MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vasutasoknak ingyen

2012. augusztus 12. - Vittore.

J.J. a barátai képét továbbította nekünk, melyen az látszik, hogy a szilvásváradi kisvasúton a vasutasok ingyen utazhatnak az arcképes igazolványukkal, míg a fogyatékkal élőknek fizetniük kell.

Itt, az Új MÁV Blog lapjain már sokszor volt szó arról, hogy a vasutasok ingyenes utazása egy kiegészítő juttatás a munkabérük mellé, jó kérdés, hogy a hozzátartozóinak szükséges -e az ilyen ingyenes juttatás?

Íme a beküldés, benne a képpel a jegyárakról:

A bejegyzés ide kattintva folytatódik: Vasutasoknak ingyen

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr344708071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csige791 2012.08.12. 13:40:55

Ha ez a Szilvás váradi kisvasút csak egy turista látványosság amit mondjuk a MÁV tart fent akkor ez teljesen rendben van. Ha azonban ez a vasút olyan településekre is megy amik nem közelíthetők meg semmi mással csak a kisvasúttal akkor ez a történet ütközik a unió diskriminációs akadálymentesítős irányelveivel.

Az meg , hog egy cèg milyen juttatásokat ad a dolgozóinak belső ügy, ha a tulajdonosok szerint ez így jó akkor le kell szarni. A csavar az egészban csak annyi, ha a máv üzemelteti akkor a tulajok mi vagyunk...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.12. 13:48:55

A benzinkutas dolgozó (Nem minden kútnál) olcsóbban kap benzint.

Az ELMŰ dolgozó olcsóbban kap áramot.

A BKV dolgozó ingyenes BKV bérletet kap.

Az éttermi dolgozó olcsóbban ehet, de lehet ingyen eszik.

A T dolgozóinak ingyenes/nevetségesen_alacsony_percdíjú telefonjuk van.

Az irodista munkaidőben netezik.

...

...

...

...

...

...

...

...

Addig, amíg ezek a kedvezmények nem aránytalanok, addig rendben van.

Neon Fu 2012.08.12. 15:42:21

"diszkriminatívnak találom, hogy ott, ahol nem kell a vasutasoknak és hozzátartozóinak fizetni, ott egy fogyatékkal élőnek nemcsak magának, hanem a kíséretének is fizetnie kell az utazását."

Hol itt a probléma? Nem mindig azt hirdetik, hogy ugyanolyan emberek, ugyanolyan bánásmódot akarnak, mint az egészségesek? Csak az lenne diszkriminatív, ha kizárnánk őket az utazásból, vagy éppenséggel ujjal mutogatnánk rájuk, hogy "te fogyatékos vagy, nem kell fizetned szegénykém, majd az ép emberek kifizetik helyetted".

Fekete bárány 2012.08.12. 16:58:46

Ki számít fogyatékosnak?

Akik MÁK (Magyar Államkincstár) igazolvánnyal utaznak a MÁV-nál 90%-os kedvezménnyel, ami egyébként a kísérőnek is jár?
Ezen felháborodhatna a lisztérzékeny, meg asztmás, meg mittudomén milyen jogcímen kapott plasztikkártya tulajdonosa, mondván: ő nem fogyatékos, csak tartósan beteg.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.08.12. 17:23:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Bármelyik erőmű dolgozója szintén olcsóbban kapja az áramot.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.08.12. 17:24:56

Én azt nem értettem, hogy azért, mert valaki siket, vagy vak, miért kéne olcsóbban, vagy neadjisten ingyen utaznia? A munkanélkülinek se adnak kedvezményt. Ráadásul egy siket vagy vak embernek akár még munkája is lehet.

aszerv 2012.08.12. 18:04:01

Hmmm..
A fogyatékkal élők mindig mondják hogy ugyanolyan emberek mint az egészségesek...
Fizetni nem akar, nyomi vagyok!!! ingyé utazzak!!
Szánalmas vagy J.J.

E123456 2012.08.12. 21:02:33

Minden kisvasút magának állapítja meg a díjait. A Nagybörzsönyből induló vonaton nincs kedvezmény arcképesre, a kemencein kb 10 éve volt. (most nem tudom) A fogyatékkal élőknek nagyon sok helyen különböző mértékű kedvezményeket adnak, ahol a vasutasnak nem. Akkor azok rendben vannak? A fogyatékkal élő ingyen utazik a BKV-n 90%-val a vasúton. J.J. szerinted rendben? Hadd döntse már el a kedvezményt adó cég, vagy tulajdonosa, hogy kinek mit ad!

E123456 2012.08.12. 21:04:37

Bocs azt lefelejtettem, hogy nemzetközi utazásnál a vak teljes árat fizet és a kisérő utazik ingyen!

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.08.12. 23:17:03

Jó nagy a kedvezmény a teljes áru jegyhez képest--nem elég? ingyen kéne?
Érdekes,hogy ebben az országban mindenki mindent ingyen akar,aztán megy csodálkozás,hogy sehol sincs pénz.

igazságos 2012.08.12. 23:18:07

Könyörgöm, EZT NE!!!!!

