MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Lift az minek?

2012. augusztus 21. - Vittore.

Ma kiutaztunk Zuglóból Ferihegy megállóig, s csináltunk pár képet, ha már arra jártunk. Szomorúan konstatáltuk azt, hogy a kerekesszékesek még mindig nem eléggé fontos emberek ahhoz, hogy az akadálymentesített közlekedés előnyeit élvezhessék.

A Nyugati pályaudvarról érkező vonat pontos volt, így 11:40-kor már Ferihegyen is voltunk. A vonatról leszállva 35 fokos hőség és viszonylag tiszta kép fogadott minket.

A bejegyzés ide kattintva folytatódik: Lift az minek?

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr824724452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.08.22. 09:07:54

régebben működött, már hónapok óta nem...

viszont pár máv biztonságis, aki őrzi

de azt se értem, hogy miért nem lehetett egy fényjelzős gyalogátkelőt ide, ahol gyakorlatilag minden vonat úgyis megáll (hozzáteszem, a gyorsforgalmin van nem messze lámpás gyalogátkelő is)

persze azért van ez, mert az a sok hülye utas csak zavarja a vasutasokat a terepasztalozásban

vanek ur 2012.08.22. 09:15:33

A ferihegyi megálló nagyon jó helyen van, de egyébként iszonyatosan elcseszett valami (és nemcsak azért, mert nem működik a lift).
1. Nem építettek ki semmilyen helyet egy állandó pénztárnak, pedig igencsak indokolt lett volna. A terminál épületébe helyezett pénztár félmegoldás volt, sokan nem is találták, most leraktak egy konténert (amiért fizetik a bérleti díjat örök időkre). Az automaták ugye hiába vannak, ha helyjegyet nem lehet venni belőlük, és egy csomó állomás nincs is benne (tehát azokra nem lehet jegyet venni az automatából).
2. Megértem, hogy a felüljáró építése kevésbé zavarta a gyorsforgalmi út forgalmát, de egy aluljáró szerintem jobb lett volna - például, mert nagyjából feleannyi lépcsővel megúszható lett volna.
3. Ha már felüljáró, nem ártott volna mozgólépcső sem. Talán egy fokkal üzembiztosabb, mint a lift, viszont a reptérre csomagokkal érkezőknek nagy könnyebbség lett volna.
4. Nem értem ezt az EU vonzódást a liftekhez. Ha nem állítanak mellé biztonsági őrt, az ilyen kültéri cuccok szinte garantáltan elromlanak. Egy rámpa (mehet helytakarékosságból csigavonalban is) ugyanúgy megfelelne, olcsóbb, el nem romlik, ráadásul a bőrönddel utazóknak is jó lenne (és így még mozgólépcső sem kellene).

Iza Béla (törölt) 2012.08.22. 10:02:16

Jó lenne végre megérteni, hogy az a lift nem a kerekesszékeseké, hanem mindenkié. Egy repülőtérnél szokott lenni nagy csomag, babakocsi, stb. Nekik is jó. Más kérdés, hogy F1 mennyire üzemmel...
@vanek ur: "Nem értem ezt az EU vonzódást a liftekhez."
Nincs ilyen vonzódás, ez csak Hegyeshalomtól keletre egy urban legend. A legjobb megoldás elvileg a rámpa, de azt télen csúszásmentesíteni kell... A lift valahogy nem mindenütt szokott elromlani, a BKV-nál vannak egészen működőképes liftek is.

@wowww: Menj ki a csepeli HÉV-re a Rákóczi hídhoz, megtudod, miért nem építettek szintbeni gyalogos átvezetést. Emellett a vonat elvileg megáll. Csak azt nem tudjuk, hogy hol. Ha a megálló vonat mögött megy a gyalogos, nem látja a másik irányt és a piros villogó ellenére alá szalad. Ha előtte van a megálló, akkor pedig nem lehet tudni, hogy megáll-e a vonat. Emellett természetesen nem igaz, hogy minden vonat megáll, mert a teherek ritkán szoktak itt utast cserélni. Ellenben elcsapni remekül tudnának.

Wl 2012.08.22. 10:17:29

Ez az egész megálló annyira, de annyira jellemző a hazai vasútra.

Ha más országokban körülnézünk, bizony ennél jóval igényesebb megvalósításokat láthatunk. Ami így a 2000-es években alapelvárás lenne egy ilyen kaliberű megállóban (főleg, ha új építésű):
- 55cm-es peron
- Perontető a peron teljes hosszában, nem ez a semmit se mérő "esőbeálló"
- Normális utastájékoztatás (ez az egy, ami megvan, és rendesen működik is)
- A felüljáró rendben lenne (az hogy teljesen szét lett kapva azóta, az más kérdés), de nem ártana valami fedett folyosó a terminálig. Persze, most, hogy bezárt a terminál, így mindegy is...

Ahhoz képest, hogy mekkora csinnadrattával adták át, nem valami nagy szám.

És erre jön rá, hogy az elmúlt évek alatt szinte teljesen le lett amortizálva az egész, mint ahogy a többi felújított állomás is a 100-as vonalon (lásd még: Pestszentlőrinc aluljáró). Erről persze nem a MÁV tehet, de akkor is vérlázító, hogy milliárdok mennek ezekre a felújításokra, és erre a sorsra jutnak a dolgok pár év alatt...

MP 2012.08.22. 10:21:35

Az egész egy röhej! Folyamatosan esélyegyenlőségről papolnak de ez sehol sem tettenérhető. Se a vidék felzárkóztatásában se a mozgáskorlátozottak utazásában se semmiben. Nincs normális vonat autóbusz csatlakozás se normális váróterem s arról ne is beszéljünk hogy egy mozgáskorlátozott a sima távolsági buszközlekedésből szinte teljesen ki van zárva.

==T== 2012.08.22. 10:21:55

Sziasztok!

Nem lehetne elhagyni a fenébe ezt az oldal látogatásakor - a szöveg ellenére - valamennyi alkalommal felugró ablakot? Mert baromira nem havonta egyszer ugrik csak fel.

Ráadásul amióta kép is van benne, be sem lehet rendesen zárni, csak ha ad-blockkal blokkolom a face-es sort.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.22. 10:25:09

" de az általunk ismert irodaházakban az elromlott liftet aznap, de max. másnap már meg is szereli a szerződött vállalkozó. Itt miért nem megy?"

a, nem jelenti be a MÁV
b, olyan szerződés van (valamiért), hogy nem másnap kell megjavítani
c, lift azért van, mert kötelező, de az nincs előírva, hogy működnie is kell...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.22. 10:26:04

@Wl: "Normális utastájékoztatás (ez az egy, ami megvan, és rendesen működik is)"
Kivéve, amikor fogalmuk sincs, mennyit késik egy vonat, vagy hogy egyáltalán késik...

Vittore. 2012.08.22. 10:30:22

@==T==: Nálunk rendesen működik, és a bazárás gombbal be is lehet zárni. Felvesszük veled a kapcsolatot, mert a hiba a te gépedben van valahol.

2012.08.22. 10:32:06

@Iza Béla: szerencsétlen, Te meg menj át Szemeretelepre (csupán pár száz méter), ahol viszont nem áll meg a legtöbb vonat, de fénysorompó van...

amúgy ez a tipikus süsü vasutas mentalitás, amit írtam, hogy az utas az csak zavaró elem, azt nem lehet feltételezni, hogy a pirosnál megáll... pedig mégsem ott szoktak történni a gázolások, hanem inkább ott, ahol megkerülik a felül/aluljárót

SarahConnor 2012.08.22. 10:40:16

A ferihegyi megállóról annyit, hogy egyszer próbáltam ki, azóta is transzferrel járok 16ezerért, mert igyekszem magamnak megspórolni azt az idegrohamot. Még hogy jó állomás, frászkarikát!

