MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Menetidő exponenciálisan nő

2007. szeptember 24. - georgejr
Ütemes menetrend meg miegymás. Igaz egy órával nőtt a menetidő, de az katonásan ütemes.


Kedves Cím!

 
Most hétvégén (szombaton) utaztam Keszthelyre, és vissza. Elég kellemetlenre sikerült, gondoltam megírom.
 
Úgy kezdődött, hogy a Déliből 6.45-kor induló vonatra száltam fel Kelenföldön. Hely nuku, így hát vagy állok, vagy a dohányzó fülke. Mivel az út 3,5 óra, a dohányzó részt választottam. Kis fülke, benne 10 ember, legalább kettő folyamatosan cigizik, nyitott ablak nuku. Oké, nem kötelező, hogy elviseljem, nem is lett volna jogom szólni, ez az ő birodalmuk. Csak rosszul érintett, hogy máshol nincs ülőhely.
Sebaj, gondoltam majd délután vissza jobb lesz. Aha. Siófoknál felszállt két hajléktalan, iszonyú büdös pasas, vesztemre egyik elém ült, másik mögém. Persze Pestig jöttek. Persze ülőhely sehol máshol. A dohányzó részt a reggeliekből okulva kerültem.
Így hát elgondolkodtam: 5.560 Ft-ot fizetek teljes áron másod osztályon azért, hogy ilyen körülmények között utazzam? Néhány éve minden héten utaztam ugyanezen viszonylatban. Ilyen kellemetlenségekre nem emlékszem. Most májusban utaztam erre utoljára, akkor is a reggeli járaton a dohányzóba kényszerültem, mert rekkentő hőségben a nemdohányzó rész összes ablaka lehúzhatatlan volt. Egy időre elvette a kedvemet az utazástól ez az egész, pedig a Balatoni egészen kulturált része a belföldi járatoknak.
 
Ennek kapcsán eszembe jutott egy másik dolog, a Budapest-Keszthely IC menetidejének alakulása. Azok kedvéért, akik nem járnak ezen a vonalon, avagy járnak, de megszépítő emlékezettel rendelkeznek, felidézném a kezdeteket, és ahogyan utána alakult.
Ha jól emlékszem kb. 1997-98 magasságában kezdték ezen a vonalon bevezetni az IC-ket. A járatok a kezdetekkor megálltak Budapest után Fonyódon, Balatonszentgyörgyön és Keszthelyen, menetidő 2.20 perc. Kis idővel ezután az IC megállt Siófokon, Fonyódon, Balatonszentgyörgyön és Keszthelyen. Menetidő: 2.30 perc. Aztán megállt Székesfehérváron, Siófokon, Fonyódon, Balatonszentgyörgyön és Keszthelyen. Menetidő: 2.45 perc. És innen már "nem volt megállás": az információs telefonvonalon a hölgy közölte, hogy csak a turistaszezon miatt áll meg az IC Balaton...alsó, felső, király, ász és egyéb helyeken... Érdekes módon télre is így maradt. Közben villamosították a Nagykanizsai vonalat, mert eleinte gőzmozdonyok vitték Szentgyörgyről az IC kocsikat Nagykanizsáig :) Aztán a villamosítás után a keszthelyi kocsik a vonat végére kerültek, Balatonszentgyörgyön - ahol szétválasztják a Nagykanizsára és Keszthelyre menő kocsikat - ezért plusz 10-15 perc várakozás, hogy mozdonyt kapjanak a Keszthelyre menő kocsik. Közben a zalaegerszegi vonal sem volt még villamosítva (gondolom én), de merthogy oda is kellett IC, amit úgy oldottak meg, hogy Balatonszentgyörgyről IC buszok (ez milyen már???) szállították az utasokat Zalaegerszegre. Elég érdekes volt.
Szóval jelenleg ott tartunk, hogy a Budapest-Keszthely IC menetideje 3.30 perc, a gyorsvonaté ugyanezen viszonylatban 3.38 perc. Na ja.
 
Hát ennyi.
 