Nekem is van ilyenem, de nem szabad így gondolkodni, ez a régi, jó öreg mentalitás, miszerint azt nézik: MÁSNAK MI VAN "INGYÉ", NEKEM MEG MI NEM JÁR.

Örülni kéne, hogy ennyi a jegy, 210 forintért senki nem vág eret magán, nem kéne MÁSSAL FOGLALKOZNI. Ne legyünk már ennyire smucigok, irigyek, kicsinyesek.

Nagyon szeretek én is olcsóbban utazni, bevallom, de ANNÁL JOBBAN TUDOM ÉRTÉKELNI, ÖRÜLNI ANNAK, HOGY VAN ILYEN KÁRTYÁM, MERT TUDOM, MENNYIT FIZETNÉK TELJES ÁRON, borzasztóak az utazási kedvezmények.

Plusz még arra is folyton gondolok, van is lelkiismeret-furdalásom, hogy rengeteg embernek NINCS EGYÁLTALÁN KEDVEZMÉNYE SEMMIRE, teljes áru jegyet kell venniük, amiért csak annyi jár, hogy feltehetik a feneküket a vonatra.

A kisvasúttal meg NEM UTAZIK MINDEN NAP AZ EMBER, szóval tessék elfelejteni a rinyálást, kedves JJ, mert én szégyellem magam a helyedbe.

Egy másik társad.

NEM A MÁSIKKAL KÉNE TÖRŐDNI, HÁLÁSNAK KÉNE LENNI, HOGY NEKED IS VAN KEDVEZMÉNYED, mert ki tudja, meddig lesz ez így.

igazságos 2012.08.12. 23:20:51

@aszerv: ne általánosíts, tényleg nagyon szégyellnivaló, amiért a poszter szót emelt, elhatárolódok.

TESSÉK ELFELEJTENI MÁR AZ "INGYÉ VAN, EZ NEKEM JÁR", MÁR 2012-ben élünk, semmi sincs ingyen, valaki azt mindig kifizeti!!! Ha más nem, majd az adófizetők!

csillámpóni 2012.08.12. 23:57:38

Ami jár az jár. Ott van például Jar Jar Binks ill. Jean Michel Jarre. Egyikük nevét se ejtik úgy, hogy jár. Viszont az arcképes igazolványt a MÁV alkalmazottaknak és családtagjaiknak igen.

kadajo92 2012.08.12. 23:59:02

Múltkor volt szerencsém igénybe venni a Volán távolsági szolgáltatását. A kiinduló állomáson a kb 50 utasból talán 5-nek volt teljesárú jegye. Az utasok nagy része kb 25-30 fő nyugdíjas és 90%-os. A maradék 15-20 fő diák. Na most kérdem én, hogy mi a büdös francért kell minden szaré fosért 90-est adni. A testi vagy egyéb szellemi fogyatékkal élőket még megértem, de hogy egy ilyen olyan érzékenyt vagy aszmást. Az ország kb 60%-a allergiás valamire. Az azt jelenti hogy 10 főből mondjuk 6-nek lesz 90%-osa. 2 nyugdíjas 1 diák és 1 teljesárú. Ha ezeket visszaszorítanánk lenne már 4 diák jegyünk, ami csak 50-es. Tovább nem ragozom, de nagyon jó lenne ha a Viktorka ezeket a kedvezményeket szabná kicsit meg és nem pedig a kihasznált vonalakon elvenni a járatok felét. Kezdeném ott, hogy a nyugdíjas évi 10 alkalommal kapjon 100%-os kedvezményt. Ezen kívül még az egészségügyi ellátásokra adnék nekik 100%-ot a lakhely és a korház között, amit csak orvosi beutalóval lehet igénybe venni. Az ezen túli utazásokra 50-es vagy 33-as jegyet kérhet csak.

kadajo92 2012.08.13. 00:08:52

... És akkor csodálkozunk hogy ilyen kedvezményrendszer mellett nem győzik pénzelni a tömegközlekedést. Nem az abba a 150 ezer arcképesbe (dolgozókkal, szűk családdal együtt) rokkan bele a cég, hanem a másik több száz ezerbe aki ilyen olyan érzékenységre hivatkozva kéri a 90-est, ami természetesen a kísérőnek is megjár. Logikusan belegondol a nagy többség a vasutas se veszi igénybe többször a szolgáltatást csak azért mert ingyen van. Munkába járáshoz, nyaraláshoz, meg esetleg átmegy 2-3 havonta egyszer a szomszéd faluba piacra.

Rigor_mortis 2012.08.13. 01:12:12

Na látom, idetaláltak a nyugdíjasokat meg egyéb "kedvezményezetteket" fikázó trollok...

