MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Alpári stílusú peronőr a Nyugatiban

2010. július 06. - Ashi Valkoinen
Olvasónk nem egyedi esetet ír le, másokkal is, velem is gyakran előfordult már, hogy a vasútttársaság "arcai" megengedhetetlen stílusban kérték a jegyet vagy beszéltek az utassal. Akkor is, ha a jegyet már előkészítettem, hogy megállni se kelljen...

T. Megintallunkvazze!
 
Kb. egy hónapja történt az eset a Nyugati Pályaudvaron a 14-17-es vágányoknál levő peronkapunál. Eddig nem volt időm leírni, most azonban úgy gondoltam papírra vetem. Fülemben a fülhallgatóval, zenét hallgatva mentem át a peronkapun, amitől néhány méterre lézengett egy kb. 30-35 éves rövid, sötét hajú alacsony peronőr. Mivel nem élt a helyén és különben is értelmetlennek tartom, már-már zaklatásnak veszem az egy utazás alatti többszörös jegyellenőrzést, nem vettem elő a pénztárcámat. Mikor már épp szálltam volna fel a vonatra, addigra sikerült utánam pitlikelnie a peronőrnek, majd mikor a látókörömbe került kivettem a fülhallgatót, hogy meghallgassam mit mond. Mondanom sem kell útszéli stílusban előadott mocskolódás képében nyilvánult meg előttem állammi vasúttársaságunk egyik 'arca', majd próbált kicsit élni vélt vagy valós jogköreivel/igazolványszám, érvényesség, stb/ miután ezeket rendben találta, visszatért megszokott alpári beszédmódjához és fenyegetőzni próbált veréssel meg hasonlókkal. Látva a köztünk levő különbséget ezen csak mosolyogtam, de botrányosnak tartom, hogy egy többmilliós peronberuházást, ami teljesen kijátszható és felesleges ilyen actiokkal mutatják be a fizető utasoknak.
 
Üdv,
 
Pacter

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr662132795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fővizsgáló 2010.07.06. 10:50:50

akkor nézzük csak:
1.Nagy betűkkel ki van írva, hogy Menetjegyellenőrzés...Olvasni általános iskola alsó tagozatán megtanítják az embert
2.Leírásból azt olvastam ki, hogy bérlete volt a "sértettnek"-tehát tudnia kell(ene), hogy kérni fogják...
3.A véleményét rossz irányba hangoztatja,hogy mennyit ér,ugyanis, kb az ott dolgozók is a vasút melletti másodálláson kívül értelmét nem látják...Bár biztos számszerűsíteni lehet a többletbevételt
4.Ha panasza van, meg lehet tenni, de szerintem nem tojás ez,nem kell rajta ülni 1 hónapig, nem kel ki.Azonnal,vagy 1-2 napon belül.Miért várt az illető?Megtette Start felé is az eset jelzését?Gondolom nem, ugyanis a kb egy hónappal ezelőtt...stb alapján nem lehet beazonosítani az eset résztvevőjét

_Totty_ 2010.07.06. 11:07:27

attól hogy valakinek bérlete van, tudja hogy ellenöriznek, de nem mindig. Pl. amikor a legnagyobb szükség lenne ( kb 21-éjfél között) akkor nincsenek ott, pedig elég lenne 2 ellenör egy kapunál, hogy kiszürjék azokat akik nem utazás céljából mennek a vonatra... amugy pedig ebben a formában teljesen értelmetlen az ellenörzés.

fővizsgáló 2010.07.06. 11:18:32

@_Totty_: erre csak annyit mondok, minden a megrendelő akaratán múlik, lásd a hétvégi szünetet....pedig biztos nem kevés kiránduló van

Adani 2010.07.06. 11:36:02

Inkább a vonatokon kéne járőrözniük, mikor már bent áll, dem ég nem indul vagy Nyugati-köki között, itt szoktak csomagokat meg egyebeket lopkodni, és mire az utas észreveszi ,h nincs meg a csomag már régen el is adták a feketepiacon a lopott cuccot.

