MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Elégedetlen utas

2012. augusztus 04. - Vittore.

Attila egy igazi elégedetlen utas, állandóan a MÁV-Startot zaklatja. Télen fázik, nyáron melege van, nem tetszik neki, hogy büdös a vonat, illetve hogy késnek a járatok és még a műszaki állapotok elleni is szót emel.

A viccet félretéve, a következő jó hosszú levélben beküldőnk kiírta magából az összes panaszát, s mivel a beküldést már több mint egy hónapja megkaptuk, reméljük, az időközben megérkező választ is megosztja velünk.

Íme a levél:

A bejegyzés ide kattintva folytatódik: Elégedetlen utas

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr274695083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tzuiko 2012.08.04. 11:00:07

Ismerős helyzet , szinte valamennyi vonalon találkozni ilyen problémákkal! Régen havi rendszerességgel Tatabányán szálltam át , ha a pesti késett (5-10 perc) a pápai megvárta ! Szétszervezték (szétverték), nincs felelős és nincs felelősség!!

Wl 2012.08.04. 11:15:10

Sok helyen (néha a MÁV-nál is, de zömében inkább külföldön látni ilyet) ilyenkor azt is megteszik, hogy a két vonatot egy peron két oldalára hozzák be, ezzel is megkönnyítve az átszállást. Persze ez sok minden függvénye, ha pl. a szembe irányú átmenőt lefoglalom egy ilyen miatt és ott meg jönne valami, akkor több utast szívatok be, mint amennyivel jót teszek, de vannak helyzetek, amikor működhet a dolog (pl Cegléd).

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.08.04. 11:19:26

Szép összefoglaló. Kár, hogy a panasz nem ér semmit, egyszer én is írtam, válasz sem jött.

trhd 2012.08.04. 12:19:14

Télen -31 fok? Hol él az az ember? Szibériában?

Szelesztia 2012.08.04. 12:50:10

Nem akarok senkit sem buzdítani semmire, de addig ameddig nem loccsan ki valakinek az agyveleje, addig úgy érzem nem lesz változás. Az a probléma a máv, de a volán - hogy a bkv-t már ne is említsem - esetében, hogy senki nem törődik vele. A polgárok meg ugye fogyatékos barmok, nem fognak együttes erővel kiállni, hogy hé ti paraszt MÁVos balfaszok, jó lenne ha a sztrájkok helyett inkább dolgoznátok bmeg! Ha meg nekik bajuk van hasonlóan a vezetőiknél csapják az asztalt... DE CSAPJÁK! Mert ha nem, egy idő után valaki betolja majd a kétcsöves puskát az egyik pénztárnál vagy egy kalauz szájába, aztán baszhatja az egész állam, hogy nem képes üzemeltetni semmit.

Röviden: Vagy üzemeltessenek valamit rendesen, vagy sehogy!

SarahConnor 2012.08.04. 12:59:57

Nyáron a vonatok szaga egyszerűen elviselhetetlen. Szublimál a mocsok, az éteri meleg összekeveredik az éteri bűzzel. Mivel rendszeresen akadnak olyan kultúrlények, akik sört isznak a vonaton, gyakran erjedt sörszag árad a kukából, rossz esetben a padlón és az üléseken van végiglocsolva. És mi minden még, amiről tudni sem akarok?

Ráadásul utaztam már nyáron fűtött vonaton. Télen meg fűtés nélkül jön. A -30 fok túlzásnak hangzik, de simán fagy a vonatokon. Már egyre többször előfordul, hogy az IC-t se fűtik.

Karipapa01 2012.08.04. 13:31:07

@Szelesztia: "Röviden: Vagy üzemeltessenek valamit rendesen, vagy sehogy!"

Na, ez az! Most képzeld, <például holnap bejelentenék>, hogy sajnos ezt a rendszert "rendesen" nem tudjuk üzemeltetni, ennek okán a vasúti személyszállítást megszüntetjük! Kíváncsi lennék az arcocskádra, meg a posztolóéra is! Azért az, hogy mi a "rendesen", megítélés bizonyos szempontokból rendkívül heterogén! Ha valaki a vonatot válassza azért, mert a vonat a menetrend szerint X időre ér pl. Oroszlányba, de a csatlakozás miatt nem teszi, ugyanúgy háborog, mint akit valamilyen műszaki-technikai problémák miatt késő vonat csatlakozó szerelvénye nem várt meg. Itt akkor kinek lehetne igaza?: akinek nagyobb a pofája! Nekem az a véleményem, hogy ide az utóbbiak írogatnak! Azok, akik szarnak rá, hogy az "Oroszlányi" vonatnak már régen el kellett volna mennie, de pár utas kedvéért visszatartja a Máv. Na jó, hagyjuk...

Karipapa01 2012.08.04. 13:49:13

Kedves posztoló!
"Megemlíteném a maguktól nyíló vagy éppen záródó ablakokat (időjárási körülményeknek megfelelően általában télen lecsúszik az ablak, nyáron pedig fel), melyek mellett besüvít a menetszél, ami nyáron üdvözletes, de télen kicsit ciki."

Talán a MÁV-karbantartók figyelmét kellene felhívni arra, hogy ne árulják el az ablaknak, hogy tél van-e, vagy nyár! Így aztán az ablak sem fogja tudni azt, hogy mikor kell önállóan kinyílnia, vagy becsukódnia. Különben kedves Posztoló ! a legjobb tudomásom szerint Oroszlányban is van pszichológus, de ha mégsincs, Tatabányán, a közelben biztosan van! Csak ajánlom...

