MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Osztálykirándulás, kabaré, ehséglázadás avagy vonat-csak erős idegzetűeknek

2009. szeptember 10. - georgejr

Vicces eset, amikor a vasút kisdiákokat, gyerekeket szopat meg, mert nem tudják normálisan karbantartani a vonatokat... Nem hiszem el, hogy olyan marha sokba kerülne a motorteret néha kitakarítani.. Persze olcsóbb várni míg lehül; az utas úgyse fog leszállni...

 

Tisztelt Blog!

 
Az alább bemásolt levelet az akkor másodikos fiam tanítója írta a szülőknek május 12-én magyarázatként, hogy miért kellett több órát várni a gyerekekre. Osztálykiránduláson voltak Solymáron, Piliscsabás. Vonattal.
 
Üdvözlettel:
Attila
 
 
Kedves Sorstársaim!

Elmesélem mai történetünket, hogyha még egyszer azt mondanám, menjünk valahova vonattal, majd emlékeztetni tudjatok!

Rengeteg extra idővel számoltam, mert volt már pár kellemetlen tapasztalatom ezen a vonalon. Pl.: 8.-ban szülői kommandó mentett ki bennünket az elromlott kompjuterű Siemens csodavonatból Solymáron meg ilyenek. Erre jártam a X-képzésre is, és mindig fél órát kellett külön számolnom az órakezdéshez, nem volt ritka a 25 perc késés Nyugatitól Rákosrendezőig, és akkor még hol volt Solymár!

Úgy számoltam, hogy a max 30 perces piliscsabai tartózkodásunkra 90 percet hagytam, gondoltam, az elég biztonsági időkeret.

Időben kiértünk az óbudai állomásra, ez is ritkaság, de most erre is bőven rászámoltam. Ez azért volt jó, mert így még többet várhattunk...
Az állomásvezető hölgy kedvesen megtudakolta, hová utazunk, majd elmondta, hogy kb 20 perc késéssel számoljak, mert baleset volt valahol, és most engedi be a Nyugati felé a vonatokat, és csak mostanában indul vonat a Nyugatiból, amikor beengedte a többit. 5 vonatot engedett el befele, mire a mienk 45 perc induló késéssel befutott, rajta tömeg egyetemistával. A gyerekek addigra már lelocsolgatták egymást a csapból, furulyáztak, énekeltek, kergetőztek, karikás ostort csattogtattak. Vörösvár előtt aztán megálltunk a nyílt pályán 10 percre. Aztán begurultunk Vörösvárra és további 20 perc állás után szóltak, hogy nem tud továbbmenni a vonat, szálljunk át egy másikra. Jött. Átszálltunk. További 10 perc állás után, mint a heringek, továbbindultunk és szerencsésen megérkeztünk a kb 22 km-es táv megtétele után, alig 85 perc! késéssel Piliscsabára.

Az ovisok nagyon boldogok voltak, bár kissé túlméretesek voltunk hozzájuk, pedig hát, nem olyan rég még... ...szép volt az előadás, hatalmas ajándékot kaptunk, nagy meghatódás volt, visszaindultunk 12:10-kor. Gondoltam, úgyis késik minden vonat, biztos jön majd egy, mert épp nem kell jönnie. Érdekes, ezt be is tartották, mert valóban nem jött, a reggeli vonatbőség Pest felé már elmúlt, sőt a pénztáros szerint már teljesen helyreállt a menetrend, csak hát késik pár percet a vonat. Tényleg késett 10 percet, mire megjött, a gyerekek letartolták az állomás virágzó akácfáit, lelocsolták egymást a csapból, a poros fűben kézenállásoztak, az aszfalton angolspárgáztak, az állomás feletti hídon ugrándoztak, karikás ostorral szórakoztatták a várakozókat, én meg megetettem a legéhesebbeket zsemlével a közeli boltból.