Engem egyébként még a fogyatékosoktól "elspórolt" kedvezménynél is jobban megdöbbentett, hogy a VAKVEZETŐ kutyáért is fizetni kell. Biztos azért, nehogy ingyen élvezze a kilátást, és beszámoljon róla nem látó gazdájának. :(

datam 2012.08.13. 03:08:55

Aki nem érti, hogy miért jár a vakoknak, siketeknek, mozgásukban korlátozottaknak kedvezmény, valamint a kisérőjüknek is, javasolnámm, hogy költözzön össze egy hónapra egy olyan emberrel, akit bármelyik betegség érint, nincsen bevétele a segélyen kívül, munkát még annyira sem talál, mint egy egészséges, cserében közlekedni sem tud, mert se vakokat segítő sávok nincsenek, sem mozgássérülteknek liftek, ha vannak, akkor sem működnek, és közlekedjen vele a városon keresztül... Meglátjuk mennyire lesz nagy pofája utánna. Nyilván ő is azon parasztok közé tartozik, aki nem tolja odébb a ványadt valagát a buszon, mikor egy kerekesszékes száll fel, vagy a vakot leordítja hogy minek jösz nekem nem látsz? Én sem értek egyet azzal, hogy a nyuggerok 90%, meg 100% kedvezményt kapnak, de lássuk be, hogy nincsen annyi nyugdíjuk, amiből havi több alkalommal eljutnak az orvoshoz... Hova lett a tolerancia és az együttérzés? Miért csak a rosszindulat van mindenkiben? :S

Fekete bárány 2012.08.13. 07:27:21

Együttérzés ide, tolerancia oda, nem lehet mindent arra fogni, mert valaki öreg, beteg...stb.

Van ismerősöm, aki -hála az Istennek- egészséges; 90ezret keres havonata. (Semmilyen kedvezmény nem illeti meg.)

Nem a vakokkal, meg a gyengénlátókkal van baj kéremszépen. Láttatok már fiatalokat diszkóba menni, piásüveggel a kezükben, miközben magának meg a kísérőjének 90%-os jegyett vett? Én sajnos láttam...

Ahogy kadajo92 is mondta: reformálni a kedvezményeket.

Nem a trollkodás, hanem az igazságosság végett.

citrix 2012.08.13. 07:31:05

A tömegközlekedés tarifarendszere elég érdekes,vagy inkább groteszk.A teljes árú jegy semmivel se olcsóbb,mint ha autóval utazok,egyedül.Ha többen,akkor értelemszerűen osztódik a költség.A jegyet,bérletet 27%-os áfa terheli,ami kirívóan magas.Érthetően nem sok madár van aki ilyen jegyet vesz.Ingyen,90%-os kedvezménnyel csak ketten utaznak:boldog-boldogtalan.Ezért kerül a szocialista nagyvállalatok (máv-volán-bkv) dotálása több mint 300 milliárdba évente.A fogyatékos a fenti kisvasúton negyed áron utazhat,ezt is sokallja,ingyen kellene.A kisvasútnak vannak költségei (nem kevés),amit ki kell gazdálkodnia,a gázolajat se kapja ingyen puszira mert fogyatékosokat utaztat.A fogyatékosoknak van járadékuk ami nem sok de negyed áras díjakra bőven elég kell legyen.

ropile 2012.08.13. 07:35:18

redneben van ez... minden ceg ad a sajat dolgozoinak a sajat termekebol engedmenyt.

Esetleg azzal kene torodni, hogy miert kap allami tamogatast ( legalabbis esz nelkuli mertekben ) a MAV.

lilalufi 2012.08.13. 07:48:16

Mindenkinek meg lehet nyugodni, aki az arcképes igazolvány miatt háborog. A MÁV dolgozók gyerekeinek- tudomásom szerint- 25 éves koruk után nem jár a kedvezmény, utána meg veheti a teljes árú jegyet, ha már nem tanul. A házastársnak megmarad.
De kérdem én, miért vannak olyan felháborodó kommentek, hogy miét jár a családtagnak, ha semmi köze a MÁV-hoz?? Igaz, mert őket egyáltalán nem érinti az, hogy rohadt keveset keres egy MÁV dolgozó...
Mindig jönnek azzal, hogy az ingyenes utazás teszi tönkre a MÁV-ot...persze, mert az összes arcképessel rendelkező minden nap min. 20x utazik csak azért, mert ingyen van. Jó lenne már látni egy olyan kimutatást, hogy mennyire is vannak kihasználva ezek az arcképes igazolványok...

zbzbzb 2012.08.13. 07:51:42

A többi cég által adott kedvezményekről annyit, hogy ezeket profitorientált magánvállalatok adják. Amíg a máv nem magáncég, ne adogasson kedvezményeket.
Amúgy tudom most nem a mávról van szó, de valaki ezt hozta fel.

