MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Belföldi helyett küldöldi grátisz késéssel

2009. július 23. - georgejr

Ismét az új menetrend. Borisz megszívta, hogy délután Kiskőrösről a Keletibe csak nemzetközi vonatokkal lehet eljutni átszállás nélkül. Ezek persze késnek, és ha a későbbi vonat esetleg korábban is jönne, az sem megoldás, mert az sínpár miatt az úgyis bevárja a késett nemzetközit valahol... Egyetlen megoldás lenne, legalább egy belföldi gyorsot rendszeresíteni erre a vonalra a kora délutáni időszakban (talán....)

 

szia!

azért mélben zargatlak, mert nem tom melyik post alá sírjam el ezt.
tanácstalan vagyok, nem tudom mit lehetne tenni, hogy a vérszívó mávra hassunk valahogy, hátha te tudod mi az ügymenet ilyenkor.
kiskőrösön és budapesten lakom, szóval a budapest-kelebia vonalon szívok, ha dolgom van.

egy sínpár van, plusz az ország leglepattantabb kocsijai járnak erre, szóval alapból szívás a dolog, de mostanra olyan extrával leptek meg minket, hogy majdnem beszartam.
kb egy hónapja -bár látszólag a menetrenden nem változtattak, azaz maradt a 13:10-es (nemzetközi) avala, ám az ezt követő 16:00 órás eddig belföldi járatot is lecserélték nemzetközire. gondolom azért, mert nem az unióból jönnek, alap a késés, most vasárnap az avala 80, a másik 150 percet késett. persze erre építeni nem lehet. jóféle mávos szokásként először 35 percet mondtak be, nem is indultam haza, pedig a vasárnapi ebédről mondtam le a korábbi indulás reményében, majd fél óra múlva közölték, hogy inkább mégis 80 perc lesz. ezt sem értem, hogy van ez, de mindegy.
külön vicc, hogy akik felszálltak a 16-osnál előbb befutó 18 órási belföldi járatra, azok még nagyobbat szívtak, mert tasson kénytelenek voltak bevárni az egy sínpár miatt a fontosabb nemzetközi vonatot, és végig kellett nézniük, hogy fél óra újabb dekkolás után, hogy megelőzze őket az a vonat, amire előzőleg már hiába vártak kiskőrösön.
szóval drágán "kapjuk" ezt a fost, amire számítani nem lehet. asszem ez így nem tömegközlekedés.
(mindezt évi 300.000.000.000 ft-ért +  1880-ért menetenként - sírnék legszívesebben...)
nem lehet szted valahogy elérni ezeknél, hogy visszategyenek a kettő közé egy belföldi, pontosan induló járatot?
kinek írjak, kit "verjek" meg, stb?
köszi előre is

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr841262394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.07.23. 10:21:30

Azt kelllene megoldani, hogy ket sinparu vonalu legyen, de nekunk trianont be kell tartani, meg akkor is, ha koze sincsen a hatarhoz. Tudom, hogy azert talaltak ki, hogy ne foglaljuk el vonatstul a teruletet, de mar (tobb eve) nincs mivel. A BILK miatt meg fontos kereskedelmi vonal, ezert duplan szivunk.

Killyourself 2009.07.23. 16:17:00

"az ország leglepattantabb kocsijai járnak erre"

voltal mar a Lokoshaza-Keleti vonalon?:D

borisz 2009.07.23. 22:31:06

@Killyourself: nem, de basszus ez egy nemzetközi vonal, ami a déli határt köti össze budapesttel.

Snake 2009.07.24. 00:28:10

@Labzo: Valahol olvastam, hogy nem is voltak kitételek a második vágány felszedésére a békeszerződésben. És forrással is alá volt támasztva:
www.freeweb.hu/fehernegyzet/tr2.pdf

borisz 2009.07.24. 09:11:46

én úgy tudom Tito személyes "kérése" volt.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.07.24. 14:59:05

Én a MÁV logikáját nem értem. Én alapvetően nem csinálnék vonatnemek közti különbséget. Mint a repülőtereken. Leadod a flight plane-t, indulási vagy érkezési idővel. Kapsz egy slot-ot, ami -5 +10 perc. Ha nem ebben a negyed órában érkezel/indulsz, akkor újból le kell adnod/módosítanod kell a leadottakat, és értelemszerűen a pályát addig az érvényes engedéllyel rendelkező gépek használják. Na jó ez így elég felszínes, de a lényeg ez.

Ugyanez vasútra: az a vonat amelyik a menetrendtől egy megadott idővel eltér, kiesik a játékból. Mondjuk a röpcsis -5 +10 percen belül értelemszerűen az IC elsőbbséget élvez, de egy menetrend szerint közlekedő tömött elővárosi vonat nem engedi el a másfél órát késő IC-t. Ha lehet, valahol állomáson előre engedi, de direkt, csak ezért nem verjük szét annak is a menetrendjét. Jöjjön időben az IC, akkor van "helye".

Megjegyzem különösen fontosnak tartom a vasúti piac liberalizációja kapcsán, hogy tudjon a pályavasút valamit nyújtani. Ez egyféle biztonságot adna, hogy ha az én vonatom rendben van, akkor időben el is tud jutni a céljához, nem más cég vonataitól függ a sorsa. Ugyanez halmozottan érvényes a teherszállításra is. Kamionnal pontosan ki lehet számolni mindent, ott az út, a kocsi, a sofőr, megy oszt kész. Vonatnál azon túl, hogy lassú, nehézkes, még bizonytalan is. Egy tehervonatot abszolút sehol nem kéne megállítani.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.07.25. 15:49:31

A szerb vasút, és egyéb déli szomszédai nem a pontosságukról híresek. Azt kellene csinálni, hogy óránként vagy kétóránként indítani vonatokat Kelebiáról a Keletibe. A Szerbiából jövő kocsikat meg azzal kellene továbbítani Pestig, amelyiket épp elérik. Ez nem tartható, hogy egy nemzetközi vonat állandóan késik. Vagy a nemzetközi közlekedést teljesen függetleníteni a belfölditől.

Kutuzov 2009.07.26. 07:58:36

Üdv Mki!
Úgy gondolom a pályavasút hibája nem a menetrend be nem tartása, hanem a be nem tartható menetrend elfogadása.
Tavaly decemberben több millió forintért nyomtatott a MÁV csoport menetrendkönyvet, ami azokkal az adatokkal soha nem lépett életbe a vágányzári munkálatok miatt. Sajnos a menetrendben lévő tartalékidők ezeket már nem fedezik! A technológiákat készítőknek pedig félelmetesen fogalmuk sincs az ok - okozati összefüggésekről, időszükségletekről!
A repülős megoldás elméletileg beválna, de a szerelvények legtöbbje érkezés után vissza, vagy más vonatnak fordulnak így csak göngyölítik a késéseket.

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2009.07.27. 10:57:57

haho,

"Borisz megszívta, hogy délután Kiskőrösről a Keletibe csak nemzetközi vonatokkal lehet eljutni átszállás nélkül."

Ez így nem teljesen igaz, mert nem csak a Keletibe nem lehet eljutni, hanem Bp.-re. Ebben az időszakban más Bp.-i pályaudvarra sincs vonat, nem csak a Keletibe :D !

Üdv.