A vonat egészen 1 megállót ment, Klotildligeten leállt, majd se kép, se hang. Motor ki, légkondi ki, szellőzés ki, lámpák ki, csak az a gyönyörű vidéki csend. Elromlott mind a négy motor - mondta a masiniszta. Minden nap ez van, tette hozzá, mert nem takarítják a motorok szellőzőnyílásait és túlmelegszenek. Ha kihűlt egy motor, talán továbbjutunk az alagútig, onnan lejt a pálya és már nem lesz gond, magyarázta még.

Kihűlt a motor, továbbindultunk, Vörösvárig jutottunk, ahol újabb 15 percet álltunk. Ja, a légkondit és a szellőzést nem kapcsolták be, hogy ne melgedjen túl a motor... a szag kb. olyan volt, mint az 1 hete terroristák által uralt utasszállító repülőgépeken szokott lenni a mogadishui repülőtér betonján. Közben a gyerekek szétszedték előbb a mozdonyvezető, majd a kalauznő idegeit, aztán egymáséit, kisebb verekedések törtek ki köztük, majd éhséglázadások, de aztán továbbindultunk, és simán befutottunk Óbudára 13:50 körül. (Pontosan nem emlékszem, kissé ködös volt a tudatom.)

2x22-23 km két elromlással, egy átszállással, összesen kb 120 perc késéssel. 2009-ben.
Legközelebb busszal megyünk a Pilisbe. Esetleg műholddal.
Mindenki türelmét köszönöm!
Ui.: csak a visszaútra vettem jegyet.
BR 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr441372521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ngeri 2009.09.10. 09:45:40

Az írás nagyon jó, a helyzet elszomorító.

azallamenvagyok 2009.09.10. 11:36:59

egy tanító ilyet ír a szülőknek? wow

Manyizga (törölt) 2009.09.10. 11:39:38

Szomorú magyar valóság.
Felelőse persze nincs, illetve nem vonják érdemben felelősségre.

sanyix 2009.09.10. 11:46:19

mert a mocsok szemét párttag/ volt párttag/haverok lopják szét a karbantartásra szánt pénzt...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.09.10. 12:09:41

A több tízezer mávos dolgozóból nincs egy sem, aki kitakarítaná a motort? Röhej...

honeycutt (törölt) 2009.09.10. 12:11:11

kamu. én és még jópáran minden nap vonattal járunk be az egyetemre és nem volt még semmi gond.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.09.10. 12:17:12

Jó kis történet, viszont szerintem a dőlt betű helyett érdemes lenne más formában idézni a levelet, mert igen nehezen olvasható. Lehetne alatta picit más a háttér, vagy valami más megoldás, amitől nem folyik ki a szemem ;)

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.09.10. 12:27:14

Ennél sajnos csúnyábbat is csináltak már iskolásokkal azon a vonalon: www.vonatmagazin.hu/?p=10515

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.09.10. 12:32:34

@honeycutt: kb majus-junius magassagaban volt ugyanebben reszem. a vonat megallt az alagut elott , mert tulmelegedett a motor a nyarfak "termese" miatt. ugyhogy nem kamu.

CsigaBige 2009.09.10. 12:36:17

Te jó ég...hát ez a sztori...tényleg nagyon durva, szegény gyerekek!!!:(És szegény tanítók, akiknek csitítgatni kellett őket :)

Neo82 2009.09.10. 12:49:20

Ez sajnos mindennapos eset ezen a vonalon! Hogy naponta 1-1 vonat megpusztul. A késésről meg nem is beszélve, a menetrendet csak hétvégén "jó" időjárási körülmények között tudják csak betartani.

M11an 2009.09.10. 13:23:54

A gyrekek kb leszarták. Nekik mind1 volt. Főleg ha hamarabb hazaérve még tanulni is kellett volna... :D

milike47 2009.09.10. 13:28:53

@honeycutt:
Honnan jársz be Klotildligetről, mert akkor elhiszem, hogy semmi gond. Minket egyszer a Terranovánál szállítottak le, mondván vagy visszamegyünk P.vörösvárra és átszállunk vagy megyünk amivel tudunk. Mentünk. Ki Volánnal, ki riasztotta az otthoniakat és van aki egyszerűen csak stoppolt. A késés mindennapos már nem akadok ki, legalább kialszom magam mire a nyugatiból haza érek.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.09.10. 13:34:52

Ezért kell jól leépíteni a felesleges vasútat, az így megtakarított öszeget pedig a maradékra költeni. Kevesebbre talán több jut.