Wl 2012.08.13. 07:53:20

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Addig, amíg ezek a kedvezmények nem aránytalanok, addig rendben van."
Erről van szó

És arról nem is beszéltünk, hogy ha már tőlem,mint utastól "európai szintű" jegyárat kérnek el, akkor a vasutas munkavállalók miért nem európai bért kapnak? Tudom, ez így csúztatás, mert vannak, akik európai bért kapnak a vasútnál, igaz ők nem a mozdonyvezetők, forgalmászok, vonatkísérők, stb között keresendők. Emlékszünk még arra, amikor a legjobb KV-nál kiállt valaki, és lenyilatkozta, hogy a menedzsmentnek európai szintű bér kell (hogy ehhez európai szintű munkavégzés is dukál-e, arról nem beszélt), mert különben elmennek.

@igazságos: "TESSÉK ELFELEJTENI MÁR AZ "INGYÉ VAN, EZ NEKEM JÁR", MÁR 2012-ben élünk, semmi sincs ingyen, valaki azt mindig kifizeti!!! Ha más nem, majd az adófizetők! "
Ahol én lakom, ott fizeti mindenki az önkormányzatnak (is, meg az államnak is) az adót, van súlyadó is, mert ugye valamiből az utakat is fent kell tartani. Ha valahol a lakók fel szeretnék újítani az utakat/valamilyen közművet, akkor fizessenek, mert hát semmi sincs ingyen. Ja és a legjobb, hogy ha ne adj Isten el akarnám adni a házat, akkor fizetek az önkormányzatnak, mivel a fejlesztések (amikre szinte kivétel nélkül a helyi lakosok dobták össze a lét) miatt nőt az ingatlanom ára...

Elég abból, hogy fizessek mindenféle (enyhén fogalmazva is irreálisan magas) járulékot/adót/illetéket/stb... de ha kell valami, akkor azért is fizessek, mert semmi sincs ingyen. Van olyan verzió, hogy sok adót fizetnek az emberek, de jó a szociális háló. Van olyan is, hogy alig fizetnek adót, de minimális a szociális háló. Nekünk sikerült feltalálni egy harmadikat: magas adók, szinte nulla szociális háló.

Amúgy nálunk is volt olyan tag az egyik szomszédban, aki mindig hangoztatta, hogy milyen hülyék az emberek, hogy mindent az államtól várnak ingyé'. Amikor a klubtól (vagy mitől), ahova néha eljárt elvették az állami épületet, akkor nagyon fel volt háborodva :)

De visszatérve a poszthoz: lehet mondani, hogy ez egy turistalátványosság (mert az) ezért nincsenek azok a kedvezmények, mint a nagyvasúton. Ez jogos, de a fogyatékkal élő nem ingyen utazása azért gáz.

szekercelazac 2012.08.13. 08:03:43

Szomorúan olvasom,hogy a hozzászólók egy részéből teljesen kiveszett az együttérzés. Nem kívánom senkinek, hogy a fogyatékkal élők kedvezményére jogosult legyen ő vagy a hozzátartozója. Nekik és a kísérőknek az ingyenes utazást simán megítélném.
De mindenki összekeveri a fogyatékkal élők kedvezményét azzal, ami a magasabb összegű családi pótlékra jár. Na, ez az ami tényleg boldognak-boldogtalannak van. A magasabb összegű családi pótlék rendszerét érdemes lenne felülvizsgálni, ezzel sok olyan kiesne, akinek tényleg nincs szüksége rá.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.13. 08:09:28

Amikor bankban dolgoztam, időnként hazavihettem egy-egy kötegnyi pénzt.

Na jó, ez csak vicc volt. De pl. valóban nem volt pl. számlavezetési díj, s valutaváltásnál nem volt jutalék, de a kártyahasználatnál is 0 volt a készpénzfelvétel díja a bank saját atm-jei használatakor. Aki meg hitelt vett fel a saját banktól, nem fizetett egy rakás költséget, melyet normál halandó fizetett, pl. hitelelbírálati díjat, kezelési költséget, stb.

Sőt most emlékszem, hogy valutaváltásnál a a kedvezőbb devizaárfolyamon számoltak a bankosoknak, betétlekötésnél pedig kis összegnék is megadták azt a kamatot, amit normál halandó csak nagyobb összeg esetében kapott meg.

Aztán meg amikor a Nokiánál dolgoztam, kaptunk 2 telefont. Az egyiket ajándékba, ez egy alsókategóriás készülék volt, s egy másikat pedig személyes használatra, ezt vissza kellett adni a munkaviszony lejártával, ez meg felsőkatefóriás volt, ráadásul havonta lehetett váltogatni. Ez utóbbi nagyon jó volt, mert így megismertem kb. 10 készüléket, s aztán amikor vettem magamnak, már tudtam melyiket érdemes venni.

funfun 2012.08.13. 08:35:33

Dániel Guba: A tanárok gyerekei ingyen kapják a tankönyveket? A TESCO-s dolgozó családja ingyen kapja a parizert? A mekiben dolgozók családtagjai is ingyen kapják a mekmenüt?
Azért a vasútnál sem keresnek az átlagtól eltérően, nem?

