MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tilos fényképezni az állomást?

2007. szeptember 09. - georgejr
L. küldte be, hátha tudunk segíteni. Lehet Mavik visszavág? Nem tudom. Holnap megérdeklődöm a kommunikációs igazgatóságon a dolgot. De tudtommal nem enegedélyköteles...

Kedves VEKÉ-sek,

most, szombat este egy érdekes és - külső szemlélőként - roppant mulattató jelenetnek voltam szemtanúja. Megosztom veletek, mert nem is igen tudom, van-e a MÁV-nak internetes/e-mailes panaszirodája vagy egyáltalán kihez lehet ilyesmivel fordulni.

Esztergom vasútállomáson vártam kedvesemmel a 19:08-as vonatindulásra. Épp egy vonat érkezett be, a bemondó közölte, hogy a négyes vágányra jön, majd egy "ahhhh" felkiáltással megszakadt a bemondás s nem volt már semmi "kérem vigyázzanak". Nem, ehelyett "Zrínyi kirohanását" láthattuk, egy magából kikelt, maradék emberi mivoltából is kivetkőzött máv ruhás emberke rontott ki az épületből és esett neki egy 17-21 év körüli srácnak, aki családtajgaitól elszakadt és fotózni indult az állomás területére épp beérkező vonatot. Láthatóan a srác nem a VEKE- féle "közlekedésőrült" volt (elnézést, ezt én pozitív értelemben használom, kéretik nem megsértődi!!!), hanem valami városnéző család tagja, akik épp mentek volna haza. A mávos bácsi mondandója, azaz üvöltenivalója az volt, hogy fényképezni tilos (elképzelhető a jóember hangereje és a stílusa is, ha ezt 30 méter távolságból is könnyedén lehetett érteni) ahhoz az állomás területén engedély kell, s hogy ő kitiltja fényképezési engedély nélkül az utazásból a srácot, továbbá azonnal hagyja el az állomás területét meg hogy rendőrt hív. A sráctól újra és újra fényképezési engedélyt követelt, melyet szegény nem is igazán értett (az egész kirohanást sem értette, hogy ez most akkor mi van???).

A máv főnök még mindig elmebetegként viselkedve ki s be rohangált, mikor kijött, állandóan a rendőrökkel fenyegetőzött, a rohangálás közben heves karmozdulatokat tett a srác felé, de fizikailag nem bántalmazta. Közben srác értetlenkedve visszament a családjához (vagy ismerőseihez, ez nem teljesen világos számomra) , akik hasonlóan reagáltak, láthatóan nem értették, mi a baja a bácsinak. A vasutas bácsi ezután afféle megvadult pitbullként újra és újra ki s be rohant a kuckójába, közben mindig újra és újra oda-oda ment a sráchoz és megint a rendőr hívásával, az utazásból való kizárásával stb. fenyegette, mert hogy itt tilos fényképezni (meg kell mondjam, semmi ilyen tiltó tábla nem volt kirakva, de lehet, hogy az Esztergom vasútállomás egy titkos NATO bázis - csak jól álcázzák :-D ). Ezt megismételte X alkalommal, közben feldúltan kirohangált a vágányokhoz is, az ott álló szerelvényekhez. Közben azért rendszresen rá-rá csapot prédájára s ilyenkor megint előkerült a rendőrt hívok, meg a tilos fényképezni. Még a bejött vonat kalauzára is lecsapott is megpróbálta valahogy belerángatni őt is, én nem tudom, talán tanúnak akarta volna? Ez nem derült ki.
Mondanom sem kell, hogy a környező utazóközönség vagy a szokásos oda sem nézek letargiával és nem látom csak maradjak ki belőle, vagy épp ellenkezőleg, a megzakkanás tüneteit mutató jóemberen csendesen mosolyogva figyelte, mivé is alakítja a talán rohamot kapott máv főnök a balhézását. :-)

