MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Se puszi, se pá

2007. november 03. - georgejr
Se panaszkönyv, se vonat se semmi nincs. Tiszta Bermuda háromszög.

Hello!

Tegnap a következő problémában volt részem:

Keletiből utaztam el Salgótarján felé a 10:05-ös Sátoraljaújhelyig közlekedő gyorsvonaton, hatvani átszállással. 9:45-kor bemondták halkan, cérnahangon hogy a 9:40-es személyvonat Hatvanba nem közlekedik (mint később megtudtam vonathiány miatt) és a 10:05-ös gyorsvonat Hatvanig mindenhol megállt. Rohantam az információhoz, megkérdeztem hogy meg kellene-e várnia Hatvanban a Salgótarjáni vonatnak a 10:05-ös vonatot. Az információn nem kaptam kielégíő választ (lehet hogy választ sem...) ezért a vonaton is megkérdeztem a kalauzt, aki azt mondta hogy megvár a vonat Hatvanban. Ennek a vonatnak 11:10-kor kellene indulnia Hatvanból. 11:16-ra értünk Hatvanba a személyesített gyorsvonattal és a Salgótarjáni vonat nem várt meg... Aztán kikértük a panaszkönyvet, de nincs. (biztos betelt:) így sikerült 136 kilométert 3 és háromnegyed óra alatt megtenni...:)


Remélem ezen változtatni fognak és ha csatlakozás van egy vonatra akkor azt célszerű lenne megvárni ugyanis kb. 20 utassal együtt jártam így rosszul és még ki tudja hogy hány helyen csinálják ezt.Amúgy meg az is rejtély hogy hogy tudnak eltűntetni egy 6kocsis személyvonatot...:)

köszönöm: Volz

Ps.: utánanézek ennek az esetnek, mert itt tobb olyan

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr50216783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.11.03. 10:23:07

igen, ilyen elég sokszor van.

a logikát itt sem értem. elég sűrűn járok a szolnok-bp vonalon. a szolnoki zónázó gyorsított, sülysáptól menetrend szerint nem áll meg, csak rákoson. aki sülysáp és rákos közötti állomáson/megállóhelyen szeretne leszállni, annak át kell szállnia sülysápon a helyi személyre - ha tud.

de! hogy a dolog ne legyen annyira egyszerű, van, amikor 5-15 perc van az átszállásra. aki utazik, az tudja, hogy 5-15 perc késés "nem késés", mindennapos dolog. ha szerencséje van, akkor át tud szállni, tehát bevárja a zónázót a helyi vonat, ha nincs, akkor így járt. viszont akad, valami furfangos észjárás következtében, hogy ha többet késik a zónázó, és mondjuk elmegy a helyi vonat, akkor lelassítják (!!!) a gyorsítottat, tehát sülysáptól menetrendtől eltérően minden állomáson és megállóhelyen megáll. ügyes, nem? igaz, hogy szinte senki sem száll fel, mivel előttünk a helyi személy mindenkit összeszed, de ez így olyan jó.

asdf 2007.11.03. 11:00:16

De ha elment a helyi, akkor a szolnokin levo azon embereknek, akik sulysap es rakos kozott szerettek volna leszallni, nem kell sulysapon szobrozniuk 3/4 orat a kovetkezo helyire, hanem leszallnak a szolnokirol ott, ahol eleve szerettek volna. Nem? :))

petya.bacsi 2007.11.03. 12:12:54

ez is egy szempont :) aki meg időre ment (pl. dolgozni), az meg így járt.

Division 2007.11.03. 12:56:31

Hasonlóval már én is találkoztam.
Akkor volt hatvani vonat, volt rajta mozdony is. Mozdonyvezető is volt a mozdonyban.
Szépen megtelt a vonat utasokkal, indulási idő van... elmúlt 10 perccel, hangosbemondás semmi. Elmúlt 20 perccel, hangosbemondás semmi, utasok idegesek...
30 perc után végre: "A 2. vágányon álló hatvani személyvonat nem közlekedik, helyette az XY gyorsvonat hatvanig minden állomáson és megállóhelyen megáll. XY gyorsvonat a 13. vágányról azonnal indul."
Képzeljétek el, ahogy kb 600 ember keresztül kassul rohan 11 vágányon keresztül...
A gyorsvonat kalauzától azt sikerült meg tudni, hogy a személyvonat személyzet hiány miatt maradt el.
Gondolom a kalauz elaludt reggel... és az ország legnagyobb pályaudvarán nem akad egy tartalék ember...

