MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Úgy most visszazurück mehetsz...

2007. augusztus 28. - georgejr
Mi sem szeressük a büféskocsisokat, drágán adják a cuccost, ami persze elég kétes minőségű, és folyton fűznék az asszonyt... És a nagy melegben sehol nincsenek persze...


Szombathely-Budapest Alpokalja IC augusztus 26.vasárnap 18.55
Büfékocsis emberke tolja a kocsiját végig, közben hasonló elmés
szövegeket ont magából mint "minden jéghideg kivéve a kávét, minden
friss itt kivéve engem"
Jó'van mondja csak csak ne szóljon hozzám. Engem megkímélt, de a többi
utast nem igazán hagyta békén. eltolta a kis kocsiját szépen a vonat
hátulja felé. Éppen álltunk, hátramentem (volna) beszélgetni az
unokatestvéremhez, aki 2 kocsival hátrébb ült. De elfelejtettem, hogy
büfékocsit elég nehéz kikerülni... egy ideig toporogtam mögötte, de
annyira lassan ment meg megállt mindenkinél kicsit "csevegni"aminek az
utasok láthatóan kevésbé örültek, inkább olvastak/aludtak volna. a
következő párbeszéd zajlott le ezután:
-Elnézést el tudok férni valahogy? (igen mondhattam volna máshogy is)
-Nem! (itt úgy egy pillanatra néztem) Ugorj át (igen így, tegezett, majd
visszafordult előre mintha ügyet sem vetne rám)
-Tessék?!
- Na jó álljál be oda (és mutat az ülések közötti helyre). Hátratolta a
kocsit majd így szólt.:
- Úgy most visszazurück mehetsz.
Mondanom sem kell, az úr igen csak részeg volt. Később még ajánlgatott
vodkát a fiatalabbaknak és panaszkodott hogy mi az hogy nem kérnek...
Az egészben az a bosszantó, hogy nélkülünk utasok nélkül fizetése sem
lenne...

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr59151126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krtek24 2007.08.29. 00:57:09

Ezek szinte mindig részegek, a szombathelyi IC-n meg különösen. Egyszer kénytelen voltam az egyiket ököllel pofán vágni, mivel megtámadott, miután közöltem vele, hogy: be van rúgva, bunkó, meleg a sör, 0,33-as 05-ös helyett és nem annyit követel érte, amennyi az étlapon van, ráadásként meg fogta a velem utazó lány fenekét. Kicsit kifeküdt a "Coffee bar" tálalópultján a tahó :D
Régen is már ég és föld volt a különbség a belföldi "Utasellátó-partner" IC-k étkezőkocsijai és a nemzetközi Utasellátó-étkezők személyzete között. A MÁV-nak is csak gratulálni tudok, hogy ilyen személyzetet mutat fel a vonaton (ne jöjjetek azzal, hogy nem a MÁV üzemelteti, mert a szerződést viszont ők kötik).
Az egész mozgóárusítást megtiltanám a vasúttársaság helyében, kifejezetten zaklatja az utasokat, még akkor is, ha nem beszélnének közben.

horihorgas 2007.08.29. 08:35:16

Ehhez csak annyi hozzászólásom lenne, hogy ők nem M.A.V. és nem is a MAV-Start alkalmazottai. És mi több nem is velük köti a máv a szerződést. Ők a vasúttal szerződésben álló cég(ek) munkavállalói. Ez meg az utasellátó, (vagy nem is tudom minek nevezzem, utasriasztó) cég szégyene hogy milyen munkaválalókat alkalmaznak. Ugyan részben a máv felelősége, hogy nem követeli meg a partnerétől a munkavállalóinak az igényességét. Ez a megállapításom érvényes a vasúton belül müködő egyes cégekre is. Egy röpke példával szolgálnék: A Déli pu.-n peront takarító emberke munkája nagyon fontos mert az utasok szemetelnek időnként. De annak az embernek meg az a feladata hogy összesöprögessen. Evvel semmi baj nincs eddig. De mikor egy átlag utas elmegy eggyes takarítók mellett akkor mért kell hányingert kapnia mert olyan büdös? Mért nem követelmény az igényes megjelenés? És ez nem az utasellátó!Ezt csak azért írtam le mert szerintem nem maga a máv tehet ezekről a problémákról, hanem az egyébb kis vállalkozások amik a vasuton belül működnek.

Szépmező Szárnya 2007.08.29. 08:47:30

Régi gyermekkori emlékek tolulnak fel bennem a prosztó mozgóbüfésekkel kapcsolatban... Valamikor a 70-es és 80-as évek fordulóján rengeteget utazott vidékre a család vonattal. Két alkalommal is (de lehet, hogy ugyanaz az arc volt) azzal buzdított a mozgóbüfés vásárlásra bennünket, hogy "Sírjatok, gyerekek, sírjatok!". Önérzetes 5-6 évesként a húgommal ugyan nem sírtunk, de elég megalázó és lealacsonyító volt a helyzet, így meg ismaradt a rossz emlékek között. A helyzet azóta változott: még rosszabb lett :(

Tibee 2007.08.29. 09:23:20

Ha a máv-ot kicsit is érdekelnék az utasok, akkor a szerződésben benne lenne, hogy hogyan kell kinéznie egy mozgóárusnak, meg egy takarítószemélyzetnek. De sajnos le*ják az utasokat, az államtól így is úgy is megkapják a zsét.

Lxxxx 2007.08.29. 09:41:51

Szerintem igenis a Máv tehet róla, ha jobban belegondoltok. Miért nem ellenőrzni, miért hagyja - hiszem jelen példa is azt mutatja, hogy bármennyire föggetlenek azok a vállalkozók, a post itt jelent meg...

Elismert író 2007.08.29. 09:45:06

Részeg büfést én még nem láttam, de olyat igen aki a teljesen tömött vonaton próbált mozgóárulni. (állóhely is alig volt, mert kevés kocsit raktak a vonatra az ünnepek meg a hétvége miatt, mivel ilyenkor úgyis kevesen utaznak) Természetesen nem fért el és odébblökdösött, elhajtott mindenkit az útjából és paraszt módon hőzöngött, hogy mi az hogy ő nem fér el. Hiába próbálták megmagyarázni neki, hogy ebben a tömegben esélytelen, hogy elférjen a bevásárlókocsijával. Tényleg! Még ma is ebben tologatják a kaját? Mert ez a sztori már pár éve történt.
Másik kedvencem: Az a duma ahogy kínálgatják az árut. Unott fásult monoton hangon hadarva ismételgeti: szotyi-mogyi-csoki-ropi, vagy: sörkávécsokoládéüdítőszedvics? Amikor feltépi a kupéajtót és ezt beüvölti, akkor az embernek kell pár másodperc mire magáhoztér.

VisszatérőJeti 2007.08.29. 10:49:09

Üdv!
Krtek24- te egy igazi hős vagy. Ez a helyes eljárás- jól pofánbaszni a tahóját. Esküszöm keresni fogom az alkalmat, hogy én is gyakorolhassam ezen népnevelő metódust. De sajna amerre járok, ott már valaki korábban elkészítette diplomamunka-kutatását 'A tolós és húzós pofon metodikája a szocialista nevelésben' címmel, így elvfogadható a közeg viselkedése (inkább enervált-lehangolt, mint kedves-udvarias, de sebaj). Egyébként elgondolkodott már valaki azon, hogy az ellopott bevásárlókocsikat vissza kéne adni annak a hipermarketnek, amelyik rohadtsokért legyártatta azokat?! Ugyanis a 100-as bedobásával senki, ismétlem senki NEM vásárolja meg azokat, csupán használhatja addig- amíg bevásárol. Oszt kuss. A szolgáltatott áru olyan mintha én hánynám ki egy erős gyomormérgezés után. Eccer éjszakázás után (30 órája nem aludtam pedig kell aludnom, ha nem akarok dühöngő hulkká változni)kprtem volna a balatoni vonaton egy kávét. Jó. 1 kis törött (!) műanyagpohárban adott volna fél centi magasságú barna híg löttyöt 300-ért. Elküldtem a kurva anyjába és majdnem meg is vertem amikor elkezdett hőzöngeni, hogy hú meg há. (ja és 1 db kockacukorért 50 ft felárat kért volna, és a felkeveréshez a mutatóujjamat javasolta alkalmazni...

sys70 2007.08.29. 10:51:07

A MÁV a legkényelmesebb pozicíóba helyezte magát, amikor leszerződött XY céggel. "A pályázatot a legjobb ajánlattevőnek adtuk, mi mossuk kezeinket !" Jellemző módon, a nyertes cég(ek) szinte kivétel nélkül továbbadják a melót további alvállalkozóknak (Gipsz Jakab Bt-nek, Háry János egyéni vállalkozásoknak stb..), akiknek szakmai rálátás és anyagi felkészültség híján esélyük/szándékuk sincs a munka szinvonalas elvégzésére. Minden anyagi eszköz, amit állami apanázsból elindított a MÁV, már útközben "elolvadt", s mire a munkavállalóig ér, már olyan kevés, hogy abból csak a legaljább tahót lehet lehet alkalmazni ideig-óráig. Ha balhé van, sebaj kirúgjuk, és holnap egy másik, de ugyanolyan szinvonaltalan, azaz sz*-ért dolgozó embert alkalmazunk. Ezért nincs évek óta látható változás. Horihorgas-nak üzenem: a példában szereplő büdös takarítóval én is találkoztam, nem hinnéd el honnan szedték fel. Mivel a az egyik ismerősömnek standja van az egyik Pu.-on, személyesen találkoztam egy olyan takarítóbrigáddal, amelyiknek 2 seprűje, 1 lapátja és néhány szemeteszsákja volt az egész műszakra.Ezektől próbált normális munkát elvárni a Kóka? Ha az említett vállakozások nemcsak a számlagyártásban volnának érdekeltek, hanem a színvonal megteremtésében és fenntartásában is, akkor mondhatnánk, hogy itt a vasutas Kánaán

El Condor 2007.08.29. 11:18:22

Nem szeretnék senkit védeni, de kicsit túlzásba viszitek a máv szidalmazását. A leírt történethez meg annyit, nem lehetsz annyira mimózalélek, hogy a büfés viccétől így besértődsz. Kötekedésszaga van a dolognak.

kishobo 2007.08.29. 13:00:55

Tudom ki ő :) Hajjaj, valahogy mindég kifogom vele az utat pestről sopronba tartva.
Néha poénos az ürge, de néha iszonyatosan bunkó módon adja elő magát. Vagy csak én vagyok olyankor érzékenyebb az átlagnál.

efi 2007.08.29. 16:59:43

Mellesleg ebben a MÁV-nak mi a bót ? Mert azt gondolom, nem gondolják komolyan, hogy kimondottan a büfékocsi megléte miatt majd x-szel több utas fog utazni azon a vonaton. Akkor meg minek fizetnek egy csomó pénzt érte?

horihorgas 2007.08.29. 17:00:14

Ahogy sys70 írta: "vasutas kánaán" az nagyon messze van ebben az országban!
Amíg a felső vezetők ennyire nem törődöm módon foglalkoznak bizonyos kérdésekkel adddig itt nem lesz változás! De mért is foglalkoznának másképp vele? Nem érdekük! Letellik a megbízási idő, megkapják a végkielégítést (a szarul végzett munka után is) Ja és nem is beszélve arrol, hogy ha egy munkára, van egy keret összeg és ólcsóbban csináltatják meg akkor még prémiumot is kapnak! Függetlenül attol hogy milyen a munka minősége! De ezt tagadja mindenki, de azért én sem vagyok hülye hogy ezt elhidjem! És emiatt tarunk itt hogy szidja mindenki a máv-ot! És egy kalap alá veszik a büfést, meg a takarítót a máv alkalmazottal! Pedig régen azért jó munkahely volt a vasút! De lerombolták az imidzsét, mint az országnak is! Megmondta Szécheny is: "a vasút az ország vérkeringése!"
Ebből én csak arra következtetek: Beteg a vasút beteg az ország!

krtek24 2007.08.30. 00:29:49

Horihorgas: Igenis kizárólag a MÁV hibája, mert ő köt szerződést az ilyen állatokat alkalmazó cégekkel (bocs, nem volt pontos a mondatom, természetesen nem közvetlenül a munkavállókkal kötött szerződésre gondoltam). Ez tiszta helyzet, az utas bármilyen gond esetén igényt támaszthat a MÁV-val szemben, max. majd a MÁV megtérítési igénnyel él a drága partnereivel szemben... Az alvállkozó működéséért mindig a fővállakozó felel - mi pedig a MÁV-akármi járatán meghirdetett étkezőkocsiban utazunk.

Nem kell a szerződésben kikötni, hogy tiszta legyen az alkalmazott, mert ha büdös és részeg, az már önmagában szerződésszegő magatartás.

srác39 2007.10.23. 23:20:53

Kedves Blogozok kedves utsok!
Örömmel értesítelek bennetek hogy a fent melitett személyzet már nincsen a Szombathely - Budapest keleti közt közlekedö IC járatokon.Söt elkell hogy mondjam nektek hogy most extra udvarias a kiszolgálás ésa minöség is nagyon kivállo valamint áruválaszték is van