Kopi3.14 2012.08.22. 10:51:20

@Vittore.: nálam is rendszeresen megjelenik, s rohdt idegesítöen- ma már egy oldalreklám is belelógott, a baromságotok meg még scrollozott is lefele a képpel, nem tudtam elérni csak nagyobb ablakmérettel a bezárási opciót.

Vittore. 2012.08.22. 11:04:47

@Kopi3.14: OK, kivettük, nem szeretnénk elzavarni a törzsgárdát. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.22. 11:12:15

@vanek ur: Nem értem ezt az EU vonzódást a liftekhez. Ha nem állítanak mellé biztonsági őrt, az ilyen kültéri cuccok szinte garantáltan elromlanak.

- Münchenben mióta az eszemet tudom, hibátlanul üzemelnek. Ha el is romlanak, valószínüleg másnap már újra üzemelnek.

Wl 2012.08.22. 12:24:46

@ColT: "Kivéve, amikor fogalmuk sincs, mennyit késik egy vonat, vagy hogy egyáltalán késik... "
Jó persze, van még hova fejlődni. De az infrastruktúra maga megfelelő ilyen téren. Nem jutott az érdi megállók sorsára (még...)

Wl 2012.08.22. 12:31:10

@ColT: "Ott nem lopnak el mindent, ami nincs lebetonozva... "
Ha meg mégis, akkor nem bánnak az elkövetőkkel olyan kesztyűs kézzel, mint nálunk... Legközelebb elgondolkozik a tag, hogy biztos akarja-e....

Kopi3.14 2012.08.22. 12:31:38

@ColT: pont a múlt héten volt kölni bulvárlap címlapján: amit nem rögzítenek fixen, azt ellopják- valami városi, csak a városnak értékes vacak ellopása ürügyén.

Iza Béla (törölt) 2012.08.22. 13:11:50

@wowww: Mivel nem Neked kell ellapátolni egy túlterhelt vonalon a gyalogosgázolás után az ürüléket, könnyen vered a tam-tamot átjáróért. Egyszerűbb és olcsóbb volt a felüljáró, az aluljáró jobb lett volna, de drágább. A HÉV azért jó példa, mert ott hiába van sorompó, szinte megsértődnek a gyalogosok, amikor a motorvezető rájuk mer sípolni. Abból a szempontból rossz példa, hogy a fékútja köszönő viszonyban nincs egy tehervonatéval - de még így is szokott fogni 1-2 gyalogost.

Most írtak ki pályázatot Szemeretelep átépítésére. Mivel a Ferihegyi repülőtérre vezető út fővárosi út, a fővárosnak kellett volna ott jelzőlámpás csomópontot létesíteni. Csakhogy ez a fővárosnak nem érdeke, mivel az átjáró csak a kerületet, annak is csak egy részét szolgálja ki. Éppen ezért vagy 4 éve áll az ügy. Most talán mozdul valami.
Kicsit visszább menve: az az átjáró elvileg megszűnt volna, mert a pakuratavak helyén egy Auchant terveztek. Annak a beruházása kellett volna legyen az a felüljáró, ami kiváltja a szemeretelepi átjárót. Na ez nem jött össze, viszont az átjárót a helyi erők nem engedték lezárni.

@Fenimore: Mi történt? Vérfarkasok támadtak meg? Esetleg személyesen Kupa Mihály ismertette az adójogszabályokat?

SarahConnor 2012.08.22. 13:59:06

@Iza Béla: nem. Csak egyedül két bőrönddel nulla tájékoztatás mellett, lépcsőn, lift nélkül, qrvadrága ferihegyi busszal, amin még a sofőr is tapló volt, azt mondtam, inkább tejelek egy transzfercégnek.

Iza Béla (törölt) 2012.08.22. 14:10:24

@Fenimore: "qrvadrága ferihegyi busszal" ??? Hogy jön ez ide?! Tudod mit? Inkább nem érdekel. Igazad van. Ha a 2 bőrönd után a túlsúlyt kifizeted, max. mész transzferrel. Más megközelítésben: aki nem bír el 2 repülős bőröndöt, az tényleg egyszerűbb, ha egyénileg oldja meg, mert akadályozza a többit, ki tud közlekedni...

SarahConnor 2012.08.22. 15:57:58

@Iza Béla: ne haragudj, de mi köze mindennek ahhoz, hogy hány bőröndöm van, Annyi bőröndöm van, amennyit akarok. És hogy akadályozok? Kit? Hol? Azzal, hogy vasúttal megyek a reptérre? Mindenki bekaphatja, ezért van ott a vasútállomás, sőt a busz is. Csak ahogy össze vannak szervezve, meg ami felesleges pénzeket legombolnak rólad a nulla szolgáltatásért, az nem korrekt. Igen, jobban megéri a (nem csak papíron) légkondicionált, egyénileg hozzám alkalmazkodó transzfer alig valami plusz pénzért. Aki a terminál ajtajában tesz ki, nem egy végtelen lépcső előtt. Vonattal meg járjon az, aki szerelmes a MÁVba, meg abba, ahogy nyakon sz@rják, például (úgy látom) te.

Iza Béla (törölt) 2012.08.22. 17:19:22

Először egy facebookos észrevételhez: "Ma épp a Déliben jártam, kényszerűségből babakocsival, mert nem tudtam megoldani másképp. Nos, a Déli pályaudvar üzemeltetője is elmehet valahova jó messzire...sehol semmi akadálymentesítés.Mindenhol csak lépcsők.Mert a babakocsival, tolószékkel közlekedők ne vonatozzanak már, nemde? Borzalmas volt!"
Hmmm... Vannak olyan emlékeim, melyek szerint az Alkotás utca felől szintben be lehet menni. Más kérdés, hogy oda honnan lehet értelmesen eljutni...

@Fenimore: "ne haragudj, de mi köze mindennek ahhoz, hogy hány bőröndöm van"
Max. annyi, hogy neked esett nehezedre a bőröndökkel felmenni. Egy repülőútnyi bőrönddel nekem nem tud nehezemre esni, mivel nem szállhatok fel sok cuccal.
"És hogy akadályozok?" Ha annyi bőrönddel mész, hogy nem tudod cipelni, az gáz a le-és felszállásnál. Nálam ez jóval 30 kiló fölött van, de el tudom képzelni, hogy van olyan, akinek a 20+10 kg is sok tud lenni.
"Mindenki bekaphatja, ezért van ott a vasútállomás, sőt a busz is."
Eljutottunk odáig, hogy sikerült a kettőt megkülönböztetni. Egyszer csak sikerül odáig is, hogy kiderüljön, mi volt a probléma. (Valószínűleg azt sikerül fájlalni, hogy 2 bőröndöt fel kellett vinni a lépcsőn - az utazás már csak ilyen nehéz mesterség, pl. a hátizsák jelentősen meg tudja könnyíteni.) Pl. milyen busz, milyen ára, hogyan jön a lift üzemképességéhez?