Ezek után maradva az aggresszív kismalac stílusnál, támát váltott a bácsi (talán megunta a fényképezni tilost) és jegyet követelt a sráctól, mert hogy az állomás területén csak jeggyel szabad tartózkodni. Erre már tényleg odafigyeltem, mert engem egy kollega van, hogy ki szokott hozni az állomásra vagy éppenséggel elém jön, s bizony, ő is be szokott lépni Esztergomban az állomás területére jegy nélkül - hát jó lesz odafigyelnie mostantól neki is ...  Meg kell mondjam, hogy a Nyugatiban látott peronzárhoz hasonlatosat nem láttam itt, sem ellenőrzés nem volt, ezért ezen már én is értetlenkedtem magamban (még ha az állomáson fényképezni tilos dolgon valahogy napirendre is tértem már eddigre - bár mondjuk akkor a barátnőmet se fényképezhetném le az állomáson?? Mi ez, valami titkos katonai objektum? Na mindegy). A vasutas bácsi többször és ismételten közölte a már megszokott stílusban és hangerőben, hogy ki fogja zárni a srácot a vasúti utazásból, és a vasúttól elfele mutatva újra és újra megismételte, hogy azonnal hagyja el az állomás területét, ha neki nem hajlandó megmutatni a jegyét. Mert  hogy itt ő  a főnök, ő a hivatalos ember, ő neki ehhez joga van és ő bárkit kizárhat az utazásból. Közben - roppant szórakoztató módon (elnézést) - ki s be rohangált az irodájába, s amikor kivül volt épp a sráccal üvöltözni (az leginkább csak csendesen értetlenkedett), a vasutas bácsi újabb magánszámként fel s le tette a kis piros sapjáját, hogy ő ennek a felvételével márpedig hivatalos emberré válik és hogy meglátják ám, ő hívja a rendőrséget és kitiltja a srácot innen.
A fényképet is töröltetni akarta a fényképezőből, hiába mondta a srác, hogy értse már meg, nem csinált felvételt.

Végül egyszer csak bement már végre (és lett egy kis csend s béke) és közölte a hangosbemondón, hogy a 4-es vágányról fog indulni a vonat Budapest felé.

Ezt követően a család/társaság fel is szállt a vonatra. Na, emberünk nem hagyta a prédáit csak úgy elszabadulni, oda, a vasúti szerelvénybe utánuk ment és ott is csinálta a cirkuszt (úgy hogy mi a kedvesemmel inkább tovább mentünk a következő kocsiba, mert eddigre belefáradtunk a megkergült módon viselkedő vasutas bácsiba). Így végül is nem tudom, mi lett, hívott-e rendőrt, leszállítatta-e a srácot a vonatról stb.

Azért tessék már nekem mondani, jó, tegyük fel, hogy tényleg tilos vasútállomáson fényképezni, tegyük fel, jó, hogy tényleg tilos Esztergom vasútállomás területén jegy nélkül várakozni vagy egyáltalán ot ttartózkodni, de ugyan, miért kell mindezt egy ilyen kergebirkával keresztezett fenekedő tigris módjára, pitbullként újra és újra a potenciális utasnak nekiesve fekete-afrikai módon előadni egy máv főnöknek a 21-ik század modern köztársaságot építő Európai Uniós tagállamában????? Egyúttal, ha már írok, kérdezem, hogy szerintetek a vonatból szabad-e fotózni - akár az állomáson bent a vonatban, akár mikor megy a vonat, mondjuk kifele az ablakon bármit, mondjuk a tájat? De most tényleg, komolyan!

Előre is köszönettel s üdvözlettel:
L.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr84160831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

From Magyarisztán with Love 2007.09.09. 14:58:11

Mi lett volna,ha még külföldi is a srác?Vasutasbácsi ott kapott volna agyvérzést...!

8Gbit 2007.09.09. 15:47:29

Javaslom a "bácsit" elmeorvosi vizsgálatra. Egyébként, meg ezt az undorító vasútnak nevezett szart még fényképezni sem érdemes.
A másik,ami felháborító, hogy jegy nélkül tartózkodni tilos az állomáson. Megértam,hogy a hajlétalanok, meg nem kívánatos személyek ellen találták ki az egészet de, ez 1%-a kb. az utazóknak. Miért kell szivatni több ezer embert 10 hülye miatt? Ez is csak nálunk működik. Ha én ki akarok kísérni valakit, azt kikísérem. Feladom a csomagját és szarok a MÁV "peronjegyére" meg minden szarra. Melledleg a biztonsági nem csinálhat velem semmit, mert én hívok rendőrt...

Másrész ez megint jó példája annak,hogy ebben az országban minden emberről mindig a rosszat feltételezik először. A srác fényképezni akart és nem "államtitkot lopni" :D:D:D.

Ja és kedves MÁV-os alkalmazott asszem kimerítette a zaklatás fogalmát is és ha visszatartotta vonatot emiatt, akkor még a MÁV-tól is kijár egy dorgálás Neki!

Uccsó gondolat: Mi lett volna ha ezt kultúráltan teszi? Odamegy és megkérdezi,hogy miért fényképez, illetve "legyen szives a befejezni a fényképezőgép használatát, mert tilos" mondattal valszeg le lis lett volna tudva a dolog, de erősen kétlem,hogy tilos a fényképezés!

Toymao 2007.09.09. 15:56:01

Nem tudom, hogy tilos-e még, de a MÁV-ot ismerve biztos nem változtatták meg, hiszen az '50-es években még tilos volt, biztos jól úgy maradt.

Én hívattam volna rendőrt, aztán megnézem, ahogy kiröhögi.

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2007.09.09. 16:36:44

Sziasztok!

A MÁV-nak tényleg van fényképezési engedélye. Ezen szerepel a név, illetve valamely azonosító okmány száma (személyi, vagy útlevél).

Idézet:

(...)

3. A felvételkészítés célja: Fényképfelvételek készítése épületekről, építményekről, vontató- és vontatott járművekről.

(...)

7. (...)személy- és vagyonbiztonság érdekében együttműködik a MÁV munkavállalóival, (...) az utasításokat betartja. Az engedély utazási jegyül nem szolgál, csak személyi igazolvány felmutatása mellett érvényes. (...) távlati képet, magas felvételt készíteni csak előzetes konzultáció után szabad. (...) balesetről vagy sérült járműről felvételt készíteni szigórúan tilos.

Idézet vége.

Rengeteget és sok helyen fotóztam. Sok helyen, ahol csak pl peronról fotoztam sosem szóltak, illetve meg sem mutattam az engedélyem. Ahol viszont "üzemi" területre mentem, mindenképp meg kell mutatni. Volt ahol mondtam hogy van engedélyem, de meg sem kellett mutatnom.

A fenti esetben szerintem sem kellett volna a "bácsinak" felfújnia a dolgot (de amúgy tényleg kell engedély). Olyanra kell figyelni pl.: vaku ne bántsa a mozdonyvezető szemét, stb...

Még egy megjegyzés: Görögországban teljes tilalom van, és ott valóban rendőri eljárást von magaután az engedély nélküli fotózás!

Bocsi a regényért.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.09. 16:43:55

Ez egy kicsit bonyolultabb dolog. A vasút nem véletlenül lett korlátozva a békeszerződésekben hosszú ideig, ugyanis a vasútnak katonai jelentőssége volt. Ne tudjon az ellenség méricskélni, kitalálni, hol lehet bombát tenni, jó alaposan felkészülni, ezért ne fényképezd. Ez szép és jó, csak eléggé idejétmúlt gondolkodás. Ha megnézed, akkor az USA hadserege sem sokban függ a vasúttól, de a szerbeké sem függött, Irakban sem volt fontos célpont a vasút, stb. változott a világ. Nem hiszem, hogy a szabályokat megváltoztatták volna.

Adani 2007.09.09. 17:02:19

És ha én az állomáson fényképezek, pl. baráti társaság csinál egy fotót az állomáson? A peron az magánterületnek számít? Mert közterületen azt fotózol, amit akarsz.

ikocka · http://kocka.blog.hu 2007.09.09. 17:19:08

Tudtommal nincs ilyen kifuggesztve a vasutallomasokon, tehat megis honnan tudta volna a srac, hogy nem szabad. Oke a nem tudas nem mentesit, de had ne olvassa el a srac az uzletszabalyzatat a mavnak mielott kattint kettot vagy atmegy a varotermen.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.09. 17:21:28

doda: Nem az üzletszabályzat lesz a tiltás oka, hanem lehet, hogy jogszabály, ha még van ilyen hatályban.

efi 2007.09.09. 17:33:23

Két dolog. Kisebb szabály: az utasforgalom számárá megnyitott területen mindenki nyugodtan fotózhat (az ordítozó bácsi lemaradt az 50-es években)
Nagyobb szabály: csak egy árva emberfia ne legyen majd rajta, mert jön az ombudsman és lesz ne mulass :(
Esetleg ha az összes utastól/vasutastól/várakozótól beszerezzük az írásbeli engedélyt, meg lehet kockáztatni.

WindowsNT 2007.09.09. 17:38:15

Az állomás területén az utasok számára megnyitott területen lehet engedély nélkül is fotózni, viszont üzemi területre tényleg engedély kell. (nekem is van)

Ez a \"bácsi\" valahogy itt felejtődött még a komcsi korszakból annak is 50-es éveiből, sajnos az ilyen \"bácsik\" miatt tart ott az ország ahol tart, de ez más téma.

Egyébként ma már úgymond létjogosultságát vesztette a \"fényképezni tilos\" felírat, hogy tilos és hadititok lenne, ugyanis amióta műholdak vannak azóta nincsen titok, de lásg a google vagy más műholdas térképeket, csak akik katonai szállítási titkokra vágynak azok meg is teszik műholdas technikával, sőt egy rendszámtáblát, vagy a cég kitűzőjét elolvassák a melleden, úgyhogy ennyit erről és ez már a nyolcvanas években kőkeményen volt műholdas figyelés.

Meg hát azért nézzük a profi fotómasinákat aki már látott ilyet igen az a hosszú nagy objektíves ami az újságíróknak is van, na ezekkel távolról egy magasabb pontról sem gond a fotózás, szóval aki kémkedni akar az ugyis megteszi, már ha a máv-nál egyáltalán érdemes lenne valamit kémkedni, tán pár szakadt szilit le lehet kapni.

Remélem egyszer úgymond \"kitisztul\" a vasút ettől a sok 50-es évekbeli begyöpösödött agyú embertől.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.09. 17:46:21

Na azért a kitűző elolvasására kiváncsi lennék...

A profi gépek kapcsán: Hááááát azért a teleobjketívek sem mindenhatók...

Adani 2007.09.09. 18:16:13

Ez igaz, láttátok a Közellenség című filmet? Műholdról simán ránagyítanak annyira, h a körme alatti kosz is látszik, de még a kezében lévő újságot is gond nélkül elolvassák. Az meg megint más, h egy profi kamerán sokszoros zoom van, ezért simán lefotóz távolról is.

efi 2007.09.09. 19:43:46

Az ellenségtől annyira féltek anno, hogy a belső használatú grafikus menetrendábrákra az állomások kicsinyített vágányhálózata szándékosan hibásan volt felrajzolva. Mondjuk most meg sehogy sincsen, nem tudom ez hogy nem jutott az eszükbe...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.09. 22:55:20

Azért az egy film, valójában nem ilyen jók a műholdak. Nem véletlenül.

A sokszoros zoom önmagában nem sokat ér, és nem is olyan sokszoros, ha belegondolsz.

Jegkoko 2007.09.10. 09:33:18

Nekem is van zengedélyem, bár eddig egyszer kérték tőlem, de akkor üzemi területen voltam és ott fotóztam

titan 2007.09.10. 10:13:48

TheElf, az valóban csak egy film, a műholdak viszont valóban igen jó rálátással bírnak a dolgokra (igen, akár rám is telefonálhatna aki hozzájuk fér, hogy figy, a karórádat állítsd be, mert 13 másodperc késésben vagy)
Szóval a sokszoros zoom megteszi a hatását , bár a térbeliségüket elvesztik a felszíni tárgyak miatta (ne felejtsd, már a marsot is fotózgatjuk)

Valaki más 2007.09.10. 11:58:24

Ilyen engedélyem nekem is volt, hogy vonatot bárhonnan, csak előtte szólni kell az állomásfőnöknek. Viszont bele volt írva, hogy tereptárgyat nemszabad.
Egyébként peronról bármit.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.10. 13:15:47

titan: A marsot nem ilyen fényképezőgéppel fotózzuk, és nem véletlenül nem. Nem ilyen méretű az eszköz amivel fotózzák.

A műholdak esetében a ma létező legjobb műholdakon kb 10 centi átmérőjű egy pixel, ha földet fotózod. Miért? Mert máshogy nem fér el se optika, se képalkotó rendszer, sőt, a képet valahogy át kell vinni, tárolni kell, így a teljes felbontás is véges, és nem érdemes igazán kis területet fényképezni, mert ugye itt már a fénysebesség sem "közel végtelen", tehát késik a kép, késik felfelé a parancs, késik az utána állás, stb.

Magyarul a műholdas fényképezés igencsak pontatlan, ha nem lenne pontatlan, akkor az USA légiereje nem fejlesztené a pontosabb képek készítésre való felderítő repülőgépeket :)

trewq 2007.09.11. 20:29:24

A fényképező srácnak kellett volna hívnia a rendőrséget, és garázdaság miatt bevitték volna a MÁV-ost (A viselkedése eléggé közösségellenes magatartás volt)

ella1988 2007.09.12. 10:48:57

A 80-as években(cca. 86) az IPM-ben volt egy műholdról készített kép egy bikiniben napozó csajról, ami elég éles volt. Ez akkor volt, ma ?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.12. 13:57:10

Nagyon sok magazinba kerül bele máshonnan átvett kép, amiről utólag kiderül, hogy nem műholdas. Nem tudom, ki emlékszik rá, hogy miért van űrtávcső? Kérem szépen egy nagyon egyszerű ok miatt: A légkör zavaró hatását kell kiküszöbölni.

Amikor az űrből fényképezed a földet, ez az egyik gond. Ugye a fényelahajlás miatt ngyobbterületet is kell fényképezni, ez pedig adott méretű képérzékelő mellett erőssen befolyásolja, mekkora lehet egy képpont. Miért? Mert pl. egy elemi képpontért felelős érzékelő minimális mérete is adott.

A másik a földfelszín elmozdulása a műholdhoz képest. Ez ugye megfelelő pályát választva akár még elkerülhető is lenne, csakhogy ilyen pályából kevés van, és rögtön kiderül, hogy a szög ahonnan a területet nézed nem ideális.

Nyilván felmerül az, hogy kisebb területeket akár egy éüület is leárnyékol, egy fedett pályaudvaron a vágányokat nehezebb felülről látni, stb.

Ha ez nem lenne elegendő, akkor felmerül az adatátvitel kérdése. Ugye fontos az, hogy a célpont is elmozdulhat (szerelvények, járművek, emberek esetén) ez pedig a fényképezendő terület nagyságát növeli.

Márpedig a képérzékelő lapka mérete véges. Ezen felül nagy távolságból gyengébb a tárgyról érkező fény (arról, hogy a levegő szétszórja, csillapít, stb. már beszéltünk), ez pedig ismét meghatározza, mekkora területről érkezik elég fény.

A műholdról kapott kép sok esetben amúgy feketefehér is. DE(!) sokat lehet tenni annak érdekében, hogy élesebb legyen :)

Hogyan lehet egy autó rendszámát elolvasni műholdról, ha nem ideális a szög?

No itt jön a matek. Az, hogy egy 10cm*10cmet jelentő négyzet egyféle szürke az azt is jelenti: Ezen belül a fehér és a fekete területek aránya megbecsülhető. Van több felvételed, az elmozdulás miatt egyre több eltolt területről tudod ezt meg.

Innen egy egyenletrendszerrel lehet a felbontást finomítani, nem lesz teljesen pontos és biztos az eredmény, de jó közelítést ad.

Azt szintén tudod, hogy mondjuk egy 8as szám esetén több a fekete egy kicsit, mint egy 1-es esetén, stb. melyik számnál kb. milyen eredmények reállisak.

