MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Se sorompó, se jelzőfény

2008. február 22. - georgejr
Hónapok óta nincs sorompó és jelzőfény sem a várdai vasúti átjáróban. A Sonline.hu videója.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr79349841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hard 2008.02.22. 16:18:22

azt hiszem csak a kombi VW-es (ha jól láttam), aki a kresznek megfelelően megállt az átjáró előtt. Nincs ezzel gond, amellett, hogy szánalmas, mivel a kresz előírja, hogy mi a teendő ebben az esetben.

hard 2008.02.22. 16:21:05

és ha már ilyen biorobot irányítja a forgalmat, miért állította meg már akkor, amikor a vonat megállt az átjáró előtt?

gabest1 2008.02.22. 16:52:40

dehát ott a sorompó, többször is látni a videón

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.02.22. 17:01:15

Ott a jelzőőr. Nem értem, mitől életveszélyes.

Budafoki 2008.02.22. 17:11:24

1.: Ott a jelzőőr, ezért nem életveszélyes.
2.: A KRESZ 1998. évi módosítása szerint az átjárót biztosító berendezés üzemképtelensége esetén nem kell megállással meggyőződni az áthaladás veszélytelenségéről. Csak akkor kéne megállni, ha "Állj! Elsőbbségadás kötelező! (Stop)" tábla lenne a "Vasúti átjáró kezdete" tábla (András-kereszt) oszlopán.
3.: Azért állt meg a vonat, mert ott van Várda megállóhely. A jelzőőr azért állította meg olyan korán az autókat, amiért a sorompó is lecsukódik a vonat megállóhelyre érkezése előtt: előfordulhat, hogy a vonat túlfut a megállón (megcsúszik) és berongyol az útátjáróba.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.02.22. 17:12:25

Hát ezt én se értem, hogy mi a posztoló baja.

Nekem úgy tűnik, leszerelték a sorompót, és van egy új fénysorompó, amit még nem élesítettek. Addig is van jelzőőr, meg andráskereszt.

Akashi Kaikyo 2008.02.22. 17:30:42

Teljesen mindegy, hogy működik-e a sorompó vagy a fénysorompó. A járművezetőknek meg kell győződniük az áthaladás veszélytelenségéről. Tehát ha a vonat szétkapja őket, csak a saját hibájuk. A biorobot meg felesleges oda. Az a Bz nem szálgund annyira, hogy ne lehessen észrevenni.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.02.22. 17:33:00

Na az meg a másik, amit fedex mond, bár mondjuk azért nem baj, hogy ott van, főleg, hogy tejködben se szeretik meghirdetni a távolbalátás korlátozottságát...

Akashi Kaikyo 2008.02.22. 22:46:57

Nem kell meghirdetni a távolbalátás korlátozottságát, mindenki saját maga fel tudja mérni a forgalmi- és útviszonyokat.

20-05 666 2008.02.23. 11:08:33

Amúgyis ott az andráskereszt...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.02.25. 01:25:53

ott a jelzőőr, akkor meg mivan???

Budafoki 2008.02.25. 07:51:05

VISSZAVONOM A 2. PONTOMAT! Elnézést kérek mindenkitől a félrevezetésért, a jelzőberendezés üzemzavara esetén MEG KELL ÁLLNI. Nehogy rosszul jegyezze meg valaki, ezért megismétlem: a jelzőberendezés üzemzavara estén MEG KELL ÁLLNI! Mea culpa, gyorsan futottam át a KRESZ-t pénteken, most alaposabban elolvastam.

hbe 2008.02.25. 09:34:35

A Kál-Kápolna-Kisterenye vonalon a kevésbé forgalmas helyeken anno megállt a BZ az átjáró előtt, leszállt a kalauz, leengedte a sorompót, átment a vonat, megint megállt, a kalauz feltekerte a sorompót, majd a vonat ment tovább.

Tanítóbácsi 2008.02.25. 23:02:03

Mert perverz vagyok utánanéztem nektek pontosan :)

Közlekedés vasúti átjáróban

39. § (1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A közúti jármű vezetője köteles a jármű sebességét a vasúti átjáró előtt elhelyezett - 90., 91., 92. vagy 95. ábra szerint - veszélyt jelző táblánál lakott területen legfeljebb 30 km/órára, lakott területen kívül legfeljebb 40 km/órára csökkenteni, és a vasúti átjáróig ezzel a csökkentett sebességgel kell haladni.
(2) A vasúti átjárón csak folyamatosan - megállás nélkül - legalább 5 km/óra átlagsebességgel szabad áthaladni.
(3) A vasúti átjáró előtt a 98., 99., 99/a. vagy 99/b. ábra szerinti jelzésnél, vagy a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt meg kell állni, ha
a) bármely irányból vasúti jármű közeledik,
b) a teljes sorompó vagy a félsorompó sorompó rúdja nem teljesen nyitott helyzetben áll vagy mozog,
c) a teljes sorompót kiegészítő fényjelző berendezés, illetőleg a fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó piros jelzést ad,
d) a teljes sorompót kiegészítő berendezés hangjelzést ad,
e) fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést nem ad,
f) vasúti jelzőőr „Megállj” jelzést ad,
g) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra nincs lehetőség,
h) ott „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van.
(4) Biztosítatlan vasúti átjáróra járművel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha a vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű egyik irányból sem közeledik, és a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra lehetőség van.
(5) Biztosított vasúti átjáróra járművel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha
a) a teljes sorompó mindként sorompó rúdja nyitott véghelyzetben áll, és esetleges fényjelző és/vagy hangjelző berendezése jelzést nem ad,
b) a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér fényjelzést ad,
c) a vasúti jelzőőr „Megállj” jelzést nem ad,
d) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra lehetőség van.
(6) A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra - a (3) bekezdésben említett megállást követően - abban az esetben szabad ráhajtani, ha
a) a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik, vagy
b) a vasúti átjáró forgalmát vasúti jelzőőr irányítja és a jelzőőr „Megállj” jelzést nem ad,
feltéve - mindkét esetben - hogy a (2) bekezdésben említett folyamatos áthaladás lehetséges.
(7) Ha a vasúti átjáróban a jármű elakad, és vezetője azt bármilyen módszerrel vagy eszközzel azonnal eltávolítani nem képes, köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a közeledő vasúti jármű vezetője vagy a vasút más alkalmazottja a veszélyhelyzetről a lehető legrövidebb időn belül tudomást szerezzen.

Forrás: web.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument