MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Utazás mozdonyon... vagy ne?

2010. június 30. - Ashi Valkoinen

 T. Blogíró!

Az Index vasutas fórumait olvasva, nem kicsit lepődtem meg a vasutasok munkafegyelemhez, vasútbiztonsághoz való hozzáállásán! Történt, hogy valaki megint lefotózott egy olyan vonatot, ahol a mozdonyvezető mellett valaki más is látható. No, ehhez szóltak hozzá:

- Ezt a képet is muszáj volt gondolom felrakni....a piros felsős emberke biztos legálisan van a vezetőálláson...

Komolyan addig játszotok,amíg egy vezér meg nem takar valakit,aztán még Ti lesztek megsértődve. 

Egy főnök is hozzászólt:

- Tehát ma, Bz 271, Üllő, elhiszed, hogy nekem elég ennyi ahhoz, hogy tudjam ki a vazér a képen és felelősségre vonassam ha a piros felsősnek nem volt tartózkodási engedélye? 

Ha felelősségre vonatom akkor megadhatom neki neved alatti mail címet, hogy megtaláljon és megköszönhesse neked? 

Javasolhatom, hogy töröltesd a képet az oldaladról?

 - Öcsém... nem vagy normális. Csak ennyit kellett volna tenned, ha már mindenképpen felakarod rakni!! (Ps-ban 10 perc.)  (Manipulálta az eredeti képet, még a mv. feje is „beolvadt” az ablaküvegbe, mellette senkit sem látni.) 

 Főnök ismét „maga alatt vágja a fát”:

- Csak azt kérem, hogy azt értsétek meg ha van ott bizonyos személy akkor ha kikerül a kép a mozdonyvezetőnek baja lehet belőle, ha neki baja lesz belőle akkor a kép felrakóját is relatíve könnyen elérheti, és meg is köszönheti a szivességet neki alkalmasint meg is hálálhatja azt. Ennyi a többi az én dolgom, hogy ebből cégen belül ügyet csinálok vagy nem csinálok ügyet. De aki szeretne mozdonyokat és mozdonyvezetőket fotózni az ne sz@rjon abba a fészekbe ahová időnként betér. Ha ez érthető akkor jó, ha nem érthető akkor részemről lezárva a téma.

- Hidd el,ha egy mv-t ezért megbüntetnek,nem lesz gondod az étkezéseddel....mert hogy megeteti Veled a gépedet,abban biztos lehetsz... Legközelebb,ha Kelenföldön járok,és meglátok valakit fényképezni a váltókörzetben,lefényképezem őket és rendőrt fogok hívni...semmi keresnivalótok nincs ott...üzemi terület,és ne mondja senki,hogy nem a vágányok között átkelve megy be oda az illető.

- Látom elszaladt ez a vita, sokszor rossz irányba! Itt egyet jegyezzen meg mindenki! A vasúti üzem a vasutasoké! Mindenki más CSAK VENDÉG! Aki nem tud tisztelettel viseltetni a vasutasok iránt, az kerülje el távol! Mi az, hogy az mv. minek visz be illetéktelent??? Hogy meri ezt valaki ideírni???
 
 A kis vasutas maffia most győzött, a „fiatal versenyző” le is vette a képet, és elnézést is kért mindenkitől. 
Igenám,  de a mozdonyvezető munkája nagyon is szem előtt van, manapság  mindenki zsebében ott lapul egy mobil, benne kamerával, és bizony bárki bármikor lefényképezhet egy szép mozdonyt, és fel is rakhatja a netre. Ilyen világot élünk, de úgy tűnik a vasutasok egy része erről nem akar tudomást venni! 

 Egy szomszédos topicban az örökzöld vita, ki kell-e takarítania a gépet a mozdonyvezetőnek? Ott egy fiatal szintén arról győzködte a többieket, hogy megváltozott a világ:

"2009 január 1-től létszámstop van, 2009 júniusában levizsgáztam vasútin és hiába vizsgáztam/vizsgáztunk nem kaptunk elhelyezést a CÉGnél és ez a mai napig így van."

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr942120229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2010.06.30. 10:29:42

Aki kisírja, h felengedjék a mozdonyra és még képet is tesz fel megl eírja beazonosíthatóan a dolgot az tényleg szarjon SÜN!-t! nem illik arra az asztalra rászarni, amiről a kaját kapod. A vezér az állásával játszik ha felenged a mozdonyra vagy vezetőfülkébe plán mióta volt az álmozdonyvezetős botrány. Aki fotózzaa vonatot annak is lehetne annyi esze, h kikockázza legalább a vonat pályaszámát vagy a vezért. Inkább a vezetőablakot, a pályaszám maradhat cska ne írd le pontosan mikor fotóztad.

A vasútbaártoknak is jó ha együttműködőek velük a vasutasok, magukat szívatják meg ilyenekkel még akkor is közteürleten fotózzák a vonatot, amit amúgy szabad (pl. é is inkább vasúti átkelőknél fotózok ha lehetőségem van rá, de nyílt vonalon vagy állomáson is fotóztam már). Jó lesz majd ha magatokra haragítjátok a vasutasokat és akkor nincs többé üzemi területen fotózás meg mozdonyon utazás. Igen én is utaztam már Bzmoton a vezér mellett, de nem pakoltam ki a netre az ott készült képeket és nem dicsekedtem velel azon melegében.