Az, hogy nem tudnak olyan szerződést kötni a felvonó üzemeltetésére, amilyet kellene, az azért van, mert a MÁV szervezetében ez kb 3 részt érint. Elvileg egyik sem a személyszállítás, tehát a START-nak elvileg köze nincs hozzá. Arra az egyszerű kérdésre, hogy ki írjon ki egy közbeszerzést, nem nagyon sikerült még választ kapni. Emellett az is kérdés, hogy mennyi időre lehet közbeszereztetni és mikor van rá biztosan meg a keret. Ezt sem az előző politikai vezetés, sem a mostani nem sikerült orvosolja. Amíg az az egyszerű kérdés, hogy egy ingatlant a rajta fekvő objektumokkal ki üzemeltessen és ki, milyen pénzből szerződhet nem jut el döntéshozói ingerküszöbig, miközben naponta több száz ember szív vele, de minden faluba kell csobogó, meg díszköves főtér, mert anélkül a fű nem nő, addig remélem senki nem gondolja azt, hogy változni fog a helyzet.

Normális esettben a megállóhelynek van üzemeltetője, akitől a személyszállító vasút bérli (akár napi 1 Ft-ért) az automata helyét, a jegypénztár helyét, az utastájékoztatást, stb. Ezért szolgáltatást vár el. Ha nincs szolgáltatás, nincs peták sem. Ha végre valaki ezt és a hasonlókat (géphiány, helyenként erősen dilettáns forgalomirányítás, illetve az ezt okozó rugalmatlan szabályozás, nem vonzó tarifapolitika, stb.) el tudná érni, az lehetőséget biztosítana arra, hogy a személyszállításon csak a saját vackaikat verjék le (bunkó pénztáros, kalauz, koszos ülés, stb.).

SarahConnor 2012.08.22. 17:45:25

Nekem valóban nehéz volt a két óriásbőrönddel, amik később a feladáskor a "heavy" megjelölést kapták, mert a súlyhatárhoz nagyon közel voltak. Három hónapra utaztam az óceánon túlra, oda nem egy bugyival megy az ember.
Ráadásul ott, akkor nem én voltam egyedül mázsás pakkokkal. Nem tudom, mi nem érthető azon, hogy egy nem működő lift ebben az esetben miért baj. Mert Európában vagyunk, a 21. században egy olyan helyen, ahol az emberek jellemzően utazásra készen, vagy onnan érkezve, bőröndökkel közlekednek. Szánalmas, hogy hagyják ott az embert vergődni a bőröndjeivel, egyiket fel, aztán le a másikért, és a másikat is fel, vagy mindkettőt fel, fokonként. Nevetséges. Akadályozok valakit? mindenki egy fok/perccel haladt. Egy ilyen helyen nem elfogadható, hogy arra apellálnak, mindenki akkora bőröndöt hozott, amit elbír, vagy maximum segítenek neki. Ez közröhej.
A busz igenis része annak a struktúrának, amit a repülőtér kiépít maga köré. Hogy odavitt, az addig oké, nagyon drága volt (az okokat nyilván el tudom képzelni), de legalább lett volna kulturált. lehet, hogy a vonathoz igazítják, nem tudom, mert ugye sokat pepecseltem a bőröndökkel. Mindenesetre sokat vártam rá. Meglehetősen takarítatlan volt, ráadásul mikor a bőröndjeimet külön-külön raktam fel, a sofőr rámzárta az ajtót, szólnom kellett, hogy hahó, én még pakolok. A szerecsen rabszolgámat, akivel ilyenkor cipeltetek, sajnos elvették a vámnál... :) Persze ez utóbbit nem hangosan. Azért a sofőrbácsi beszólt, hogy "ezekkel mindig csak a baj van". Nem tudom, pontosan kik az "ezek". Nem tudom, feltűnt-e neki, hogy egy reptérre közlekedő buszt vezet, és tudja-e, hogy a reptérre cvekkerrel szoktak járni az emberek. Utána úgy beletaposott a gázba, hogy mindenki dőlt-borult. Nyilván a sofőr nem a MÁV hibája, de olyan keserű ízt adott az egész Ferihegyre bumlizásnak. A tömegben több külföldi is volt, majd hírét viszik a dolgoknak.
Csak halkan megjegyzem, mikor hazaérkeztem, a 2B terminálon nem működtek a liftek, át kellett mennem a 2A-ba. :)
Szóval szerintem a MÁV állomás, a busz és minden a reptéri struktúra része kellene, hogy legyen. Az az állomás utazókat fogad egész nap, ehhez képest egyes helyeken használhatatlan, korszerűtlen.

2012.08.22. 18:56:19

@Iza Béla: oké akkor bővebben kifejtem, ha nem lehetett volna megérteni:

1 aki szabályosan közlekedik, az a fénysorompónál is megáll, azoknak a lépcsőzés csak kicseszés

2 aki nem szabályos, az meg akkor is átbújik, ha van alul/felüljáró, sőt annál inkább, mert arra rövidebb (ma is láttam épp Ferihegynél)

van azonban különbség:
-ha van fénysorompó, tudnia kell, hogy jön a vonat, amúgy nem tudhatja,
-a köveken bukdácsolva és korlát alatt/fölött átmászva lassabban halad és könnyebben eleshet
tehát: utóbbi eset nagyobb balesetforrás

(megjegyzem: vasútállomásokon, ahol épült aluljáró, az emberek egy része ugyanúgy átmászik, a kinnálló vasutasok meg szarnak rá, talán mert ők is tudják, hogy a peron legvégébe épített meredek lépcső kicseszés)

2. nemcsak Szemeretelepnél, hanem a sínek mentén a legtöbb kis állomásnál NINCS alul/felüljáró sőt van ahol NINCS fénysorompó sem, pedig ott nagy sebességgel robognak át a vonatok - épp ahol még az express is megáll, Ferihegynél, ott van (mert ott adtak rá támogatást, nem a nagyobb balesetveszély miatt)

De egyébként ez mellékszál, jó lenne az a lift is, ha működne, DE NEM működik hónapok óta. Na ez a fő szégyen, az egész MÁV és a külföldi turistákkal szemben az egész ország szégyene.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.22. 20:04:11

@Iza Béla:

Hmmm... Vannak olyan emlékeim, melyek szerint az Alkotás utca felől szintben be lehet menni. Más kérdés, hogy oda honnan lehet értelmesen eljutni...

Ezt szeretem, mikor magad is elismered, hogy faszsággal érvelsz, de mondod, mert a mávot mosdatni kell!!!!!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.08.22. 23:20:50

@Wl: Azért az túlzás, hogy normálisan működik. A jobb peronnál pont az esőbeálló melletti hangszórók nem szólnak, illetve rendszeres, hogy az a vonat van kiírva, ami már elment.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.08.22. 23:21:38

Amúgy tavasszal még működtek a liftek, habár baromira idegesítő volt, hogy hiába nyomtam a záró gombot, nem zárt egyből, hanem ki kellett várni a klésleltetést.

Iza Béla (törölt) 2012.08.22. 23:52:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Mi van?! Arról van szó, hogy ha valaki azt állítja, hogy a Déibe csak a lépcsőn lehet bejutni, az nem mond igazat. Más kérdés, hogy az akadálymentes eljutás használhatósága csekély. Ettől még van. Sokkal használhatóbb, mint a kerekesszék emelők vagy a korlátliftek.