MagyarZizzi (törölt) 2010.07.06. 11:38:10

Érdekes, mindenki panaszkodik a peronőrökre, de nekem eddig csak pozitív tapasztalataim voltak velük. Ezek szerint nagy mázlista vagyok. Vagy csak azért alakult így, mert ritkán találkozom velük, és akkor sem a helyükön...

fővizsgáló 2010.07.06. 11:42:51

@Adani: na megint alkottál :-)
Ha még valakinek nem lenne tiszta:a peronkapunál álló kollegák többsége vasutas munkavállaló, aktív/nyugdíjas,igen kevés a főállású.NEM VAGYONŐRÖK!!!!Ez nem egyenlő a BKV metróbejáratánál álló ellenőreivel.Arra ott a Vasútőr vonatkísérő szolgálata.Tehát helyesen így kellett volna írni kedves Adani: inkább a vonatokon kellene repülőbrigádos ellenőrzést tartaniuk....pldul.

fővizsgáló 2010.07.06. 11:44:47

@MagyarZizzi: valószínűleg te nem rájuk zúdítottad a haragod-jogtalanul....Nem voltál velük alpári...stb.Bár ez akkor sem jogosítja fel, hogy ugyanolyan bunkó legyen az utassal, mint az vele

Adani 2010.07.06. 12:13:03

@fővizsgáló:

Bocs, de nincs rájuk írva.

Egyébként kifelé ellenőrizni tényleg nincs értelme az utasokat. Hiszen mi van ha elkapják ,h nincs jegye? Bent nem lehet tartani annak nincs értelme, befelé még van, nem negedik be jegy nélkül, így koldulni és a csövesek is kintmaradnak, de kifelé? És hát kijéátszható ez igaz, a koldus sem hülye, ha más nem megvesz egy 90%-os jegyet a következő állomásig (sőt regisztrációsat, mert az őr nem ellenőrizheti ,h jogos-e a kedvezmény) és kész.

a Lojalista 2010.07.06. 12:19:26

Nekem is szerencsém van találkozni a helyzettel naponta 2*:). Tapasztalataim:
1. Ha sok az utas, nagy az átmenő forgalom a legtöbb kapu zárva, max 2 helyen nyitnak, a befelé tartók be se jutnak a kifelé áramló tömegtől.
2., Gyakran megyek úgy, hogy mindkét kezemben szatyor van, ilyenkor még kapun kívül megállok, leteszem a csomagokat, előveszem a bérletemet, teljes érdektelenség közepette és sokszor csak 2-3 "kérem, legyenszíves"-re néznek csak oda, hogy utána eltéve a bérletemet, csomagjaimat újra magamhoz véve továbbhaladhassak.
3., A kedvencem, az ha bármi gond, fennakadás van a forgalomban kámforrá válnak, eltűnnek kinyitva és őrizetlenül hagyva az összes kaput, időponttól függtlenül, nehogy már nekik kelljen szembenézni az információra éhes, türelmetlen utasokkal.
Elhiszem, hogy nem álommunka az övék, nem kíván diplomát és kevés a fizetés és ők is emberből vannak, de elvállalták ezt a feladatot, tehát jó lenne, ha utasbarát módon tennék a dolguk. Ami pedig az egész karámot illeti, nagyon rossz és értelmetlen a konstrukció.

fővizsgáló 2010.07.06. 12:48:02

Adani:az, hogy kijátszható, mégegyszer mondom,nem az ő hibájuk.Hogy beenged e egy csövest, az az ő dolga, volt, hogy a SZÜSZ-re hivatkozva(koszos, büdös) nem lett beengedve.Arról nem tehet, hogy ezt rendelték el nekik, ő csak végzi a dolgát.Sajnálatos, hogy sok vasutas rákényszerül a másodállásra, és ennél jobbat nem találni.
a Lojalista: ha borul a váci-szolnoki oldal, hidd el, nekik sem adnak semmi infot.Azért meg, hogy álljanak ott, a dühös utasok jogtalan sértegetéseit hallgatva van értelme?Még mielőtt félreértené valaki:az utasok panasza jogos, csak nem a megfelelő emberre zúdítja....Akinek járna a megjegyzés-sértés..stb soha nem ül vonatra közéjük.Csak hát van egy jogos panasz-düh, kire zúdítsa az utas...Arra aki dolgozik és semmit sem tehet róla, hogy ez a helyzet kialakult

_Totty_ 2010.07.06. 21:20:33

@fővizsgáló: elég lenne ha annyit mondanának: ismeretlen szeméyt gázolt a vonat monron 15 és 16 óra között, a közlekedés bizonytalan, a zónázók minden állomáson megállnak. Figyelje a hangos utastájékoztatást... máris több mint a semmi és idnen tas annyit fog mondani hogy köszönöm és türelmesen vár...
@Adani: azér fölösleges fizetni öket, mert annyit nem tudnak amennyi kellene, 2-3 darab pedig nem elég egy 8 kocsis szerelvényre.tudom mert olyan vonaton raboltak aki amelyiken volt vasútőr, 4 darab számszerint, mindegyik az utolsó kocsi végében aludt én pedig az utlso kocsi közepén...

fővizsgáló 2010.07.06. 21:31:26

@_Totty_: úgy tudom minden általuk adható infot megadnak (vezetékszakadás...stb ami eddig pldul sok volt az idén), de ilyenkor jön elő az, hogy mondja meg, hogy mikor, melyik vonat megy....stb.A legjobb, hogy ilyenkor is a zónázót keresik, nemhogy örülnének, hogy megy vonat.Sajnos ez a mai vasút...Ellenpélda:utaztam nyugati vonaton,ahol a helyi személy is tiszta, kényelmes, légkondícionált.Utastájékoztatás a vonaton is kiváló.Vezetékszakadásnál a jegyvizsgáló 30percet mondott,-ezen nevettem hazai példán okulva- de láss csodát,annyi sem kellett neki és folytatta a vonat útját.Visszatérve a témához,hidd el, ismerek nem egyet-kettőt a peronőrök közül, láttam őket információzás közben, megadnak minden infot amit tudnak.De mikor a nyugati infosa sem tud semmit, ők szerinted okosabbak, hogy mikor lesz szerelvény, arra személyzet...stb.

_Totty_ 2010.07.06. 23:23:23

@fővizsgáló: elhiszem h van ilyenre is példa, de nem jellemző ha vmi gond van ők nem tudnak semmiröl, pedig télleg csak annyi lenne hogy ha vki megkérdezi mi a gond akkor a 6 kapusbol egy elsétál az infoba és megkérdezi hogy mi történt vissza jön és modnhatják is... de általában ilyenkor mind a 6 elmegy és kávéznak egyet://

eml 2010.07.06. 23:55:03

Kedves posztoló!
Ha nem tetszik, akkor járj autóval, ott is néha kérik 3-szor egy nap, csak ha ott továbbmész, lehet kapsz egy golyót a kerékbe.

Az erkölcsi katarzis? Az nincs, de ha nem tetszik valami, de ki vagyok neki szolgáltatva, akkor csendben vagyok, és alkalmazkodok.

Ha majd itthon is lesz több versengő vasúttársaság, akkor majd megteheted, hogy ha egyiknek nem teszik a stílusa, akkor vársz 5,10,15 percet (vagy ennyivel korábban mész), és hátha ott jobb fejek lesznek.

Tessék szépen mutogatni.

---
Az érem másik oldala:

Az ilyen stílusú peronőröket nem lehet tarkón lőni?

Londonban a rendőr, mikor egy piros lámpánál posztolva észreveszi, hogy valaki nincs bekötve, odamegy és drámai hangon mondja: "Uram/Hölgyem! Ön életveszélyben van! Elfelejtette bekötni magát!" Benyúl az uatóba és beköti az övedet, jó utat kíván, és nem beszél verésről.

Aurum08 2010.07.07. 12:23:58

Én igazából a peronokkal annyit nem értek, hogy ha az 1-9 vágányra szép, masszív, és végleges kerítés jutott (lásd nem dől ki a helyéről) akkor a 14-17 vágányoknál miért olyan szar, kidőlő vékony kerítések vannak? Ha jó a fotografikus memóriám, nekem úgy rémlik hogy ott még csak kapu sincs. Nincs kerítés ott, ahol ki- illetve bemennek az utasok.

Bár lehet, hogy ez azért van, hogy ne panaszkodjnak az emebrek, hogy : Mér' csak félig van a kapu nyitva?!

Én is tudok róla: már az ottani dolgozók nem külsősök. Egy csomó, rendes kallert látok viszont a fényvisszaverő mellényben. Ráadást én is könnyen be tudok lógni hiszen 160 vagyok, ők meg egy csomószor a kerítésre támaszkodva beszélgetnek, én meg a teljesen kinyújtott kezemben a bérletekkel (mert én hülye Nyugatiig vettem bérletet + BEB) a szeme előtt elsuhanok... De volt már hogy beengedtek anélkül is. Ezt annak tudom be, hogy tudják hogy utazom, és a karám nem a bliccelők, hanem a csövesek ellen van, nehogy a vonaton melegedjenek...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.07. 16:12:06

@Adani: Kifelé azt teheti meg, hogy pótdíjazza, ha nincs jegye.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.07. 19:33:35

@Peti817172M:
Jajj peti, inkább a trolis fórumon légy "okos" :-((((

Kifelé ha nincs jegye a delikvensnek akkor az egyik karámőr ad neki jegyet...
Szvsz senki nem lett még megpótdíjazva kifelé...

VJV Man 2010.07.07. 20:06:57

A peronőröket már 100x kidumáltuk itt.

Az utas egyszerűen bunkó volt. Ennyi. Persze ez nem jogosíthat fel senkit arra, hogy ő is bunkó legyen, így a kapus hibázott. (az utas nem hibázott, mert ő csak egyszerűen bunkó volt, és neki nem kötelessége, hogy emberként viselkedjen)

A kapun az megy be aki akar. Ha az utas úgy gondolja, hogy 2600 Ft pótdíjjal akarja megvenni a jegyet, senki nem kötelezheti arra, hogy ezt ne tegye meg. Vagy akár utasleadási lapot is kérhet, hisz joga van hozzá. Inkább a leszállókat kellene ellenőrizni jobban, és leginkább a bksz határok után lévő megállóknál.

fővizsgáló 2010.07.07. 21:11:00

@VJV Man: az a baj, jelenleg is joghallgatóként mondva, befele megakadályozhatja, hogy bemenjen.Kifele már aggályos, hogy ugyanezen cselekményével személyi szabadságjogot sért.

VJV Man 2010.07.08. 06:34:01

@fővizsgáló: Nem, akadályozhatja meg, mert az utas kérhet a vonaton is jegyet 2600-ft-ért. Vagy akár utasleadási lapot is.
Esetleg akkor akadályozhatja meg, ha a ruházata, viselkedése nem nem megfelelő.

Adani 2010.07.08. 08:56:56

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Na igen, elvégre 1001 kifogást mondhat. Pl. h fent hagyta a jegyét a vonaton, de még egyszerűbb ha közli ,h egy barátját kísérte ki a vonathoz és most menne. egy rafkósabb őr rákérdezeht, h melyik vonattal ment a barátja? Bár elég megvárni ameddig benyög a hangos egy vonatindulást. Rákérdezhet, h de ugye nem itt jöttél be, mert nem emlékszem rád. Akkor meg mondhatja, h nem a túloldalt.

Befelé meg bárki megteheti, h kinéz egy hamarosan érkező vonatot és azt mondja, h rokon/családtag/sógor/koma/jóbarát azzal a vonattla érkezik és ő elé megy ki, mert sok csoamgja van és segít cipelni.

charlie 2010.07.08. 09:16:28

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: mi az, hogy add neki? és ha nem is utazott? ott már mire fel add jegyet?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.08. 11:16:22

@Adani:
"Befelé meg bárki megteheti, h kinéz egy hamarosan érkező vonatot és azt mondja, h rokon/családtag/sógor/koma/jóbarát azzal a vonattla érkezik és ő elé megy ki, mert sok csoamgja van és segít cipelni. "

