MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Késés ellen szégyenfal?

2007. december 14. - georgejr
Japánban lehet bejönne, de sajnos kis hazánkban erre nem vennék mérget:(

Hello, már többször is eszembe ötlött, midõn az épp 5-10-20 percet késõ vonatra vártam, hogy igazából lehet sötét a vonat, lehet rossz a fütés, lehet büdös is, meg tömött, csak jönne már. Hosszú távon minden rossz körülményt meg lehet szokni, csak az a fránya késés ne lenne. Vagy legalább lenne belekalkulálva a menetrendbe. Aztán hogy örülnénk, hogy pontos a vonat. Azon gondolkoztam, vajon miért nincs következménye, felelõse sose a vonatkésésnek? Ha mi, átlagemberek igy dolgoznánk, kapnánk-e full fizetést pontosan, idõben? Ugye, nem? És ha a vasutasok egyszer nem kapnának idõben pénzt? Vagy nem pontosan annyit, mint járna? Lenne rögtön nagy felháborodás! Én késés esetén simán kiállitanám az állomáson a peron mellé az állomásfõnököt és a vonatvezetõt, aztán ahány percet késett a szerelvény, annyit ráhuzni a meztelen fenekükre jófajta mogyorófahusánggal!

Felár ellenében, lehetne a botozásra jelentkezõket toborozni az utasok körébõl, hú, de sokan várnák, hogy csak 5 percecskét késsen a vonat. :-) Az jutott eszembe, hogy ha megkérdezik, szokott-e késni a vonat, mindenki rávágja, persze, hogy igen. De alá lehet ezt támasztani konkrétumokkal? Ha a minisztérium vagy a MÁV vezetése konkrét listát kapna, vonatszámokkal, dátumokkal, késésekkel, rögtön kiderülne, hol mennyi a késés. Sokból tartana a webre csinálni egy késésjelentõ formot? Vonatszám vagy viszonylat, dátum, késés. A késés miatti rosszkedv rögtön észbejuttatná, hogy na, ezt bepostolom a webes késésregiszterbe. Ott meg hadd lássa mindenki! Hátha segitene valamit az ügy érdekében.
üdv Zolee

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr69261935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.12.14. 08:29:15

GeorgeJr.: a késés contest egyfajta szégyenfal, nem? :) (Tényleg, annak utána lehetne járni, hogy pl. 5 perc késés után miért nem mondják a "késett" jelzőt... Vagy hány óra után gondolja a MÁV, hogy tényleg késett a vonat?)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2007.12.14. 08:46:10

a vonat soha nem késik, csak mi vagyunk amatőrök... legalábbis a MÁV STOP hozzáállása szerint. Nembaj, ha hétfőtől tényleg sztrájk lesz, a kormány kétszer is meggondolja hogy a MÁV-nak adjon pénzt, anélkül meg úgyis csődbemegy.

magocska 2007.12.14. 09:42:55

Ez a webes késésjelentő nagyon tetszik! Tényleg meg kéne csinálni.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.12.14. 09:48:49

petya.bacsi 2007.12.14. 08:29:15: vagy hány óra után gondolja a MÁV, hogy tényleg késett a vonat?

10 perc.

petya.bacsi 2007.12.14. 09:54:55

Ibigoo: és miért nem mondja 10 perc után, hogy "Késett személyvonat érkezik..."? (Nem veled akarok kötözködni, de pl. a Keletiben sem mondja be...)

petya.bacsi 2007.12.14. 10:02:02

(Igaz, legutóbb még a MÁV Rt. üdvözölte az utasait, tehát nagyon naprakészek.)

rp_bubu 2007.12.14. 10:20:56

miért nem mondja 10 perc után, hogy "Késett személyvonat érkezik..."?
Mert a gépben nincs ilyen szöveg.

