MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: Nyílt levél a MÁV-nak

2007. október 03. - georgejr
Huuu ez gyors volt. Kavalecz Imre válasza, majd az én kommentjeim.

Tisztelt Zsibrita György!

A MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatósága - megkeresésére - a következő választ adja:


A MÁV ZRt. jelentős, összesen kb. 140 millió m2 földterület parlagfű-mentesítéséért és kezeléséért felelős, amelynek megszervezése, finanszírozása igen nagy feladat. A MÁV ZRt, a Pályavasúti Üzletág és az Ingatlangazdálkodási Igazgatóság összehangolt irányításával, tervezetten végzi a területek parlagfű, veszélyes károsítók és egyéb allergén gyomnövények alóli mentesítését. A permetező vonatok közlekedése mellett április és szeptember között folyamatos és összehangolt a vasúti vágányokon kívül eső területek és az ingatlanok zöld területeinek kaszálása. A program összeállításánál figyelembe vesszük, hogy a parlagfű legintenzívebb növekedési időszaka júliusban van. A sokakat irritáló virágpor legnagyobb mennyiségben július végén és augusztusban kerül a levegőbe. Ezért a MÁV ZRt. törvényi kötelezettségének is eleget téve, június 30.-ig befejezte a parlagfű-mentesítést, ezt követően a területek utógondozására kerül sor. A parlagfű irtását április és október vége között folyamatosan végezzük.

2007. augusztus 31-ig közel 12 000 000 m2 vasúti terület kaszálását, parlagfű mentesítését végeztük el.


A rendszeres és hatékony gyomirtás érdekében valamennyi vasútvonalon közlekednek az úgynevezett gyomirtó vonatok, amelyek az engedélyezett minőségű és mennyiségű, az emberi egészségre ártalmatlan, de a gyomok ellen hatékony gyomirtó-szert alkalmazva permetezik a vasúti pálya mentén a gyomokat, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal Központ, Növény-, Talaj- és Agrárkörnyezet-védelmi Igazgatóság (korábban Növény- és Talajvédelmi Központi Szolgálat) által javasolt és jóváhagyott technológia alapján, köztük a parlagfüvet is. Folyamatos műszakban, a permetező vonattal és Unimogokkal (mobil permetező autó) kezelik a pályát (egyvágányú pályán 6,4 m, kétvágányú pályán 10,6 m, állomási vágányokban 5 m szélességben).


Totális gyomirtásssal kezelt hossz vgkm
Nyílt vonal 8315
Állomási vágány 3464
Ipar vg. 486
Rakterület (ha) 95
Összesen 12455

Közmunkaprogramok a vasútvonalak megtisztításáért A MÁV ZRt. és a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (SZMM) - a vasúttársaság kezdeményezésére - a vasútvonalak megtisztítására átfogó közmunkaprogramot indított idén tavasszal. A program a vasúti pálya környezetvédelmi karbantartását célozta, tartós munkanélküliek bevonásával.

A közmunkaprogram révén 2007-ben 1120 fő foglalkoztatására van lehetőség, a létszám közel 10%-nak szakképzésben is részt kellett vennie. A vasúttársaság a költségek 50 százalékával járult hozzá a fontos programhoz. A szükséges pénzügyi fedezet másik felét a Szociális és Munkaügyi Minisztérium, a Közmunkatanács és egyéb források biztosítják.

A 2007-es évben a MÁV a települési önkormányzatok társulásai, együttműködő konzorciumai, valamint önkormányzati alapítású és tulajdonú közhasznú társaságokkal végezteti területének kaszálását, a gyomnövények irtását.

A vasút területét érintő közmunkavégzés a vasútvonalak mentén a parlagfű-mentesítés mellett kiterjed a környezetvédelmi munkálatokra. A program idén érinti Somogy, Zala, Veszprém, Tolna, Baranya, Borsod-Abaúj-Zemplén, Nógrád, Hajdú, Szolnok, Szabolcs és Békés, Bács-Kiskun megyét, valamint Budapestet, továbbá a Balaton parti, a Velencei tavi vasútvonalakat, de a Tisza tó két kilométeres körzetét is megtisztítottuk.

MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatóság


Válaszom:

Tisztelt Kavalecz Imre,

Köszönöm gyors válaszát, ám engedje meg, hogy kitérjek néhány dologra. Mint említette 140 millió m2 földterület tartozik az Önök hatáskörébe, ehhez képest ennek a tizedét sem tudták mentesíteni 2007. augusztus  31-ig. Ez sajnos nem kielégítő sőt elfogadhatatlan.
A kérdéseimre sem kaptam konkrét választ, pedig azt vártam. Számomra valami érdekes módon nem nyilatkoznak a kért adatokról, pedig ezek közérdekű adatok.
Ismételten felteszem kérdéseim:

Adott-e ebben az évben a MÁV Zrt, vagy bármely más a MÁV Csoporthoz tartozó cég megbízást parlagfűmentesítésre a MÁV Kert Kft-nek?
Mennyibe került ez a megbízás? Mi alapján történik az elszámolás?
Ki ellenőrízte az elvégzett munkát? Szankcionáltak-e az el nem végzett munka miatt?
Kérem hozzák nyilvánosságra a tételes szerződést, elszámolást, hiszen ezek közérdekű adatok.

"A 2007-es évben a MÁV a települési önkormányzatok társulásai, együttműködő konzorciumai, valamint önkormányzati alapítású és tulajdonú közhasznú társaságokkal végezteti területének kaszálását, a gyomnövények irtását."

Egyes belső információk szerint a munkát a MÁV Kert Kft, valamint a G&G Kft. végzi! Ebből mi igaz?

Addig nem nyugszom, míg ezekre a kérdésekre kielégítő választ nem kapok.

De azért néhány dologra még reagálnék:
"Ezért a MÁV ZRt. törvényi kötelezettségének is eleget téve, június 30.-ig befejezte a parlagfű-mentesítést, ezt követően a területek utógondozására kerül sor."
Az következő területeken nem történt mentesítés, utógondozás biztosan: 120-as vonal Nagykáta-Mezőtúr közötti szakasz.
Miből is gondolom én ezt? Hát 2007. 09. 02-án készült fotóim nem ezt mutatják. Ékes példa Szolnok állomás! Nézzen utána a blogon. (http://megintallunkvazze.blog.hu/2007/09/02/dudvisztan)
Kérem, hogy tényeket írjon le, konkrétumokat. Amennyiben nem végezték el a munkát, úgy kit terhel a fellősség, mert nyilvánvalóan nem végezték el maradéktalanul.

Válaszát előre is köszönöm:

Zsibrita György

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr95184731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tibee 2007.10.03. 16:00:54

Annyira birom ezeket a fejes birkákat, hogy a kérdésre nem tud válaszolni mert tudja, hogy vaj van a füle mögött!
kavalecz monnyon le!!!

Ügyeletes Megmondóember 2007.10.03. 16:58:30

beszarok, a máv elsőre le tudta írni HELYESEN az igazgatóságuk nevét (MGSZHK NTAvI). 99 karakter és sokaknak nem sikerül.

Ashi Valkoinen 2007.10.03. 18:15:36

Na igen, kitérő blabla. Semmi konkrétum.

Adani 2007.10.04. 10:06:40

Persze, így próbálják leszerelni az embert, arra már biztos rájöttek,h nem szerencsés le se szarni a leveleket, mert annak nincs jó reklám értéke.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.10.04. 12:49:00

Igazat kell adnom Kavalec Imre úrnak, de ezzel a probléma nem lett megoldva. Nem csak papíron kell igazolni, hogy kérem szépen mi kiirtottuk, hanem a parlagfüvet kell kiírtani.

Az írásból én azt érzem, hogy a Kavalec Imre úr nincs tisztában a parlagfű természetével, ilyen esetben pedig a szakmailag rosszul elvégzett munka hiábavaló.

Kerttulajdonos révén a parlagfűvel magam is küzdök, és sajnos meg kellett tapasztalnom, hogy egy június utolsó hetében végzett totális gyomirtás (glialka) inkább serkenti a parlagfű növekedését, mint meggátolná - sajnos. helyes védekezésnek az tűnik, hogy a füfélékkel benőtt terület még májusban lekaszálni, amit június végéig mindenképpen meg kell ismételni.