Csige791 2012.08.04. 13:53:08

Szeretem amikor az emberek mindenélt rinyálnak. Néhány panasz jogos ugyan, de akik a légkondi miatt sírnak, álltalában az elsők között vannak amikor sirni kell az áremelések idején.

Angliában 15 font körûl van egy 15-20 perces út, egy komolyabb meg 200 font környéke, fizessetek ennyit és lesz a mavnak penze klimára....

kicsilany89 2012.08.04. 13:57:22

a túlfűtöttség a Monor - Bp Nyugati vonalon is problémla, és nem a MÁV alkalmazottakból áradó szexualitásra gondolok...

télen még elmegy, 20 perces utam alatt nem nagyon fagyok át, max nem veszem le a kabátot
de tavasztól kezdve elviselhetetlen... ugyanis az utasok többsége az időjárásnak megfelőlen próbál öltözni, így a kb 30 fokon üzemelő fűtés, alig nyíló ablakok mellett igen kellemetlen utazni - és nyáron is fűtenek...
az ülések mocskossága miatt meg nem lehet rövid szoknyában/nadrágban utazni, gusztustalan

kicsilany89 2012.08.04. 14:02:09

@Csige791:
a fűtés kikapcsolásával is beérném :)

Karipapa01 2012.08.04. 14:13:16

@kicsilany89": ... ugyanis az utasok többsége az időjárásnak megfelőlen próbál öltözni, így a kb 30 fokon üzemelő fűtés, alig nyíló ablakok mellett igen kellemetlen utazni - és nyáron is fűtenek..."

Drága kicsilány ! Mivel ide is tudtál írni, feltételezem, hogy a MÁV megfelelő internet-kommunikációs lapjára is tudsz írni! Akkor kell panaszkodni, ha ott szarnak a véleményedre.
"az ülések mocskossága miatt meg nem lehet rövid szoknyában/nadrágban utazni, gusztustalan"
Az pedig, hogy milyen mocskos az ülés, nem mindig a MÁV sara. Az előtted utazók is benne vannak ám, nyakig!. Talán te döbbennél meg a legjobban, ha például Budapest és Kelebia között félúton jönne a MÁV takarító brigád és megkérne, hogy költözködj át a másik kocsiba, mivel most itt a Budapesten felszálló utasok által szorgalmasan létrehozott szennyeződéseket kell eltakarítani ! Utána költözz vissza, mert megyünk a másik kocsiba is!

gmower (törölt) 2012.08.04. 14:16:00

Panaszos tipikusan az az eset, aki felsőbbosztálybeli sznobnak született, csak épp nem tellik még egy szaros szuzukira sem neki :)

Komolyan, hogy gondolhatja azt, hogy majd minden vonaton klíma lesz? Szerintem egyrészt a világ legpazarlóbb dolga egy vékony fémlemezből készült, nagy üvegfelületekkel ellátott, folyamatosan napon haladó dobozt hűteni (igen, az autóban is baromság a klíma), másrészt meg nem is fizet annyit érte. Mondjuk a mi klímánkon arra odafigyelhetnének, hogy az állomásokon legyen árnyékolás ott, ahol áll a vonat, mert igazából akkor melegszik fel nagyon, ha halad, akkor nem olyan vészes. Télen meg vagy én vagyok nagyon szerencsés (nem jellemző), vagy álatlánosságban van fűtés, mivel az elmúlt télen egyetlen egyszer ültem fűtetlen vonaton (minden hétköznap vonattal utazom 25 km-t), mondjuk az kellemetlen volt, de messze nem -31 fok, mivel ebben az országban azért ez igen ritka, hiszen mégiscsak messze innen a sarkkör, na meg a menetszél sem csökkenti a hőmérsékletet :)

Amivel én járok vonat az speciel rendszeresen takarítva van, és még a keleti is mindig tiszta. Az tény, hogy mind a pályaudvarok, mind a vonatok régiek, és van egy jellegzetes szaguk, amikor 30 fok felett van a hőmérséklet, ami mondjuk nem kellemes, de azért messze nem elviselhetetlen, és csak emiatt nem várható el, hogy mindent újraépítsenek. Nameg nincs is miből persze... Amúgy remélem panaszosunk a paraszt utasokra is rászól, akiknek a ganyé köszönhető, nem csak panaszlevélírásban jeleskedik. Ha meg annyira fél a kosztól elkapható betegségektől, akkor különösen örüljön annak, hogy nincs klíma, ami nem megfelelő karbantartás esetén, kórházi kezelés nélkül 20%-ban halálos légiós betegés forrása lehet.

A késések sűrűsége is nagyon túl van lihegve, bár valóban nem számít ritka eseménynek, azért nagyon sokszor nem a MÁV hibája. Majd ha eljutunk oda, hogy nem lopkodják az emberek a vezetékeket, akksikat, nem raknak gumikat a sínre (iho.hu/hir/nem-mindennapi-akadaly-120326), nem próbálnak piros jelzésnél átmenni a vonat előtt (autóval, bringával, gyalog, mindenhogy), akkor talán pontosabban tudnak közlekedni. Persze a MÁV lassan felkészülhetne arra, hogy télen azért előfordulnak fagyok, meg hó, mert igazán télen szoktak indokolatlanul sokszor problémát okozni ezek az időjárási események.