funfun 2012.08.13. 08:40:01

Kovács József: Egy csomó ember VÁLT az évek során, ahogy az élet és a sors hozza. Képzeld, az is előfordul, hogy hosszabb távra tervezel egy cégnél, és A) elküldenek B) megszűnik a cég. 27 éve ezt ígérték? Tehát 1985-ben?! Te magasságos!!! Az még a Kádár rendszerben volt, de ha nem vetted volna észre, azóta piacgazdaság van. Ja, bocs, a MÁV-nál dolgozol, hogy vetted volna észre.

funfun 2012.08.13. 08:44:57

Alapvetően igazságtalan, hogy ALANYI jogon jár pl. a fogyatékosnak. Attól, hogy van valami fogyatékossága, még nem biztos, hogy rászorul a támogatásra. A szociális helyzetet kellene vizsgálni, ha olyan fogyatékosról van szó, aki szociálisan rászoruló, akkor hajrá, kapjon támogatást. És a szociálisan rászoruló családok is, ha már támogatásokat akarunk osztogatni. De mondjuk ne éves x alkalommal. És a 65 év felettiek miatt se kelljen ingyen buszjáratokat indítani Balatonra, ide-oda, vegyenek jegyet szépen, ha nyaralni mennek. Van olyan nyugdíjas, akinek havi 150 ezer felett van a nyugdíja. az miért nem tud jegyet venni?

Kivlov 2012.08.13. 08:46:16

Ezeket a tetves kedvezményeket mindent el kéne törölni.
50%-ot kapjon a diák, a nyugdíja, a sánta, a béna,a vak és kész. Nincs ingyenes utazgatás se MÁVosank se 90 évesnek. Akinek nem tetszik, mehet gyalog.

Kivlov 2012.08.13. 08:47:38

@szekercelazac:
a CSP rendszerét nem felülvizsgálni kéne, hanem megszüntetni. Adóból leírhatóan járjon valami minimális vagy természetben, de alanyi jogon egy árva vas se.

Wl 2012.08.13. 09:00:34

"50%-ot kapjon a diák, a nyugdíja, a sánta, a béna,a vak és kész. Nincs ingyenes utazgatás se MÁVosank se 90 évesnek. Akinek nem tetszik, mehet gyalog. "
A Te logikáddal élve: ha nem tetszik,hogy így van, akkor miért nem költözöl olyan országba, ahol így van (feltéve,ha találsz olyat). Nem mástól várd a megváltást, hogy neked jobb legyen, tegyél érte :)

Wl 2012.08.13. 09:01:37

@Wl: "országba, ahol így van (feltéve,ha találsz olyat)."
Bocsánat, természetesen ez akart lenni:
...országba, ahol NEM így van (feltéve,ha találsz olyat).

labi 2012.08.13. 09:01:58

Ejha, én a cégnél ingyen kaptam egy életbiztosítást, míg ha bejön egy fogyatékos, akkor fizetnie kell érte! Felhábórító!
De hülye post ez....

Wl 2012.08.13. 09:07:44

@funfun: "Azért a vasútnál sem keresnek az átlagtól eltérően, nem? "
Feltételezem, hogy itt az EU-s átlagra gondolsz (az áraknál arra szoktak). Nos, ha erre gondolsz, akkor jóval alatta.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.08.13. 09:19:08

Ennél szerintem felháborítóbb, hogy a Mahart Passnave kirándulóhajóin két ingyenes kategória van: a 2 év alatti gyerekek mellett a MÁV Start dolgozói igazolványával lehet ingyen utazni. A hajózásnak semmi köze nincs a MÁV-hoz...

ema non 2012.08.13. 09:30:23

Hétvégén párommal utaztunk vonattal, és mikor kértem a jegyet a pénztárnál, és mondtam, hogy teljes árú jegyet kérnénk a pénztáros kisasszony teljesen ledöbbent. Vissza is kérdezett, hogy biztosan teljes árút kérünk? Mondom igen. Erre Ő: Semmilyen kedvezményük sincs? Mondom nincs. Majd továbbra is csodálkozó arccal végül kiadta a jegyünket.

Pár évvel ezelőtt a kalauz jegyezte meg fennhangon a vonaton, hogy hú milyen drága jegyem van, és de jól mehet nekem, hogy teljes árú jeggyel utazok.

Úgy látszik tényleg ritkaságszámba megy, ha valaki kifizeti a jegy teljes árát...

eßemfaßom meg áll 2012.08.13. 10:28:58

Nem tud valaki jó ötletet valami fasza 90%-os kedvezményre?

GQ 2012.08.13. 11:34:52

@lilalufi: "Igaz, mert őket egyáltalán nem érinti az, hogy rohadt keveset keres egy MÁV dolgozó..." - bazz, a legtöbb multinál egy sori dolgozó is keveset keres, mégsem utazik ingyé' a mávon... az sem érdekli a mávot, hogy én mennyit keresek, 100% bérletárat kell kipengetnem. Elég szar érv ez, ne hozd fel többet.

maradjunk annyiban, hogy "jár" neki, hogy munkába tudjon menni, vagy átutazni a szomszédba néhanapján. míg arányos a kedvezmény, engem sem zavar.

dzzsoni 2012.08.13. 12:01:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A legnagyobb gond, nem az , hogy a Magyar nyugdíjas ingyen utazik, hanem a külföldi is! Idejön az Osztrák, Német, Holland és nem kell neki fizetni, ue jön a külföldi diákoknál is!