@wowww: Ez meg konkrétan senkit nem fog érdekelni. Új átjáró ezen a vasútvonalon nem engedélyezhető, a meglévők fennmaradtak, mert nem volt pénz különszintűre. Már ahol megmaradtak, pl. a Felsőcsatárinál is épült felüljáró. Lift is van. Még nem láttam működni. Egyrészt a vonatok sűrűsége miatt, másrészt egyes szakaszokon a sebesség miatt nem szabad új átjárót építeni. Ferihegyen a legkedvezőbb megoldás az aluljáró lett volna. Nem ez történt.
De természetesen ha valaki szeretne egy ilyen helyen romeltakarítani gázolás után, lehet jelentkezni. Szintén lehet jelentkezni, aki megmagyarázza a naponta késő vonal utasainak, hogy miért is kellett még 2 vonatpárt kivenni - óránként. Szóljon, megyek röhögni.

@Fenimore: "Nem tudom, mi nem érthető azon, hogy egy nem működő lift ebben az esetben miért baj."
Nem tudom, mi nem érthető azon, hogy ha elkezdesz azon hisztériázni, hogy nem működik a lift, meg drága a busz, akkor annyi, mintha azt mondanád, hogy "Horn Gyula monnyolle."
"A busz igenis része annak a struktúrának, amit a repülőtér kiépít maga köré."
Tessék kopogtatni a reptér üzemeltetőjénél. Ha ő építi ki. De nem. Azt a főváros szolgáltatja úgy, ahogy. A reptér üzemeltetője deklaráltan sem a vasútból, sem a buszból nem kér. Semmilyenből. Neki a minibusz üzemeltetése éri meg.
"nagyon drága volt" Ehhez képest a minibusz biztos olcsó.
"lehet, hogy a vonathoz igazítják" Mikor? Melyikhez? Hogyan? Van egy busz a maga menetrendjével, ami akár passzolhatna is a vonathoz. Valamelyik irányba. Van a vonat, amit nem a buszhoz, hanem a nemzetközikhez meg úgy az ország háromnegyedéhez igazítanak. Aztán az népünnepély, ha két, egymást követő nap a vonatok rendesek a vonalon. Az a busz, amelynek a járatsűrűségével összemérhető az a késés, ami szinte fel sem tűnik, na az nem fogja megvárni. Hétvégén más a helyzet, de akkor sem mindegy, hogy mikor melyik irányba van busz.
"Szóval szerintem a MÁV állomás, a busz és minden a reptéri struktúra része kellene, hogy legyen."
Jelenleg ezt senki olyan nem gondolja így, aki ezt el is döntheti. Gondoltad volna, hogy visszatérő téma egy reptér alatti pályaudvar létrehozása? 4 vagy 6 vágánnyal, úgy, hogy az ország minden részébe el lehessen jutni onnan. Kb. 50 évig nem lesz, aki adjon rá pénzt.
"Az az állomás utazókat fogad egész nap, ehhez képest egyes helyeken használhatatlan, korszerűtlen."
Mondd, te szoktál utazni máskor is? Nem kell vígasztaljon, mert siralmas a helyzet, de ez egy igen korszerű megálló. Képzeld el, milyen a többi. Ráadásul esély sincs arra, hogy javuljon a helyzet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.23. 00:39:19

@Iza Béla:
Mi van?! Arról van szó, hogy ha valaki azt állítja, hogy a Déibe csak a lépcsőn lehet bejutni, az nem mond igazat.

- Vagy csak nem ismerős, és esetleg 2012-ben kereste a kiírást, hogyan lehet a pályaudvart akadálytalanul megközelíteni.

Nem a panaszost kellene fikázni, mert a parasztja nem tudja, hogy az Alkotás felöl be lehet jutni, hanem esetleg a MÁV-ot kellene masszírozni, ha már csak azon az egy kurva jhelyen lehet bejutni akadálymentesen, azt legalább táblázná ki.

Persze 2012-ben egy pályaudvart akadálymentesen megközelíteni szerintem Budapesten kívül Mogadishuban, Maputoban, és esetleg talán Katmanduban nem lehet.

Adani 2012.08.23. 08:02:11

@Iza Béla:

Szemeretelep érdekes hely és az olyan jó magyaros szarokbele módszer iskolapéldája. Most tekerós sorompó van, amit a bakter tekerget 10 percen túl is zárva tartható, zárva is szokták, már oda van telepítve évek óta a fénysorompó, amit a vonat kezelne, így a zárvatartások is jelentősen csökkennének. Az NKH meg beleugatott, hogy addig, ameddig nem épül az útnál lámpás kereszteződés addig nem engedélyezi a beüzemelését. De a közútkezelő szerint semmi sem indokolja a lámpás kereszteződést ott, amiben igaza is van ,mert tényleg nincs ott rá semmi szükség, most is jól megvannak nélküle. Tehát lámpa ott nem lesz, de a fénysorompó sem, évek óta ott van. A MÁV hülyesége, hogy raktak a Burmára is fénysorompót, arra a vágányra, ahol már régesrég nem járt vonat amúgy sem tudna már, mert már szétlopták.

Adani 2012.08.23. 08:06:36

@Iza Béla:

Egy vasutas ismerős, már mondott olyat ,hogy a magánvasút társaságok Szabadkígyós állomásnak már kiszámlázták a kárt az indokolatlanul megállított a tehervonatok miatt. Többször is megesett, hogy bár időben kértek engedélyt áthaladásra és a pálya is tiszta volt, a személyzet bealudt és nem kezelt vágányutat meg jelzőt időben, ezért meg kellett állnia a tehervonatnak, és mivel rendszeresen megtörtént már eljárás is indult, hogy leverjék a vasúton. Valami ilyesmi kéne ide is, mondván ha nem megy a lift és nem lesz normaidőn belül javítva (24 óra pl.) akkor kötbér.

Iza Béla (törölt) 2012.08.23. 08:43:49

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A MÁV a saját vackán tud táblázni. Annak nincs értelme, mert ha már MÁV területen vagy, remek dolog megtudni, hogy potom 1,5 km-es kerülővel akár oda is tudsz jutni az akadálymentes kapuhoz, miközben 300 m-re vagy a vonatodtól. A BKK-tól pedig remélem senki nem várja azt, hogy a hajó kitáblázása után erre a "lényegtelen" dologra ráköltsön több tízezer forintot.
A másik érdekesség az, hogy ki miért felelős. A személyszállítás hiába akarna akadálymentes lenni, amikor sem peron, sem peronhoz vezető út nincs hozzá. Az már egy másik MÁV, csak ugye melyik?! A pályavasút vagy az ingatlankezelő? Esetleg felmerül a kérdés, hogy MNV tulajdonú területen a MÁV pályavasút az ingatlankezelőn keresztül hogyan fog tudni beruházást kezdeményezni. Remélem érthető, mi itt az alapvető probléma.

Na ebből a teljes káoszból lenne érdemes botrányt csinálni.

@Adani: Igen, ilyen szerződések léteznek. De mivel ezek hosszú távúak és nem biztos a fedezet, nem közbeszereztethető, így nincs, aki megcsinálja. Magyarország 2012.
"Az NKH meg beleugatott, hogy addig, ameddig nem épül az útnál lámpás kereszteződés addig nem engedélyezi a beüzemelését."
Teljesen logikus, mert fennáll a veszélye annak, hogy a vágányon jármű ragad, ugyanis a Ferihegyi repülőtérre vezető útnak van elsőbbsége. Úgy kellene átalakítani, mint Rákosnál, ahol a Keresztúri út alá van rendelve a sorompóról kihajtóknak (van is belőle rendszeresen csatt...).
"De a közútkezelő szerint semmi sem indokolja a lámpás kereszteződést ott, amiben igaza is van ,mert tényleg nincs ott rá semmi szükség, most is jól megvannak nélküle."
Persze, mert a sorompónál most elvileg jármű nem ragadhat be. Viszont ha automata, akkor nem maradhat így, tehát kell egy jelzőlámpa, amely a forgalmat szabályozza, mert itt a felüljáró miatt még beláthatatlan is. A 20/1984-es rendelet szerint viszont ilyen közelségben összehangolt lámparendszert kell telepíteni. Logikusan a kihaladóknak elsőbbsége lesz, a befelé menő út STOP! táblát, a kifelé menő macisajtot kell kapjon.

