MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A vonat továbbra sem vár...

2007. szeptember 26. - georgejr
Nem kell megvárni az utasokat, á nem kell....


Heló!
Pont a mai nap, kb egy órával ezelőtt történt egy érdekes eset Dombóvár állomáson. A körülmények: érkezett menetrend szerint (12:55-kor) az IC815ös számú Pécs – Budapest-Keleti pu. viszonylatban közlekedő InterCity. Ehhez a vonathoz van egy InterPici, ami Gyékényesről jön Dombóvárig. Ez az IP825-ös számú vonat, ma kicsit meg késett egy másik késett vonat miatt. Ez tényleg kis késés volt. Mindössze 5 perc. Na most az IC-t rendesen elmenesztette a külsős és erre a rendelkező – a hangosbemondón keresztül szóban („a 815-ös rendesen meneszthető”) – engedélyt is adott neki. Ez alapján az IC815ös 12:57-kor elindult, a IP825-ös pedig – igaz késve – 12:59kor megállt az állomáson. Így még az utasok megnézhették a vonatuk végét mikor leszálltak az IP-ről. Az hozzá tartozik a dologhoz, h az IP negyed órát várt Kiskorpádon egy fél órát késő személyvonatra. Az IP-n szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló még szólt is az irányítónak telefonon, hogy van a vonatán 40 átszálló az IC-re. A leszálló utasokat meg arról tudta tájékoztatni Dombóváron, hogy a következő vonat amivel eltudnak utazni 14:02-kor egy gyorsvonat lesz. Én elhiszem azt, hogy az InterCity-k nem várnak a csatlakozásra – a menetrendben jelölve is van – de azért ez túlzás volt egy kicsit, főleg h ez a vonat Sárbogárdra kb 5 perccel korábban szokott érkezni mint kéne.
Várom a kommentárokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr46177713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.09.26. 16:36:45

"Én elhiszem azt, hogy az InterCity-k nem várnak a csatlakozásra – a menetrendben jelölve is van – de azért ez túlzás volt egy kicsit, főleg h ez a vonat Sárbogárdra kb 5 perccel korábban szokott érkezni mint kéne. "

Most nem érkezett korábban, az IC pedig menetrendszerint indult. Minden nézőpont kérdése: ha az IC megvár titeket, vélhetően egy rajta ülő utas bejegyzését olvasnánk most, aki azért panaszkodik, mert nem indult időben a vonata.

Peron8 2007.09.26. 17:02:16

A legjobb az lenne,ha Gyékényes -Kaposvár -Dombóvár - Budapest között, közvetlen IC járat lenne. Igény is lenne rá.
Lehet ez vágyálom ?

Adani 2007.09.26. 17:31:41

2-3 perckért nem szóltak volna sztem, annyit még be is lehet hozni az úton.

efi 2007.09.26. 17:38:44

Ibigoo, nem úgy van az, az IP érk 55, az IC indul 57, tehát gyárilag is csatlakozó. Sajnos a MÁV meglehetősen nagyvonalúan és naívan gyárt gyakran csatlakozásokat (itt pl 2 perc) ahhoz képest, hogy nagyon jól tudja/tudjuk, hogy mi a helyzet úgy általában a pontosság terén.

krtek24 2007.09.26. 20:55:58

Nem hiszem, hogy az IC-n bármelyik utas is szólt volna azért, mert egy félkocsira való csatlakozó utas miatt 3 perccel később indulnak. Egyébként meg, ha szólt volna, akkor kit érdekel: a 40 átszálló érdeke talán fontosabb, pláne úgy, hogy a bevárásuk érdemi késést nem okozott volna. Arra viszont kíváncsi lennék, hogy mégis mi alapján vár egy IC-csatlakozásra kitalált vonat egy személyre.

Bezzeg amikor vonategyesítés van, érdekes módon tudja váratni az IC-t a MÁV órákon keresztül, csak nehogy külön mozdonyt kelljen közlekedtetni...

tomi79 2007.09.26. 22:05:43

Valószínűleg azért várt az IP, mert a személyvonat szembejött, a pálya meg egyvágányú, ezért meg kellett várnia az ellenvonatot. Azt viszont nem értem, miért nem a személyt állították le az előző állomáson?
Tudtommal az IP vár a csatlakozó IC-re, fordítva miért nincs így? Nincs olyan sok IP járat, viszont azok az IC-hez való csatlakozásra szolgálnak, tehát nem tenné ez tönkre az IC szolgáltatás színvonalát.
Ebben az esetben az IC 3 perccel később indult volna, viszont nem kellett volna 40 embernek egy órát várnia. Tényleg, visszaváltották legalább az IC pótjegyeket?
Ja: ha az IP kalauza szól a dombóvári forgalmistának az átszállókról, akkor a forgalmista miért indítja a vonatot? úgy érzi, valakivel ki kell szúrnia aznap? vagy csak nem szeretik egymást azzal a kalauzzal, ezért nem érdekli, mit magyaráz neki a telefonba?
vagy egyszerűen csak gondolkodni esett nehezére?