Intercity 1. osztályon utazni jó. Sehol senki.

Zsiger 2009.09.10. 13:39:11

1 éve japánban 10 percet késett az egyik vonat, erre lemondott a közlekedési miniszter. Nálunk napi többszáz mondana le! :DD

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.09.10. 13:40:30

Én is járok elővárosi vonattal a Nyugatiból, így a legegyszerűbb bejutnom a munkahelyemre, többek között az említett vonattal is szoktam utazni, és ami itt megy vasúti közlekedés címszó alatt az valami borzasztó. A vonatok koszosak piszkosak, késnek, a kalauz primitív bunkó és még sorolhatnám. Arról nem is beszélve, hogy a jegyárak pedig horribilisek a "semmiért".
A kedvencem mikor a "takarító személyzet" a vagonokban ülésekre feltett lábbal, szotyizgat a már elvileg tiszta vonaton...akkor miről beszélünk!?

boriszka008 2009.09.10. 13:54:05

amikor néhány hete Albániában ültem a vonaton, úgy gondoltam, hogy milyen jó is a magyar vasút, de ez a cikk azt bizonyítja, hogy néhol még az ottaninál is szarabb (ott legalább állandó a szellőzés, mert nincs ablak a kocsikon:D és 150 km-en csak másfél órát szokott késni:D)

szerencsémre nem szoktam elővárosi vonattal utazni

borovi 2009.09.10. 13:57:38

@honeycutt: Én bizony elhiszem. A MÁV-ról mindent elhiszek, akkora egy moslék, tehetetlen, semmitérő társaság.

CernaGeza 2009.09.10. 15:15:01

- Én egyszer mentem csak eddig azon a vonalon Siemens-vonattal, de az is megdöglött. A kalauz meg a mozdonyvezető szidta mint a bokrot:) De némi álldogálás után tovább tudott menni.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2009.09.10. 19:38:17

@honeycutt: Nem kamu, az én kölkem is részese volt az élménynek... Az egyetemisták általában a legritkább eseben közlekednek déltájban a tűző napon Piliscsabáról Bp. irányába. Egyszerűen atipikusnak mondanám, az egységsugarú egyetemista működési módja más. Amúgy meg főleg nem vizsgaidőszakban közlekedik mindennap vonaton. Télen viszont jellemzően nem melegszik túl a mozdony :)

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2009.09.10. 19:40:55

@Zsiger: Ha ezt a gyakorlatot bevezetnék nálunk is (10 perc után lemond a miniszter), akkor a teljes magyar lakosság a csecsemőket és aggkorúakat is beleértve lemondott közl. miniszter lenne :)

Nagymoli 2009.09.15. 20:42:58

Valahol mintha olvastam volna, hogy a BP-Esztergom vonal hegyi része a Csörgőnek(M41) is kemény dió, az is le szokott dögleni. Régen nagyon sokat jártam arra, és nem volt késés, nem döglött le egy sem. Ment hóban, fagyban, amikor kocsival már el sem mertem volna indulni. Órát sem kellett megnéznem, mert a vonat után igazíthattam volna. Annak a nagy gépnek probléma lenne 3-4 vagon felráncigálása a hegyre? Valami illetékes vigasztaljon már meg, hogy csak azok sincsenek takarítva, és ezért túlmelegednek. :-D Desirókat meg mielőtt elhaláloznak, pucolni kellene, legalább a hűtőt. De hát arra ember is kellene... Szép, meg jó, hogy új, de ha nincs karbantartva, azok is mehetnek a kohókba alapanyagnak...

ardeacinerea · http://www.pallas70.hu/osszetett-kepzesek.php 2009.09.16. 11:45:32

@Nagymoli: Ahogy mondani tetszik.
Már várom, hogy a Desirok után a Flirtek is kezdjenek túl melegedni...