Adani 2012.08.23. 10:25:21

@Iza Béla:

Sztem meg hülyeség oda lámpa, hiszen a KRESZ világosan fogalmaz vasúti átkelőknél. Akkor lehet behajtani az átjáróba ha át tudsz rajta haladni megállás nélkül, vagyis ha nincs meg a hely hozzá nem hajtasz be, csak ha lesz. A mazsola autósok miatt amúgy is van bőven védelem már így is, meg ugye lehet oda dupla sorompót is tenni és akkor ugyanott vagyunk mint a teljesnél.

gcsabi 2012.08.23. 10:34:51

@Adani: @Iza Béla:
Szerintem inkább a kereszteződés felőli behajtás miatt szoktak lámpát építeni. Akkor kap zöldet, ha szabad a sorompó jelzése, nehogy egy lendületes kanyarodásnál ne vegye észre a fénysorompót!

Iza Béla (törölt) 2012.08.23. 11:10:44

@Adani: Gondolom Te is láttál már olyat, hogy valaki a vágányokon megállt. Aztán persze elindult, de ugye kötelező legalább 5 km/h sebességgel végighaladni. Ez pont olyan, mint a gyalogos. Ide is különszintű kellene, mert ennél a terhelésnél egy-egy baleset nagyon sokáig blokkolja a forgalmat. Van jelenleg 3 sorompó Vecséstől befelé. A két automata olyan, amilyen, a Kőér utcánál nem ritka a zavar. Ráadásul az automata 10 percen belüli, tehát ha túl hosszan van zárva (két vágánynál, megálló közelében vagyunk!!!), akkor simán lehet 3-4 vonatot is várni, amíg esélye van felnyílni. Kivétel ha előbb letelik az időzítés, zavar és felnyit. Na akkor érdekes az autósok reakciója. Amint a jelző sötétbe megy és a rúd lassan felnyílik, rögtön kerülgetik a rudat. Persze egy jól irányzott zavaroldás, illetve egy kényszerzárás és megy vissza a sorompó, majd ugye a kerülgető autó a rudat töri. Simán összeszed ebből egy terhelt vonal egy fél napra való késést. Ehhez képest az aluljáró egy olcsó mulatság - csak ugye nem szokás még a visszafizettetést elrendelni. Mennyi idő alatt is térülhetne meg akkor az aluljáró ára?

@gcsabi: Az ürítés miatt kell az elsőbbség a mellékiránynak. Viszont azért, hogy a főirány ne szívjon (na meg itt nem belátható), inkább jelzőlámpát telepítenek. Azt meg össze kell hangolni a sorompóval.

SarahConnor 2012.08.23. 11:31:23

@Iza Béla: A monnyonle megjegyzésed úgy, ahogy van, idiótaság. Ha a lift miatt jó helyen hisztériázok, akár lehet is belőle valami (persze nem).
Hogy ki épít mit, az engem nem érdekel, én egy szolgáltatást veszek igénybe, ami szar. Hol érdekel engem, hogy ki miatt az?
Drága volt igen, és a transzfer gazdaságosabb, ha azt nézzük, hogy mennyivel kulturáltabb körülmények közt hoz fel az ország legtávolabbi sarkából, és mennyi felesleges kellemetlenségtől megkímél. Drága a transzfer is, félreértés ne essen, csak az megéri a pénzét.

És igen, rendszeresen vonatozom, úgy kábé egy évtizede hetente többször. Nem mondtam egy szóval se, hogy nincsenek ennél elhanyagoltabb, korszerűtlenebb állomások, mér hogyne lennének! De egy reptérnél lévő állomásnak nem így kellene kinéznie és működnie, ez van. Jó mintát nem pl Szabolcs megyében, hanem más Európai nagyvárosokban kellene keresni, ahol szintén reptér van. Azokhoz képest korszerűtlen, persze, minden további nélkül aláírom, hogy igazad van a pénz, üzemeltetési viták tekintetében, és hogy kábé reménytelen, de az igazság attól még igazság marad.

Adani 2012.08.23. 11:32:30

A sűrű zárvatartás most is megvan, 30-40 perceket van lecsukva Szemerén is a sorompórúd, ugye a bakternek hamarabb le kell engedni mint az automatának.

Rákosrendező még a jó, még most is ,hogy már a teherforgalom minimálisra csökkent és tolatási mozgások is ritkán vannak sűrűn van zárva a sorompó, de általában csak az utolsó. Ott is ritkán nyitják fel 2-3 percnél tovább. De hát ott az autós forgalom minimális, a biciklisek meg a gyalogosok meg szarnak a sorompóra és átmennek, ott nem jellemző a baleset. De pl. a Lágymányosi hídnál a HÉV megállónál ott gyakori, sokszor láttam ott meszelés nyomokat is.

Szemerén és Rákosrendezőn mennyit segítene, egy vonat által kezelt fénysorompó? Gyanítom, hogy rákosrendezőn nem lenne sokkal kevesebbszer zárva a sorompó, mint most. De ott nem is annyira lényeges, hiszen autó alig megy arra, aki siet annak a ott a felüljáró.

SarahConnor 2012.08.23. 11:33:57

# európai, természetesen

vanek ur 2012.08.23. 13:54:47

@Adani: "Valami ilyesmi kéne ide is, mondván ha nem megy a lift és nem lesz normaidőn belül javítva (24 óra pl.) akkor kötbér."
Azt ugye tudod, hogy ennek is van költsége? Nem is kevés. Szerelőt ügyeletben tartani, alkatrészt készleten tartani, csak hogy a két legnagyobb tételt említsem. És persze a pályázó meg fogja becsülni, hogy a szerződés időtartama alatt várhatóan mennyi kötbért fog fizetni, és ezt is jól kifizetteti a havidíjban.

Adani 2012.08.23. 14:05:36

@vanek ur:

Persze, hogy van havi általánydíjat kell fizetni a szerviznek,ezt kötelezővé kéne tenni mindenhol, ahol van lift.Egy lakó vagy irodaházban ezt meg is tudják oldani, tehát nem lehetetlen.

Iza Béla (törölt) 2012.08.23. 15:42:11

@Adani:
"De pl. a Lágymányosi hídnál a HÉV megállónál ott gyakori, sokszor láttam ott meszelés nyomokat is."
Ezt itt hiába mondod, mert ott ugye az egyik irányból a pálya 20-as, a másik irányból megálló, jól látható a jelző, de persze ekkor is nagyon biztonságos a szintbeni átjáró. Ferihegynél szerintem térköz is van, a peront másképp nem lehetett rendesen elhelyezni, viszont legalább sűrű a vonatközlekedés, de veszély az nincs...