Tetszik a pozitív hiozzá állás a kérdéshez. Kövezzünk már meg valakit...!
Lehetőleg azt aki a legközelebb van. Így fogok tenni a boltban a sorban, a bankban ha tötyölnek az ügyintézéssel, és felrúgom az első szembejövő Suzuki vagy Audi gyári melóst, ha nem tetszik a kocsim, vagy lerohadt... ez előre mutató.

petya.bacsi 2007.12.14. 10:25:08

Raczpeter: képzeld el, hogy van. Csak akkor eleve minden vonat érkezését így kellene bemondaniuk...

rp_bubu 2007.12.14. 10:29:32

"képzeld el, hogy van"

NINCS, csak abban a rendszerben ami a Keletiben van. A számítógépesekben nincs, sőt indulóban is csak annyit tud mondani, hogy "Késéssel fog indulni" mértékét nem mondja ki, csak kiírja táblára.

OkoskaTo:rp 2007.12.14. 10:34:11

Ez már visszatérő kérdés a Mávval kapcsolatban. Ha már a névleges érkezési idő után 10-20 perccel vagyunk, a táblán miért szerepel még mindig az "Érkezik" felirat a késés helyett? Azt már nem is kérdezem, hogy ha a késés nem csak közvetlenül a pályaudvar előtt történik, akkor miért nem lehet már előre kiírni, hogy késni fog? Vagy ha Miskolcról fél óra késéssel indult útnak, akkor azt gondolják, hogy majd behoz ennyit?

petya.bacsi 2007.12.14. 10:39:48

Raczpeter: akkor, ideje hogy felvegyék ezt a szót, mert mindennapos dolog, legyen napsütés vagy nyakig érő hó.

Élőszóval miért nem tudják bemondani, ha nincs a "késett" szó felvéve? Sokszor a táblára sem írják ki, ez pedig egyenlő az utas félretájékozatásával.
Ráadásul a Keletiben már több hete javítják a "vizuális utastájékoztató táblát", ami ha működik is rossz, mert mire lepörög egy-egy kiírás megőszül a nép és elmegy a vonat.

Manyizga (törölt) 2007.12.14. 10:55:02

Ez a vesszőzés jó ötlet. :) De az alapprobléma továbbra is az, hogy NINCS felelősségrevonás késés esetén. Csak a magyarázkodás, hülyének nézés, stb.
Ha azonban az utasok időnként megvernének egy-két forgalmistát - kollektív bűnösség elve alapján - akkor valszeg a többi is inkább dolgozna, mint magyarázkodna. Mert tudná, hogy nem tudja kidumálni: 10 perc késés esetén garantáltan havonta egyszer megverik, mert rá kerül a sor... :D

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.12.14. 10:59:49

Micsoda magasszintű topik!
Igen, vesszőzzünk meg mindenkit. A MÁVnál is a BKVnál is, a rendőrségnél is, a közértben is, az okmányirodában, az osanban, a tecskóban, a szervízekben, a kormányban...

Vajon ki maradna ki a vesszőzésből?
Nyilván a beíró...

Manyizga (törölt) 2007.12.14. 11:02:56

Hoppácska: mivel SEMMILYEN más - eddig kipróbált - módszer nem használt a problémák megoldására, ezért állt elő ez az ötlet.
(Mondjuk a vesszőzés eredetéről érdemes elolvasni Desmond Morris etológus, "A csupasz majom" c. könyvét... ;) )

petya.bacsi 2007.12.14. 11:11:31

Akik a megverést írták, mint megoldást, remélem nem gondolták komolyan. Ez egyáltalán nem megoldás!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2007.12.14. 11:18:56

A baj csak az, hogy Japánban azért nem késnek a vonatok, mert gyakorlatilag programozva vannak... amint a forgalomszabályozás emberi kézbe kerül máris ott a hibalehetőség. Arról nem beszélve, hogy a mozdonyok, vezérlőkocsik előszeretettel pusztulnak le teljesen/részben menet közben, mozdonnyal körbejárni, vagy egy motorral közlekedni (főleg személyvonattal, a sok megállás utáni gyorsítás miatt) meg nem túl egyszerű menetrend szerint.

A menetrendbe viszont tényleg bele lehet számolni, csak akkor meg az lesz a baj, hogy miért áll az állomáson a vonat öt percet, meg miért lett a teljes menetidő egy óra helyett 75 perc...

Netuddki. 2007.12.14. 11:19:14

Erre is mint mindenre igaz, hogy fejétől bűzlik a hal.

Hiába szidod az állomásfőnököt és a vonatvezetőt, ők csak a piramis legalja.

Nőjünk már fel végre !

zala 2007.12.14. 11:35:15

egy ilyen rendszer összeállítása, nem a MÁV-akármi feladata lenne?
Vagy ne legyünk telhetetlenek, és akkor legalább egy MÁV-Lécci Kft-t hozzanak létre, amelynek az lenne a feladata, hogy megkérje a kedves érintett utazóközönséget, hogy a MÁV helyett csináljon olyan rendszert, ami alapján kontrollálni, vagy legalább monitorozni tudják a saját hibás teljesítéseiket.

Máv Lécci Kft - Dolgozz meg a fizetésünkért!

Blackmore 2007.12.14. 11:37:37

petya.bacsi: ha minden igaz, már megjavították, de én is utálom! Vmikor régen mintha pontmátrixos kijelző lett volna, nem tom miért kellett lecserélni!

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.12.14. 11:41:17

"ha minden igaz, már megjavították, de én is utálom! Vmikor régen mintha pontmátrixos kijelző lett volna, nem tom miért kellett lecserélni!"

Sőt, régebben nem itt volt középen, hanem a bal oldalon (a lépcsőről nézve). Most hogy középen van, csak középről látszik - tehát a tömeg eltorlaszlja a lépcsőt is...

Manyizga (törölt) 2007.12.14. 11:45:35

Ezt olvastátok már?
index.hu/gazdasag/magyar/rcg071213/

Namost ha jól számolom, 3mrd/35ezer = 85714 Ft. Ezt osztva a cikkben szereplő 2,5 hónappal = 34200. Vagyis a MÁV-nál ennyi az átlagfizetés? Nettó vagy bruttó vajon? :)))

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2007.12.14. 11:59:29

Tisztázzuk! A vonatvezető (gondolom itt a mozdonyvezetőt érted) kb 1%ban tehet a késésről! Hogy miért? Mert rajta igazán nem múlik,mivel elő vagyon írva,mekkora sebességgel továbbíthatja a vonatát.Ebbe természetesen beleszól az is,hogy vannak a vonalon ideiglenes vagy állandó jelleggel bevezetett lassan bejárandó pályarészek,ami köszönhető a színvonalas karban(nem)tartásnak.
A másik: Ő is haza akar érni,vagy a mozdonyfordulóban következő vonatához,így saját magával b@szna ki ha késne,mivel kevesebb idő jut pisi-kaki stb.(a mozdonyokon nincs klozet!),valamint eseménykönyvi jelentést kell írnia a késés okáról,időtartamáról.
Akik miatt késik:Forgalomirányító,rendelkező forgami szolgálattevő,váltókezelő.Na őket üssétek!
Későn kezelnek "bejáratot",ha meglátnak egy IC-t akkor besz@rnak,mivel az előnyt élvez szinte mindennel szemben (elvileg),és minden vonatot félreraknak előle.Őket nem érdekli hogy Te mennyit késel,neki megjön a leváltója és kész.
Még tudnám ragozni (pl egyvágányú pálya,vágányzár,a kallernak minden megállás után be kell(ene) csukni az ajtókat,mert a kedves utas ugye barlangba lakik,s egy 6kocsis vonat min. 12 ajtó és 140 m, stb.)de szerintem ebből elég sokan megértik,hogy kik tehetnek a késésekről.
Ja és az 1%:Műszaki hiba.

Turmion Kätilöt 2007.12.14. 12:31:02

Meg kéne oldani valahogy a "szégyenfalat". Egy u.n. rangsort fel lehetne állítani járatok, szerelvények között. Pl.: zsúfoltság, tisztaság, pontosság... stb. Ez segítség lehetne azoknak is akik nem járnak rendszeresen vonattal és el szeretnék kerülni a zsúfoltságot. Vagy csak egyszerűen egy viszonylag korrekt vonattal mennének valahová.