Az utastájékoztatás valóban nem túl fényes, azért ha az emberek kiveszik a dübörgő zenét a fülükből, néha hallhatnak hasznos információkat, különösen kisebb állomásokon. Arról viszont már leszokhatnának a keletiben, hogy a vonat menetrendszerinti indulási ideje után 10 perccel kezdik bemondani, hogy 5 perc késéssel indul (WTF?), majd ezt minden 5 percben 5 perccel növelik, mert ennek semmi érteleme, úgyis valami véletlenszerű időpontban indul a vonat. Ha meg már rászaladunk a következő vonatra (mármint, hogy az amúgy 30 perccel később ugyanolyan menetrendű vonat indulási ideje is elérkezett), akkor bemondhatnák szegény utasoknak, hogy arra ne szálljanak fel, mert még a korábbi is ott van, és úgyis az fog előbb indulni. Ez sok ide-oda szaladgálástól kímélné meg a nem kellően rutinos utazni vágyokat.

Huhh, most hogy elolvastam a kommentem, szeretném üzenni a MÁV-nak, hogy azért messze nem tökéletes amit csinálnak, nehogy elbízzák magukat csak azért, mert nekem nincsenek irreális elvárásaim feléjük :) Nameg, amint ismét csak másfélszer fog annyiba kerülni autóval, mint most tömeggel, már ülök is vissza, mert még nem tudtak teljesen megyőzni arról, hogy nekem olyan nagyon jó tömegközlekedni, úgyhogy hajrá! :)

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2012.08.04. 14:29:28

Belegondolokk, hogy ha hazaene a francz az otthonni neokommejnista diktaturaba es vonatal kene jarnom dolgozni, mint itt...
Kifoszott orszag fostalicska szolgaltatasa.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.04. 14:31:46

Én csak azt nem értem, ha az IC még szinte soha nem ért be pontosan, akkor miért nem azt írják ki, hogy pl. 19:10-kor ér be, a mostani 19:03 helyett.
Ha nem megy addigra az esetek kilencven százalékában, akkor nem az a normális, hogy a valósághoz igazítják a menetrendet?
Amúgy a vonat kegyetlen drága, a tömegközlekedés átlagsebessége, ha nem közvetlenül a megálló mellett lakik az ember, akkor kb a bicikliével van egy szinten.
Persze, megoldja kormány,mert felemeli a buszjegy árát, hogy ne legyen olcsóbb a busz.
Viszont, ha busszal olcsóbban lehet utaztatni, akkor hagyni kéne a faszba a vonatot.

Karipapa01 2012.08.04. 14:37:03

@gmower: "Huhh, most hogy elolvastam a kommentem, szeretném üzenni a MÁV-nak, hogy azért messze nem tökéletes amit csinálnak..."

Hát pontosan erről van szó !! Azért a MÁV-nak is magába kell ám néznie, mert távolról sem hajtják végre azt a feladatot, amit felvállaltak. Vannak ám ott még problémák bőven. Én most csak azért "állok mellettük", mert abban reménykedem, hogy nem az idegbeteg, elkényeztetett nyafogós "utasok" problémáival foglalkoznak, hanem azzal, hogy megoldást találjanak a talán nem is mindenkinek optimális, de Európai szintű, vagy ahhoz közelítő szolgáltatáshoz.

Járaszám 2012.08.04. 14:37:50

Az utóbbi hetekben gyakrabban sikerült utaznom vonattal, és meg kell valjam picit jobban éreztem magam, mint korábban.
Ami nem jelent sokat, hisz felfejlődtek a kissé kellemetlen szintre, valamint az érzés egy részét a nosztalgia számlájára írhatjuk.
Mert ugyanis nem teljes hosszon IC-n utaztam ha lehet, inkább átszálltam személyre féluton. Tudjátok arra a csupakék öreg vagonos személyekre. Majdnem üres vagonban (egyszer fél órán kersztül csak a kalauz volt néha-néha a társam a vagonban) tökig lehúzott ablakok mellett zakatolva a ruganyos régi bőrüléseken elterülve, lábbelit levéve feltéve a lábam tiszta élvezet a zárt IC dobozok tömött és fülledt hangulata után. Mindkettő ugyanolyan retkes, csak a régi vagonoknak ez jobban áll, az ablakuk rozsdásabb főként. Napnyugta után az antik vagonok hunyorgó fényei is hozzáadnak a hangulathoz. Nem is beszélve arról, hogy a három majdnem üres vagont húzó villanymozdony úgy süvített, hogy azt hittem kiesünk a sínről. Csak kicsivel volt lassabb átlagban mint egy IC.
És mellesleg kedves és segítőkész kalauzokkal találkoztam! Komolyan! Csak egy volt közülük morcos képű.
Ééés! Persze késtek rendszeresen, de bevárták egymást a vonatok! Esküszöm!
Nyáron csak javasolni tudom legalább részben a régi személyekkel utazást, tiszta nosztalgiahangulat, hosszabb távon kombinálva az IC-vel, hogy azért mégis odaérjünk.

Alonee 2012.08.04. 14:49:38

@Karipapa01: Te egy rettenetesen hülye ember vagy. Az fel sem ötlött benned, hogy esetleg minden vonat, időben érkezzen és induljon? Igazi masiniszta mentalitás.

