas lassan rozsdáll el, és szerintem felújítással, tisztítással, esetleg véletlen ablakcserével, hangszigeteléssel kevés befektetéssel is kultúrált állapotba lehetne hozni őket. De ha az utasok (és nem utasok) gyorsabban amortizálják, mint ahogy felújítják őket, kár kidobni a pénzt. :(

Tökfej · http://antimav.blog.hu 2007.06.13. 20:13:57

Ashi Valkoinen, teljes mértékben igazad van! A véleményem csak pillanatnyi esztétikai megfontolás volt a nagyon rossz állapotú, összegraffitizett Bhv-kat illetően. Ha belegondolunk tényleg érdemes volna minél több Bhv-t felújítani és valahogy elérni, hogy vigyázzanak rá az emberek (még a frusztrált-kamasz graffitisek is).

Szerintem nem vagyok egyedül, de a legjobban azt utálom, ha összekarcolják az ablaküveget...

Ashi Valkoinen · http://ashi.web.elte.hu/ 2007.06.13. 20:38:04


Igen, azt sajnos csak cserével lehet javítani... :(

Amúgy... nekem voltak olyan gondolataim még régebben, teljesen függetlenül a blogtól, hogy mi lenne, ha magánszemélyek, önszerveződő csoportok takarítanák, helyrehoznák ezeket a vagonokat. Láthattuk, hogy a GySEV is nagyon szép Bhv-ket volt képes előteremteni. Sajnos a MÁV kékjét nem cserélhetjük le, de jó belegondolni, milyen lenne egy friss festésű, egyedi mintájú vagon. (egyedi minta: lenne minden vagonnak közös motívuma, egy kanyar, ilyesmi, de színben másmilyenek lennének.)

Visszatérve a greffitihez ha rozsdás-retkes a Bhv, hanem, igenis büntetni kellene az ilyen vandálokat. Nem pénzbírsággal. Kényszermunkával. Börtönnel.

szjmn · http://zawar.hu 2007.06.13. 20:51:10

fura hogy ontevekeny csoportok, hiszen valakik penzt kapnak azert hogy takaritsak a vonatokat, nem? helyettuk dolgozzanak?

Ashi Valkoinen · http://ashi.web.elte.hu/ 2007.06.13. 20:55:22


Itt nem arról van szó, hogy végiglöttyintesz fél liter vizet, hanem arról, hogy leszeded greffitit, rozsdát, elváltozást, minden szart. Ez nem csak olyan kitakarítjuk a vonatot dolog. (Legalábbis nekem nem így jött le.)

szjmn · http://zawar.hu 2007.06.13. 20:57:15

rendben, de ez valakinek mégiscsak a munkája amit el kéne végezzen, nem?

pepepupu 2007.06.13. 21:32:51

Nah figyeljetek! Én állítom, hogy 2 milkából úgy fel tudnám spécizni ezeket a kék vonatokat, hogy az emberekne tátva maradna a szájuk. Holott a MÁV 20milkáért cserél ki 40 db ülést. Hát röhögnöm kell...adjoin a MÁV 20 milkát, és abban a vagonban még LCD tv is lesz.Mellesleg gyűlölöm a vandál greffeseket. Van néhány greff(nem teg) ami tényleg tetszik, de nem a belvárosban, avgy akárhol, nem vonaton, nem villamoson, hanem legál falakon, vászonon, gallériákban.

Ashi Valkoinen · http://ashi.web.elte.hu/ 2007.06.13. 21:55:38

Pepe, ebben igazad van. Botrányos minden felújítási tender meg szarság. De hát ugye ebben sem "csak a MÁV-vezetőség", hanem a politika is benne van vastagon.

Szjmn: Vagy kevés takarítót foglalkoztat az amúgy is veszteséges MÁV, vagy eleget, de azok nem végzik el a dolgukat. Utóbbi esetben nem látom a belső kontroll hatását, amit Zsoca emlegetett is.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.06.13. 22:09:58

ez egy figyelemfelkeltő akció lenne

hallja menjeninnen · http://mutyiorszag.blogspot.com/ 2007.06.14. 10:55:36

Érdekes, hogy a mocsokról valamenyiünknek a takarítás jut eszünkbe. Egyszer én is a gyorson egészen Ceglédig azon agyaltam, hogy hogyan lehetne levakarni a koszt, legalább egyetlen vagonról. Mire beértem az állomásra rájöttem, hogy nem sok értelme lenne.
Utálom, hogy a MÁV mindent az utasokra akar kenni - persze, hát azért sz@r a vonat, mert használják, ha a garázsban pihenne, se takarítani, se felújítani nem kéne - de akkor is be kell látni, hogy sok olyan szinten kulturálatlan ember utazik a vonatokon, hogy elképesztő. Ráadásul ezek primitívek és erőszakosak is, egy egyedül utazó nő nem szól rájuk egykönnyen.
Mindenképpen összefogás kell, mert anélkül nem megyünk semmire. Ha például a férfi utasok, legalább akik ide írogatnak, vállalnák, hogy _mindig_ rászólnak arra, akit helytelenkedni látnak.
Ezt egy darabig kell csinálni csak, előbb-utóbb megszokják, hogy az ilyesmiért rájuk van szólva, és abbahagyják.
Erről jut eszembe, amikor egy betegség miatt elkezdtem nagyon rosszul tolerálni a dohányfüstöt, akkor kezdtem el rászólni a nemdohányzó részlegen dohányzókra. Egy nő azt mondta: Eddig nem szólt soha senki! Ez csak téged zavar, mást nem! Mondtam neki, hogy majd eztán talán mások is fognak szólni...
A graffitisek, vonatkoszolók büntetése pedig a vonat letakarítása kell legyen! Nem tudom, Magyarországon hogyan lehet ezt megoldani, milyen törvényes szabályozás vonatkozik erre. Az biztos, hogy ha egyszer le kell vakarnia egy vagonról a dzsuvát (és megtudja, mekkora munka az), elmegy a kedve tőle, hogy még egyszer összebarmolja.