Esetleges vegyszeres írtást pedig saját tapasztalataimból kiindulva úgy kéne végezni, hogy a permetezés után x ideig semmi se nőjön ki. De ebben ne már én legyek a szakember.

NoCigi 2007.10.04. 17:49:13

AMIG A VONATOKON, ÁLLOMÁSOKON BÜNTETLENÜL FÜSTÖLNI ADDIG AZ ALLERGIÁSOK PROBLÉMÁJÁT NEM OLDJA MEG A PARLAGFÜ IRTÁS.

Szép dolog küzdeni a parlagfű ellen mert tényleg megnehezíti az allergiások életét. Azonban a MÁV nagyon nehezen tudja felvenni a természettel szemben a versenyt.
Mindamellett jó ha mindenki tudja, hogy a légúti allergiás betegségek kialakulásában NAGY SZEREPE van a DOHÁNYFÜSTÖS KÖRNYEZETNEK. A léúti allergiások között sokan a PASSZíV DOHÁNYZÁS áldozatai és nem éppen kevesen vannak az AKTIV DOHÁNYOSOK akik ugyan felfogják, hogy a szabadszemmel láthatatlan pollenrészecskék is allergiás reakciókat váltanak ki azonban az már nem megy a fejükbe, hogy a szabadszemmel is látható, 4000 mérgező vegyületet tartalmazó dohányfüst az egyik legveszélyesebb allergia forrás. Szerintem a Parlagfű probléma nem annyira a MÁV sara de az, hogy még a nemdohányzó vonatok is dohányfüstösek az már igen.

Ha már a dohányfüstöt kiírtanák az állomásokról és a vonatokról akkor meglepődve tapasztalná egy-két dohányzó allergiás, hogy egy időre megszünnének az allergiás rohamai.

Tehát szerintem jó kezdeményezés ez a nyilt levél, de az allergiásokat és a nemdohányzókat (köztük gyerekeket) és dohányzókat sokkal jobban óvná a MÁV ha komolyabb hangsúlyt fektetne a dohányzás kitiltására az állomásain és a járatain.

NoCigi 2007.10.04. 17:52:41



AMIG A VONATOKON, ÁLLOMÁSOKON BÜNTETLENÜL LEHET FÜSTÖLNI ADDIG AZ ALLERGIÁSOK PROBLÉMÁJÁT NEM OLDJA MEG A PARLAGFÜ IRTÁS.
A mondat helyesen így nézett volna ki, de sajnos ma fáj a fejem és sietve írtam a hozzászólást és ezért elnézést kérek, de sajnos amit írtam az igaz...

Bástya elvtárs (törölt) 2007.10.04. 20:05:26

georgejr!

Van egy javaslatom a parlagfű ügyhöz. Írjál a tvugyvedje@mtv.hu -nak, Juszték szerintem előszeretettel fognak készíteni egy riportot parlagfű ügyben. -:)

Wattamas (törölt) 2007.10.05. 00:58:49

Nem akarom védeni őket, de a 140 millió m2 nyilván nem 140 millió m2 parlagfüvet takar... Szóval az a 10% valszeg sokkal több, mint 10%....

Bástya elvtárs (törölt) 2007.10.05. 08:32:06

Wattamas: attól tartok, hogy neked nincs kerted. A 140 millió m2 nyilvánvalóan azon területek összessége, amit a máv birtokol. Ebben a területben feltehetőleg benne van pl. a nyugati pályaudvar fedett területe is, illetve maguk a sínek által foglalt hely. Ezeken vagy nem kell irtani, vagy a már írtja a gazt. A Budapest-Szolnok vonalon biztosan történt parlagfűírtás, mert ha nem méteres gaz állna a talpfák között, a vonatok nem tudnának közlekedni.

Wattamas (törölt) 2007.10.05. 16:45:01

Bár valóban nincs kertem, de szerintem nagyjából erre céloztam én is.
György írta, hogy a 12/140 < 10%-át sem tudták mentesíteni. Erre írtam én, hogy nyilván nem a 140-et kellett mentesíteni, hanem csak annak töredékét, amihez a 12-őt mérve valószínűleg sokkal jobb arány adódik...