Szelesztia 2012.08.04. 14:57:51

@Karipapa01: Nem csak a fent említett problémákról van szó. De például egy Budapest - Szolnok vonalon azért már kész életveszély közlekedni. Minden vonatra szerelvényenként egy kalauzt és egy rendőrt. De minimum egy rendőr kellene egy vonaton, aki egész út alatt fel alá járkál. Felőlem légkondi is lehetne, és igen, szűnjön meg minden kedvezmény és legyen egy ötössel drágább a bérlet.

Egyszer komolyan mondom, felgyújtom az üléseket egy új személyvonaton leszállás előtt, aztán majd újra gondolhatják ezt az egész elcseszett rendszert. Legjobb volna ha ezt tenné mindenki. Aztán majd ha elkapnak, akkor joggal mondhatom, hogy igen, biztonságos és jó vonattal közlekedni. Jelen pillanatban azonban nincs olyan tömegközlekedési eszköz, amivel ne lenne kész öngyilkosság utazni mondjuk este tíz körül. És nem miattam kell fájjon a fejetek, hanem azok a cigá_yok miatt, akik végig masíroznak a vonaton és végigrabolnak mindenkit, mert a drága látos máv nem képes foglalkozni még a járatok időben való közlekedtetéséről sem, nem hogy más alap szolgáltatásokról.

Ha jobban belegondoltok, egy európai uniós csirke szállítónak is jobbak a körülményei, mint mondjuk a vonaton reggeli csúcsban, vagy akár távolsági volán járaton. Egyszerűen nem veszik emberszámba az utasokat, aztán meg csodálkoznak azon hogy itt tépi a száját valami paraszt. De mondom ez semmi. Majd egyszer valaki felrobbantja magát az egyik járatok akkor fognak a fejesek gondolkodni, hogy ja lehet elkúrtunk valamit megint... kutyatápra meg medencére költöttünk az emberek helyett.

gmower (törölt) 2012.08.04. 15:00:32

@Karipapa01: "de Európai szintű, vagy ahhoz közelítő szolgáltatáshoz"

Ilyet csak akkor lehetne elvárni, ha mondjuk mi is nagyságrendileg annyi pénzt költenénk rá, mint a hasonló lakosságszámú osztrákok. Mivel ez lehetetlen (egyszerűen nincs rá sem az államnak, sem a utasoknak annyi pénze), így csodákat nem is várok nagyságrendileg kevesebb euro-ból...

kicsilany89 2012.08.04. 15:13:08

@Karipapa01:
ugye nem gondolod komolyan, hogy az "aznapi" kosz zavar... természetesen megértem, hogy nem lehet állandóan ülést takarítani, de néha beleférne...
azok az ülések nem egyszeri kosz eredményeként néznek ki úgy, ahogy, hanem attól, hogy soha nem volt kitakarítva

piszter 2012.08.04. 15:43:38

a máv egy katasztrófa. naponta használom, és bizony jót nem nagyon tudok felhozni mellettük. még mindíg a három nagy ellenséggel küzdenek naponta (utasok, menetrend, négy évszak).
a szegény kalauzokat sem értesítik semmiről, hiába faggatjuk őket. nyáronmeleg, télenhideg, mindíg késés, kvalassú, állunk a síneken tízperceket indokolatlanul. mikor lesz itt TZSV? soha.

és direkte írok kisbetűvel. kekecek kapják bé... ;)

pmdel3 2012.08.04. 15:50:12

@Karipapa01: Nagyon tetszik a véleményed, gondolkodásod. Így tovább.

Sajnos az itteni, meg a bkv-figyelős kommentelők többsége sajnos csak szájat jártat, de a kisujját sem mozdítaná a mávért még képletesen sem. Remélem egyszer létrejön (ha nem én hozok létre egyet dühből) egy objektív panaszláda, ahol nem csak nyafogni lehet, hanem észrevételt, (valós)panaszt tenni is. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy csak nyafogás van itt, mert a levelek 2/3-a jogos.

Más. Ha a MÁV irányába küldött levelek tárgyilagosak lennének szerintem szívesebben válaszolnaának rá. Például lehetne mellőzni belőlük a baszogatást. ("Sajnálatos, hogy monopol helyzetük miatt azt csinálnak az utasokkal, amit akarnak, semminek nincs következménye, ezért ettől a levelemtől sem várok semmilyen változást.")

-- Belloq

Nesebar 2012.08.04. 17:18:16

Pár hete Nyugati, szombat reggel 9h körül.
Ahogy belépsz a pu.-ra, megcsap a nyomor+mocsok+bűz, elmegy a kedved az egész úttól, és azok az alakok, te jóisten, akik ott mászkálnak, embertelen a környezet.
Hát fizetek inkább kicsit többet, és megyek kocsival.
Undorító kívül-belül.
És a Keletiről ne is beszéljünk...

Nesebar 2012.08.04. 17:21:19

Japánban pár éve lemondott a közlekedési miniszter, mert 1-2 percet késett az egyik Shinkansen...

alte trottel 2012.08.04. 18:22:21

@Karipapa01: Papipupák!

Akkora kurváranagy igasságod vagyon, mint ide a Neptunusz!
Mit vernyákol ez a szerencsétlen is, hogy ebben a hőségben a MÁV alkalmazott megmutatta neki mellszőrzetét?

