MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Máv morgás 2.0

2007. december 13. - georgejr
Újabb morgás.

A múltkor csak közvetett szenvedője voltam, ma reggel azonban sikerült is személyesen igénybevennem a szolgáltatást, mellyel 'A' pontból 'B' pontba szállítottak. Nagymaroson vettem jegyet Alsógödre, és meglepetésként ért, hogy azt mondták be, hogy csak Felsőgödön áll meg a vonatom, ahol én szerettem volna, ott nem. A pénztáros azt mondta, mikor megkérdeztem, hogy igen, a jegy jó, de Vácon át kell szállni. Attól eltekintek, hogy ezt akár mondhatta is volna a jegy megvásárlásakor, de ebben a rendszerben már megszoktam, hogy mindent magamnak kell elintéznem, így ez nem is viselt meg annyira. Annál jobban az, hogy nem lehet menetrendet kapni. Elméletileg kétféle létezik, egy teljes magyarországi, és erre a vonalra szóló. Utóbbiból volt kb 50 db és nulla perc alatt elfogyott, azóta nem is kaptak belőle. Igaz, ingyen adták, így gondolom a népek duplán vitték, de én pénzt is adtam volna érte. A másik, a teljes, meg nem is volt. Praktikus, ha a MÁV a menetrendváltozáshoz nem ad menetrendet. Rendben van, hogy ingyen nem, de pénzért sem. Vácon tehát átszálltam, és mivel a tájékoztató táblától nem lettem okosabb, hirtelen egy vonat felé sétáló kallertől próbáltam információhoz jutni. (Három, tökugyanolyan vonat állt egymás mellett. A nép az egyikhez szállingózott inkább, és én ezt jó jelnek vettem, de biztosra akartam menni.)

Én: Elnézést kérek, melyik vonat megy a Nyugatiba?

Kaller: Ez is oda megy. (Hurrá! Vác egy átmenő állomás, tehát a vonatok fele biztosan oda, a másik fele a másik irányba, Szob felé megy. Kaptam egy frappáns választ, és mégsem megyek vele semmire.)

Én: Mikor indul ez a vonat?

Kaller: Majd ha engedélyezik neki! (Őrület! Újból hülye kérdést tettem fel, hisz azt minden ostoba civil is tudhatná, hogy tilos jelzés ellenére nem fog elindulni a szerelvény!)

Én: Mikor kellene elindulnia?

Kaller: 8.03-kor.

Végre! Ezzel kellett volna kezdenem. A hiba az enyém, belátom, hisz a tökéletes személynek teljesen hülye kérdéseket tettem fel, de azért tanulok és mivel fejlődőképes vagyok, sikerült is megtudnom, amit szerettem volna. A vonat tényleg elindult, amikor engedélyezték neki. Ugyan az utastájékoztatás itt sem állt a magaslatán, mert csak azt mondták be, hogy az első vágányon tolatást végeznek, (Furcsa mód két vágány van, ami első vágány, az 1A és az 1B, a miénk az 1B volt) és egyszer csak a szerelvény el is indult. Először azt hittem, hogy átcsoportosítanak valamelyik másik sínre, mert eddig a tolatás szó bennem azt a képzetet keltette, hogy jön valami mozdonyféle, és kocsikat taszigál ide és oda, de ehelyett, a vonat felgyorsult, és végtelennek  tűnő odisszeájába kezdett. A kocsiban kellemes meleg volt, bár ordenáré kosz fogadott, az embernek tényleg hányni lenne kedve tőle, de erről részben a kedves utastársak tehetnek. Ha MÁV úgy gondolja az elégséges szolgáltatást, hogy elvisz oda, ahova a jegyem szól, többé kevésbé a megbeszélt napszakban, akkor igaza van. De talán a XXI. században ez már kicsit kevés..