Nagymoli 2010.06.30. 10:41:23

Tudtommal lehet engedélyt kérni fotózáshoz, akár váltókörzetnél is, de láthatósági mellény+vasutas kisérő is szokás hozzá. Meg mintha mozdonyon utazáshoz is lehet engedélyt kérni. Nem tudom, mennyire igaz ez 2010-ben, de valami ilyesmire emlékszem. A képeken meg a kitakarással, stb-vel nem biztos, hogy sikerül a vezért anonimként szerepeltetni, ha valaki nagyon akarja, le tudja nyomozni mozdonyszám, a kép exif adatokból időpont kell, és kész. Nálunk munkahelyen aláiratták, hogy videó, és hangfelvétel is készülhet rólunk. Ám legyen, tőlem a netre is feltehetik, nem csinálok olyat, ami kínos lenne. Vasút jóval nyilvánosabb, mint a cég, ahol dolgozok. Nem kell a fotósnak észrevehetőnek lennie sem, hogy jó fotót tudjon csinálni, úgyhogy szerintem nem is kellene foglalkozni a fotósokkal. Engedély, vagy nélküle, de képek mindig is fognak készülni. Személyeket igyekszem nem fotózni, de néha rákerül. Netre nem szoktam feltenni. De volt olyan, hogy tehervonatot fotózva a vezér épp morcosan nézett. Őt tuti nem tenném fel a netre. De ugyanitt készült vidáman intő vezérrel is fotó, akár még reklámfotónak is jó lenne. De nem kértem a hozzájárulását, ezért ez sem megy a netre... Ha meg "idegent" fotózok mozdonyon, pláne nem teszem fel a netre, csak irigykedek. ;-)

Giraffa 2010.06.30. 10:58:22

Ha jól értem, a mozdonyvezető követett el szabálysértést, aztán a "Főnök" azzal fenyegette a szabálysértést megörökítő és a képet felrakó illetőt, hogy ha a mozdonyvezetőt emiatt a kép miatt megbüntetik (JOGOSAN), akkor majd leszkapsz? :)

LOL. Kedves vasutasok, arra nem gondoltok, hogy esetleg nem kéne szabálytalankodni?

Remélem kirúgják közülük az összes így gondolkodót, aki az adófizetők pénzéből így "dolgozik".

punkers22 2010.06.30. 11:03:29

Nem az álmozdonyvezetők miatt veszélyes a gépre idegent felengedni!Tavaly egy jegyvizsgáló kolleganő halt meg mert elöl ült a bz-n és az útátjárónál elébük ment egy kamion!Nagy felelősség!
Ott csak aza pár cm lemez meg a szélvédő az ütközési zóna.
A vasútbarátokról annyit,hogy sinek között feküdve fényképezte a közeledő vonatot,épp hogy megálltunk előtte,mert nem akart lemenni a pályárol.Amikor szóvá tettem neki még neki állt felljebb, hogy egy szaros jv ne ugasson neki,hisz van engedélye.

Adani 2010.06.30. 11:11:36

@Giraffa:

Aztán majd lehet sírni ,h nem engednek fel a mozdonyra, pedig sokan szeretnének feljutni, akár csak fotózni. De hafelenged és rajtakapják akkor mehet a szőnyeg szélére. Ha pedig vannak rendes vezérek akik ezt vállalják ne szívassuk már őket ha nem muszáj.

EXIF adatokat meg kiötörlni a képből mielőtt felteszed.

Adani 2010.06.30. 11:15:51

@punkers22:

Ismerős a nyílt pálíán fotózáskor, h túl közelről fotóz és a vezér frászt kap. Ha mellény sincs rajta azt is hiheti ,h öngyilkosjelölttel van dolga.

Állomáson fotózásnál meg szoktam szólni, voltam kisállomáson is még télen fotózni direkt ezért mentem ki bekopogtam a forgalmistához és mekgérdeztem szabad-e. Megengedte mondván váágnyok mentén vigyázni, de most egy óráig nem fog vonat jönni. Azt is mondta, h a nyílt pálya mentén is visszagyalogolhatok az előző mh-re ahonnan jöttem.

Vésztőn is simán adtak engedélyt a fűtőházi és a javítóműhelyi fotózásra csak aztk érték szóljunk ha végetünk és a vágányok mentén óvatosan.

Michael Collins 2010.06.30. 11:30:29

Vessetek a mókusok elé, de én ezt úgy értelmezem, hogy valaki lefényképezett egy mozdonyt, amiben egy másik ember illetéktelenül tartózkodott, és ezt a képett feltette valamilyen fórumra. Az hogy milyen körülmények között készítette a képet, az nem derül ki a posztból. Viszont a csatolt kommentekből kiderül, hogy megfenyegették az illetőt. Ez szerintem sokkal komolyabb kérdés, mint az, hogy honnan fényképezett és volt-e engedélye!

Adani 2010.06.30. 11:39:29

A vezér is megteheti ,h taagd, mondja azt, h Photoshop a kép és nem volt ott senki

punkers22 2010.06.30. 11:44:34

De ti mindent elhisztek!A főnök hozzászóló nem biztos hogy valóban főnök!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.30. 12:01:26

@punkers22:
Őszintén miért kell általánosítani???
"A vasútbarátokról meg"

Mondjam azt, hogy pár hete Győr rendezőn az egyik vezér miután tartalmasan megkajált, az italosflakonját, kajás zacskót meg a mozdony kukáját akkurátusan a jobb oldalra félig a sínek közé félig a szomszéd teherkocsira ürítette??
Most mondjam, hogy minden vezér egy bunkó paraszt?
Bár megemlíthetném a sínek mentén sűrűn előforduló TELOC szalagot vagy épp Attala flakont.

De nem mondom. Van paraszt vb-ből is, vezérből is. De általánosítani nem kell.

Én is szoktam fotózni, Győrben már tudomást se vesznek rólam. Rajtam van a mellény, igaz engedélyem nincs, de a kutyát nem érdekli. Bár, nem is állok ki az érkező vonat mellé, köszönök a vasutasoknak, és űrszelvényen kívül álldogálok. Senkit nem zavar... Talán ezért szoktak a vezérek is integetni, villogni...

Persze van kretén vb is, én is hallottam már sztorikat, de még mindig nem jelenti, hogy mindegyik fasz...

De példaképp Rédicsen fotóztam a Bz-t, erre lepattant a jv, és elkezdett ordítani, hogy ne fotózzál engem bazdmeg így bazdmeg úgy b+. És csak szórta a szitkokat. Pedig nem szóltam hozzá, nem zavartam a munkájában, de őt akkor is zavarta. Mondjam, hogy minden jv paraszt?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.30. 12:04:18

@Nagymoli:
Fotózásiengedélyt lehet kérni, de már fizetős, 1500 ft asszem egy évre.

Mozdonyon utazásit az elmúlt 6-7 évben is marha nehéz volt szerezni az utóbbi 1 évben pedig már csak a vonatatás vezig helyettese adhatja ki, innentől pedig sokszor annak sincsen, akinek a munkája elvégzéséhez elengedhetetlen lenne.

Mesélte egy pályás ismerősöm egyzser ment vonalbeutazni, a vezér nem akarta felengedni, mert az engedélye még régi volt, és MÁV Gépészeti üzletág mozdonyaira volt érvényes.
10 percig huzakodtak, hogy ő akkor sem engedi fel, a végén ismerős kijelentette, hogy ok, a mozdony meg marad, mert nem vállalja a felelősséget a pálya állapoáért :-) Végül felengedte...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.30. 12:05:22

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Persze ez már a ló túloldala, mert ugyan hivatalosan nem volt neki érvényes engedélye, de ha a mozdonyvezető felettese lekapcsolja a mozdonyvezetőt, hogy ott utazik egy pályás aki vonalbeutazik épp, nem fogják basztatni érte...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.30. 12:27:16

Amúgy az egészhez hozzászólva:

Kicsit félre lett értve ez az egész dolog.

Ez egy vasútmániákus fórumon volt fent, ahol írott-íratlan szabály az, hogy ha valami szabálytalanság van a képen, azt lehetőleg nem reklámozzuk.
Ez az amit Adani mondott, nem szarunk az asztalra ahol enni kapunk.

A VB-k hobbijának helye a vasút, ahol azért törekedni kellene az összhangra a vb-k részéről. Alap dolog lenne, hogy ha valami szabálytalanságot látok, azt nem reklámozom nyílt téren, ha közben elvárom, hogy a vasúton holnap is szívesen lássanak...

Pár napja olvastam egy retardálttól, hogy ő biza látta, hogy a tolt vonaton a hátsó mozdonyon 3 fény volt. Szabálytaéan, ő is tudta mégis szenzációként reklámozta. MIÉRT? Mi ebben a jó??
És fel van háborodva ha másnap mondják neki, bocsika, vasúti területől lehet menni haza...

Tehát itt nem az a gond, hogy ott volt valaki, ahnem az, hogy ez a hülye reklámozta.
Ha valamit elvárunk a vasutasoktól (hogy szívesen fogadjanak ma holnap holnapután a vasúton) akkor alap tézis, hogy nem kellene alájuk tenni...
Már csak azért is, mert ha mindenki szabályosan végezné a munkáját, akkor 0 vonat közlekedne Mo-n. Nem vicc...

Adani 2010.06.30. 12:41:07

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Ez bizony így van sőt már moldova is megírta 1975 körül, h ha mindenki mindent szabályt betartana egy baleset sem történne. De nem is járna a vasút. Amúgy ez kb. minden intézményre érvényes az országban, pl. egy étterem vagy posta sem tudna működni ha minden hülye szabályt betartanának.

Snake 2010.06.30. 12:53:01

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: És tegyük hozzá, hogy ezzel az 1500 Ft-os engedéllyel kitörölhetem, mert mióta fizetős, azóta csak utasforgalom számára megnyitott területen szabad vele fotózni. Ott viszont engedély nélkül is lehet. Ez megint csak egy lehúzás, nem is igényeltem engedélyt, mióta fizetős. Úgyis nyiltvonalra járok, ha meg állomáson fotóznák, akkor bemegyek a forgalmiba és megbeszélem az ottaniakkal.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.30. 13:00:03

@Snake:
"mert mióta fizetős, azóta csak utasforgalom számára megnyitott területen szabad vele fotózni."
Nem, üzemi területekre is érvényes.
CSak 1 hónapig volt ez a peronos dolog, hamar rájöttek, hogy hülyék.

DePassant 2010.06.30. 14:20:09

Nem értem mi olyan nagy ügy... Lőtt egy fotót amit nem kellett volna feltölteni és khhm nem túl szép stílusban de ezt tudomására hozták. Az senkinek nem jut eszébe, hogy esteleg majd a gyereke(i) is szeretnének 'elöl' utazni egyszer egy kicsit? És az ilyenek miatt majd senki nem engedi meg? Komolyan, bárcsak ez lenne a legnagyobb szabálytalanság a vasútnál...

punkers22 2010.06.30. 14:27:04

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ezt már irtam párszor,de jó legyen mégegyszer: Akinek nem inge, ne vegye magára!
Majd ha azt írom hogy MINDEN Vasútbarát bunkó, akkor az általánosítás!Miért akarsz mindenkivel kötekedni?
Nekem is vannak nagyon jó vasútbarát cimboráim, akiknek egy párszor lezsíroztam a mv-vel, hogy egy kicsit mozdonyozhassanak és fotózzanak!
Én örülök annak hogy van akiknek ez a mániája és nem a kocsma!

Adani 2010.06.30. 15:40:44

@punkers22:

Ráadásul azért se kéne a MÁV-nak se feltétlenül ellenségként tekinti a vasútmániásokra mert nem kevés bevételt adnak. Akik olyan elvetemültek ,h képesek az egész országot átutazni azért, h pl. megnézzék a világvégét Körösnagyharsányban vagy, h lefotózzanak egy mozdonyt, esetleg beutazzanak minden centi vasutat azok nem kevést pénzt költenek erre a szenvedélyre.

punkers22 2010.06.30. 15:54:18

@Adani: Ez biztos!
Németek járnak vonattal, nemzetközi jeggyel Nagykerekibe hogy Md szerelvényt fotózzanak és utazzanak rajta!

daniferi 2010.06.30. 18:24:49

Én is utaztam még 1992-94 környékén a mozdonyban, 12 éves lehettem legfeljebb. Haverommal megkérdeztük a vezért, hogy megnézhetjük-e belülről, kíváncsiak voltunk, hogy hogyan megy és igent mondott. Bár csak néhány megállót mentünk, mert haza is kellett jutni, de felejthetetlen élmény volt.

Igaz, mostanában már kizárt, hogy két csavargó 12 éves körüli gyereket csak úgy beengednek akárhova is :)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.30. 18:33:05

@daniferi:
Igazából ha olyan vezérrel találkozol, most is felenged...
Én is utaztam már párszor, engedélyem soha nem volt.

Bár nem is úgy mentem oda, hogy hello, jöttem vezetni... B-)

Snake 2010.06.30. 20:32:40

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Akkor megjött az eszük. Ennek ellenére ha már fizetős, akkor adhatnának valami normális igazolványt. Mert ami eddig volt A4-es lap, arra helyből minden 100. ember azt mondta, hogy hamis.

Snake 2010.06.30. 20:38:05

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Én szívesen lemondanék a mozdonyonutazásról, ha cserébe nem lenne rá több olyan alkalmam, mint eddig. (3-ból 2 vonalbezárás alkalmával történt, volt hogy 11-en vagy 12-en nyomorogtunk a Bz vezetőállásán)

Törzsgyökeres szentesi 2010.06.30. 22:41:54

@punkers22:
Nehogy azt mond már, hogy ez megtörtént! Ez egy kicsit hihetetlen. Ha azonban mégis, akkor ekkora hülyét még nem látott a világ.
Szokták néha mondani a vasutasok, hogy alulról fotózd a vonatot, de nem komolyan gondolják...

Törzsgyökeres szentesi 2010.06.30. 22:50:00

@Adani: Az emberi hatalomvágy határtalan. Ebből fakad az, hogy amíg világ a világ, mindenféle felesleges és túlszabályozó és buta törvényeket, szabályokat rendeleteket hoznak.

Törzsgyökeres szentesi 2010.06.30. 22:52:54

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Érdekes módon Miskolcon, Debrecenben Szolnokon és Győrött külön MÁV Gépészetis negedély is kell. No akkor hogy is van ez az idei engedély?

Amúgy a nyílt vonal a legjobb hely.

Adani 2010.06.30. 23:02:22

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Nekem is így sikerült. Haver mondta, h jó lenne bemenni a vezetőfülkébe erre mondtam, h kérdezd meg úgyse engednek be, de próbálkozni szabad. Megkérdezte a vezért és azt mondta, h persze gyertek csak. :)

@Törzsgyökeres szentesi:

Szoktam alulról is fotózni, de én nem megyek be a vonat alá csak a fényképező. :) Van pár videó a YouTube-on is, ahol betettem a sínek közé a digitális gépet videózásra állítva. Kompaktok beférnek és nem lesz semmi baja, max. felborítja a menetszél, ezért nem árt ha egy bazaltkővel kitámasztod.

Annak meg tényleg nincs értelme, h a zengedély csak a peronon fotózásra jó, jó, h megjött az eszük. Hiszen utasforgalomnak megnyitott rész az közterületnek számít ott amúgy is szabad fotózni. Elvileg nyílt pályán és vasúti átkelőben is lehet az űrszelvényen kívül, mert az már nem a vasút területe. De az tuti, h nyíltvonalon senki sem fogja a papírt nézegetni mégse állhat meg a vezér emiatt.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.30. 23:47:55

@Törzsgyökeres szentesi:
Igen, Miskolcnak pl hosszú története van...
Mondjuk úgy beengedtek 1-2 istenbarmát fotózni, aztán a végén a gépek vezetőállásáról/gépteréből kellett őket kiszedni.
Nomeg 1-2 gép alkatrész eltűnt...
Na, azóta kell oda külön engedély.

Vagyis.

Nem külön engedély, hanem egy jogi anomália az egész.

A fizetős engedély a MÁV Zrt. üzemi területeire vonatkozik.
Tudva, hogy a MÁV Zrt. szárnya alatt a pályavasút és 1-2 cég van: Nos, az ő területükre érvényes az az engedély. A nyílt vonalra, meg még 1-2 területre. Lehet tátani a szájat, a nyíltvonalra is engedély kellene. A vágánytengely+4 méter (kivétel ahol a határkő másképp jelzi) vasútüzemi terület ott tartózkodni dolgozónak is csak engedéllyel szabad.

Innentől a MÁV-Trakció, a MÁV-Start, a MÁV-Gépészer, a MÁV-IK, stb stb saját hatáskörben úgy írhatja elő az engedély kiadását ahogy akarja.

Az említett helyeken a gépészeti területeken lelkes idióta vasútbarátok (kisebbség) kivívták a többség számára is, hogy csak a helyi gépészetes főmufti engedélyével lehet ott flangálni. Mint említettem, oka van...

Igazából ez az engedélyes dolog a MÁV szétválása óta baszta a csőrét a leányoknak, lényegében joggal. Mert a MÁV Zrt. jogi osztálya miért mondaná meg, hogy te barátom bemehetsz a Gépészet területére? Aztán idénre érett be ez az egész dolog, ez lett belőle...

Az a baj, rettentően elpofátlanodott a vb-k egy jórésze, mondom mint vb. Néha az állam leesik, amikor ltom, hogy egyesek mit megengednek maguknak.
Többek között ide tartozik a postban kifogásolt képlevetetés is. Egy vasútbuzinak alap tézis, hogy nem jelentet meg olyan képet ami szabálytalanságot ábrázol. De, van olyan akinek ez perverziója, erre áll fel a kis nudli pöcse, mert azt hiszi, világszenzációt kürtöl szét, amikor kiírja, hogy az xxxx. sz vonaton 2 ember volt a gépen, vagy az yyyy sz. vonaton a hátul közlekedő gép 3 fénnyel ment...
Pluszt még hozzájön a tolatás elé beálló, a vonat előtt épp átrohanó seggfejek akciója is.

Ez is az a helyzet, ahol a többség issza meg a levét jónéhány birkának.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.30. 23:53:36

@punkers22:
Egyáltalán nem kötekedésnek szántam, ne is vedd anak. Szimplán pontosítás...

Jó ez az akinek nem inge szólás, ha ez nem létezne a magyar meg is halna.
Ezzel bármilyen szart lehet dobálni, mert a végén: akinek nem inge blablabla... Innentől a hozzászólás elkövetője védve érzi magát...

Ezt írtad: "A vasútbarátokról annyit"

Ez általánosítás.

Kérem tegye fel a kezét aki szerint nem.
Köszönöm.
Kérem tegye fel a kezét, aki szerint igen.
Köszönöm.

A szavazás alapján megállapíthatom, hogy a többiek szerint is általánosítás volt :-)))))))))))))))))))

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.30. 23:55:30

@Snake:
Most is ugyanaz az A4-es lap van...

Komolyabb igazolvány nem várható, pedig az lenne a célszerű...

Fontos lenne ennek az egésznek egy rendszert bevezetni, valami munkavédelmi oktatáshoz vizsgához kötni a belépési engedélyt. Legyen fényképes, normális igazolvány, és mindemellett akinek nincs engedélye repüljön. Akkor lenne értelme.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.30. 23:57:17

@Adani:
"Elvileg nyílt pályán és vasúti átkelőben is lehet az űrszelvényen kívül, mert az már nem a vasút területe"

Ha a te logikádat követnénk, tehát űrszelvényen kívül már nem a vasút területe lenne, akkor biza a jelzők, oszlopok, műtárgyak mind-mind Pistabá' szántóján lennének. Szerencsére nem így van.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.30. 23:59:03

@Adani:
"Hiszen utasforgalomnak megnyitott rész az közterületnek számít ott amúgy is szabad fotózni."

Ez megint nem igaz.
Az utazási célból megnyitot terület az közfeladat ellátására megnyitott megánterület.

Ha szimplán közterület lenne, akkor nem nézhetnék meg a jegyed, nem hozhatna a máv saját házirendet az állomásra, stb stb stb.
A bejárattól megánterület.

Adani 2010.07.01. 08:43:44

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Szerencsére akárhogy is van azért peronról fotózásért nem szokás szólni, nyíltpályán se szólt még érte senki. Ha az űrszelvényen kívül vagy elvileg a vezért se zavarod.

Volt már ,h Fényesi Szőlőknél videóztam áthaladó vonatot. Ez egy rég megszűnt megállóhely a peron még megvan azon álltam, a vezér meg tuti látta a fényképezőt mert hosszan dudált. De lehet, h nem nekem hanem a közeli vasúti átkelőnek szólt.

punkers22 2010.07.01. 09:08:48

@Törzsgyökeres szentesi: Pedig így történt!Azért volt felháborodva mert ő kiugrott volna mielőtt odaértünk,nem kellett volna fékezni!

punkers22 2010.07.01. 09:16:24

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Szóval Te vagy itt az,akinek mindig igaza kell hogy legyen! Te mindenkit leolthatsz!Neked szabad!Sokkal több kommentező lenne ha nem b@szogatnál mindenkit!

Kérem tegye fel a kezét aki szerint nem.
Köszönöm.
Kérem tegye fel a kezét, aki szerint igen.
Köszönöm.

Egyértelmű válasz! A kérés: Ne kukacoskodj mindenkivel! :):):):):):)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.01. 09:36:08

@Adani:
Van, aki peronon is szól, de ha értelmesen kér meg, hogy ne fotózz, vagy ő ne látszódjon azzal nincs semmi baj, arrébb kell menni azt kész.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.01. 09:36:42

@punkers22:
Csak Neked mégegyszer:

"Egyáltalán nem kötekedésnek szántam, ne is vedd anak. Szimplán pontosítás... "

Adani 2010.07.01. 09:58:35

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Pontosan, volt már, h szóltak ,h ne fotózzak.

De ez nem kisállomáson volt, általában kisállomásokon örülnek minden érdeklődőnek.

chachi 2010.07.01. 10:25:17

Sajnos vörösbe esett az egész blog.

chachi 2010.07.01. 10:59:11

Utaztam gépen,tejfehér ködben,voltam utasszállító repülőgép pilótafülkéjében fel-és leszálláskor,/2001.szept.11.előtt ez megengedett volt/,a mozdvez.és a pilóta mindig SZÍVESSÉGET tesz nekünk,ha megengedi.
Egyébként váltókörzetben semmi keresnivalójuk nincs a vb.fotósoknak.

csepi67 2010.07.01. 11:38:51

Tisztelt kommentezők!
Az még senkinek sem jutott eszébe, hogy egy próba menet volt, ahol műszaki kíséret ült a mozdonyvezető mellett? Csak azért gondolom, mert tudomásom szerint Üllőn nem jár menetrend szerinti személyszállító vonat Bzmot összeállításban. Lehet, megint sikerült a bolhából elefántot csinálni!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.01. 12:40:51

@csepi67:
"hogy egy próba menet volt, ahol műszaki kíséret ült a mozdonyvezető mellett?"