HISZEN AGYON IS LŐHETTE VOLNA!

alte trottel 2012.08.04. 18:29:46

@Falkay elvt. (aka. Daniel Belloq):

Látod drága elvtárs, én nem csak a pofámat jártatom! Én megteszem a MÁV érdekében ami tőlem telik:
NEM UTAZOM VONATTAL!
Eggyel kevesebb veszékelő, eggyel kevesebb vén hülye akivel csak baj van mert félárúval utazna és esetleg még oda is szeretne érni, pl. 50 km.es távon lehetőleg kevesebb mint 24 óra alatt! Ugye milyen elképzelhetetlenül, kimondhatatlanul perverz egy állat voltam? De a MÁV alkalmazottak szorgos felvilágosító munkájának és nem utolsó sorban kommentjeitek hatására, magamba szálltam.
És vagy kocsival, vagy Volánbusszal közlekedem.
Köszönöm!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.04. 18:50:37

@gmower: A késések sűrűsége is nagyon túl van lihegve, bár valóban nem számít ritka eseménynek, azért nagyon sokszor nem a MÁV hibája.

- A MÁV mit tesz/tett, hogy megakadályozza a kábeltolvajlásokat, rongálásokat?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.04. 18:55:26

@Karipapa01: Ott a menetrend, le van írva benne, mikorra érkezik a vonat, akkorra érjen oda és kész! Nincs apelláta!

utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2012.08.04. 20:41:34

a máv egy nagy kalap szar és ezt mindenki tudja. Ha megyek, akkor csak IC-vel, az még valahogy megüti a más fejlettebb országokban lévő vonatok legeslegalsó szintjét.
Ráadásul a plusz költség miatt még a kétes alakok és kátrányos helyzetűek száma is kevesebb.
És még a késésre is igyekeznek figyelni, mert ugye vissza kell fizetniök a helyjegy pénzét x perc késés után.
Persze aki minden nap vonattal jár, az nem fog IC-zni, pláne nem rövid távolságon, szóval az meg beszopta. Az menjen busszal, vagy gyújtsa fel az állomást ha mérges. oszt kész. ;D

bonbonauta 2012.08.04. 21:14:20

A MÁV-os kolléga, aki félmeztelenül ült a teremben és állt szóba, legalább nő volt?

Wl 2012.08.05. 08:16:48

@Csige791: "de akik a légkondi miatt sírnak, álltalában az elsők között vannak amikor sirni kell az áremelések idején."
Az IC-ken a MÁV beszedi komfortdíjat, ami elsősorban a klíma miatt van. Ha ott nincs klíma, akkor fizettél valamiért, amit nem kaptál meg. Értem én, a hülye utas örüljön, hogy lyuk van a... Ha ehhez még hozzávesszük, hogy a korszerű járművek alapfelszereltsége a klíma, és bizony nem is mindenhol van komfortdíj az IC-ken (megveszed rá a helyjegyet, meg a sima menetjegyet és ennyi), akkor jobb ezt a témát hanyagolni, mert esetleg kínos lesz a végkifejlet.

A klíma egyáltalán nem utópia. Olyan országokban (és itt nem feltétlenül a "fejlett nyugatra" kell gondolni), ahol van normális vasút, bizony van olyan gyorsvonat, ami klímás kocsikkal jár. Nem mind, de van olyan. Igaz ők egy ideje már nem a By-Bp-Bo szentháromságnál tartanak a személykocsik terén, hanem van normális távolsági flottájuk...

Az áremelést meg hagyjuk már, ilyen szolgáltatásért ez az ár is nagyon magas. Amit egyedül elképzelhetőnek tartok, az a nosztalgia pótdíj bevezetése lenne az előző bekezdésben említett kocsitípusokból kiadott (azaz majdnem minden) nem IC távolsági vonaton :)

"Angliában 15 font körûl van egy 15-20 perces út, egy komolyabb meg 200 font környéke, fizessetek ennyit és lesz a mavnak penze klimára.... "
Nem akarok senki nevében se beszélni, de nem hiszem, hogy ez probléma lenne, ha a magyar átlagkereset lenne akkora, mint az angol.

Az ilyen összehasonlításokkal egyébként is jobb vigyázni, mert a végén a "hülye utas" is azzal fog jönni, hogy bezzeg Angliában nem a sittes Bhv-n telik el azt a 20-25 perc, amit elővárosi vonaton töltök. De nem is az a legnagyobb probléma, hogy Angliában nem így van, hanem, hogy az "elmaradott" Cseheknél, Szlovákoknál, Horvátoknál sem... Gyakorlatilag majdnem minden vasút folyamatosan fejleszti a távolsági flottáját. Még van ott is korszerűtlen kocsi, de ezek mellett van egy csomó jó is, ami vagy új beszerzés, vagy a régi felújítása. Elég megnézni, hogy pl a horvát/szlovén vasút milyen kocsikkal jár be hozzánk. Ha a Bo-k meg a B-k ezekhez hasonló formában (6 személyes fülkék, normális ülésekkel, normálisan futó, tárcsafékes forgóváz, stb... stb...) léteznének, az biztos redukálná az elégedetlen utasok számát.

názmin (törölt) 2012.08.05. 09:02:51

@Wl: Két apró észrevétel ha az IC-n nem müködik a klima a jegyvizsgálóval leigazoltadot a jegyet és már kapsz is visszatéritést.A horvát/szlovén/ de ide sorolhatom a bosnyák,szlovák kocsikat is azért abban ne legyél biztos hogy olyan kellemes bennük az utazás miután a klima elég sokszor nem üzemel és az ablakokat meg csak bukóra lehet nyitni.Irok példát is a Zágráb,Dráva,Maestral,vonatok és az IC-806 vonat Budapest-Pécs ahol meggyözödhetsz róla hogy milyenek az általad dicsért kocsik!!!

karosszékely 2012.08.05. 12:07:27

@Nesebar: Pár éve... Ez már 25-30 éve is szállóigeként terjedt.

