MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Eltérő jegyár ugyanazon a szakaszon

2009. november 06. - georgejr
Olvasónk Győr-Gyárváros-Győrszentiván vonalon bukkant anomáliára. Az ügyfélszolgálat szerint azért, mert a vonalon valahol, van egy közös vonalszakasz a GYSEV-vel, igaz nem ezen a szakaszon, de ezért drágább. Vajon miért hosszabb, ha GYSEV-vel utazunk, talán a GYSEV torzítja a tér-idő kontinuumot? Vagy így kompenzálnak? Kérem szépen ezt így hogy?
 
Sziasztok, 
azt tapasztaltam az Elvirán, hogy Győr-Gyárváros-Győrszentiván vonalon olcsóbban lehet utazni ha Győrből utazunk Győrszentivánra, akkor 8 km-t ír ki, a teljesárú 2. oszt. jegy 210 Ft, ha pedig egy közbenső megállónál szállunk fel és egy rövidebb szakaszon utazunk Győr-gyárváros és Győrszentiván között egy 6 km-es szakaszon, akkor néha az 6 km 210 Ft, ugyanazon a sínen, néha pedig 10 km 345 Ft, de mindig 3-4 perc a menetidő és valójában nincs a két hely között különböző hosszúságú sín. Telefonon 06 (40) 49 49 49 azt a tájékozatást adták, hogy valahol (de nem ezen a 8 km-es Győr-Győrszentiván szakaszon) van egy közös sínszakasz a GYESEV-el, és azért más az ár. Nem értem.
Judit

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr961504232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2009.11.06. 10:21:37

Biztos a GYSEV vonat néha többet megy, mert lemászik a sínről és eltéved. :)

vanek ur 2009.11.06. 10:49:54

Ehhez semmi köze a GYSEVnek.
Ha jobban megnézed, látod, hogy a hiba a Szombathely-Celldömölk felől érkező vonatoknál jelentkezik.
Ha egy vonat Celldömölk felől megy Győrbe, akkor Győr-Gyárvárosnál is megáll. Ez a vonat Celldömölk felől nem áll meg Győr-Gyárvárosban, viszont amikor Győrből elindul Budapest felé (Győrben "megfordul" a vonat, arrafelé indul el, ahonnan jött), akkor már megáll. A program valamiért kétszer számolja a Győr-Gyárváros és Győr közötti utazást, pedig egyszer sem kellene.
Ezt kellene kijavítani.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.11.06. 14:56:09

Az árképzés is érdekes, mert azt írja, hogy 10 km (ami megegyezik a 6 km árával), de közben 10+5 km-rel számol.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.11.06. 15:01:44

@vanek ur: Na de a Celldömölki vonattal se kell érintenem Győrt, ha Gyárváros és Szentiván között akarok utazni.

vanek ur 2009.11.06. 15:35:57

@Peti817172M: Ez alapesetben igaz. Viszont az árazási probléma a Szombathelyről érkező gyorsvonatoknál van. Ezek is Celldömölk felől jönnek, de akkor nem állnak meg Győr-Gyárvárosban. Csak akkor, amikor Győrből elindulnak Budapest felé.
A valóságban ekkor sem érinted Győrt, csak a program érzékeli valamiért így.
A lényeg: a MÁVDIREKTnek halvány lila gőze sem volt a valós okokról, inkább bekavarta a GYSEVet, mert az úgyis arra van.

Kocsivizsgáló80 2009.11.06. 21:23:39

Én nem értem meg az ilyen cikkeket!
Valaki ezzel foglalkozik, hogy ilyen anomáliákat keres az elvirában?
Arról nem beszélve, hogy létezik olyan, hogy valaki pont annyi pénzt visz magával amennyit az elvira ír? Nem létezik.
Én legalábbis minden ilyen netes adatbázist csak tájékoztató adatnak tekintem ha a pénzemről van szó! Más nem így áll a dologhoz? Vagy maradi vagyok?

vanek ur 2009.11.06. 22:23:49

@Kocsivizsgáló80: Ez még a jobbik eset, hogy többet mond, mint amibe tényleg kerül. Képzeld el fordítva...

Az Elvira viszont már nem csak tájékoztat. Meg is veheted a jegyet. Ekkor pedig nem mindegy, melyik vonatra kattintasz. Ha pedig bérletet vennél, a különbség rögtön 5000 Ft.

Első ránézésre semmi nem magyarázza a különbözetet. (Másodikra sem.) Most akkor vegyem az olcsóbbat, kockáztatva, hogy megbüntet a kaller? Vagy vegyem a drágábbat, de mi van, ha az olcsóbb is jó?

Egyébként a kiválasztott utazás teljesen életszerű, Győrszentivánon lakik, Győrben dolgozik, a munkahely a Gyárvároshoz van közel.

rickyramirez 2009.11.07. 00:33:42

Győr és Győr-Gyárváros között 2 km a távolság, a Celldömölk felől érkező gyorsvonat pedig ezt kétszer teszi meg, így jön ki a plusz 4 km. Csakhogy amennyiben Celldömölk felől jön a vonat (és vanek úr jól látja, pontosan ezeknél a vonatoknál van eltérés), nem áll meg Győr-Gyárvárosban, így hát ott felszállni sem lehet rá, vagyis csak akkor szállhatunk fel (Győrszentiván felé), ha már bement Győr állomásra, onnan (ugyanarra) visszajött, és mivel Komáromig zónázó vonat, onnan (ismét) gyorsvonat, így Győr-Gyárvárosban is megáll. Vagyis amit vanek úr ír, azaz hogy hibás a program, mert egyszer sem kellene számolnia ezt a 2 km-t, teljesen igaz, ez így rossz, javítani kéne.
Amit viszont a hibás km-számítás mellet jó lenne, ha valaki (aki érti) megmagyarázná, hogy miért szerepel a 10 km-es távolság mellett 345 és 430 Ft, ami ugye úgy jött ki, hogy az 5 km-es és a 10 km-es árat összeadta a gép, de egyrészt fel sem szállhatok rá akkor, amikor Celldömölk felől jön, mert nem áll meg, másrészt még ha fel is szállhatnék és így a ténylegesen megtett távolság alapján számolna a gép, az sem lenne útmegszakítás, akkor viszont miért számolja külön a szakaszokat?

Edem85 2009.11.10. 15:08:35

@vanek ur:

Kedves uram remélem jol megnézte a vonatokat mert ezek nagy része nem az ominózus "Celldömölki" gyorsvonatok hanem ezekebe van más fajta is:
6:37 induló az a 9407/471 Rajkáról jön!!
13:37es vonat a 9305 Győrből (helyből indul)

Szóval ez igy nem igazán igaz!!!!
Amugy a jegyvizsgálók Mjr gépébe is roszz a probram mert a Győrszentiván - Kelenföld más dijszabási kilóméter! Felfelé 119km visszafelé 123km! És igy máris más a csaj fekvése!!!

vanek ur 2009.11.10. 16:23:46

@Edem85: Kedves Edem, igen jól megnéztem a vonatokat, és biztosan ki merem jelenteni, hogy az összes vonat, aminél a 10 km távolság és a magasabb ár van, Szombathely-Celldömölk felől jön.
Kérlek, hogy nézd meg alaposan az első képet, amin a problémát bemutatják. A 6:37-es vonatnál a távolság 6 km, a jegyár 210 Ft, pont annyi, amennyinek lennie kell. A 13:37-esnél szintén.
Most olvastam itt a blogon, hogy Elvirán időközben javították a hibát, így csak az időpontok alapján tudod leellenőrizni az állításomat.