Nudli80 2007.12.14. 18:48:08

Nagggyon nagyon jó lenne az a szégyenfal!!

Jajjajj.. olvasom visszafele a posztokat, egyre idegesebb leszek!!! (Még a végén egy vonatot kapok fel és azzal fogok felmenni a vezériagzgatóságra elnáspángolni a jónépet)
Nagyon örülök, hogy nem csak engem bosszantanak ennyire az ilyen "kis" napi késések. Az én reggeli vonatom is késik minden nap 13 percet, mindig annyit!!! :) Suliba 8ra beesek az ajtón, de persze a portán már beírnak későnek, a tanárok a pofámba röhögnek h menjek korábban. Igazolást 15 perc után lehet kérni a késésről, és persze abban nincs bekalkulálva a sorbanállás. Hétfőn 40 percet késett a marhaszállító, az információs hívta az ügyeletet, aki azt mondta h csak 15-öt késett. Persze nem adta meg rá a 40-et, mert nem volt kedve utánajárni. (persze én élelmes voltam,a 15 elé írtam egy 1-est és elmentem kávézni, azért álljon már meg a menet)

rp_bubu 2007.12.16. 12:11:01

nyunyógomez: te se láttál mág vasutat, csak mozdonyból meg kocsiból... hogy lehet ekkora baromságokat írni?

efi 2007.12.16. 15:17:56

raczpeter
"...sőt indulóban is csak annyit tud mondani, hogy "Késéssel fog indulni" mértékét nem mondja ki, csak kiírja táblára."

Pedig tudja. Érdekes Sopronban a Szalóczy a CD-n tudja ezt is. És mondja az 5 percet is. Nem nagy ördöngősség megoldani.

Luigi 2007.12.16. 16:24:03

Japánban nincs programozva semmi. A vonat egyik végében kalauz, a másik végében a vezető. A megoldás ott egyszerű:
1. egy papír és egy óra van a vezető előtt.
2. 1 perc késés után levonnak a fizetésből.

Volt is állítolag gond belőle, mert egyszer valaki tul gyorsan vette a kanyart mert késést szedett össze.

Kéne egy Civil Ellenőrző Bizottság, aki kiballag a pályaudvarra, és felteszi a kérdést: Miért is késik a vonat? Miért indul késve?

És a konkrétumokat tartalmazó válasz nélkül nem is jönne el.

Sheldrake (törölt) 2007.12.16. 16:41:18

Luigi 2007.12.16. 16:24:03
--------------------------
Pontosan így kellene legyen:

Odamenni, megkérdezni, felírni, aláíratni, megtagadja, fotózni -> főnöknek továbbít, fizetés levon. Aztán legközelebb már utánajár, hogy mi a dörgés, ha meg nem, akkor egyre kevesebb lesz a fizu, a nyugdíj...

Azt sem tudják mi a saját főnökük beosztása. Ez azért már elég gáz.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2007.12.16. 17:07:36

raczpeter: cirka 18 éve vagyok mv,amit leírtam az mind-mind saját tapasztalat. Két kezemen meg tudnám számolni amikor miattam késett a vonat. Az hogy az általam leírtak Neked nem tetszenek,arról nem tehetek. Ha Te máshogy látod kívülről,akkor biztos tudod a megoldást is.

mildi 2007.12.16. 21:17:51

gomez,
kifelejtetted a menetrend szerint csak egyperces állomási tartozkodási időket mondjuk péntek v vasárnap délután, hétfőn reggel, ami inkább 3perc a valóságban. a menetrendbe be nem tervezett álllomási időközöket (3 perc a keresztre helyszíni állítású váltóknál, és abból is 40mp a jelzőidőzítés) + nyílt vonalon nem keresztezünk, ill. csatlakozót muszáj megvárni, ha a másik késik, akkor te is fogsz...meg a menetirányítót, aki lefogadtatja a szatit a személy terhére...