Hivatalosan ekkor nem engedhetné be, mert a peronokon csak érvényes menetjeggyel és utazási szándékkal szabad tartózkodni.
Az ilyen csomaglepakolós segítős embereknek valami kártya lenne amit odaad a kapus és kifelé vissza kell adni.
Nem láttam még hogy használnák...

fővizsgáló 2010.07.08. 11:38:05

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: eleinte volt ilyen, jelenleg még nem láttam, hogy bárkinek is adtak volna ilyet, gondolom a roppant okos, kedves utas, elvitte magával.Úgy tudom jelenleg a következő az eljárás:beengedi, de ugyanott kell kimenjen.Jegyet adnak a kimenő, jegynélküli utasnak, ahonnan kéri, pótdíj nélkül!!!

charlie 2010.07.08. 11:40:59

bizonyítsa be, hogy utaztam.

(mellesleg keletiben még _soha_ nem láttam volna, hogy kérték, vagy akárcsak úgy meg is nézték volna. persze a csövesek is bejárnak....)

akkor legyen mindenhol peronkapu, és nem kellenek jv-k.

Adani 2010.07.08. 11:42:32

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Régebben még a 80as években mintha lett volna olyan, h peronjegy, ami épp erre volt. Valahol halottam ilyenről. Erre tökéletes lenne a peronjegy is.

De azt bárki megteheti ,h vesz egy regisztrációs jegyet és azzal megy be, az őrök csak a jegy meglétét nézhetik a kedvezmény jogosságát nem. Így ha van jegyed be kell engednie.

Adani 2010.07.08. 11:44:32

@charlie:

Egyébként se nagyon nézik, nincs miért motiváció sincs, akármenynire is lelkisimeretesen nézi mindenkinek többp énzt akkor se kap érte. A tesséklássék alibimunkáért is ugyanúgy megkapja, vagyis ha bőszen köszönget egy lottószelvényre, zsebkendőre, bolti blokkra ugyanúgy nem történik semmi.

VJV Man 2010.07.08. 14:24:20

@Adani: "Egyébként se nagyon nézik, nincs miért motiváció sincs, akármenynire is lelkisimeretesen nézi mindenkinek többp énzt akkor se kap érte."

Ez azért elég szomorú...

Ha valaki vállal egy munkát csinálja rendesen, vagy inkább ne vállalja...

A kollégák között is utálom az olyat, hogy minek menjen még egy kört ha úgy sem kap több pénzt...

Azért apám, mert ez a dolgod.

Adani 2010.07.08. 14:45:49

@VJV Man:

Ahogy mondod, viszont a cég is tehetne valamit a munkakedv javítására. Ha állandóan cska mindenért lebasszák a dolgozót és ha valamit jól csinál vagy gyorsan vagy megoldja a feladatot pillanatok alatt akkor jól esik ha legalább anynit odaböfögnek neki ,h köszi. Kihat a munkakedvre az ilyesmi nagyon.

Ilyen karámellenőrnek meg nem valószínűleg nme jószántából megy az ember, hanem átmenetileg ameddig nem lesz más, ott meg nincs motiváció életbe lép a szaromle effektus ha az ember nem hosszútávra tervez akkor ez bennevan. Egy Tesco pénztárostól se várható el, h önként még többet és jobban teljesítsen.

A kallereke között is biztosan van, aki szereti ezt a munkát és mindig erre vágyott, h az lehessen ezért jól végzi sőt még annál is jobban, de tuti van olyan is, aki azért ment el kallernek, mert nem volt más lehetősége és átmenetinek gondolja, h addig csinálom, ameddig nem találok mást és csak annyit dolgozok, amennyit muszáj önként se többet se kevesebbet.

Nekem is volt olyan munkahelyem, ahol a főnök követelte, h dolgozzak hétvégén is otthon, sőt munkaidőn túl is foglalkozzak a feladattal vagy túlórázzak ha nincs kész napközbe, ahogy ezt több kollégának is elmondta, mi meg közöltük, h nem majd ha fizet érte akkor addig nem, nem kötelezhet rá, mi meg nem csináljuk, pláne, h néha úgy viselkedett mintha vmi indiani gyarmaton lenne.

charlie 2010.07.08. 17:00:08

@Adani: 10% feletti a munkanélküliségi ráta, hidd el, lenne olyan aki örömmel végezné el ezt a munkát, mivel nincs más.

a MÁV nem szociális intézmény, ha nem dolgozik jól, basszák ki a picsába. A próbavásárlók miért nem tudják a karámőröket is ellenőrizni?

