MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Apróságok

2007. december 14. - georgejr
Sajnos nem lenne jogszerű a lépés, de mindenesetre elgondolkodtató a dolog

Szia!

Az alábbi kis történeteket osztanám meg veled, illetve egy kérdésem is
van: szerinted jogszerû lenne, a az állandó késések miatt arra
hívnánk fel az utasokat, hogy a Nyugatiban a peronzárnál ne mutassák
fel a bérletet vagy a jegyet? Érdemes lenne megcsinálni szerintem.

A történetek:


Tegnap délután történt, hogy - a kalauz elmondása szerint - felsõvezeték
szakadás miatt a Vác-Göd-Bp. Nyugati vonalon Vác és Göd között nem
közlekedtek a vonatok. Ebbõl adódik, hogy mindenkinek le kellett
szállni Gödön (aki a Nyugati felõl jött). Se mentesítõ busz se semmi,
érdekes  volt látni, ahogy egy eõlre kifizetett szolgáltatás (MÁV
bérlet) helyett az utasok a 2-es fõútnál pórbáltak Vác felé autóstoppal
továbbmenni... No comment.


Nagyjából egy hete reggel - ahogy minden nap - éppen a Nyugati felé
tartottam vonattal. Elég lassan de azért haladtunk. Egészen Rendezõig.
Ott aztán megálltunk. Eltelt nagyjából tíz-tizenöt perc, amikor
egyszercsak bemondták, hogy a vonat bizony késni fog 15-20 percet,
de most érkezik egy Esztergomból, arra fel lehet szállni. Gondoltam,
hogy mivel úgysem férnénk fel arra mindannyian s mivel úgyis kések már
ezért inkább várok. Tíz perc múlva bemondták, hogy a vonat egyáltalán
nem fog elindulni. Ekkor én is leszálltam, hogy átszálljak az
esztergomira. Miután már mindenki leszállt a vonatunk dudált egyet. Az
utasok tétován nézelõdtek, hogy mi ez. Aztán mégegyet dudált. Ekkor
majdnem mindenki visszaszállt a vonatra. 1 perccel késõbb a vonat
elindult s meg sem állt a nyugatiig. Ehhez sem kell kommentár, azt
hiszem.

üdv: Miklós

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr23262665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2007.12.14. 16:01:24

Szerintem a megoldás az SLA lenne, mint pl. a mobilszolgáltatóknál. Bele lehetne venni az üzletszabályzatukba.
Mondjuk nem lenne egyszerű kitalálni: egy bérletesnek havi egy késés beleférne, de egy egyszeri utazásnál nagyon is sokat jelenthet.

Nudli80 2007.12.14. 18:12:47

Ezeknek már minden jogszerű. Én nem tudom mit lehetne csinálni, de attól tartok semmit....

Tavaly esős, viharos nyári este 9kor én is mentem volna haza azon a vonalon. Vonat elindult, majd visszatolat a Dózsa Gy. úttól. Fák dőltek a sínre, vezetékszakadás 2 helyen is. Fél 11ig senki nem tudott semmit. Mentem az ügyeletre ott közlik velem, hogy "talán majd másnap reggel lesz vonat, most ne is reménykedjek és busz sincs, mert nem tudnak kölcsönözni momentán a Volántól". Na mondom fas*a, igaz az üzletszabályzatban benne van (tudom,olvastam,jó vastag), hogy akár még taxival is vagy a hátukon, de ilyen esetben kötelesek hazajuttatni az utasokat. Szerencsére még elértem a 11-es utolsó Volánbuszt az Árpád hídról (utsó lehetőség, különben aluljáróban alvás). Vácra meg kirendeltünk ismerőst, hogy vigyen el Szob fele.
Már az utcámban voltam, amikor mit látok??!! Hogy egy vonat megy Szob fele, utasokkal..... Na köszöntem szépen. :)

Sheldrake (törölt) 2007.12.16. 16:17:48

Kell egy szervezet, ami védi az érdekeinket, ha már sem az állam, sem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság nem teszi ezt helyettünk. Továbbra is kitartok amellett, hogy még tagdíjat is fizetnék, pl. ha 5ezer lenne a havi tagdíj, de minden káromat sikerülne visszaperelni tőlük, szerintem még akkor is maradna jótékonysági célra is. :)

Tudtátok, hogy NFH-nak pl. nincs SZMSZ-a ( www.nfh.hu/portal/informaciok/szervezet/fvf_szmsz ) és a múltkor mikor lepattintottak, beidéztem nekik, hogy a korábbi SZMSZ-ük szerint mi is lenne a feladatuk:

"
1.3 Az FVF feladatai:
...
"
a fogyasztók vagyoni érdekének védelme céljából irányítja, koordinálja
és ellenőrzi az áruk forgalmazására és a szolgáltatások nyújtására
vonatkozó jogszabályok és hatósági előírások megtartását, vizsgálatot
folytathat a fogyasztókat érintő ügyekben
"

FolytatHAT, ha folytat, ha nem folytat, akkor miért nem folytat, miért pattintja le a fogyasztót?
...
"
felügyeli és ellenőrzi a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó jogszabályi előírások teljesítését,
"

Ellenőrzi? Hahahaha. :)

Illetve:
2.8.2. pont:
"
Szolgáltatás-ellenőrzési Osztály
A főosztályvezető irányítása alatt, az osztályvezető vezetésével működik.
A Szolgáltatás-ellenőrzési Osztály a 2.7 pontban és az alábbi feladatcsoportok
vonatkozásában szakmailag irányítja a fogyasztóvédelmi előírások
megtartásának ellenőrzését:
...
utazási és utazást közvetítő szerződések és az azok alapján nyújtott
szolgáltatások, valamint az idegenforgalmi szolgáltatások
(szállásszervezés, idegenvezetés, programszervezés),
"

Forrás: www.nfh.hu/data/cms8546/SZMSZ_2006.pdf
"

Akkor segítsünk spórolni kormányunknak. Ezek nem végzik a feladatukat megfelelően, akkor lehet lefaragni az államapparátusból pl. itt. Ha úgysem dolgozik jól a Szolgáltatás-ellenőrzési Osztály, akkor nincs is rá szükség, mert csak a pénzt viszi el az a sok főosztály vezető meg helyettes meg aktatologató titkársága.