Nem próba menet volt, hanem Szolnokról a járműjavítóból tartott hazafelé.
De ettől függetlenül műszaki kíséretnek nem egy 15-16 év körüli lányt szoktak adni...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.01. 12:41:51

@chachi:
Keresnivalója bárhol lehet engedéllyel, kellő óvatossággal, és odafigyeléssel.
Nem utolsó sorban űrszelvényen szigorúan kívül.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.01. 12:43:26

@chachi:
Tekintve hogy a múltkori kérdésemre szándékosan nem szolgáltattál választ, ismételt kekeckedésed utólagos engedelmeddel szándékos prvokációnak veszem, és ennek megfelelően kezelem.

u.i.: Én vállalom a nickem, nevem.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.01. 12:45:21

@Giraffa:
Sajnos igen, jelzett a szonda amikor megfújatták vele.
Én is a zéró tolerancia híve vagyok, de ettől függetlenül is meg kell említeni, hogy a baleset végkimenetele szempontjából irreleváns volt a járművezeő enyhe ittasága.
De mint mondtam a legkisebb mértékű alkoholfogyasztás sem tolerálható.

petya.bacsi 2010.07.01. 14:49:24

Ákibard!, vagy többiek: Mi a hivatalos menete annak, hogy ha fel szeretnék kéredzkedni egy mozdonyra - szeretek mindent hivatalosan csinálni, így se nekem, se a mozdonyvezetőnek nem lesz baja -?

Tehát kinél érdemes próbálkozni, kinek kell levelet írni?

Jó volna egy jó fej mozdonyvezető mellé kerülni, aki sztorikat is mesélne a munkájáról.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.01. 15:04:17

@petya.bacsi:
Lényegében szabályosan külsősként sehogy nem tudsz kérni, mert akárhová fordulsz eg szabványválasz szabvány levél fog érkezni, hogy idegeneknek a mozdonyon utazni veszélyes, meg blablabla, és ezért nem.

Jelenleg annyira meg van szigorítva az engedély kiadása, hogy sokszor annak sincsen akinek a munkája elvégzéséhez kellene...

Legegyszerűbb és jelenleg egyetlen módja a mozdonyozásnak, ha odamész szépen rámosolyogsz és elmondod, mit szeretnél. Vagy felenged vagy nem. Ha elhajt köszönd meg és menj el, majd legközelebb... De a többség fel fog engedni, ha normálisan kéred meg, aki meg felenged általában bírja a vb-ket és beszélget is.

Szabályos módja maximum úgy lenne ha van mozdonyvezető ismerősöd, és kijárja neked az engedély útját. De gondolom ha lenne ismerősöd akkor lenne kivel mozdonyozni is.

petya.bacsi 2010.07.01. 16:41:53

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: lett volna lehetőségem, amikor kisgyerek voltam. Nem éltem a lehetőséggel :(

eml 2010.07.01. 19:19:44

@petya.bacsi: A volt leendő sógorom engem vitt többször, jó volt. Nagy élményről maradtál le.

charlie 2010.07.01. 22:34:18

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: ha van engedelyed meg az se 100%, nem kotelezo felengednie a vezernek

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.01. 22:51:58

@charlie:
De az engedéllyel rendelkező emberkét fel kell engednie.
Amiért lerakhat az az, ha zavarod a vezetésben. De ez is kétélű, mert önmagában az, hogy leülsz mellé, az nem zavarása a munkavégzésének.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.01. 22:52:49

@charlie:
A közterületre épült állomásoknál is rendezve van valahogy a jogviszonya... Nem hiszem, hogy a MÁV csak úgy puszira karbantartja, takarítja az amúgy "közterületet".

charlie 2010.07.02. 09:35:44

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: hát, pedig ismerek olyat, akiknek volt engedélye (nem vasutas volt, ezt tegyük hozzá!) és nem engedte fel a vezér! de ha jól emlékszem a papírján is le volt írva, hogy a vezér engedélye is kell.

charlie 2010.07.02. 09:37:08

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: biztos, de az ilyen miatt problémás bizonyos helyeken a peronkapu dolog. de ez ár a jogászok mocsaras témája...

vén krampusz (törölt) 2010.07.02. 09:53:55

@punkers22: az Index Bz-s topicjában ott vannak a hozzászólások, pro és kontra.
A "főnök" saját adatlapján írta le beosztását

Hajdú IC (törölt) 2010.07.02. 10:00:40

@Michael Collins: Nálad a pont! Ráadásul a kép, - a kiretusált változat ott van a topicban - akár a búzamezőről is készülhetett volna, de valószínű a vasút melletti közút felől készült, szóval semmiképpen sem vasúti területről.

fantaszta kanaszta (törölt) 2010.07.02. 10:53:19

@DePassant: az hogy egy vezető beosztású vasutas írásban fenyegetőzik, már túlmegy a nem túl szép stíluson, és még azt is írásba adni, hogy nem szeretne eljárni az ügyben... háááát

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.02. 12:05:37

@vén krampusz:
HA én indítok egy Főnök2 adatlapot és azt írom, hogy a MÁV-Trakció vezérigazgató-helyettese vagyok, akkor az leszek?
Naugyehogy nem...

Aki ismeri, és jár az Indexre tudja, hogy naponta tűnnek fel ilyen fikanickek 1-1 vita hevében, majd szépen el is tűnnek...

punkers22 2010.07.02. 12:24:22

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Min ahogy nem lettél Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző sem, ugye? :)

Rabbeleben 2010.07.02. 12:36:17

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Fogadjunk, hogy nem vagyok köteles felengedni vasútbarátot.
Az engedélyen rajta van az érvényes menetjegy is, meg sok más.

vén krampusz (törölt) 2010.07.02. 12:46:03

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: az illetőnek 15096 bejegyzése van, az adatlapján közli beosztását, majd így kommentálja: vannak akik szerint büszke lehetek rá és vannak akik azt mondják szégyeljem magam.....