A liftes szerződés meg értékhatár fölötti, tehát közbesz, viszont mivel nem lehet közbeszereztetni fedezet nélkül, ezért nem lehet kiírni. Fedezet pedig csak nagyon fölső szintű jóváhagyással van rá. Ez nem olyan, mint egyes vasútfüggő cégek, akik 9 hónapig szerződés nélkül, hozomra megcsinálnak mindent azért, mert kell, aztán vagy nyernek a tenderen, vagy bebukták. (Nem kell félteni őket, azért ez be van árazva, mert a vállalati hitelnek is van ára...)

@Fenimore: "Ha a lift miatt jó helyen hisztériázok, akár lehet is belőle valami (persze nem)."
Szerintem leírtam, hogy hol hisztériázz. Hajrá!
"De egy reptérnél lévő állomásnak nem így kellene kinéznie és működnie, ez van."
Ezt ketten döntik el. A reptér üzemeltetője és a közlekedésért felelős. A közlekedésért felelős jelenleg az NFM. Ott tessék kopogtatni. A reptér üzemeltetője magasról tesz a vasútra. A vasútnak a reptéri forgalom szintén nem éri meg - mondjuk a jelen helyzetben a teljes személyszállítás nem éri meg, de ezzel megint az NFM-et lehet izélgetni.
Lehet keresni egy olyan méretű és funkciójú repteret, mint (Liszt) Ferihegy, kb. ugyanennyi utassal. Mennyi is lesz az idén? Horror 8 millió? Ha befektetnénk egy "kicsit", akkor lehet, hogy többen használnák a repülőteret vasúti transzferrel, de az életben nem térül meg a reptérnek. Az országnak lehet, de ... várj! Rosszul mondtam. Az NFM egy dolog, de nem ott döntenek... Szóval nekik nem éri meg. Innen kezdve mindegy, hogy te szeretnél-e utazni.

Kopi3.14 2012.08.23. 16:31:42

@Fenimore: nem tudom, mi a drága a BKV vonaljegyben?@Adani: most, hogy F1 érdektelen lett, már lecsökkent a forgalom a vasúti megállóban, de korábban azért elég sokan mozogtak ott. Na, kérdés, egy szemböl érkezö teher, ami esetleg késik is, mennyit vinne el szintbeli keresztben belölük? Ahol lehet a biztonságon ne spóroljunk már, ha kérhetem.

Kopi3.14 2012.08.23. 16:34:51

@Fenimore: szerintem a 200E kifejezetten kulturált megoldás, maximum kapacitáshiánnyal küszködik. a vonatcsatlakozás is egész baráti, s ha a Nyugatiban a pénztárakat kicsit pörgetnék, lenne plusz automata, ami ic-re helyjegyet is adna, akkor végképp tuti lehetett volna F1-re. F2 már más kérdés, de azt a reptér üzemeltetöjével, meg az állammal kell lezongorázni. Ja, meg Bp-vel.

vanek ur 2012.08.23. 22:37:30

@Adani: Egy lakóházban a szerződés általában arról szól, hogy 24 órás telefonügyelet, ha valaki beragad, azt 1-2 órán belül kimentik, ha pedig elromlik a lift, akkor - mondjuk - 1 héten belül megjavítják. Ezért elkérnek évi párszázezer forintot házanként.
Egy irodaháznál kicsit rövidebb javítási határidőt vállalnak, persze jóval több pénzért. Igaz, az irodaházakban egészen más teljesítményre méretezik a lifteket, mint a lakóházakban.
Nem az a drága, hogy valaki ott ül a telefonnál. Az a drága, ha rövid határidővel kell javítani. Márpedig itt ez lenne a feladat.
Másik különbség: egy lakóház, vagy egy irodaház szétnéz a piacon, és kiválasztja a számára legmegfelelőbb céget. Ha nem tetszik, keres másikat. Egy irodaház-üzemeltető még alkudozhat is az árról, főleg, ha később még több liftre köt szerződést. A MÁV ellenben kiír egy közbeszerzést, azt megnyeri valami csókos a piaci ár másfélszereséért, és a piaci szolgáltatási színvonal feléért. De amíg nincs nyertes, addig karbantartani sem lehet a liftet.

Adani 2012.08.23. 22:53:07

@vanek ur:

Nálunk a melóhelyen két lift is van, és itt a vészjelző a portára van bekötve, k hívják a szerelőket ha baj van. Mikor beragadtam akkor pl. a szerelő csak órák múlva tudott jönni, de szerencsére a cél előtt halt meg a lift, felment az emeletre csak ajtót nem tudott már nyitni és miután kívülről a liftkulccsal kinyitották az aknaajtót ki tudtam mászni (a belső fülkeajtót közben kb. félig kézzel ki tudtam tolni). Viszont mondták ,hogy ha két szint között akad el és nincs ajtó a közelben akkor nincs mese a szerelőre kell várni, mert lecsörlőzni vagy felhúzni egy ajtóig csak ő tudja a fülkét.

Sima lakóháznál még rosszabb a helyzet, mert sokszor a vészjelző egy sima mobiltelefon alapú, van benne egy feltöltőkártyás SIM kártya, ami ha nyomod a vészcsengőt tárcsázza a diszpécserszolgálatot. Aztán majd jön a szerelő egyszer.
Vagy ha nem működik a cucc így jártál:
www.youtube.com/watch?v=pDnguu-1_Aw

A régi lifteknél előny, hogy a belső ajtó könnyen nyitható, csak épp nem mész vele semmire ha messze vagy a külsőtől és csak a betonfalat látod miután kinyitottad. Ha közel vagy és mákod van ki tudsz mászni vagy van valaki aki tud segíteni.

Vittore. 2012.08.24. 09:37:39

@Adani: Az elég nagy baj, ha csak a szerelő tudja leengedni a liftet, mivel az őröket ki kell képezni erre. Nem nagy cucc, én is csináltam. Fel kell menni a liftgépházba, és miután persze mindent leáramtalanít és kikapcsol az ember, a lift tetején lévő fékeknél egy kis kézifékszerű kallantyút kell emelgetni. Amikor kallantyúzol, a lift fékje ereszt, és az elhelyezkedésétől függően lefelé, vagy felfelé elkezd kicsiket haladni. Az orrod előtt lévő kábeleken egy fehér festékcsík jelzi mindig a szinteket, így amikor az acélsodronyok fehér festése eléri a szintjelzőt, meg kell állni, mert így van szintben a lift.

Az oktatás annyi, hogy az Otis-től, Schindler lifttől, vagy a Vargáéktól kijön a hatóságilag feljogosított személy, elmutogatja a dolgoz, meg magyaráz 10 percet a munkavédelemről. Ezután a kiképzett ember kap egy kék lapot, amin igazolva van, hogy az XY épület XY sorszámú liftjét kezelheti.

Ez azért fontos, mert mi is húztunk ki 10 perc után úgy embert a liftből, hogy végig angolul társalogtunk vele a lift telefonján, mégis majdnem megfulladt a hisztitől. Most képzeld el, mi történik, ha valaki rosszul lesz és meghal, mire kiér a szerelő. Melyik irodaház vállalja ezt be? Szerintem kérdezzétek meg a főnököt, hogy az meg kérdezze meg a biztonsági szolgálatot, miért nincsenek kiképezve az emberek liftből mentésre, s ki sajnálja erre a fél órát és a fejenkénti 6500 forintos költséget.

Ja még egy vicces sztori: ismerős mesélte, hogy az egyik irodaházba a hülye őrök túl gyorsan, nem fokozatosan lassan engedték le a liftet, mire a lift oldalán lévő vészhelyzeti fékek befogtak, s kb. 16 óra volt, mire kiszabadították őket onnan, miközben már a él világ azon tanakodott, hogy mi a fenét csináljanak. Ugye nálunk nincsenek a liftek tetején menekülő útvonalak, úgyhogy ha megállsz két emelet között, akkor tényleg csak a kezelőkön múlik minden.