Ergo: tudsz következtetni arra mit is látsz.

Ha tudod a kiadott rendszámokat kocsi típus, kocsi szín, stb. alapján is, akkor összeveted az adatbázissal, ha megvan az egyezés, akkor a műholdas kép adott részletére ráteszed élesben a kocsi képét, és a rendszámot.

Egy nő arányait, stb. fel lehet kb. ismerni, ha a műhold színes, akkor még több infod van. Ahogy mozog és a műhold is mozog, egyre jobb közelítésed van. Ha nem fontos a személy 100%os azonosítása, akkor lazán kicseréled a képét egy nagyfelbotású légifelvételre. Ha meg fontos, akkor megcsinálod a légifelvételt, mert a műhold ezt nem pótolja, ezért fejlesztik az erre (mármint légifelvétel készítésére) alkalmas eszközöket ma is, katonai célra...

Ha nem csak látható fény tartományában készül felvétel, még több infot tudsz, és még jobb képet tudsz ezek alapján összeszerkeszteni

790616 2007.09.12. 15:44:58

Én ott voltam

A vasutasnak igaza volt!


ad1

Az nem a peron volt.

ad2

A vasutas először szépen megkérte!

Az emberke ennek ellenére folytatta.Erre a vasutas letakarta a lencsét.

Erre az emberke kérdőre vonta , és idegesítette.

Én akkora pofont lekevertem volna a srácnak , hogy a fal adta volna a másikat.

Ad3.

A forg sztevő elkérte a fényképezési engedélyt/mert az esztergomban nem a személy rész,mert a megállás helyén túl volt üzemi területen!!!!

erre ezt megtagadta a srác!

Innentől a fényképezést megtiltotta!!!


Ráadásul embereket , vasúti dolgozókat is fényképezett/filmezett/ , ami tilos!!!!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.12. 15:51:30

Amúgy akad sok olyan nyilvánosság előtt nyitot vasúti terület is ahol csak engedéllyel szabad fényképezni. Jó példa: Vasúttörténeti Park.

Fotózáshoz külön jegy.

Bevezetném, hogy a haszonszerzést célzó fotózáshoz a vasút teljes területén külön jegy kelljen.

Törzsgyökeres szentesi 2007.09.12. 15:53:14

Ja, ha így történt tényleg korrekt volt az eljárás. Csak tudod van egy-két vasutas, aki a peronra azt hiszi, hogy ott is az üzemi területre való szabályok az uralkodóak, és ilyenkor van a veszekedés. amúgy ezért pár fotós már kifejezetten csak a nyílt vonalra megy ki vonatot fotózni...
És még egyszer leírom a peronon szabad engedély nélkül fotózni, és ott a vasutas nem pampoghat a "személyiségi jogok dumával".

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.12. 15:59:55

Sőt, ha jól tudom az épületre, a vonat formatervére, stb. vonatkozó szerzői jogi védelem sem zárja ki a fotózást.

Törzsgyökeres szentesi 2007.09.12. 16:00:35

"Bevezetném, hogy a haszonszerzést célzó fotózáshoz a vasút teljes területén külön jegy kelljen".

Te szerinted milyen hasznot szerzünk mi abból, hogy lefotózzuk a vonatot? Elárulom semmit! Ez egy olyan hobbi, mint, hogy valaki veteránautót rak rendbe, vagy mittudom én. Nem ingyen utazunk oda, hogy például Esztergomban desirot, vagy Budapesten FLIRT motorvonatot fotózzunk, vagy utazzunk rajta. Nagyon is fizetünk mi is azért, hogy ennek a hobbit űzzük, és azért ilyenkor nagyon sokat tud a dolgon szomorítani, ha a peronon egy tapló vasutassal találkozol, aki a peronon fotózval nagyfiú, de az állomáson kolduló emberrel már nem annyira bátor.

Törzsgyökeres szentesi 2007.09.12. 16:02:41

A Vasúttörténet Park az eleve más téma az sem kifejezetten utasforgalomra megnyitott terület, az hivatalosan múzeumi terület, ahol az ott levő szabályok az érvényesek.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.12. 16:04:55

Te nem szerzel hasznot belőle, tehát tőled nem kérnék jegyet.