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.02. 12:55:50

@Rabbeleben:
Jah, én alapnak tekintettem, hogy mindezeket betartja az illető...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.02. 12:57:12

@vén krampusz:
Sejtem ki lehet, de lusta vagyok utánanézni.
Ha az akire gondolok, hát, szerintem róla sok rosszat elmondani nem lehet.
Sokat tett, és tesz most is mind a vasútért mind pedig a vasútbuzikért...

Rabbeleben 2010.07.02. 13:14:44

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Akkor sem.
Volt már ilyen, az illető erősen fenyegetőzött, de azóta sem történt semmi.

fővizsgáló 2010.07.03. 16:02:29

@Rabbeleben: nem kell felengednie....Nekem is volt már rá precedens a közelmúltban.Hangsúlyozandó, hogy az engedély egy lehetőség arra, hogy felüljön az engedélyezett a gépre.De a mv-nek joga van indoklás nélkül megtagadnia a felszállást.Ezt el kell fogadnia, ez a munkakör ilyen, általában egyedül vannak, megszokják, és utána már nem is szeretik, ha valaki ott van.Küldtek már el ellenőrző közeget is a gépről, mondván zavarja a vezetésben....Nekem sosem 1 adott vonatra, napra szólt az engedély, így nem csináltam ilyenkor ebből problémát.

AndOr 2010.07.03. 22:34:38

@Törzsgyökeres szentesi: A buta túlszabályozás nem csak hatalomvágyból fakadhat, Valamiféle önvédelem, előzetes kézmosás. Hogy ha gáz van, legyen bűnbak, aki megszegte a szabályt.

Törzsgyökeres szentesi 2010.07.04. 15:39:39

@fővizsgáló: Azért nagy bátorság kell ahhoz, hogy egy ellenőrt /VBO-st/ ne engedjen fel a gépre a vezér...

fővizsgáló 2010.07.04. 18:52:31

@Törzsgyökeres szentesi: volt rá példa,azt nem részletezte az illető, hogy mi volt utána a "retorzió"....Hivatalosan megteheti, csak utána nem biztos, hogy sokáig várat az ellenlépés.

Kopi3.14 2010.07.05. 13:23:21

Egy időben egy sokak által inkább hírhedtnek tartott egyetemi ismerősömnek köszönhetően mint közlekkari hallgató lett mozdonyra szállási engedélyem. Akkoriban utaztam úgy többször is, vezérek rendesek voltak, jv-k is, sőt, volt, aki azért kérte le, hogy megnézze mégis mi van bele írva, mert korábban nem látott olyat. De volt mv, aki felengedett, majd később azt mondta mégsem kéne maradnom, a puszta jelenlétem is zavarja. Nem volt ebből semmi gond, sőt, pár alkalommal akadt, hogy engedély nélkül utaztam a gépen, s jv is kért akkor valami papírt a vezértől, aki épp a géptérben járt, s így csak engem talált ott. Abból sem lett semmi probléma, értelmesen lekezelték a dolgot. Szerintem sokunknak nagy élmény egy vezetőálláson utazás. Sajnos BMX, MD, Bz, delfinek, BHV-k vezetőállása kimaradt, a Desiro szinte elérhető az üveg ajtón keresztül is, ahogy az ICE3-é is. Valószínű pótolni már nem fogom tudni a kimaradtakat.

Adani 2010.07.05. 15:06:33

@Kopi3.14:

Nekem csak Bz-n sikerült utazni 2x is, szívesen utaznék "igazi" mozdonyban is ( Csöri, V43,Szergej pl. érdeklene belülről), de a Flirt,Desiro,Uzsgyi is.

A Bz egyszerű kis jószág, de ott is nagy élmény a vezetőfülkében utazni.

Adani 2010.07.05. 15:12:44

Egyszer amúgy a HÉV-en is majdnem bejutottam a fülkébe a vezér egy haverjával trécselt és nyitva hagyták a fülke ajtaját így beleshettem, nem zavartatták magukat, lehet be i engedett volna ha megkérdezem, de alig 10 perccel később leszálltam.

Még az előző munkahelyen meg eleinte a szerverszobában voltam oda sem szabad beengedni hivatalosan senkit, de volt ,h a könyvtári olvasók benyitottak és be akartak nézni. Beengedtem hadd nézzen körül. Egy fiatal csajszi egyszer megkérdezte, h bejöhet-e egy pillanatra, mondtam, h egy pillanatra nem, mi értelme bejönni és kimenni csak akkor ha marad és alaposan körülnéz. :)

Amúgy 9/11 előtt a repcsiken is bemehettek az utasok pilótafülkébe nézelődni legalábbis nem volt olyan szigorú mint manapság a rendszer, h zárni kell az ajtót meg ilyesmi a személyzet is vitte be a kávét. Sőt a régi Tupoljev gépeken csak egy függöny választotta el a pilótafülkét a gép többi részétől.

záporjózsi 2010.07.05. 15:34:44

@Giraffa: A vasút érdekes műfaj. A vasutasok mg érdekesebbek.

A mozdonyvezetőnek nem szabad illetéktelent felengedni. Néha mégis megteszi, mert jó fej, esetleg szereti a vasutat és másokkal is meg akarja szerettetni. Így is voltam már gépen.

A mozdonyvezetők között van mogorva vagy kardot nyelt figura, akinek hiába volt parancs rá, hogy én ott leszek és el kell viselnie, nagyon nem akart együttműködni (kb. 10 percig, utána rájött, hogy nem akarok semmi rosszat, sőt, az utasításokat is betartom, utána már szimplán levegőnek nézett).