Csige791 2012.08.06. 06:25:34

@Wl:
Tegyük fel, hogy egy magán befektető (az államnak így sincs kicsi adóssága) azt mondja, vesz 20darab klimás nagyon kényelmes motorvonatot, és megfelelő szolgáltatàst nyújt. Szerinted megérnè neki a mai jegy árak mellet? A motorvonarok ára annyi mint angliában, az üzemanyag (áram) àra talàn még több de min. szintén ugyan annyi.
Egyedül a munkaerő ólcsóbb, minden más azonos a nyugati árakkal, senki nem fog befektetni egy ilyenbe mikor 10ed áron utazol. Egyszerűen nem éri meg. Az meg, hogy menyit keresel senkit nem érdekel, főleg a befektetőt nem...

Lassan fel kellene ébredni a szocializmusból, a "jó" libelarizmusban senki nem fog neked TGV-t építeni a saját pénzéből ha nem tèrül meg a befektetése.
Ha az állam megteszi, akkor jó nagy barom így is akkora az axósság, hogy az èletben nem fizetjük vissza.

Wl 2012.08.06. 08:27:40

@Csige791: Nem írtam sehol sem, hogy magánbefektetővel kellene ezt megcsináltatni. Bár mostanában ez divatos dolog, de szvsz elég durván sérülnek a szabad verseny szabályai, mivel az állami társaságnak van szolgáltatási kötelezettsége, a magánnak meg nincs.

Egyszerűen arról van szó, hogy az állami vasúttársaság miért nem csinálja azt, amit a szomszéd országok állami vasúttársaságai igen: a lehetőségeihez mérten fejleszti a belföldi távolsági flottát is. Nyilván nem azt mondom, hogy külföldön minden jó (ez most válasz názminnak is), de, ha az ember körülnéz, szinte mindenhol lát törekvést a távolsági flotta modernizálására... Mi kb. az EC flottát tudjuk felmutatni, mint normális színvonalú járműveket. De ez kevés.

Csige791 2012.08.06. 08:51:58

@Wl: Meg is válaszoltad a saját kérdésedet. Egyszerűen jelenleg nem léteznek lehetőségek. Az országnak jelenleg is külföldről kapottpénzre van szüksège a csőd elkerülése érdekében. Ha szerinted helyes hozzáállás az, hogy vegynuk fel mègtöbb hitelt egy olyan vállalkozásra ami az életben nem termeli vissza azt a pénzt, nem tudok egyetérteni veled. A saját gyerekeiddel akarod megfizettetni a te kényelmedet.

Ez kb olyan, hogy a házadat nem tartod elég kényelmesnek, tele vagy adósággal mégis hitelből szwreltetsz be klimát meg projektoros házimozit, de a futamidő a saját gyerekeid életén is tovább nyúlik.

Addig nyújtózkodj amíg a takaròd ér. Jórèszt azért tartunk ott ahol mert eddig ezt nem vettük figyelembe,

Wl 2012.08.06. 09:21:46

@Csige791:
"Ez kb olyan, hogy a házadat nem tartod elég kényelmesnek, tele vagy adósággal mégis hitelből szwreltetsz be klimát meg projektoros házimozit, de a futamidő a saját gyerekeid életén is tovább nyúlik. "

A valóságban ez valahogy úgy nézne ki, hogy bérelsz egy házat (~megveszed a menetjegyet a vasútnál), ami állandóan beázik, a nyílászárók rosszak, a bútorok se éppen a legfiatalabbak. Amikor vered az asztalt a felújításért, akkor a tulaj lepattint, hogy nincs rá pénze, értsd meg. Jah és közbe látod, hogy a tulajnak minden nap másik luxuskocsi áll a háza előtt.

És még egy apróság:
"egy olyan vállalkozásra"
Senki se beszélt új vállalkozásról. A jelenlegi állami cég fejleszti az állóeszköz-állományát, ha úgy tetszik (mert ugye olyan snassz azt mondani, hogy kocsit vesz/felújít. Ez így mindjárt tudományosabban :) )

Wl 2012.08.06. 09:23:07

@Wl:
Jav.:
"Ez így mindjárt tudományosabban " => "Ez így mindjárt tudományosabban hangzik"

Csige791 2012.08.06. 09:44:31

Az állam adóságga a te adóságod, ugyanígy az állam cégének az adósága is a te adóságod.

Vagy mit gondolsz ha az állam vasútja (ami a tied) hitelt vesz fel, majd nem tudja kitermelni, ki fogja visszafiztni a hitelt? Talán az únió? Elárulom te fogod, ès a gyerekeid na meg jelen állás szerint az unokáid is. Te ezt a történetet a saját kényelmed érdekében kitolnád az unokáidra is.