Hány milliárddal támogatjuk a 2000-3000 eurót kereső szegény külföldieket? Ha mi megyünk oda, nekünk azonnal nem jár.

dzzsoni 2012.08.13. 12:05:33

@Étteremkritikus: Közalkalmazott miért 50%-os? Pedig az se MÁV-os. Sok mindenbe belelehet kötni. Múltkor mondták a tévében. Az emberek legalább 85%-nak kedvezménye van és minden 20. hamisítja a kedvezményt.

dzzsoni 2012.08.13. 12:16:45

@ropile:" Esetleg azzal kene torodni, hogy miert kap allami tamogatast ( legalabbis esz nelkuli mertekben ) a MAV."

Szerintem meglepődnél ezen az ész nélküli támogatáson, hogy az is kevés, ráadásul jogos is! Mivel az nem támogatás, hanem menetjegy kiegészítés. Nagyon nem mindegy!

Kis Pista diák vesz egy 50% 5Ft-os jegyet Debrecenbe, ott 5Ft az állami támogatás! Nem a MÁV adja a kedvezményt, az állam kötelezi a MÁV-ot! Mintha a benzin a diákoknak nem 400, csak 200 lenne, vagy a kenyér is féláron. Év végén az állam meg támogatás címén ad 3Ft-ot, te csak ezt látod. Közben 2Ft hiány keletkezett.

Nyugdíjasokat, meg találomra fizették. Ment a veszekedés, hogy mennyibe kerülnek? MÁV többet, az
állam fele annyit se mondott. Ekkor vezették be a regisztrációs jegyet. Az eredmény megdöbbentő! Amit a MÁV elképzelt, annak a háromszorosa a nyugdíjas
utazás. Ezt tavasszal vetítették. Ott természetesen milliárdokról volt szó, ha megtalálom, belinkelem. Ha így nézzük, akkor már a MÁV támogat mindenkit, érdekes ugye?

Ezt egy tavasszal vetített műsorban

dzzsoni 2012.08.13. 12:42:43

A miniszterek kedvezménye senkit se zavar? Ők bárhol,bármikor, bárhová ingyen utazhatnak és még autót is kapnak sofőrrel. Az viszont tuti, a mi pénzünkből! Kisemberek mardossák egymást,fent meg röhögnek rajtunk!

m63 2012.08.13. 14:21:28

Nem gondolod, hogy egy miniszternek komolyabb munkája van és nagyobb felelőssége mint a kisembernek? Szerinted nem jár neki? Neki nem 8 órás sőt nem 12 órás munkaideje van. Állandóan rendelkezésre kell állni. Ünnepség, hirtelen történik valami Mindenki tudja mondani a magáét a gyári szalag mellől, de ha oda kerülne tudná ő is legalább úgy végezni azt a munkát?

GQ 2012.08.13. 14:33:56

@m63: szerintem mindegyiknek van szolgálati autója, szóval nem, nem jár neki. továbbá azt is gyanítom, hogy egy miniszter nem teszi fel a seggét egy máv-os vonatra még véletlen sem.

Fekete bárány 2012.08.13. 16:06:40

@m63: A vasutas, benzinkutas, ügyeletes orvos... (lehetne még sorolni) folyamatos készenlétben vannak. Mindegyik felelősségteljes munka a maga nemében.
Nekik nem kell rendelkezésre állni?

Azért mert ünnep van, még tudsz utazni a MÁV/Volán járatain, tudsz üzemanyagot vásárolni a járművedbe, és orvoshoz is fordulhatsz, ha arról van szó...

(Sok kis ember munkája határozza meg a mindennapokat... A mininiszterét is...)

kadajo92 2012.08.13. 18:49:06

@Rigor_mortis: Köszönöm az elismerő szavakat. De remélem azon elgondolkodtál, mielőtt elkezdtem fikázni a nyugdíjasokat, hogy sokan csak azért teszik fel a 80 éves hájas pics@jukat ilyen olyan járatokra, mert elmegy a szomszéd faluba Maris nénihez pletykálni. Persze azt te nagy ívben leszarod, hogy ha már két ilyen öreglány van a járaton akkor a 10 méteres körzetükben nem lehet se tanulni se dolgozni nyugodtan... Másik: Látom igen csak félreértetted a 90-%-os kedvezménnyel kapcsolatos megjegyzésem. A fogyatékkal élőkről egy nyomorult szót nem szóltam, csak az ilyen-olyan érzékenyekről. Valaki itt említette a hozzászólók közül hogy látott már xy allergiás 16 éves szaros kis diszkópatkányt, aki 90%-ossal elmegy a szórakozó helyre a 15 éves kisérőjével és ott pedig dobozszámra nyomja magába a sört, vagy egyéb más tartalmű szeszesistalt, sőt esetleg még szív vagy vesz be mellé valamit. Az ilyeneknek szerinted nem kéne utána járni?! Ha lenne hozzá jogosultságom ott helyben tépném ketté az erre a kedvezményre jogosító papírját és a maradványokat meg meg az első alkalmas helyen elégetném.

@lilalufi: Ott a pont. 25 éves korig, vagy ameddig tanuló. Diák kedvezmény is ugyan ennyi ideig jár, tehát a vasutas gyermeken legrosszabb esetben is 50%-ot kaszál csak a vasút.

@GQ: @Étteremkritikus: Ez még az előző rendszerből maradt meg, igazából én se értek vele egyet. Egy esetben fogadnám el ezt a variációt, ha közös lenne valahol a két szolgáltatási ág gyökere.

kadajo92 2012.08.13. 20:29:01

@funfun: Imádom, hogy mindenki ezeket a marhaságokat hozza fel példának.... Nem, a tanárok kölkei nem kapják ingyen a tankönyveket, de nem is kaphatnák, mivel NEM az iskola a tankönyv kiadója. Rossz dologgal hozakodtál elő. A bolti eladók megint nem kapják ingyen a kenyeret mivel NEM ők állítják elő a terméket. Ebből a kedvezményből a pékek részesülnek maximum. Meg alapjába is, mit vársz úgy istenigazából egy multi cégtől aki eleve arra megy, hogy kihajtja a belét a dolgozóinak minimálbért három műszakban? Lehet itt példálózni, de akkor legyen jó viszonyítási alapod, mert ezek nem azok. A kenyér napi fogyasztási cikk, viszont a vasúti utazás ilyen nem az. Azok vasúti dolgozók akik igénybe veszik nem hobby célra használják, hanem munkába járáshoz amit a munkáltató elve meg is térítene jó pénzért, ha nem járna ez a kedvezmény. Lehet itt sírni-ríni, de te magad is, ha felülsz a vonatra látatlanban megmondom, hogy 10 esetből 8-szor munkába mész, aminek a költségeibe a te munkáltatód is beszáll ugyanúgy, még akkor is ha TESCO-ban dolgozol.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.13. 23:34:14

@dzzsoni: Mint EU tagok, az EU bármely polgárát megilletik a mi kedvezményeink, és az EU bármely országában minket is megilletnek az ottani kedvezmények.

Ez már egy lerágott csont.

"A miniszterek kedvezménye senkit se zavar?"
- Egy dolog, hogy 100 Ft-éert csinálnak nekik egy igazolványt, amivel ingyen utaznak.
- Más dolog, hogy a 100 Ft-on kívül semmibe sem kerül a kedvezményük, mert nem élnek vele. Ezért meg is lehetne szüntetni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.13. 23:37:28

@kadajo92:

sokan csak azért teszik fel a 80 éves hájas pics@jukat
- Remélem neked nem lesz 80 éves korodban hájas picsád. Ha mégis megéled, emlékezz erre a kommentedre!!!

mert elmegy a szomszéd faluba Maris nénihez pletykálni.
- És? Attól, hogy nyugdíja, kössük ki otthon az asztal lábához? Itassunk vele hypot? Adjunk neki ciánkapszulát?

Persze azt te nagy ívben leszarod, hogy ha már két ilyen öreglány van a járaton akkor a 10 méteres körzetükben nem lehet se tanulni se dolgozni nyugodtan.
- És utazni? És miért 10 méter?

kadajo92 2012.08.14. 03:15:35

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

1) Emlékezni fogok rá megnyugtatlak. ;)

2) Nem csak tudod tele van a hócipőm azzal, hogy az itteni helyijáraton amelyet ingyen vesz igénybe minden reggel az alábbi mondatok hangazanak el:
-Jajj aranyoskám el kell mennem kiváltani a gyógyszereket.
-Jajj drágaságom, hallottad hogy tegnap az Ádámka elesett részegen a falu központba a templom előtt?
-Jajj Maris néni be kell mennem egy kiló kenyérért, meg meg kell néznem, a gyászhirdetéseket, mert állítólag meg halt a Jóska bácsi a szomszéd utcába.
-Leülhetek aranyoskám?! (Ki se nyitom a pofámat már le is rakta a seggét....)
és stb.
Persze ha csúnyán nézel rá, vagy esetleg ilyen jelenetsor után nem köszön nekik az ember akkor ő van vérig sértve, hogy milyenek a mai fiatalok. Szögletes ember vagyok, de nem bunkó és tisztában vagyok azzal hogy nekem kell előre köszönni a 20 éves fejemmel, de amikor pofátlan mód köszönés nélkül rámront, és a választ meg se várja, na akkor belőlem is ki tud törni a jó neveltség.