Mindegyiknek igaza van és nincs. A "jófej"-nek igaza van, mert így hozza közelebb a vasutat az érdeklődőkhöz. A mogorvának meg azért, mert akinek nincs ott keresnivalója, az egy kósza török kamion után megnézheti magát és azért is felel, hogy a "turista" épen maradt-e vagy sem. Amikor szolgálatilag mogorva az illető, akkor meg a feje tetejére is állhat, de a másik vasutassal csak összerúghatja a port és az neki sem jó. Az utaztatós vezér meg ugye akkor is jól el tud traccsolni, miközben nem gond neki a vezetés és mégis lesz egy használható kapcsolat.

A főnök hozzáállása érthető. Ismét a török kamionost hozom fel: Ha baleset történik, akkor rá lehet fogni a vezérre, hogy a súlyossága csökkenthető lett volna, ha az illető nem tartózkodik ott. Vagy azért, mert nem sérül meg, vagy pedig azért, mert a vezér jobban tud figyelni. A főnök ezért a saját embereit is védi ezzel. Persze lehet ezt úgy is csinálni, hogy a kép alapján értelmesen megbeszéli az emberével, hogy inkább ne.

Aki pedig 2 főt lát a vezérálláson, az lehetőleg ne tegye fel nyilvánosra a képet (de leginkább sehová ne tegye fel), vagy vakarja le a második embert onnan. Mindezt tegye azért, hogy a vasutasok ne a besúgót lássák a fotósokban, hanem a vasútbarátot, aki ezt a széthulló, büdös, koszos, dilettáns vasutat még képes szeretni a vasútságáért.

@Adani: A Bz vezérállása inkább kicsi és izgalmas...

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Tudom, hogy nincs rá szükséged, de azért aláhúznám és megerősíteném: Köszönni, értelmesen beszélni, bármit dönt megköszönni és a végén elköszönni.
Viszont a nem látszás dolog esetében van olyan, amit a vezéreknek is érdemes elmondani: ha nem világítja meg magát, általában nem látszik. Ha a Nap megvilágítja, akkor meg úgyis le van húzva a napellenző - ha használható... Emellett érdemes a menetirány szerinti bal oldalról viszonylag alulról fotózni, mert úgy látszik a legkevésbé a vezér.

zozo6296 2010.07.05. 20:26:43

Most hogy itt írjátok, engem is beengedtek 2 éve a BZ vezérállásába harmadmagammal(másik 2 illetőt nem ismertem), hozzá kell tennem h Putnokról ment Szilvásváradra szal nem ilyen fővonal =)
MOndjuk itt csomót szoktak fényképezni, de az aznapi 3. vonat volt,meg amúgy is viharba csöppentünk közben.
Kérdés: Kőbánya felső és Keleti közti rész minek számít(fővonal ilyenek) ?

zozo6296 2010.07.05. 20:33:33

*"(fővonal ilyenek)?"
nyíltvonal-e az a rész?

Adani 2010.07.06. 08:02:12

@wboy:

Na igen az nyíltvonal, amúgy meg csak fővonal lehet, mert két fővonal fut azon a szakaszon (120,80). A Szolnok-Szajol rész is hasonló ott 3 fővonal megy egyszerre azon a két vágányon.

...Ahoj... 2010.07.06. 11:22:06

Egyrészt közterületen annyit és azt fotózok amit én akarok, másrészt a mozdonyvezető ne szabálytalankodjon, harmadrészt meg amíg az én adómból fizetik a mocsok máv és naplopó bandájának a fenntartását addig KUSS van!

Nagymoli 2010.07.06. 15:41:08

@...Ahoj...: Nem tudok olyan munkahelyet, ahol nincs szabálytalankodás. Én spec néha élvezem, ha szabálytalankodhatok! ;-) Másrészt, azért a naplopó bandára... fejétől bűzlik a hal... Többnyire nem a dolgozó alkalmazottak azok, akik az adód nagyobb részét lenyúlják.

Nagymoli 2010.07.06. 15:45:46

Ugyan ez kicsit off: Úgy látom, panaszok ide, vagy oda, itt azért főleg vasútkedvelő emberek kommenteznek. Nem volna értelme valami közös vonatos-kirándulásos, fotózós napot tartani?

VJV Man 2010.07.07. 20:35:10

Szerintem is gáz ha többen vannak a vezetőálláson mint szabadna, hisz ebből azért lehet baleset. (lásd Monorierdő, vagy a fent említett balesetet, mikor a kellegina halt meg)

Viszont azt is megértem, hogy ha a vezér felenged egy olyan embert aki vasútbarát, vagy kíváncsi. Ha felengedi akkor szemét, mert szabálysértő, ha nem, akkor meg bunkó.

(én speciel azt utálom, mikor valami kolléga megy fel dumálni a haverhoz és nem az utastérben tartózkodik)

A lényeg, hogy egy vasútbarátnak tudnia kell, hogy ennek súlyos következményei lehetnek.
Pont az ilyenek miatt sokan nem is szeretik őket.

Velem is előfordult, hogy szerelvény vonaton felkéredzkedtem a vezérhez, de annak az oka az volt, hogy kicsit gyakoroljam a forgalmat, mert baromi kevés a lehetőség arra, hogy élesben lássam. Aztán ha gond van és hivatalból kell felmenni, akkor meg vakarózok, hogy ez, vagy az mit is jelent...

Adani 2010.07.08. 08:45:57

@VJV Man:

Monorierdőnél tudtommal nem játszott közre a balesetben, h ott volt valaki. Megazátn nem is vasútbarát volt, hanem a vonatra beosztot kaller, aki elvben épp azért szólt ,h elmentek egy nyitott sorompós átjárón, és h a vezér szoljon majd erről. Egyébként pont az előttük lassan baktató vonat vitte zavarba.

Viszont csattanásnál tényleg megsérülhet, aki ott van, asszem volt is erre példa, de az sem vasútbarát volt hanem a kalauz, aki nem tudni miért volt ott.