Csige791 2012.08.06. 09:46:18

@Wl: bocsánat....kitolnád az ükunokáidra is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.06. 09:49:40

@Csige791:

"Ha szerinted helyes hozzáállás az, hogy vegynuk fel mègtöbb hitelt egy olyan vállalkozásra ami az életben nem termeli vissza azt a pénzt, nem tudok egyetérteni veled."
- Kezdetnek hitel helyett a hatékonyabb munka és folyamatszervezés is megtenné.
Sok helyen elég lenne, ha kis mértékű korrekciókat végeznének. Például helyenként át kellene költöztetni a vasútállomást, megállókat létesíteni.

" A saját gyerekeiddel akarod megfizettetni a te kényelmedet."
- Ez így ebben a formában demagóg hasonlat, noha van valóságtartalma. Ugyanakkor látni kell, hogy a szüleink nem fizettek semmit a mi kényelmünkre.

"Addig nyújtózkodj amíg a takaròd ér. Jórèszt azért tartunk ott ahol mert eddig ezt nem vettük figyelembe, "
- Ez nagyon igaz a MÁVra is. Ha egyszer nincs annyi pénze a MÁVnak, akkor a nyereséges ágazatokat nem kellene eladni. A nyereséget termelő ágazatokba be kellene ruházni, nem szabad, hogy az 1960-as évek állapotai konzerválódjanak.

GQ 2012.08.06. 13:12:02

na akkor, én vagyok a poszt toló, és a teljesség igénye nélkül szeretnék válaszolni a felmerültekre.

@trhd: nyilván a hőérzetre gondoltam, bocs a pontatlan fogalmazásért.

@gmower:
nem vagyok sznob felsőbbosztálybeli, és nincs "szuzukim" sem. MÁV-ozok, fizetek elég komoly összeget a "szolgáltatásért", elvárok érte egy színvonalat. ha Te nem, az a Te bajod. "Komolyan, hogy gondolhatja azt, hogy majd minden vonaton klíma lesz? Szerintem egyrészt a világ legpazarlóbb dolga" - hogy várhatom?! Ember, gondolkodj már, még ha nehéz is; ez itt XXI. század. Tudom, nehéz elhinni... És azért, mert szerinted pazarlás, rajtam kívül sok más utas is egyetért velem abban, hogy annak a légkondinak ott kellene lennie. A keleti tiszta?! Relatív, de fogjuk rá. Egyébként én a vonatról beszéltem, nem az állomásról. "A késések sűrűsége is nagyon túl van lihegve" - ha a kaller is azt mondja, hogy az adott vonat még soha nem indult el időben, és nem is fog, ha több, a vasútnál dolgozó ismerősöm is ezt mondja, akkor biztos túldramatizáltam, igazad van. Halkan jegyzem meg, ma is késtünk...

@Karipapa01 első rész:
nyilván van pszichológus, bár a kommentjeid alapján inkább te szorulnál rá.

@Csige791: kifizetem a bérletet, ezen a vonalon immáron több, mint két és fél éve. És igen, ezért a színvonalért sok. Ültem Angliában vonaton, ég és föld volt már ezelőtt 5 évvel is a színvonalbeli különbség.

@Falkay elvt. (aka. Daniel Belloq): barátom, én azt hiszem, minden tőlem telhetőt megteszek: fizetem az adót, az összes járulékot, áfát, stb. Megveszem továbbá becsületesen a bérletet a bkv-re is, a máv-ra is. Már gondolkodtam rajta, hogy inkább nem teszem, de tudod mit, legyenek ezzel boldogabbak. Pedig szvsz senkinek nem szabadna ezekre egy forintot sem költenie, hogy csődbe mehessenek, és piacalapú vállalat átvehesse a helyüket. Más: szerinted ezek nem valós problémák?
Szerintem a késés, a fűtés vagy épp a klíma hiánya igenis, valós probléma, nem beszélve az lépcsőről, vagy némelyik tapló ellenőrről. Persze utasban is van gyökér, ha úgy van, szóvá is teszem neki, ne aggódj.

@alte trottel: remélem, csak ironizálsz... :)

@bonbonauta: ha nő lett volna, akkor azért tettem volna panaszt, hogy csak a mellét mutogatja, és többet nem hajlandó :) - nyilván ez vicc volt. Nem, egy bunkó állat volt, akit legszívesebben megütöttem volna. Még köszönni sem. Ezeknek fogalmuk sincs róla, hogy ők egy szolgáltató.

@PTibi: igaz, volt már, hogy rajtam is sok volt még a póló is télen, pedig az ablak is nyitva volt. hát nooormális?! de már szóvá sem teszem, mert tényleg nekem van sok problémám, úgy fest.

ha valakinek tovább kérdése van, bátran.

Csige791 2012.08.06. 22:31:10

@GQ:
Nem az a kérdés, hogy szerinted sok-e az összeg az adott színvonalért, hanem az, hogy van-e olyan befektető, aki úgy gondolja, hogy ha fejlesztéseket hajt végre pl a te igényeidnek megfelelően (klíma, tisztaság, kisf*szom) akkor megfogod-e tudni fizetni az árát.