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.09.26. 22:49:59

"Bezzeg amikor vonategyesítés van, érdekes módon tudja váratni az IC-t a MÁV órákon keresztül, csak nehogy külön mozdonyt kelljen közlekedtetni..."
Tapasztaltam már ennek az alátámasztását, de cáfolatát is.

Az alátámasztás: anno a Pannónia nemzetközi gyors nagyjából pontosan érkezett Hatvanra, ahol viszont negyven percet vártunk a somoskőújfalui személyre -- igaz, egyesítés (összezárás) nem volt, de az utasokat meg kellett várni.

A cáfolat: a Balaton IC Bp - Keszthely között közlekedik. Az IC Keszthely - Bp. között esténként Balatonszentgyörgyön a Velencéből Bp-re közlekedő Goldoni EC-be sorozva jön fel Pestre. A Goldoni elég gyakran késik 1-2-x órát, az esetek többségében ekkor a Balaton IC-t önnálóan elküldik Pestre.

krtek24 2007.09.27. 22:17:37

A Balaton/Goldoni esetében tényleg így van, azzal, hogy mondjuk egy órán túli késés esetében elküldik önállóan a keszthelyi vonatrészt. Csak az hibádzik, hogy 30 perc késésnél ez nem játszik... A szombathelyi/soproni IC-t viszont szerintem még az életben nem küldték el önállóan.

tomi79 2007.09.29. 00:26:43

"anno a Pannónia nemzetközi gyors nagyjából pontosan érkezett Hatvanra, ahol viszont negyven percet vártunk a somoskőújfalui személyre -- igaz, egyesítés (összezárás) nem volt, de az utasokat meg kellett várni."
De miért? Azt hiszem, normálisan max. fél órát várnak a vonatok a csatlakozásra.

Peron8 2007.09.29. 12:34:11

IC vonat csatlakozásra nem vár , ott a jel is.. a másik meg a Pannónia nemzetközi gyv, soha sem közelekedett Hatvan felé...
vonategyesítés esetén azért kell várnia, mert a mozdony és a vonat egy forda...
Amikor a Goldoni késik akkor valszeg a tartakékot küldik fel, kérdés csupán az, hogy miután végez, utána a mozdony mehet vissza üresjáratban...

tomi79 2007.09.29. 12:38:37

"IC vonat csatlakozásra nem vár, ott a jel is" persze, ez most a szabály, viszont szerintem nem lenne hülyeség, ha max. 5-10 percet várna a csatlakozó IP-re, hiszen az kimondottan az IC-re hordja az utasokat.

tomi79 2007.09.29. 12:47:52

"IC vonat csatlakozásra nem vár, ott a jel is" persze, ez most a szabály, viszont szerintem nem lenne hülyeség, ha max. 5-10 percet várna a csatlakozó IP-re, hiszen az kimondottan az IC-re hordja az utasokat, vagyis lehet, hogy a szabályzatot itt nem ártana módosítani.

tomi79 2007.09.29. 12:49:14

Bocs, hogy kétszer küldtem, azt hittem, hogy ez első valami miatt nem ment el.

Sheldrake (törölt) 2007.09.29. 15:19:18

Ha csatlakozás miatt késünk le IC-t, akkor vissza lehet kérni a fel nem használt pót- és helyjegy árát vagy be lehet cserélni másikra, ha mutatjuk hozzá a (talán lekezelt) menetjegyet, hogy melyik vonattal jöttünk és késtük le? Nem tudom most hogy van ez az üzletszabályzatban rögzítve.

krtek24 2007.09.30. 20:03:32

Szia Peron8!

Na most az, hogy egy forda, nem releváns, és nem is érdekel senkit a MÁV-on túl. Ha van rendelkezésre álló más mozdony, akkor sem viszi el soha... (mert ha nincs, akkor nyilván csak egyes teljesen begerjedt utasok várják el, hogy a szájával húzza el a kalauz).