 

forrás: http://sparhelt.blogter.hu/?post_id=215083

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr85262537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1116001 2007.12.13. 16:53:54

Nagymaroson nincs menetjegykiadás. Alsógödön, csak a személyek állnak meg, szob felől hajnalban és este van csak átszállásnélküli kapcsolat. Miért kellett volna közölni a pénztárosnak a jegy megvételekor, hogy át kell szállni? Feltételezheti, hogy megvárod a közvetlen vonatot.
A kérdésed abszolút félreértelmezhető volt:) mert vácról kétfelé is megy vonat a nyugatiba. Gondolom nem vácrátót fele akartál volna menni:)
Új menetrend hiányával nem tudom, mi a bajod. Mivel az utolsóutáni pillanatban kerültek nyomdába, ezért csak 2-3hét késéssel jelenik meg.

Blackmore 2007.12.13. 18:45:33

PDF-ben se lehet még letölteni az új menetrendet?

Sparhelt 2007.12.14. 16:27:44

A Nagymaros - Nagymaros Visegrád akart lenni természetesen.
Miért kellett volna közölni? Miért ne? Úgy gondolom az utastájékoztatás az jelenti, hogy szólunk az utasnak, hogy tudja, miről van szó.. Persze tudhattam volna magamtól is, de momentán nem tudtam.
Feltételezhette volna, de mivel megkérdeztem tőle előtte, hogy ez a vonat, (ami ki volt írva következőnek) megy-e oda, és azt mondta, hogy igen, talán túlzó lett volna egy ilyen feltételezés.
Vácon úgy szokták bemondani (régen legalábbis úgy tették, hogy Vácrátót Veresegyházon keresztül, a Nyugatiba. Bár tényleg nem mondtam, hogy a rövidebb úton szeretnék menni, de ahogy az előbb feltételezhette volna azt, hogy tudom, itt is feltételezhette volna. Tudom, hogy egyszer lehet feltételezni, máskor meg nem.. :-)
A menetrenddel kapcsolatban: Az a bajom, hogy nem lehet hozzájutni. Ami letölthető az rossz volt, még a nejem jelentette be a mávnál, mert voltak rajta olyan vonatok, amik nem közlekedtek. A menetrendtől azt várná el az ember, hogy olyan vonatok legyenek rajta, amik közlekednek is.
Amúgy meg nem hiszem, hogy kellene érdekelnie mikor küldik nyomdába. Oldják meg, és én az első nap 0 ora egy perckor már meg tudjam venni..
Miért csak a versenyszférában lehet ilyen feltételeket támasztani a munkavégzéssel kapcsolatban?

Nudli80 2007.12.14. 19:17:21

Hmmmm...mert az versenyszféra :) itt nincs kivel versenyezniük.

A pénztáros minek mondja el mindenkinek az átszállást ha meg sem kérdezik konkrétan, h hogyan is lehet a célállomásig eljutni lépésről lépésre?? (én anno dolgoztam a telefonos infoban, az elején, mikor még lelkes voltam elmondtam mindent a-tól z-ig ha nem kérdezték akkor is, persze rámrakták a telefont sietősen egy "jó-jó, tudommal"-mal, ezek után csak akkor járattam feleslegesen a számat ha kérdeztek)

A váci állomás tényleg nagyon trágya lett az utóbbi pár évben. Én is nehezen igazodok ki rajta. :( A kaller elég poénos kedvében lehetett.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2007.12.14. 19:37:10

A kallert simán ki kellene rúgni egy ilyen válaszért... persze tudom, ez álom, hiszen ahhoz versenyszféra kéne, a MÁV meg egy rothadó mammut, melynek teteme nem csupán bűzével riaszt el mindenkit egyre inkább, hanem még időnként elő-előkerülő idegrángásával is, melyről azt hihetnénk életjel, de valójában csak a halált túlélő elemi tahóság megnyilvánulása.

Elnézést kérnék a hölgyolvasóktól a talán túlzottan is naturalista leírás miatt :)