MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ha a vonat áll, a wc-t ne tessék használni, mert úgyse működik

2007. augusztus 26. - georgejr
No comment.
Szia!

Szeretném veletek megosztani a bécsi kirándulás további részleteit.

Hazafelé augusztus 20-án jöttünk, a Bécsből 15:52-kor (az Elvira
szerint 57-kor) induló EC-vel, amelynek Elvira idő szerint 18:48-kor
kellett volna a Keletibe érkeznie. Ezt nem tette, viszont helyette ált
kb. másfél órát a - mint utóbb megtudtuk, Komárom környéki -
akácosban. A vonaton rekedt határőr azt mondta, hogy belecsapott a
villám a vonatba, ami miatt tönkrement az egyik akkumulátora, és ezért
nem tud haladni. Ezt kicsit furcsállottam, mert sem olyan zajt, sem
remegést, sem semmit nem érzékeltünk, ami arra utalt volna, hogy a
vonatba csapott a villám.

A határőr egyébként azért nyújtott vasúti tájékoztatást, mert mint a
vonaton utazó fegyveres erő nyilván kötelességének érezte, hogy az
egyenruhás közeg (kaller) becsületét védje. Egy utas ugyanis igencsak
felháboroda kiabált, hogy miért nem vesznek annyira emberszámba
minket, hogy bemondják, mi a hézag, illetve, hogy ha nincs
hangosbemondó, akkor mért nem jön végig a kalauz. A határőr szerint
azért, mert "szarik bele a melóba". Köszönjük neki ezúton is.
A szerelvényen terjedő szóbeszédek szerint másfél órát állunk, majd
jön egy dízel értünk Pest felől, és behúz Pestre. Én dízelt nem
láttam, amikor leszálltunk a Keletiben, de lehet, hogy csak a
zavarodottságom miatt nem vettem észre.
Mindenesetre valóban másfél órát álltunk, de mivel hosszú ideig igen
lassan haladtunk, a késés végül csaknem két és fél óra lett.
Mivel kirándulójegyünk volt, gondoltuk, hogy nem kapunk semmi
kárpótlást, ezért nem is mentünk reklamálni, inkább siettünk haza.

A másfél órás állás alatt egy német házaspár egyre azt kérdezte, mikor
hoznak már körbe forró kávét, teát az utasoknak. HA HA HA
Amit helyette kaptunk, az sokkal izgalmasabb. Ez a modern vonat
ugyanis olyan okos, hogy ha áll, akkor nem lehet használni a vécét.
Ezt pedig nagyon okosan úgy oldják meg, hogy nem működik a vécé lehúzó
mechanizmus. Kezet mosni lehetett, tehát nem víz-, vagy áramhiány
okozta a dolgot, minden vécé lámpája pirosan világított. A produktumot
megörökítettem, bár mivel szagosfénykép még nincs, ezért az élmény nem
lesz teljes.

Bocs a hosszú regéért, de kikívánkozott.
További sok sikert a blognak!
Üdv: HM

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr85149179

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 11:22:45

Kérdés: Magyar kocsik voltak a vonaton vagy osztrák?

Amúgy, ha villámcsapás van azt nem feltétlenül veszed észre a kocsikban. Nem akartam elhinni, hogy ugrál egyik másik mozdony a szar sineken, néztem az első kocsiból, ott látszott már belőle valami... Egy villámot sem veszel észre mert az kevésbé dobja meg. Viszont természetesen leáll.

Ellenben, jó eséllyel a helyszínen javítható, így a beigért dízel nem maradt el.

Amikor a Hernád ICn volt szopás, akkor a helyzet a kalauz szempontjából érdekesebb volt. Egy kocsinyi távolságot kb másfél óra alatt tudott megtenni, mert minden utas megállította. Lehet, hogy sokszor szarnak bele a munkába, deelég az, hogy két kocsival arrébb 30 perce kérdezgeti az utas, hogy hova szarjon. Eközben telefonálgatnia kell, hogy megtudjon információt, jelezze a WC nem működése miatt kialakult problémát, stb.

Szóval nem irígylem őket sem. Eddig akárhány nagyobb probléma volt, mindig azt láttam, hogy a kalauzt így megfogták.

Ashi Valkoinen 2007.08.26. 12:30:00

A villám pedig nem is feltétlenül kell, hogy a mozdonyba (vagy áramszedő) csapjon be, elég, ha a vezetéket találja el, és akkor azt pláne nem érezni a kocsikból.

bato 2007.08.26. 13:28:03

1. A kalauz rohadjon meg, hogy nem ment végig.
2. A villám nem a vonatba csapott, hanem a vasúti elektromos berendezéseket tette tönkre, de végülis ez mindegy.
3. Szerintem a vécéből ítélve ez egy osztrák szerelvény volt. Persze mindegy, ha a műszaki zavar miatt a vécék ürítése elromlott, azzal a kalauz sem tud mit csinálni. Bezzeg a jó öreg pottyantós vécével ilyen gond nincs...
4. Maradjunk annyiban, hogy a fő bűnös a villám. A kalauz pedig nem végezte el a tájlkoztató tevékenységet.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 13:57:27

bato: Valóban, az üzemzavar kapcsán a kalauz nem tud mit csinálni. Ha a Hernádon nem láttam volna, mit szenvedett a kalauz, hogy végigtudjon menni, és hány helyen állították meg akkor ... :)

Morozsgoványi 2007.08.26. 20:48:43

Szarnak bele,mint mindig mindenbe.Ennyi.

Fedup Sári 2007.08.27. 23:31:49

Na, ebbe szó szerint beleszartak :))) Lehet, hogy a kalauz volt?