MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Megint állúnk b*ssz* az isten

2011. május 11. - Vittore.

Olvasgatva a régebbi leveleket, megakadt a szemem "egy vasutas" levelén, akit még Ashi próbált kezelni, nem tudom, mekkora sikerrel. Íme hát a levél, a másik oldal véleménye, felhívom mindenki figyelmét, hogy a stílus eléggé alpári, így akinek ezt nem veszi be a gyomra, az még most lapozzon! (A poszt címe egy-az-egyben a levélíró levelének tárgya volt.) Tessék:

Levélíró:

Már olvasgatom itt az oldalon hónapok óta a sok TUSKÓ utas panaszait,és már ki van a seggem tőlük!Nem tudom hol van az leírva hogy vasúton utazni kötelező?Utazhat mindenki ahogy akar nem kell a vasútra hagyatkozni!Van busz(ahol még hugyozni sem lehet)van bicikli meg van a gyaloglás és még taxi is létezik!Itt mindenki szapulja a mávot ami köztudott állami vállalat.Mit lehet pl várni az olyan kocsiktól amik az egykori NDK-ból jöttek és már kb 30 éve gyártották?Csodát?Hát nem!Örüljünk hogy még lefutják a napi penzumot!Késik a vonat a zuglói állomáson?Minek késik kedves "felhasználó?"Azért mert már felfelé is késett,és az a szerelvény fordul vissza ami felfelé késett!Nem működik a légjavító az ic-n?Talán ha a kedves utas nem húzná le az ablakot akkor működne!Kérdezem a buszon milyen klíma van?Szóval amit akartam mondani:a vasút szar és az is marad addig míg az ócskát javítgatjuk és amíg ócskát veszünk közpénzből!És még egy gondolatot:nincs biztonság a vonatokon..Ne várja azt egy "kedves"utas sem hogy nem fogják kirabolni a vonaton addig míg a saját táskájukra nem tudnak vigyázni!Közszemlére teszik értékeiket,és utána panaszkodnak a kallernak,hogy kirabolták..Hát meg is érdemlik!Azt gondolja minden utas,hogy a kalauz rendőr?Hát nem az a dolga hogy nyomozzon pénztárcák után.Az utasnak kell értéktárgyaira vigyázni!

----------

Donát:

Kedves levélküldő ismeretlen,

Kérem, fogalmazza át egy kicsit az írását, mert ez sajnos nem több hőbörgésnél, amelynek több pontját elég gyorsan meg lehetne cáfolni.

Azokban a pontokban, amelyekben meg igaza volt (volt ilyen), próbáljon meg kulturáltabb válaszokat írni, esetleg kommentként.
Ez nem a
legalja.hu vagy a napiszar.com.

Köszönettel,
a bloggazda

----------

Levélíró:

Kedves bloggazda!

Leírtam a véleményem a "kedves"utasokról,és sajnálom ha Neked ez nem tetszett.Nem nagyon szoktam nézegetni ezt az oldalt,mert itt eddigi kevés ittlétemkor tapasztaltam csak a "kedves"utasoknak van igaza.Olyan írást még itt nem olvastam ahol a vasútat dícsérték ne adj isten egy jó szót is írtak volna róla.Tehát Én azt mondom amit már sok hozzám hasonló vasutas megfogalmazott nagyon bölcsen:Minden utas hülye és minden hülye utas!Nálam sajnos eddig terjed a kultúra amiért elnézésedet kérem!

Üdv:egy vasutas
 
Hát ez volt a másik oldal véleménye. Azért valljuk be, van benne igazság...

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr982894828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Totty_ 2011.05.11. 10:09:36

a mávval már csak az jár szerintem, aki mással nem tud... 4 évig vonattal jártam suliba, idén már busszal... új, légkondis volvo buszok, a reggeli csúcsidöben percre pontosan indulnak és érkeznen, és igen, van aki megprobálja kinyitni az ablakokat, de a volánbusz épp ezért, azokat bezárja, ha nem működik a klima esetleg(nem volt még rá példa) akkor a sofőr kinyitja öket. Amúgy a régi járművek igenis lehetnek szépek, gondoljunk a nosztalgiavonatra... vagy például tegnap, mivel a volánnál most van vmi kocsikiadás zűr, egy régi ik 280as, ráncajtós busz jött, felszáll az ember, nincs kosz a padlón, nincs egy tagelés sehol, az ablakok nincsenek megkarcolva, nem rohad az ablak keret, tehát látszik hogy amit karbantartás címén kifizetnek, azt arra is költik, amit takarítás cimén fizetnek azt pedig arra...

Adani 2011.05.11. 10:38:10

A levélíró ad egy igazolást a a régi viccnek miszerint a hülye fokozása hülye, hülyébb, leghülyébb, postás, rendőr, vasutas. Alapvetően nem is baj,h nem mindenki Einstein a vasútnál meg nem tud kulturált értelmes magyar mondatokat leírni, elvégre mondjuk egy kocsivizsgálót vagy portást nem azért tartanak sehol. Egy kalapácsos kocsivizsgáló elég ha azt tudja, ha ráüt a kerékre akkor milyen hangot ad ki egy jó és milyet egy rossz kerék. Csak ne nyilatkozzon a MÁV nevében ha nem muszáj, mert a vasutasokon fog a fél ország röhögni mint mikor kijelenti egy vasutas, h nem réti mi ez a ballagási probléma a sztrájknál, elvégre a fia tavaly ballagott és tudtommal csak 4 évente van ballagás.

karosszékely 2011.05.11. 11:26:56

Egyébként nem ír annyira rosszul (egyes beküldők sokkal rosszabbak). Ha rakna szóközt az írásjelek után, meg egy-két (sok) hiányzó vesszőt kirakna, teljesen rendben lenne.

Mozvez 2011.05.11. 13:53:08

A téma a lényeg:D.
Egyébként azóta, hogy minden vasútbarátnak van az ajtókhoz, ablakokhoz való egységesített kulcsa azóta történnek érdekes dolgok.
Ne feledjük: egy buszt az elejétől a végéig nagyjából átlehet látni, a vonatot pedig egy ember jár végig... így összehasonlíthatatlan:).
Egyébként a tagek, graffitik és a szétszerelt utastér az utazóközönség egy rétegének kulturáltságáról tesz tanulságot.Nincs annyi pénz amennyiből minden nap javítani lehetne a szerelvényeket.

Mozvez 2011.05.11. 13:55:28

Amúgy a cég is tehet róla, hiszen már komplett infrastruktúra és járműpark cserére lett volna szükség. De úgye a vasút mindig háttérbe volt szorítva. (kifizetőhely volt)

ZBR 2011.05.11. 15:42:51

Azért annyiban mindenképp téved az író, hogy a MÁV-nál bőven vannak szervezési, szerkezeti problémák. Tipikusan azok, amikre azt mondják, hogy nem pénz kérdése.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2011.05.11. 16:14:42

Nekem csak a kinyitható IC ablakokon akadt meg a szemem...

Alensha 2011.05.11. 16:19:56

re Mozvez: én ezeket az adatokat találtam állami támogatásra rákeresve:

MÁV 208 milliárd (2011)
Volánok (összesen) 27 milliárd (2011)
BKV 32 milliárd (2010)
MVK 616 millió (2010)
DKV 409 millió (2010)

annyira mintha nem lenne háttérbe szorítva... egyébként ahogy ezeket az adatokat elnézem, minél több pénzt ölnek valamibe, annál rosszabb lesz...

Légnyomásos Gyuri 2011.05.11. 19:24:29

@Alensha: A MÁV 7000km hálózatot tart fent,míg a "Volánok" a gázolaj adótartalmával járulnak hozzá a közutak karbantartásáért.Szarvasi úr is elismerte(jelenlegi vezérig),hogy évtizedeken keresztül nem kapta meg a cég azt az összeget amit kitermelt(ment a közösbe).A befizetett "100ft"-ból jó ha 30-at visszakap a MÁV.A Széll Kálmán tervben 4500M Ft kellene a minőségi szint elérésére.Tehát ne hasonlítsuk össze a szintén veszteséges BKV-val.Pénz,pénz,pénz.Csak ki fog fizetni?

Adani 2011.05.11. 20:41:39

@Légnyomásos Gyuri:

Meg ugye a Volánnak mindent odatolnak a segge alá, a MÁV meg fizet megállóhelyek és állomások pályaudvarok felújítására, pályafenntartásra, szemétszedésre stb. A Volán nem, a buszmegállókat és pályaudvarokat az önkormányzatok újítják fel és tartják karban, ha tartják, nem fizet a közútnak sem kátyúzásra, pedig kiveszi a részét rendesen a kátyúgyártásból. Viszont ezeket mind fizetik az adóból tehát ha ezeket is belevennénk a volán kalapba akkor jobban közelítené a MÁV 200 milliárdját. Megállók takarítására sem kell költenie, azt a települések oldják meg közmunkával vagy máshogy. Lehetne még sorolni bőven. A MÁV 7000 km vasutat üzemeltet. A Volán hány km közutat használ? Ha azt mind neki kéne fenntartani 200 milliárd semmire se lenne elég. És hát előfordul ,h csak azért épül vagy újul meg út, h a busz közlekedhessen rajta. A 70-es években volt olyan vasútvonal, amire kihozták ,h asszem 30 millióból fel lehet újítani úgy, h aztán évtizedekig jó legyen és akkor ellátja a feladatát, teher, személyforgalomban. Másik variáció ,h közút kell a két település közé, mert a meglévők nagy kerülőt jelentenek a földutakon meg, amik alsó csapáson mennek nem mehet busz. Ezt választották, 53 millióból felépült egy közút csak ezért.