3) Mert képesek akkora ricsajt csapni, hogy nem marad meg körülöttük senki. Részletesebben lásd előző pont. Természetesen az utazásra is értettem, de egyre többször tapasztalom azt, hogy ahol netezési lehetőség van, ott igen is kihasználják az utasok munkára, tanulásra stb. Radikális vagyok oké, de mi a f@szért kell hallani 3 méterrel odébb például egy aznapi dolgozatra/vizsgára/megbeszélésre (kinek mi tetszik) készülő utasnak, hogy mekkorát fingott tegnap este 8:30-kor a szomszéd.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.14. 08:34:19

@kadajo92: Erre mit írjak? Légy egy kicsit toleránsabb, és egy picit megértőbb.

Fekete bárány 2012.08.14. 09:19:08

@kadajo92: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Mindkettőtöknek igaza van, mert valóban nem lehet egy kalap alá venni a nyugdíjasokat. Egyébként felháborító, amit némelyek csinálnak. Ezt lehet érteni az utazásra, boltban, orosnál. Türelmetlenek, rohannak... (Tisztelet a kivételnek, mert van ilyen is.)

Hallottam olyat is, hogy volt olyan, aki csak azért utazott télen, hogy ne kelljen otthon fűtenie.

Aztán az is ingyen utazik, aki egész életében egy fűszálat nem tett odébb, mert elmúlt 65 éves...

VJVMan 2012.08.14. 21:01:39

Felesleges hiszti. Ha állami, akkor törvény szabályozza, hogy ingyenes. Ha magán, akkor a tulaj akkor dönt úgy, hogy ingyen adja, amikor csak akarja.

(én megszüntetném a családtagi arcképest úgy ahogy van)

kadajo92 2012.08.14. 23:44:57

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nézd, egy 4-5-6-7 éves gyerektől még ez jól jön ki, de amikor a hajnali vonaton próbálnál még kumni 2 állomást akkor azért fel tud menni az emberbe a pumpa.

kadajo92 2012.08.14. 23:47:46

@kadajo92: ... ha 3-4 általam jellemzett nyugdíjas emberről van szó.

gerakos 2012.08.15. 23:53:37

Már fáj a szemem a sok marhaságtól amit olvasok. A legtöbb cég igenis biztosít kedvezményeket az alkalmazottai számára. pl.: volt aki az áramszolgáltatósokat hozta fel, illetve @funfun: megjegyezte h a tescosoknak ingyen van-e a parizer, csak szólok hogy vásárlásaik után 10% kedvezményt kapnak...

Valaki trollkodásnak nevezi a pofátlan 90%-os kedvezmények felhozatalát ilyen esetekben. A látott már statisztikát erről az pontosan tudja hogy átlagban 15 kiadott vonatjegyből 1 teljes árú. EMBEREK!!!!! 15 JEGYBŐL CSAK 1 TELJES ÁRÚ!!!!!!!!! Mindenkinek van ilyen olyan kedvezménye, plussz a 90esek kísérője meg aztán tényleg vérlázító, és akkor jönnek itt az arcképesekkel....ami mára már olyan hogy a gyerek csak addig kapja ameddig tanul, de legfeljebb 24 éves koráig.

Talán azt kellene megvizsgálni hogy miért van az hogy vannak emberek akik nagy családot alapítva, egy életet munkaviszony nélkül leélve havonta kapják a vagyonokat, meg mindenféle elképzelhető és elképzelhetetlen kedvezményeket, a melós meg havi 90 ezerért húzza az igát, és ha urambocsá ha le akarna menni a családdal egy hosszúhétvégére a Balatonra, a fizetésének a fele vonatjegyre megy el. De ugyan kinek beszélek, hát ti is akik ide írok, 1/15-öd mértékben nem vagytok kedvezményezettek.

Valahogy mindig csak ez a magyar virtus hogy "megdöglött a tehenem, dögöljön meg a szomszédé is"

grat, európai maradék

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2012.08.17. 05:06:21

100-120 éve az ipari rabszolga érték volt. A gyógyításukra indult fejlődésnek az orvostudomány is, azzal a céllal, hogy minél hamarabb visszatérjenek a termelésbe. Bizonyos kedvezmények kialakulás arra az időre vezethető vissza m.cdn.blog.hu/sz/szkaresz/image/2012/mav2.jpg Az akkori dolgozók által létrehozott alapok pedig rászorultság alapján támogattak.
Ami ma káoszt okoz az, hogy istennek sincs annyi pénze, hogy az egyenlőség alapján mindenkinek mindent. Az egyéni rászorultság kimutatása pedig munka lenne a közhivataloknak, így lehet menni ercédesszel segélyért. Esetleg a regisztrációs jegy titkos tapasztalatait megoszthatná valaki, épp eleget fizettünk érte - hu.wikipedia.org/wiki/Regisztr%C3%A1ci%C3%B3s_jegy#cite_ref-NeFMi_kozlemeny2011dec29_1-3
süti beállítások módosítása