Üdv: Annamari

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr9174968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wh_old (törölt) 2007.09.24. 16:14:47

Európa itt épül. :)

efi 2007.09.24. 18:38:33

Ez az IC-inflálódás máshol is megfigyelhető, mivel az érintett polgármesterek évekig rimánkodnak hogy náluk is álljon meg.

pesticsavo · http://asszociacio.blog.hu 2007.09.24. 21:31:33

Hát ezért járnak egyre többen autóval...1,5 óra max. az új csodálatos autópályán ;-)

hattyú 2007.09.25. 07:10:45

Dohányzó részben a dohányzók utaznak, ezt el is ismered :) szerencsére. A dohányzóknak (nekem is) sokszor nagyon kellemetlen, hogy a kedves nem dohányzó utasok beterpeszkednek a dohányzó fülkékbe és egy másfél órás utazás alatt legalább 2x vitatkozni kell velük ha rá szeretnék gyújtani. Hozzáteszem legalább ennyire undorító az a szokás amikor a cigisek a folyosókon bagóznak, vagy a két vagon közti részben. Szal kultúra magasfokon mindkét oldalról...

Hogy nincs szabad hely? Mégis mit vársz? Ez a MÁV kérlek. Mitől lenne szinvonal? :D Felesleges belemenni a szokásos kritikákba meg rinyálásba, szar sem fog változni tőle, hiszen azt csinálnak amit akarnak és innentől kezdve nincs értelme semmit mondani róluk...esetleg feleslegesen idegeskedni. nyugi van :)

Utazási kultúra egyébként az emberek közt sem nagyon van. Vasárnap jöttem vissza Pécsről Bp-re az utolsó IC-vel. A vonat tele diákokkal - üdvözlégy új generációja a magyar fajnak... lábak felrakva cipőstől, ordibál, helyet elfoglal pedig a jegye (mert helyjegy) nem oda szól, ebből az indulásoknál viták és "udvarias" magyarázkodások, folyosón cigizés, és mert lehet mászkálni ezért Pécsig mindenki annyit megy, hogy az ajtó elromlik - nem vicces ha az ajtó mellett ülsz..., leszállásoknál pánikszerű nyomakodás és lökdösődés, csomagok egymás fejére ejtése néha egy-egy gorombaság és okos cinizmus stb... szóval nem tudom, ez biztosan jó így. :) engem már nem nagyon érdekel amúgy, csak vicces, hogy változásokról beszélünk ilyen kultúráltásgi emberanyag mellett...

magocska 2007.09.25. 08:01:20

IC: Ebben az esetben sincs értelme az IC-nek, mint ahogy máshol sem, példa: IC + gyors egyben.
Meg az olyat is szeressem, amikor Szolnok - Békéscsaba között mindenhol megáll a gyors. Hogy ez kinek jutott eszébe? Ja, persze fel/leszálló alig.

Skinn3r 2007.09.25. 08:32:14

Nekem az tetszik a legjobban, mikor az IC-n minden agyament rángatja az automata ajtót.

Amúgy Pécs - Bp közt is kb 2:20 perc volt eleinte az IC-k menetideje, most 3:08. Olcsóbb autóval menni, csak sajna az még nincs úgyhogy marad a MÁV csodálatos szolgáltatása.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2007.09.25. 20:35:07

"Meg az olyat is szeressem, amikor Szolnok - Békéscsaba között mindenhol megáll a gyors. Hogy ez kinek jutott eszébe? Ja, persze fel/leszálló alig."

Menetrendszer, magocska, menetrendszer! Valami olyasmi volt a lényeg, hogy óránként indítanak vonatot x helyről y helyre. Ja, hogy az gyors? Nem baj! Majd megáll! Gondolom, nem sok felesleges vonat van... Ja, és az a jó, amikor tényleg óránként jutsz el x-ből y-ba, és az egyik órában CSAK IC jön. Na, olyankor mi van?

Adani 2007.09.25. 21:40:53

Ez egyébként így van. Olyan kis tanyavilágokban állnak meg a gyorsvonatok, mint Pusztapó, Tiszatenyő vagy Kétpó. Ráadásul itt csináltak rendes peront világítással meg zajvédő fallal, a békéscsabai állomás meg rohad tovább. Nem értem ezt miért kell. Régen volt a személyvonat az megállt minden bokornál, a gyors az csak minden 3. bokornál, az IC pedig Szolnok, Mezőtúr, Gyoma Békéscsaba állomásokon csak.