DE(!) a sajtó számára fotókat készítő embertől, vagy attól aki ebből utána naptárat ad ki, és pénzt keres ezzel, nem is keveset, stb. bizony már kérnék pénzt.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.12. 16:07:11

Vasúttörténei park: Azért oda is van, hogy vasúton utasként érkezik az ember.

Törzsgyökeres szentesi 2007.09.12. 16:13:22

The Elf: így most már értem mit karsz mondani. a Vasúttörténeti Parkba mész már úgy kell eleve felszállnod a Nyugatiból a Füstibe tartó nosztalgiaszerelvényre, hogy érvényes belépőd van a múzeumba, ami a fotójegyes felárt is tartalmazza /asszem 400 HUF/.

Fedup Sári 2007.09.12. 18:31:14

Szerzői jogot, formatervezési mitaoltalmat a tárgy lefotózása nem sért.

pecoshop 2010.01.04. 17:30:10

Tudom, hogy sokaknak nem fog tetszeni, de az állomás területe magánterület, a MÁV tulajdona. Ezért ott azt lehet amit a tulajdonos megenged. Ha nem engedi meg a fotózást akkor nem lehet és kész.
Az már egy más kérdés, hogy tekintettel arra, hogy a MÁV állami tulajdon nem kellene hergelni az amúgy is kevés utazóközönséget idióta és teljesen felesleges tiltásokkal.

ZolTTán 2010.01.04. 19:30:57

Nos én már túl vagyok a fényképezés kérdésén. A válasz több mint furcsa. 2010. január elsejétől közzétett közlemény szerint: A közlemény szerint: „Ismételten felhívjuk a Tisztelt Vasútbarátok figyelmét, hogy a MÁV Zrt. területére kiadott belépési és felvételkészítési engedélyek kizárólag az utasok számára megnyitott területekre érvényesek. Az engedély birtokában üzemi területekre belépni, felvételt készíteni nem lehet. Vasúti üzemi területeken csak külön engedély birtokában és kísérővel lehet tartózkodni nem vasúti dolgozóknak, a munkavédelmi előírások betartása mellett.” Természetesen az engedély térítésköteles. Külön kérdésemre kapott válasz szerint semmilyen fényképezés nem végezhető az engedély nélkül (nyár-Siófok-család az állomáson), sőt intézkedést eredményez az utas ilyen magatartása. De üzemi területre az engedély nem érvényes, viszont oda a szolgálati egység vezetője ad belépési engedélyt. Még volt néhány telefonom az ügyben, de sajna nincs ésszerű megoldás. Vasúttal Európában?

ZolTTán 2010.01.04. 19:39:39

@pecoshop: Közforgalom számára megnyitott terület a tulajdonosi hovatartozástól függetlenül közterület. Mivel magánvasutak, nemzetközi szerződés alapján külföldi vasutak is használják, közforgalmat bonyolít le, igen kérdéses lehet a szabályozás. Annál is inkább, mert eddig éppen ezért lehetőség volt a fotózásra, még a menetrendek utastájékoztatója is tartalmazta, hogy a fényképfelvétel üzemi területre nem irányulhat.

Törzsgyökeres szentesi 2010.01.04. 20:57:08

Ez az vissza az időben. Szűnjön meg a MÁV ott ahol van.

Albu 2015.01.05. 07:55:39

Utazóközönség részére megnyitott teerületen azt fotózol, amit akarsz.

A peronjegy megszűnt, az elé mész ki az állomásra, aki elé akarsz.

Romániának nevezett területeken is arra szoktam hivatkozni, hogy az EU-ban így van. Legalább erre jó ez EU. Még hozzá szoktam tenni, hogy 25 éve lelőtték Csjáusészkut, le lehet nyugodni.

Sajnos romlott az utóbbi években a helyzet, sok kép kerül föl, rajta vannak a lustasági vagy kényszerű szabálytalanságaik; na meg bidám módjára hivatkoznak a ,,személyi jogaikra'', amire ráerősített az új törvény sajtókommunikációja.