Adani 2012.08.24. 10:00:00

@Vittore.:

A karbantartó tudja ezt, a csörlőzést, de akkor pont ő sem volt bent, de gondolom ha nagy baj lett volna akkor szólnak neki ,hogy jöjjön vissza. Annyi a lényeg, hogy olyan pozícióba tekerje, ahol már van annyira közel egy külső emeleti ajtó, hogyha azt kinyitják akkor ki tudják húzni az embert. Mikor nálam meghalt a lift akkor speciel túlszaladt az emeleten és padlószint volt mintegy 10 centivel alacsonyabban mint maga a fülke, de miután kinyitották a külső ajtót ki tudtam mászni. Akkor lehet még baj ha jóval magasabban áll meg, mert volt már rá példa egy másik blog szerint ,hogy pánikba esett az utas mikor beragadt és valahogy kifeszegette mindkét ajtót, de ugye miután kipréselte magát a kis részen a fülke padlója és a külső ajtó között beesett a fülke alá a liftaknába.

Szerencsére én olvastam ugyanezen blogon a liftek működéséről ,így nem pánikoltam tudva, hogy le nem szakadhat, sőt akár életre is kelthető kis szerencsével, próbáltam azt is ,amit ott írtak, hogy a legtávolabbi gombot meg a stop-ot kell nyomni, mert a stop resetelhet minden utasítást, amitől esetleg meghülyül (anno mikor még kollégista voltam ott is szórakoztak a liftekkel így, hogy végignyomták az összes emeletet a föslzintről lefelé, így ugye lassan értél fel a legfelsőre, mert mindenhol megállt. Ilyenkor stop-ot kell nyomni, az töröl minden utasítást), és a legtávolabbi emeletet, nem a legközelebbit. De ez se ment itt.

Azt is megpróbálták amúgy, ami sokszor ha elromlik a lift működik ,hogy lekapcsolják az áramot (van külön biztosítéka) majd vissza, ettől néha észheztér, na itt ez se működött. Eddig kb. 10 perc telt el, ekkor jött az, hogy liftkulcs a helyére és kinyitották az aknaajtót.

Az is tény, hogy sokan eshetnek pánikba a beragadt liftben, félnek ,hogy mi van ha lezuhan.

Amúgy liftfüggő van-e a tetőn menekülőnyílás, a legtöbb liften tényleg nincs, vagy ha van is takarja a fülkében az álmennyezet. A liftes blogon van olyan kép mikor a Bazilikában ragadtak bent a liftben és a tetőn keresztül szedték ki a tűzoltók úgy, hogy kiflexeltek egy lyukat. Menekülőajtó nem volt a fülke tetején, de konnektor igen, így volt hova bedugni a flexet. De volt a miskolci kórházban is olyan eset, mikor egy életveszélyesen sérült rendőrt vittek a műtőbe és ott akadt el a lift, ami nem is volt szabványos, az őrök nem értettek hozzá, meg úgy általában senki sem ,a karbantartó nem volt helyben, a tűzoltók meg szétverték/feszegették az egész liftet később a kórház szidta őket, hogy több száz ezres kár, elég lett volna szólni a karbantartónak 20-30 perc alatt bejött volna otthonról és szakszerűen megoldja a dolgot. Na ja a súlyos sérült meg bírja ki addig ugye.

dontals 2012.08.26. 20:36:08

A legszebb az egészben, hogy Ferihegy1-nél ahol ez a megálló van már a reptéri terminál se működik. Úgy látszik jól átgondolt volt a beruházás, nagyon megérte azt a -ha jól emlékszem- 7 milliárd forintot ez az állomás, amit pár év alatt az oda nem figyeléssel sikerült a béka segge alá leamortizálni. Igazi mávos történet.

Adani 2012.08.26. 20:39:48

@dontals:

A megállót viszont használják mások is, nem messze tőle már lakóházak vannak BKV járatok is hordanak rá.

dontals 2012.08.27. 22:03:52

@Adani: Igazad van, én hülye! Akkor bőven megérte azt a kb. 7 milliárdot a beruházás, hogy nem kell 300 métert megtenni szerencsétlen helyi lakosoknak Szemeretelep megállóig.

Iza Béla (törölt) 2012.08.28. 10:51:39

@dontals: Nem vagy hülye, csak nem tudsz valamit. Szemeretelepnek elvileg már nem kellene működnie. Helyette nem messze lehetne egy Auchan - de nincs és nem is lesz. Annak lett volna önálló megállója, ráadásul a sorompó kiváltásával. Attól igencsak messze van Ferihegy. Mivel a tervezéskor az 1-es terminál még üzemelt, ráadásul nőtt az utasszám, logikus volt a fapadosokhoz tenni a megállót és nem a Ferihegy 2-höz közelebbi részre. Emellett itt van egy térköz is, ahol jól tud működni a megállóhely. Azt nem szabad elfelejteni, hogy semmit nem lehet azzal nyerni, ha csak a monori vonatok állnak meg, mert ha megállnak, a többiek is meg fognak állni - max. nem a megállóban.

dontals 2012.08.28. 19:06:26

@Iza Béla:
1. nehogy már az Auchennek saját vasúti megállója legyen a közös pénzünkből.
2. Ha már megvolt ez a vonal (és ugyebár megvolt) nem kellett mást építeni hozzá, mint két oldalra betonperont meg letenni két jelzőlámpát. Kérdem én, mi került ebben 7 milliárd forintba? Semmi.

Hogy néz ki ez az állomás, rosszabb, mint egy 40 éves állomás a balkán közepén.

Persze az agyatlanok beépítették a liftet, amit a még agyatlanabbak 2 héten belül tönkretettek. Minek? Hol van Magyarországon olyan vonat, amit a mozgáskorlátozottak segítség nélkül, könnyedén használhatnak? Sehol, maximum, az a néhány flirt, ami jobbára a kiváltságos győri vonalon jár. Akkor mi a ráknak lift egy állomásra, ha az a szerencsétlen rokkant úgyse tud egyedül utazni????????? Szóljon már, aki látott már tolókocsis embert vonatozni, mert kiváncsi lennék rá.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.28. 19:32:31

@dontals:

Hol van Magyarországon olyan vonat, amit a mozgáskorlátozottak segítség nélkül, könnyedén használhatnak?

A kérdés valóban jó, mert ha megnézzük a vonal többi állomását, elvétve találunk rokkantbarát kialakításút közöttük.

Adani 2012.08.29. 08:47:56

@dontals:

A lift nem csak a rokkantaknak lenne jó. Babakocsival, biciklivel, vagy sok csomaggal is kényelmesebb ezt igénybe venni, esetleg ha valaki nem tolókocsis, de mondjuk nehezen tud járni vagy csak bottal, ő ugyan fel tud menni a lépcsőn, de mégis kényelmesebb neki is a lift. Mellesleg nem maga a lift drága, a kiépítése és az üzemeltetése sem az, pláne ha egy emeletről van szó, hidraulikus lift ilyen helyen a legjobb megoldás, az még áramból se sokat használ el, lefele menet pl. a hajtásra egyáltalán nem, a fülke a saját súlyánál fogva ereszkedik le, csak egy szelepet kell nyitni, ami lassan engedi a ki a munkahengerből az olajat. A karbantartást is meg lehetne oldani fix költségből. Felüljárónál másképp nem is tudod megoldani az akadálymentesítést ill csak úgy ha épül rámpás feljáró, de annak meg nagyobb a helyigénye. Aluljáróknál pl. megoldható ez is, Szajolnál vagy pl. Tiszatenyőnél a felújításnál pl. nincs lift, van helyette lejtős aluljáró. Az is megoldás, és az nem romlik el.