Vagy szüntessék meg ezt az idióta karámosdit a fenébe.

Azért ne keverjük ide azt, hogy otthon dolgozzál (valószínűleg ki sem fizetett túlórával), meg azt, hogy a normális feladatát se látják el.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.08. 17:11:35

@charlie:
AZért annyira ne legyél biztos abban, hogy lenne olyan aki örömmel csinálná...
Nem olyan rég mutogattak egy céget, ahová örömmel várnak embereket mert kevés az emberük, de akit kiküld a munkaügyi kp. az marad 1-2 napot max...

Ahol dolgozom cég, ott is tavaly létszámhiány volt, nem tudtak embert szerezni.
Ja, 12 óra váltott műszak éjjel/nappal?

Otthon ücsörögni és markot tartani a segélyért sokkal egyszerűbb és kényelmesebb...

VJV Man 2010.07.08. 20:56:14

@charlie: Hidd el, hogy nem tolonganak ezekért az állásokért.

Abban azért egyet értünk, hogy ha valaki önként vállalja, hogy ezt a feladatkört ellátja, akkor azt csinálja tisztességgel.

Azért még azt ide írnám, hogy itt mindenki azzal jön, hogy a szemét karámőr, így éli ki a komplexusait, de abba senki nem gondol bele, hogy ha emberszámba vennék őket, akkor nem volna ilyen probléma. Többször tapasztaltam (vonatomra vártam), hogy az emberek többsége milyen semmibe veszi ezeket az embereket. (akár csak a jv-ket, de ez most lényegtelen)

Inkább meg kellene becsülni, hogy ennyi pénzért képes ezt elvállalni, hogy ugyan ennyiért akár otthon is is ülhetne, csak nyilván van annyira ember, hogy inkább a munkát választja.

Nem akarok most senki mellett prédikálni, de azért a kapus is ember, és lehet neki szar napja.

(persze ha alkalmatlan a feladatára, akkor meg kell köszönni az eddigieket, és viszont látásra. de ez minden munkakörre igaz)

DePassant 2010.07.09. 02:01:44

@Adani: Egyébként ez lenne a legcélravezetőbb megoldás: peronjegy. A pályaudvart hermetikusan lezárni, áteresztőkapukat, és bizony akinek nincs jegye/bérlete és mégis be akar menni az vegyen peronjegyet. Tudnék példaként említeni egy tőlünk délre lévő országot ahol ez működik.

fővizsgáló 2010.07.09. 08:05:34

@DePassant: egyébként ez lenne a cél most is, csak sikerült ezt is olyan igazi MÁV-osan megoldani.Fura az is, hogy miért nincs az egész pu-on peronkapu, mint a keletiben?A másik, nemrég felvetett észrevétel a 14-17vgoknál a kapuk olyanok mint a részeg ember:jobbra-balra dőlöngél.Arra nem maradt pénz???Miben különb a 10-13-ra érkező gyors-IC utasa??A keletiben nincs ez a diszkrimináció....

DePassant 2010.07.09. 14:16:37

@fővizsgáló: Mondjuk pont a Keletiben jártam úgy, hogy le akartam dobni pár cuccot a csomagmegőrzőbe (éppen nem utaztam akkor sehová) és az 'ajtonállónak' mondtam, h csomagmegőrzőhöz megyek, bólintott és mehettem. Tehát ha bliccelni akartam volna akkor semmi akadálya. Szóval ott is messze van a tökélesetől a rendszer. De valóban jobb mint a nyugatiban a 'részeg kapuk' :)

fővizsgáló 2010.07.09. 20:49:29

@DePassant: megjegyzem, nem tudom a Start mit akar, de ez olyan ilyesztgetős dolognak tűnik...Ha viszont az ember kategorikusan dolgozik-pl vonaton, nem nagyon áll ki mellette