MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A képviselők is járjanak vonattal?

2015. június 28. - Vittore.

Sziasztok!

corruption-inc.jpgA tegnapi bejegyzésetek alatt olvastam, hogy többen azt javasolják, a politikusok is vonattal járjanak. Ezzel én is egyet értek, már régóta szajkózom, hogy addig nem lesz normális tömegközlekedés, míg a politikusok nem vasúton, vagy buszon járnak.

Ma, ha valaki politikus lesz, azonnal jár neki a szolgálati autó, vagy legalább a havi több százezer forint benzinpénz, így persze nem érdekli őket, hogy a vasút mennyire le van rohadva! Szeretném megkérdezni, hogy mi kell ahhoz, hogy a politikusok is kötelezve legyenek a tömegközlekedés használatára?

Vagy ők túl fontos emberek ehhez? Mindig sietniük kell, így csak a BMW és az Audi a jó? Úgy tudom, külföldön gyakori példa, hogy a politikusok is a tömegközlekedést használják, kezdésnek akár a BKV járatai is megtennék a budapesti politikusoknak.

Így talán ők is átéreznék, milyen 40 fokban órákat vesztegelni, tájékoztatás nélkül várni a késő vonatokra, vagy a sokszor szétrohadt járműveken utazni horror árakon.

Köszi,ha kiteszitek a levelem!

Sanyi

Kövess minket a Facebookon is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr637579944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

medali (törölt) 2015.06.28. 14:48:12

Horror arakon? :) regen is jartak tomegkozlekedessel, csak nekik ingyenes aranysavos igazolvanyuk volt :))

Adani 2015.06.28. 15:12:29

Azt se bánnám ha ingyenes lenne nekik, pl. benzinpénz helyett csak egy Start klub prémium kártya járna, amivel bárhová utazhat korlátlanul.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.28. 18:44:23

A politikusok mellett a MÁV, BKV és Volán vezetői se kapjanak céges kocsit, csak névre szóló, át nem ruházható bérletet maguknak és családtagjaiknak.

♔batyu♔ 2015.06.28. 19:46:29

Nálam mostanában lett divat újra a vonat, utoljára a 80-as évek elején ültem vonaton.

Teljesen meg vagyok lepve, minden MÁV-os totál udvarias, a vonatok tiszták, az új vonatok pedig nagyon frankók kívül, belül, élmény velük utazni. Ráadásul még pontosak is. Úgy látom, azért történt a pár év alatt egys-más ott.

Politikusnak eleve nem is adnék benzinpénzt. Ingyen bérlet, szevasz.

flort 2015.06.28. 19:54:21

@♔batyu♔: ezentúl szólíthatlak Sajónak?

xGéza 2015.06.28. 21:05:53

találkoztam már vonaton nem csak képviselővel, de miniszterrel és nagykövettel is. És 2. osztályon. De tényleg nem ez a jellemző.

micsoda? 2015.06.28. 21:15:04

Ajánlanám autópálya helyett a közutakat autóbusszal. Parlamenti felszólaláshoz újszerű téma lenne. Látná az utazóközönséget, aztán gondolkodhatna, hogy mennyi is a szegény? Látná az út mellett lepusztult házakat, és látná a pár utassal közlekedő nagy buszokat. A gazdag németek kis buszokat állítanak be, ott ahol kevés az utazó. A rongyrázásból sosem növünk ki:)

Netuddki. 2015.06.28. 21:18:24

@♔batyu♔: Nálatok, fideszeseknél a hazudozás valami kényszerféle?

flort 2015.06.28. 21:29:52

@♔batyu♔: Gond egy szál se!

Csak lenyűgöző, hogy a mindennapi tapasztalatokkal szemben sikerült meglátnod a szinte nem is létező jót. Ha akarod, nevezheted kincstári optimizmusnak, de szerintem ez bornírt baromság.

Pláne azokban a napokban, amikor éppen felújítanak valamit a Nyugatiban és előjön a MÁV teljes szervezetlensége. (Pl. valamelyik mávos liba Rákospalota-Újpesten azt bírta mondani, hogy: "Azt kérdezik tőlem, mikor megy a veresi személy ... hát honnan tudnám?")

De csak mond a magadét, hajrá!

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.06.28. 21:31:55

Régóta mondom én is, hogy főleg a közlekedés vezetőinek nem kell saját autó. Részemről elintézném annyival, hogy adott minisztériumnak vagy állami cégnek van pár szolgálati/reprezentációs célokra való autója, amivel el lehet menni tárgyalni, ha nem olyan helyre megy a főnök, ahova elviszi a saját szolgáltatása. Illetve a saját autójukra térítenék ugyanazt a 9Ft/km költséget, vagy mennyi most, amit egy mezei cég a mezei melósnak. Mindenki egyenlő, nem?

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.06.28. 21:33:02

@♔batyu♔: "Teljesen meg vagyok lepve, minden MÁV-os totál udvarias, a vonatok tiszták, "
Gyere el ide Baranyába, ülj fel egy személyvonatra, aztán utána véleményezz...

A poszt amúgy nem erről szólt, de ne zavartasd magad.

♔batyu♔ 2015.06.28. 21:44:54

@flort: Nem b+, mielőtt véleményt írok, máskor megkérdezlek téged. Nekem ez a véleményem és kész, mert ezt tapasztaltam. Te pedig írd le b+ a tiedet.

♔batyu♔ 2015.06.28. 21:51:08

@ColT: Ott az uccsó mondat, figyeljál haver. Ha már egyszer megmondanád nekem miről szól a poszt.

"gyere le Baranyába" Na ez a másik okos csákó. Mielőtt leírom a véleményem, felhívom a szakértőket, nyilván te vagy akkor Baranyából. Egyeztetünk. Aztán ha 2 nap alatt végeztünk, beírom a hsz-t.

♔batyu♔ 2015.06.28. 21:51:56

@bértrollbosszantó_kovi1970: Anyáddal őszinte szoktam lenni faszkalap.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.06.28. 21:55:26

@♔batyu♔: Hogy nem adnál benzinpénzt, az egy dolog, nem is nagyon kell nekik, főleg amelyiknek szolgálati autója van :P

Szakértő -> nem, csak itt lakok, szerencsére ritkán vonatozok, de néha buszozok, stb. Majd akkor áradozzál a MÁV-ról, ha nem csak Flirt-tel utaztál, hanem egy átlagos vonaton is.

♔batyu♔ 2015.06.28. 22:06:35

@ColT: Leírtam a saját tapasztalataimat. Nekem jók a tapasztalataim. Jó hogy nem te és a kollégád mondja meg, hogy én mit írjak. Mi az, hogy átlagos vonat. Honnan a faszomból tudjam neked b+, Baranyában mi egy átlagos vonat, én pesten lakom.

A másik csákó is ilyen baromsággal jön:
"(Pl. valamelyik mávos liba Rákospalota-Újpesten azt bírta mondani, hogy: "Azt kérdezik tőlem, mikor megy a veresi személy ... hát honnan tudnám?")"

Nem azzal, hogy órákat késnek a vonatok, nincs ajtaja, vagy ilyesmik, hanem hogy mit mondott neki a "mávos liba".

Gondolkodjatok már el b+.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.06.28. 22:09:22

@♔batyu♔: "Nem azzal, hogy órákat késnek a vonatok,"
Szerinted miért nem tudta, mikor jön?
LOL, ne nézz hülyének.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.06.28. 22:09:53

@♔batyu♔: "Leírtam a saját tapasztalataimat. Nekem jók a tapasztalataim. "
Jaj, úgy örülök, tényleeeeg

♔batyu♔ 2015.06.28. 22:15:17

@ColT: A tököm tele van az ilyenekkel, hogy az ember valamit nem fikázik és akkor jön b+ két magadfajta, aki fel van háborodva, sőt jön egy harmadik ostoba, aki egy bites agyával: - meg van elégedve a MÁV-al? Akkor ez csak hithű fideszes lehet.

Ki nem szarja le, hogy te örülsz b+. Leírtam a tapasztalataimat, nem kell b+, mindenbe beleugatnod, minősítened faszkalap, akkor te írd le a tiedet és ennyi.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.06.28. 22:18:21

@♔batyu♔: Ha eszed lenne, te húztál volna már el.

Amúgy nem az a baj, hogy nem fikázol valamit, hanem hogy 1 tapasztalat után meg akarod mondani, hogy fúdejóamáv, amikor kurvára nem. Max. azért két idióta mond neked ellen, mert a többiek nem veszik a fáradtságot, hogy leírják, mi van. Meg vasárnap este viszonylag kevesen olvassák a MÁV blogot.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.06.28. 22:18:50

@♔batyu♔: Ja, a hangnemet meg kikérem magamnak, ha már ott tartunk, hogy ki a faszkalap, viselkedj kulturáltan.

♔batyu♔ 2015.06.28. 22:19:10

@ColT: Te ostoba, nem feltétlenül azért nem tudta, mert órákat késnek a vonatok. Nem volt képben, ennyi.

♔batyu♔ 2015.06.28. 22:23:13

@ColT: Hát b+, ha valakinek te megszabod, mit írjon és még gúnyoskodsz is vele, nyilván nem fog megdicsérni.

Moderálod magad, nem minősítesz, nem döntöd te el, miről írhat a másik, főleg nem Baranyából és akkor nincs gond.

Palkovics Ede 2015.06.28. 22:27:11

Az észtek első húzása volt anno 2008-ban, hogy reagálva a gazdasági megrogyásra: felezték a képviselői juttatásokat, elvették a szolgálati autókat, kaptak bérleteket.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.06.28. 22:29:16

@♔batyu♔: És nem kéne a MÁV dolgozóinak képben lenniük? LOL?

Amúgy nem mondtam meg, mit írj, csak röhögök rajta, ahogy idegesíted magad :D

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.06.29. 02:25:15

@ColT: Nyilván azért mert troll vagy. Nem kedvelem annyira batyu-t, de mondjuk úgy, hogy fejlődésről beszél. Érdemes megnézni azt, milyen volt 15 éve, milyen most. Lőn csoda, a fejlődést nem nehéz látni.

Menetrendben. Tisztaságban. Jármű állományban. És tudod azt, ha az ország egy jelentős részén, még a kopott, öreg vonat is tiszta, rendben van... De máshol egyszerre rendetlen a vonat, a környék, és magas a bűnözés, stb. akkor az utóbbi nem a MÁV hibája, és amíg ott is szolgáltat, addig így is lesz. Magad írtad le, te inkább busszal mész.

Sokan naponta ingáznak, de csak a "melós vonatot látják", ami olyan amilyenné teszi.

A kérdés az, hogy akik jeggyel, szabadjeggyel, vagy megfelelő START VIP kártyával vagy hasonlóval több vonalon, több időben, több vonatnemet ismernek, és látnak változást, azok tapasztalatait ez miben írja felül?

Igen. Ebben Flirt is van. Desiro is. Talent is. Railjet is. IC is. Felújított Posta Bhv is... Felújított és régi fülkés kocsik, nemzetközi kocsik, stb.

Érzésem szerint az utóbbi tapasztalat többet mond, mint az, ahol a troll, aki életben is egy semmire sem vigyázó faszkalap sipítozik, hogy "még mindig rossz minden, amihez közöm van", és a saját maga által használt járatra is ez nyomja rá a bélyegét.

De más is látja a kerékpár szállítást, a legtöbb helyen meglévő wifit, az ezen keresztül is elérhető vonatinfo appot, ami az eddig totális információhiányhoz képest fejlődés. Az elektronikusan ellenőrzött, és elektronikusan bemutatott jegyet (képernyőn bemutatott e-ticket)

És ahol ez jó és kényelmes, és lehet dolgozni, mert olyan a vonal, olyan a szerelvény, stb. ott látni is fogsz vezetőt. Ha nem mehetne a problémától izolált zárt konvojban a politikus, akkor nem is menne Baranyába, és még jobban lemaradnátok. Ezt akarjátok?

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.06.29. 06:49:07

@Válasszunk: "Érdemes megnézni azt, milyen volt 15 éve, milyen most. Lőn csoda, a fejlődést nem nehéz látni. "
Tök jó, 15 év alatt vannak olyan részei a MÁV-nak, amik majdnem olyanok, mint egy normális országban?
Miközben dől bele a közpénz?

"a legtöbb helyen meglévő wifit, az ezen keresztül is elérhető vonatinfo appot, ami az eddig totális információhiányhoz képest fejlődés."
Csak a MÁV információja nem tudja, mikor érkezik a vonat.

Valahogy engem ez a m1 rózsaszín szemüvegére emlékeztet.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.06.29. 06:53:26

@Válasszunk: Amúgy idézem a poszt címét :
"A képviselők is járjanak vonattal?"
Ha olyan jó vonatozni, akkor miért nem?

flort 2015.06.29. 08:35:43

@ColT: mivel én Sajóztam le batyut, aki mindenben a jót látja, hadd mondjam el, hogy az általam naponta és hetente használt két vonalon kiszámíthatóan késnek a vonatok, azaz esély sincs a menetrend betartására. Ezzel évek alatt megtanul együtt élni az ember és nem tesz fel olyan kérdést, hogy akkor miért nem alakítják a menetrendet a létező világ tényeihez. És inkább elmegy az egy órával korábbival, mert a honlapon kiadott átszállást garantáltan lekésné.

Sokkal bosszantóbb, hogy - mint nemrég a váci, most épp a Nyugati átépítése miatt - amikor teljes a káosz, különösen délután és a normális vasutas a mikor kérdésre valami olyasmit mond, hogy "sajnos forgalmi okok miatt valószínűleg...", van olyan is, aki a honnan tudjammal jön. És lehet takarítani a vonatokat, lehet, hogy ki van írva, hogy wifi (bár az mondjuk elég szar, néha a bejelentkezés is eltart 5-10 percig, majd közvetlen ezután lefagy), meg lehet érzékelni a javulást mondjuk az 1988-as Nyíregyháza - Fehérgyarmat útvonalhoz képest, pláne ha IC-vel jár a polgár, de hogy a MÁV kiszámítható lenne, vagy mindig udvariasak és segítőkészek lennének a vasutasok, na az erős túlzás.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.06.29. 11:15:31

@flort: Nem baj, trollok vagyunk, mert nem tapsikolunk azoknak az eredményeknek, amik amúgy alapdolgok lennének egy normális országban.