MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A mozdonyvezető okozta a tragédiát Monorierdőnél

2009. április 21. - georgejr

 A mozdonyvezető okozta a tavaly október 6-án Monorierdőnél bekövetkezett vasúti katasztrófát. A tragédiában egy békéscsabai férfi is életét vesztette.

– A vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése és különösen nagy vagyoni hátrányt okozó vétség miatt kell felelnie a mozdonyvezetőnek – közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság alezredese kedden Budapesten.

 
Török Csaba sajtótájékoztatóján elmondta: a nyomozás befejeződött, a vizsgálat megállapítása szerint a négy halálos áldozatot, 44 sérültet követelő baleset úgy történt, hogy egy lassan haladó InterCity vonatba hátulról belerohant egy személyvonat. Ez azért következhetett be, mert a vizsgálat szerint a személyvonat vezetője - megszegve a szabályt - kikapcsolta az automata berendezést, amely figyelmeztette volna a lassú haladásra.
 
Ugyanakkor a pálya biztonsági berendezése zárlat miatt nem jelezte, hogy egy másik vonat halad előtte. A személyvonat az előírt 15 kilométer helyett 78 kilométeres sebességgel haladt, így fúródott bele az InterCity utolsó kocsijába - állította meg a vizsgálat.
 
 
tovább beol.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr11078148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blackmore 2009.04.21. 15:46:03

Várható volt, h a mozdonyvezetőre kenik az egészet, nehogy be kelljen vallani, h a cigányok ellopták a kábelt.

timla 2009.04.21. 15:52:36

@Blackmore: Ellophattak a kabelt, de ennek nincs koze a balesethez. Ha ellopjak a kabelt a jelzo biztosan valamilyen hibat jelez, es ilyen esetekben a vonat max 15kmph-val kozlekedhet, nem pedig 78-al. Ha esetleg fekete a jelzo, gondolom akkor sem lehet 15 helyett 78-al rongyolni.

lurkó 2009.04.21. 16:02:29

Fekete a jelző??@timla: nem sötétet akartál irni? Egyébként ez hál istennek nagyon le van szabályozva ugyhogy valóban hibázott a mozdonyvezető.

lurkó 2009.04.21. 16:02:30

Fekete a jelző??@timla: nem sötétet akartál irni? Egyébként ez hál istennek nagyon le van szabályozva ugyhogy valóban hibázott a mozdonyvezető.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.04.21. 16:48:10

Kenik? Nem kell azt kenegetni. Az IC vezetője egy bizberes szakembernek (tanárom) elmondta, hogy ő a késést meg a forgalmi zavart leszarja, hogy ki kellett volna kapcsolni a vonatbefolyásolót vagy nem, leszarja (nem kapcsolta ki a hiba ellenére sem), neki családja van aki várja otthon, ha sötétek a lámpák akkor ő bizony becsorog a Nyugatiig 15-tel. Szerintem ő csinálta jól. Ha a mögötte lévő is így tesz abből semmi gond nem lett volna.

Adani 2009.04.21. 19:39:24

Azt is mondták ,h zárlatos lett a kábel ( biztos nem magától hiszen a föld alatt ugyan mitől lehetne?) és összezavarta a rendszert és zöldet kapott a vezér azért gyorsított. Nem tudni mi az igaz, de ami még érdekes, h tényleg csak így van megoldva, h van ez az egy kábel és ha az kiesik akkor meghal a rendszer? Nincs semmi tartalék kütyü? Másik kábel rádiós rendszer tudom is én. Mert ha így van az elég gáz, egy 30 éves panelházban lévő liftnek több biztonsági eleme van. Ugye min egy tartalék kábel ,h ha egy elszakad ne essen le azonnal meg van vmi ellensúly is, h megtartsa a fülkét, meg a fülkén is van vmi fékező ami zuhanáskor fogja stb.

Ákibard! 2009.04.21. 21:20:45

@Adani:
Nem kapott fel szabadot. Ez semmilyen körülmények között nem jöhet létre.
Ismertem a vezért nem akarom bántani, de nagyon jól tudta, hogy nagyot hibázott, és komoly következményei lesznek, ezért mondta, hogy ő hívásfeloldót kapott.
De egy olyan jelzőn, ami nem kap táplálást, nem jelenhet meg jelzés.
Annakidején a Szőnynél meghalt mozdonyvezető családja is ezzel védekezett, és kivizsgáltatták, megeshetett-e hogy szabad jelzést kapott, legalábbis feléledt a rendszer.
Megállapította a vizsgálat, hogy még ha feléled a rendszer, akkor is nyoma lenne illetve akkor is vörös jelenne meg mindenhol. Az, hogy feléledjen, és szabad jelzés jelenjen meg. Hááááááát... AZ ötöslottó esélyesebb...

lurkó 2009.04.21. 23:58:09

@Adani: Nem kaphatott zöldet mert ha hibás a berendezés akkor sötétek a jelzők vagy vörösek. Mindkét esetre vannak haladási szabályok de a legtöbb esetben max:15km/h.

petya.bacsi 2009.04.22. 07:09:40

"Ugyanakkor a pálya biztonsági berendezése zárlat miatt nem jelezte, hogy egy másik vonat halad előtte."

Ez mit jelent? Mi okoz zárlatot?

ressm 2009.04.23. 13:03:49

a tragédia első okának a kábel zárlatot írják, kérdések: ez pontosan hol volt a két állomás között? ezt úgy szokták javítani, hogy kivágják a bemért sérült részt majd újjal pótolják, a kivágott rész hol van? valóban zárlatos volt-e? erről sehol nem írtak eddig. olvassátok el a kbsz.hu lapon a szőnyi baleset leírását ott az első ok a bizber szakszolgálat hatalmas fiaskója! ezen lehetne gondolkodni az illetékeseknek!