Segítek, nem fogod tudni megfizetni, ezért nem is ad erre senki zsetont max az IMF.
Na IMF hitelt meg én nem akarom, inkább utazok klímanélküli retkes vonaton, ha az adóm+jegyáramitmegtudokfizetni nem elég jobbra. (azt meg elhiheted, hogy nem elég)

alte trottel 2012.08.07. 16:20:31

@Csige791:
Lófausztot az a kérdés!
Normálisan működő gazdaságokban a (személy)tömegközlekedés állami ill. önkormányzati támogatással üzemel.
Pont.

A kérdés az, hogy a birkanyáj hajlandó-e bekajolni, hogy egy meglévő kétvágányú, villamosított vasúti fővonal _FELÚJÍTÁSA_ ismétlem, _NEM_ felépítése nulláról, hatástanulmányokkal, kisajátításokkal, ügyvédi extraköltségekkel, hanem _FELÚJÍTÁSA_ (_NEM_ Shinkansen, _NEM_ TGV, _NEM_ Maglev, mégcsak _NEM_IS_ ICE, hanem kuttyaközzönséggess 160 km/órás átlagvasúti szintre) ma, itt a középeurópai Orbanisztánban kilométerenként _TÖBB_MINT_HÁROMMILLIÁRD_FORINTOT_KÓSTÁL_!

Csige791 2012.08.07. 16:51:56

@alte trottel:

Hát ha azt bekajálték, hogy az M6 kilómétere 4x annyiba került mint az osztrákoknál, pedig ott van alpok is, akkor ezt miért ne kajálná be?

A gond az, hogy ez már nagyon más téma, de így off mondatként megjegyzem, hogy semmi gondom nem lenne ha a rendszerváltástól idáig vezető szerepben lévőket (miniszterekig lefele) tárgyalás nélkül egyenként tarkónlőnénk.

Addig azonban, továbbra sem akarom, hogy a gyerekem fizesse meg mások klíma igényét.

alte trottel 2012.08.07. 18:11:15

@Csige791:
Kétszer annyiba és a horvátországi autópályáknak. Tudod, nem Volvokat hanem Moszkvicsokat és nem osztogatnak hanem fosztogatnak.
És téged talán vigasztal az elmebeteg szavazatod miatt, hogy a szocik _IS_ loptak, de nagyságrendi különbség van egy nokiásdoboz és a Maersk-Line 160 ezer tonnás konténerszállítója között.

Mondom:
Létező, kétpályás, villamosított vasútvonal egyszerű felújítása +3 MILLIÁRD HUF/Km.
Érted? Nincs patak, folyócska, vízmosás, nincs lösz, nincsenek dombok, nincsenek természetvédelmi területek, nincsenek kisajátítandó telkek, nincsenek ellenséges és kiéhezett önkormányzatok, akik egy építési telekből akarnak minden hiányt kifizetni. Van viszont Simicska és alaposan kiherélt közbeszerzési törvény.

Csige791 2012.08.07. 19:32:09

@alte trottel:
Te milyen szavazatomról beszélsz? Jézusom.

Elárulok egy titkot. Londonban a metrókon ugyanúgy nincs klíma, az emberekről sokszor ömlik a víz, úgy vannak helyezkedve mint a heringek, jóval drágábban utaznak mint a magyarok, és még sincs ekkora sírás. (vagy nem tudok róla, bár a TFL alvállakozójának dolgozom, szóval elvileg tudnom kéne)

Biztos, hogy lehetne jobban is csinálni, de a mai magyar rendszerben esély nincs arra, hogy ne vegyenek fel -ahogy írtad- 3 milliárd hitelt/kilóméter majd annak ne lopják el a 95 százalékát.

Így meg nem kell. Előbb meg kell oldani a személyi problémákat vezetésben és ha lesz olyan vezetés aki emberi módon megoldja magától, népi nyomás nélkül (mert az sosem lesz, birkánia lakói mindent benyelnek) akkor ok.

(ja igen könnyen pofázok mert nem én használom.)

alte trottel 2012.08.07. 20:11:47

Arról, amit a Mi Viktorunkra adtál 2010 áprilisában. Merhogy a szocik lopnak! És a gyurcsótány hazudott! És asztatis montahogy kurvaország! Debezzega Mi Viktorunk az sohasehazodott a Zembereknek! Ő maga monta! Őpedigasztán csaktuggya!

És bocsáss meg, de ki a hédervári rézveres búbánatot érdekel a londoni sub? Hogy amottan, abban a közismerten szélsőséges éghajlatban hányan és mi módon demonstrálják a plebs (oppardon! mob) tisztálkodási szokásait?
Itt speciel egy utas (érted? Valaki, aki megvette a jegyét a MÁV egy bizonyos járatára és a vételár fejében szerette volna a meghirdetett szolgáltatást igénybe venni) szóval, egy _UTAS_ leírta a kifogásait azzal kapcsolatban, ahogy a MÁV (Mégmindígcsak Állunk Vazze) a _MEGFELELŐ_ szolgáltatást értelmezi.
És akkor jönnek a közgazdasági zsenik és elmagyarázzák, hogy miért PÜNKTE ez minden lehető világok legjobbikának lehető legjobb tömegközlekedése. Te meg elmagyarázod, hogy az önköltséges önfenntartás az isten és a szocik külöbne is loptak az autópálya építéseknél.
Mindezt onnam, a kies Landn városából. Nem érzed a helyzet komikumát? AZt miért nem hozod példa gyanánt, hogy Mumbay-ban netán Kairóban milyen is a tömegközlekedés?