Attila31 2007.11.03. 13:18:18

Ez az eset teljesen hétköznapi,naponta előfordul:-)Nincs kalauz,nincs mozdonyvezető,nincs vonat,nincs mozdony:-))
31-én a 17605 sz Szeged-Záhony gyorsvonat 15.39 helyett még 17.16 kor SEM indult tovább Záhony fele,mert NEM volt rá mozdonyvezető!!!Ünnep előtti utolsó munkanap...mindenki sietett volna haza többszáz km-ről,a MÁV-meg rohadtul ráér.Egy panaszkönyvet megérne ez is!

Attila31 2007.11.03. 13:19:44

Az eset Szolnok állomáson,az ország legnagyobb vasúti csomópontján történt,ahova több tíz mozdony van állomásítva,és ahol rengeteg mozdonyvezető dolgozik.

petya.bacsi 2007.11.03. 13:34:41

ha már így benne vagyunk a történetmesélésben:

1 éve vagy egy picivel régebben történt ez az eset: iszonyatos hidegben, télen, talán pénteki napon állunk a keletiben. a zónázó (gödöllőről jön, szolnokra megy) valami miatt nem jött be, és nem is indult szolnok fele vonat. sülysápra elmegy a vonat. a szolnoki vonatra váró utasok feje színt vált. kis idő múlva a másik is. utasok feje még vörösebb - a fagy is rásegített -. az idő telik-múlik, szolnokra induló vonat sehol. majd 1,5-2 óra múlva felbukkan a zónázó, a 2 vonatnyi ember szinte meg sem engedi, hogy leszálljanak az utasok nyomulnak fel. majd kisvártatva indul is a vonat. heppiend, 2-2,5 óra késéssel haza is ér az ember. pezsgőbontás.

a vonatindítók (vagy micsodák) közül senkinek sem volt annyi esze, hogy a sülysápi vonatot különleges eset miatt átnevezik szolnokira, hogy a hullafáradt ember haza tudjon menni. ész nem volt. ellenkező esetben (ha a sülysápi robban le), akkor a szolnokit lelassítják, felnyomulnak az ingerült utasok, oldalazva, kalaptartón csüngve állnak, hiszen a lerobbant vonat utasai is haza szeretnének menni. (teljesen érthető okból, mindenki haza szeretne érni).

közelg a tél, és sajnos rengeteg sztori fog akkor is születni :(

grigorij (törölt) 2007.11.03. 14:39:39

Dehogy nincs panaszkönyv! Állomásfőnök, pansz, jegyzőkönyv! Másolat eljuttat központ!

kalauznéni 2007.11.03. 21:25:16

Kedves Division!

Sajnos ez gyakran eőfordul országszerte.Személyzethiány nagyon ritkán alakul ki azért mert elaludt a kalauz (hiszen másnap már nem nagyon kéne jönni dolgozni).Hiába látod hogy tele a pályaudvar formaruhásokkal de sajnos (főleg a fővárosban) emberhiány van a vasútnál. Hogy miért nem volt személyzet a vonaton azt nem tudom de íme néhány személyes példa: az első vonatom késett ezért a második vonatom 60 percet várt rám mert nem volt rá ember, vagy lerobbantunk egy állomáson és 3 órás késéssel értünk be (a másik vonat amit vittem volna 42 perc késéssel indult el mert addigra tudtak szerezni rá embert). Az viszont tényleg egy szemét dolog volt hogy nem mondták be a hangosba.(Erről még egy sztori: Bp.nyugati pu.-on a vonat amit vittünk volna 48 perc késsel indult el, mert a mozdony lefulladt és segélygépet (második mozdonyt) kaptunk. Persze erről elfelejtettek értesíteni minket az utazószemélyzetet és a hangos is csak negyed óra elteltével közölte hogy technikai okok miatt 20 perc késéssel indulunk.Persze az utasok lincshangulatba mi meg álltunk mint bálám szamara és semmit nem tudtunk mondani persze a vonaton egy tűt sem lehetett leejteni az utastömeg miatt.)Szóval mindent összevetve nagy a fejetlenség a cégnél ez 100% de bizakodunk a javulásban mi is akik nap mint nap a sínen élünk. :-)