Iza Béla (törölt) 2012.08.29. 11:03:28

@dontals: "nehogy már az Auchennek saját vasúti megállója legyen a közös pénzünkből."
Pedig de. Képzeld el, abból a pénzből építi, amit te otthagysz nála a parizerért, meg a liter tejért.

"Ha már megvolt ez a vonal (és ugyebár megvolt) nem kellett mást építeni hozzá, mint két oldalra betonperont meg letenni két jelzőlámpát. Kérdem én, mi került ebben 7 milliárd forintba? Semmi."
Ne baj, de nem is a te feladatod ezt tudni. Mint ahogy azt sem, hogy ez mennyibe került. Gondolom be tudod linkelni azt, hogy a 7 milliárdot honnan vetted és hogy az milyen munkákat tartalmaz.

"Hogy néz ki ez az állomás, rosszabb, mint egy 40 éves állomás a balkán közepén."
Miért, mikor jártál ott legutóbb?

"Hol van Magyarországon olyan vonat, amit a mozgáskorlátozottak segítség nélkül, könnyedén használhatnak?"
Most épül át a 30-as vonal 55 centis peronokkal a FLIRT-ekhez.

"Akkor mi a ráknak lift egy állomásra, ha az a szerencsétlen rokkant úgyse tud egyedül utazni?"
Azért, hogy később tudjon. De ha fizeted, szívesen lecseréli a MÁV az összes vonatot és peront egyszerre. Az ehhez szükséges kb. 2000 milliárd forintot Matolcsy úr szívesen fogadja az MNV bankszámlájára. Ha ez mégsem menne, akkor olvass vissza és nézd meg, hogy mekkora gond nagy csomaggal közlekedni. Aztán kérdezd meg a dédit, hogy milyen volt vonatot mászni sk+0-s peronról.

@Adani: "Szajolnál vagy pl. Tiszatenyőnél a felújításnál pl. nincs lift, van helyette lejtős aluljáró. Az is megoldás, és az nem romlik el. "
Persze van, ahol ezt nem tudják elhelyezni. Ott marad a felvonó.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A tyúkot és a tojást vagy az indiánokat és a favágást emlegessem?

Adani 2012.08.29. 12:30:22

@Iza Béla:

Anno mikor jöttek az alacsonypadlós buszok és villamosok is mondták páran ,hogy minek az jó drágán, hát eddig is megvoltunk nélküle. Na ja, minek egyáltalán busz meg villamos meg vonat, mikor évezredeken át megvoltunk nélkülük. De hát alacsonypadlós járműveknél meg emelt peronnál a be és kiszállás is gyorsabb, ami nem csak a mozgássérülteknek jó. Gurulós bőröndökkel sem élvezet lépcsőt mászni. Mert ugyan régen is valahogy felmásztak az emberek az alacsony vagy nem is létező peronról is Bz-re. Itt közbeszúrnék egy történetet, mikor még régesrég 1992 körül a nagyi jött hozzánk Békésre látogatóba Szolnokról, és ugye akkor még járt a Bz Békésre, na Muronyban a szinte semmi peronról nem tudott felszállni rá, de fel se tudták segíteni, végül a forgalmi irodából hoztak ki egy hokedlit és arra felmászva tudott felszállni. De egy személyzet nélküli állomáson mit csinált volna? Meg ugye ha jól tudom a ferihegyi megálló a vasútvonal felújításával egyidőben épült ki, ami EU-s pénzből ment nagy részt, így annak részeként az épülő megálló is. Így meg az a 7 milliárd messze nem annyi, benne volt gondolom abban az is ,hogy mind a két vágányon pályafelújítás, karbantartás, madzagcsere, oszlopok cseréje, bizt. ber. korszerűsítés stb. Így pedig annyira nem is sok. És nem is kellett mind a 7 milliárdot kifizetni, mert a nagy része EU-s forrásból ment, csak az önrész terhelte az adófizetők pénzét.

dontals 2012.08.29. 19:40:45

@Adani: Igazad van, marha jó dolog a lift, különösen akkor, ha működik. Szerintem nem tudsz olyan máv kezelésű liftet mondani az országban, ami 2 hétnél tovább működött, így teljesen felesleges lift a mávos infrastruktúrához.

@"Gondolom be tudod linkelni azt, hogy a 7 milliárdot honnan vetted és hogy az milyen munkákat tartalmaz." Nem nagyon kell itt linkelgetni, elég ránézni arra az állomásra és nem túl tág képzelőerővel el lehet képzelni, vajon hova lehetett az a pénz, mert hogy arra nem fordították, az hétszentség.

"Azért, hogy később tudjon." Rendben, akkor elég lesz később megépíteni. Monjuk úgy 200 év múlva, a máv kb. akkor lesz azon a szinten, ahol most kellene. Addig nem kell a liftekre költeni egy fityinget sem.

Iza Béla (törölt) 2012.08.30. 05:17:38

@Adani: Annyi időm nincs, hogy utánanézzek, de biztos, hogy 7 milliárdba került?
"Meg ugye ha jól tudom a ferihegyi megálló a vasútvonal felújításával egyidőben épült ki"
Annak idején (2006 eleje) úgy indult, hogy Kóka kihirdette, hogy lesz vonat Ferihegyre. Olyan terv is volt, hogy egy szemeretelepi leágazással az üzemanyagvágányon megy be egy külön, erre a célra járatott vonat. Aztán kiderült, hogy az végképp nem fér be, lett a mostani megálló. Kellett a meglévőket újrakábelezni, a térközt átépíteni, a felüljárót megcsinálni, mintha közút átépítés is lett volna, zajvédő fal, peron, akkor már alépítmény átépítés, stb. Már akkor felmerült az, hogy a repülőtér kapjon esetleg valami korrekt kiszolgálást, de sajnos az tényleg százmilliárdos nagyságrendű, ugyanis ehhez a vonatokat be kellene vinni a reptér alá. Most, hogy az utasforgalmat ilyen szépen lecsökkentették, nem is várható változás. Ferihegy miatt viszont minden vonat meg kell álljon a megállóban, így abban továbbra sem lesz változás, hogy ott az IC-k is meg kell álljanak. Jó kérdés, hogy a szemerei sorompó átépítése után hogy fog változni a helyzet, kifejezetten tartok attól.

@dontals: "elég ránézni arra az állomásra"
Bocsánat, ez egy tényleg lehengerlő gondolatmenet volt. Tudod mit, igazad van.

"Rendben, akkor elég lesz később megépíteni. Monjuk úgy 200 év múlva"
Ebben is igazad van. Ne legyen lift. Igaz, hogy ha utána csak a lift miatt át kell építeni, akkor a kb. 100-150 milliós (attól fögg, hány és milyen) kötség helyett el lehet költeni kb. 10 milliárdot, de valóban, ez fölösleges.

Iza Béla (törölt) 2012.08.30. 05:25:47

Amúgy itt a cikk az átadásról: index.hu/gazdasag/magyar/bamav070716/
A Fradi-Vecsésbe passzírozták bele a projektet.
süti beállítások módosítása