pbence 2011.05.12. 02:54:49

Nekem csak egy-két bajom van a levélíró hozzáállásával.
1. Imádom, mikor egy szolgáltató cég alkalmazottja azt mondja, hogy lehet menni máshova. Őt fogják elbocsátani a végén, mert nem lesz kinek szolgáltatnia. Szóval ezzel maga alatt vágja a fát.
2. Azt is imádom, hogy a vasút mindenért rinyálhat (egyébként sok mindenben jogosan, azt meg kell hagyni), de ha mondjuk én szállnék fel úgy a vonatra, hogy "hát én nem fogok jegyet venni, én minimálbérből élek, 3 gyereket tartok el, elváltam, amúgy is napi 16 órában dolgozom", akkor vajon megengednék, hogy utazzak? Érdekelne-e bárkit is az én egyéni problémám? Szerintem nem, és ez így is lenne rendjén. Akkor meg a vasút sem várhatja el, hogy az utasok megértsék őket.
3. Ha valamit el akarnak érni a vasutas munkavállalók, akkor nyugodtan sztrájkoljanak, én támogatni fogom őket. De csak akkor, ha értelmes dolog miatt teszik ezt. Rossz munkakörülmények, elöregedett járműpark és infrastruktúra, alulfinanszírozottság, ilyesmi. És nem azért, hogy kapjanak nettó 250-et, amihez közük nincs, de azért váratlan sztrájkokkal gerinctelenül keresztbe tesznek az embernek. Csak az az érdekes, hogy én még se MÁV se BKV munkavállalót nem láttam ilyesmiért sztrájkolni, nekik annyi elég, hogy meglegyen a kívánt fizetés, aztán kész.

Adani 2011.05.12. 08:28:26

@pbence:

A BKV-s buszsofőrökről tavaly még elhittem, h tényleg azért is sztrájkolnak,h ne kelljen hulladék buszokat vezetniük. Ugyebár bércsökkentés, pulykapénz is volt a listán, de emellett elindult a partizánakció is, h betűről-betűre betartották az utasítást, és amelyik busz nem felet meg maradéktalanul azt nem hozták ki. A buszok kétharmada bent maradt. Azt hazudták ez mostmár mindig így lesz, akkor is ha az egyéb követéseik teljesülnek, mert az utasok érdekében történik mindez. Ezért, mert elhittük ,h értünk is tesznek valamit az utasok nagy része támogatta az akciót és megértőek voltak, nem volt probléma, csak aztán pulykapénzt megkapták és rögtön elfelejtették mit ígértek.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.05.12. 12:42:59

Az utas fizet a szolgáltatásért ha nincs kedvezménye, akkor nem is keveset.
A "kedves vasutasnak" is igaza van: sz*r-ból nem lehet várat építeni. Hozzáteszem, amikor legutóbb utaztam a MÁV-val az pozitív élmény volt.

Csak ma már az EU-ban ha körülnézünk...
Szlovákiában a főbb vonalakon működik a vasúti rendőrség. A nemzetközi vonaton a Keletiben 3 gyanús c.gány járta végig a szerelvényt, a határ átlépése után a rendőrök. Említhetném azt is, hogy már Csehországban tudom, hogy Drezdában, mikor melyik vágányról indul a csatlakozásom tovább.

DePassant 2011.05.13. 01:18:16

off, de a vasúti rendőrség szerintem is nagyon fontos lenne. Nem ilyen FBÖ(Fegyveres biztonsági őr)-k kellenek a vonatokra/állomásokra, hanem igazi vasúti rendőrök. Egyben a jv-k munkáját is segíthetnék, így a nagyobb biztonság mellett még a bliccelést is vissza lehetne szorítani. Na de mondjuk a jelen pintéri helyzetben...

Szergej Alekszejevics Budenszkij 2011.05.13. 01:24:46

Ahoj!

A kedves beíróval részben egyetértek, részben meg nem. Legalább akkora probléma van az utazóközönséggel, mint más pénznyelőkkel a vasúti témakörben. Nagy gond a lemaradottság is, mind technológiailag, mind szervezetileg, de a hivatalokban is állami kiskirályok üldögélnek. Összevetve, amíg a vasút egész környezete nem változik meg, addig jelentős javulás nem lesz, de legalább egymás szemét ne tapossuk ki addig sem!

Kellemetlen dolog a késés, a pontatlan tájékoztatás, a beláthatatlan várakozás, a rongálás, a bunkó utasok, a bunkó dolgozók, de más részről érdemes azt megnézni, hogy mennyi küzdelem van amögött, hogy ez a rendszer még így is működik, ha mutatószámokat nézünk Európában nem is rossz menetrenddel és elérhetőségekkel, mindeközben román alapokon megpróbáljuk a német színvonalat kierőltetni. Ez látható, hogy nem sikerül, de nem csak a kalauzok kezdhetnek mosolyprogramba és lehet, máris jobban érezhetnénk magunkat!