MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Indiai lazagyerek

2011. október 30. - Vittore.

Ezt a videót találtuk a neten, mely arról szól, hogy egy indiai srác két állomás között a vonaton lógva produkálja magát. Megütögeti az oszlopokat, párhuzamosan fut egy híd korlátján, belóg a vonat mellé, stb.

Garantáltan kirázza a nézőt a hideg!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr933341326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pretoryan 2011.10.30. 23:27:29

Pakisztániak (ha jól tudom) de ettől még beteg állatok :-)

Adani 2011.10.31. 00:38:23

Hülyék. Ha meg leesik valamelyik akkor Darwin díjat neki.

Egy másik videóban egy pakisztáni ember produkálja magát a vonat tetején mászkál meg integet, aztán megcsapja az áram, mert hozzáért a felsővezetékhez.

lyken 2011.10.31. 09:36:12

Ti melyik oszlopnak szurkoltatok?

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.10.31. 11:17:08

@Adani: Még hozzáérni se muszáj. 16 kilovolt nem szarozik.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.11.01. 04:01:13

@SomyTomy: 25kV száraz levegőben kb. 1 centiről üt át. (A levegő átütési szilárdsága 21 kV/cm

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.11.01. 04:48:29

@Peti817172M: Az élet nem laboratórium, ahány kV annyi centi másképp pirítós leszel. A szigetelőket sem véletlenül méretezik ~ erre, és még meg is bonyolítják kúszóutakkal.

Adani 2011.11.01. 12:01:04

@nomad:

Való igaz, a levegő szigetelése változik, pl. párás időben kevesebb is elég, h átüssön, esős időben is.

Nagymoli 2011.11.01. 20:50:41

@Peti817172M: Függ a páratartalomtól, a portól, a vezető keresztemtszetétől, görbületi suagrától, alakjától, és nem lineáris az összefüggés. Ha a levegőt már kicsit ionizálta, mert mondjuk csúcsos az elektróda, vagy túl vékony a feszültséghez képest, akkor jóval nagyobb távolságra is átüt, és ha már fennáll az ioncsatorna, akkor a megszakadáshoz nagyobb távolság kell! Elég megközelíteni azt a derótot, nem kell másfél centire! :-) 220kV-os távvezetéknél lehet látni néha este lilás derengést, vagy hallani a búgást, pedig ott senki nem nyúlt a közelébe!

Adani 2011.11.02. 16:20:50

@Nagymoli:

Esős időben a 400 KV-os vezeték oszlopánál is éreztem már csípést (mintha a 9 vagy 4.5 V-os elemet a nyelveddel ellenőrzöd, h van-e benne áram) a térdig érő fűnél, bizony az is tud rázni, pláne ha papucsban vagy szandálban mászkálsz alatta. Sőt lehet olyan erős a térerősség, h ha pl. ketten visznek egy fém létrát akkor ők is megérzik az áramot.

Volt már baleset több is mikor vonat tetejére másztak és bár nem értek hozzá a dróthoz áthúzott az ív. Vagy mikor a színes fémgyűjtő vasfűrésszel állt neki nyiszálni a 25 KV-os távvezetéket és szintén megcsapta az áram. A vasútállomásokon lévő tájékoztatók (a régi fajta) azt írja 2 méternél jobban ne közelítsd meg, ez nyílván el van túlozva, de a felét érdemes betartani.