(zárójelben jegyzem meg, ha a vonat wc-jében nincs víz, az utas rendeltetésszerűen használja a vécét, de nem tudja lehúzni - akkor most ki csinálta a koszt? a máv, vagy az utas?)

pepepupu 2007.06.14. 11:50:38

Én kezdem azt hinni, hogy a MÁV valójában így reklámozza magát. Nem költ pénzt TVben a reklámoka, majd az öreg nénik bosszankodnak a rendelőbe(de csak vizitdíjfizetés után!!) hogy milyen koszosak a vonat. VEgyük a Hülyeazértnemvagyokos üzeleteket. Arról is mndenki tud, ha azt mondom hülye azért nem vagyok. Ha azt mondom mert tiszta azért nem vagyok akkor mi jut eszünkbe? MÁV!

Zsocca 2007.06.14. 13:13:15

HI! Amit mondtok, hogy egymást nem tudjuk irányítani, a válaszom csak annyi, hogy nem is kell(ene). A szituáció megoldható lenne, ha a MÁV dolgozó hasonló jogosítványokat kapna mint a városban járkáló közterületfelügyelő. Intézkedési joga lenne a saját honállomásának jegyzőjénél, és ott feljelenthetné, az elötte jogosan igazoltatott delikvenst. Csak ezt mind nem lehet az emberi, és személiségi jogok védői miatt.A civilek miatt.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.06.14. 13:18:54

Ilyen erővel adjunk fegyvert és gázspray-t is nekik. Nem nem megoldás hatalommal felruházni a MÁV dolgozókat, amíg nem mennek át egy komoly pszichológiai alkalmassági szűrésen. (amin valszeg sokan kihullanának:( )
Te valamelyik rendvédelmi szervhez tartozol?
G

MediaSlave 2007.06.14. 14:56:39

Elindult a blogom. Aki gondolja, nálam is vitázhatunk, de a MÁV-ról szóló vitát hagyjuk meg ezt a fantasztikus kezdeményezést. Egyébként nem vagyok rendvédelmi dolgozó.
Fegyverről szó sem volt, csak jelezni akartam, hogy mennyivel több érvényt tudna szerezni , és mennyivel nagyobb rendet tudna tartani, mint egyszeri állampolgárként.
Fegyverről csak annyit, hogy ugyan eléggé kontrasztos hasonlat, de Angliában a bobby-knak is csak egy sípja és egy gumibotja van. Mégis rend van!

Zsocca, MediaSlave

mediaslave.blog.hu

hallja menjeninnen · http://mutyiorszag.blogspot.com/ 2007.06.14. 18:25:17

Sajnos a legtöbb máv-slave értelmi színvonala nem éri fel már a jelenlegi "hatalmukat" sem, borzalmas még rágondolni is, hogy mi lenne, ha intézkedési jogot kapnának.
Tisztelet természetesen a kivételnek, mert olyan is mindig van (4éve utazom rendszeresen vonattal, eddig 2db európai színvonalú kalauzzal találkoztam, szóval tényleg igaz, léteznek!).

Nigériusz 2007.06.15. 17:55:33

Az én véleményem a következő : az igaz hogy ez a mostani állapot egyszerűen undorító ,és a szomorú valóság az , hogy nagyon váloztatni nem is lehet rajta.. legalábbis egyik napról a másikra nem , talán csak egy hosszú folyamat végén vátozna a vagonok állapota.. Az a probléma ,hogy ha egy szép tiszta vagonba már egy tag is van , akkor már sokkal valószínűbb hogy a következő barom is oda tag-el..és így tovább , mint valami lavina egy idő után már csupa mocsok a vagon.. (sajnos a legtöbb vandál úgy van vele , hogy ha már valaki ide tag-elt , akkor én is ide tegelek) Ezért én úgy gondolom hogy a MÁV-nak nem kéne addig várni a felújítássa-takarítással amíg már teljesen mocskos a vagon , hanem folyamatosan kellene takarítani , levakarni a tag-eket(szerintem ez kevesebb pénzbe is kerülne, mint egy átfogó nagy felújítás). Egy szép tiszta vagont valószínűtlenebb , hogy összefirkálják , mint egy undorító mocskosat.....

Ashi Valkoinen · http://ashi.web.elte.hu/ 2007.06.15. 20:34:06

Nigériusz, lehet. De a legelvetemültebbje mindig van. Meg ha mindig lenne tiszta préda, akkor azon menne a verseny, ki tegeli előbb össze. Bár a renoválás lehet tényleg jobban kijönne, mitn ha mindent egybe cisnálnának meg. Bár kitudja, mit, kinek, miért fizetnek ki. :/

Zsocca 2007.06.16. 09:12:00

Nem igen vagyok a legradikálisabb fajta, de annak az isten barmának szívem szerint eltörném a kezét, és a hátába szúrnám. Tag-ként emlegetjük azt a firkálmányt? Vegyük már észre, attól még, hogy vki sprayvel, vagy filccel kipingálja a T-boy feliratot, meg a fuck szócskát, attól még rongál! Mellesleg nem lesz sem gengszter, sem bandatag, ahogy a legtöbb anyaszomorító gondolja.

ja, amúgy elindult a blogom, a
mediaslave.blog.hu
süti beállítások módosítása