MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Szünet

2012. szeptember 17. - Vittore.

Kedves Új Máv Blog!

Tegnapi élményeim szeretném megosztani veletek, egyúttal felhívni a figyelmeteket, hogy már szünidejük is van a jegykiadóknak napközben, amit úgy betartanak, mint a szentírást...

Egy kis városban történt az eset tegnap este. Már rutinosan nem reggel indultunk jegyet venni, hanem előző este, mivel az Üdülési Csekk, a hiányzó technika és a bonyolult útvonalunk nagy fejfájást szokott okozni a jegykiadó hölgyeknek. És persze hogy gondoljuk mi ezt, hogy reggel tartanánk fel a sort és ne kéne pluszba lemenni az állomásra.

A hozzászólás ide kattintva folytatódik: Szünet

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr974781813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.09.17. 08:42:01

1) Köszönjétek a kedves képviselőknek, akik az új MT életbe lépése előtt 2 nappal módosították azt, miszerint állami cégeknél a munkaközi szünetet nem fizetik.

2) Az MKSZ-t a pénztárosnak mindig úgy jelölik ki, hogy lehetőleg vonatmentes időben legyen. Ha mégse, a kalauz gépében benne van, hogy adott helyen mikor nincs jegykiadás, és pótdíj nélkül kiadja a jegyet. Egyébként pont ezért nem teheti meg, hogy 5 perc csúszással tartja, mert akkor meg a kalauz mondja azt a 47-kor induló vonatra, hogy mi az, hogy 44-kor nem tudtál jegyet venni rá, ott van a gépben, hogy 40-ig van munkaközi szünet.

+1) a pénztárosok sajnos még mindig a vasút legalja, nekik van az egészhez a legkevesebb közük, és az agyonbonyolított jegyrendszer se segít a rugalmasságon. Cserébe viszont ők kapják a legtöbb szart, úgyhogy nagyon nem motiváltak. Ezen mindenképp változtatni kellene.

savrola 2012.09.17. 09:41:18

Mindamellett, hogy fontos kérdéseket feszeget, azért remélem a poszt írójának nem ez volt élete legnagyobb kalandja.
Engem leginkább az szokott felbosszantani, hogy 2012-ben még mindig kézzel írják a számlát, és sikerül kilométeres sorokat okozni hónap végén, elején.

mildi 2012.09.17. 10:20:50

az ÜCSI-vel tényleg annyi a papírmunka, hogy a sort feltartaná.
ez viszont nem a pénztáros hibája, hanem azé, aki ezt így ebben formában kitalálta.
mksz-t ilyen helyeken (máv, volán, ügyfélszolgálatok) papírforma szerint kivenni fizikai képtelenség. az se dolgozott és intézett ügyet életében, aki ezt kitalálta.

Pretoryan 2012.09.17. 11:20:54

Hmm... a MÁV környékén valaki mégiscsak feltalálta az időgépet és minden dolgozót áthelyezett 35 évvel ezelőttre, ezt tudom magyarázatként elfogadni nagyjából semmi mást! :-(

@savrola: "Engem leginkább az szokott felbosszantani, hogy 2012-ben még mindig kézzel írják a számlát, és sikerül kilométeres sorokat okozni hónap végén, elején."

No igen! Szóval 2012-ben mikor olyan dolgok mint az informatika széleskörű elterjedése kézzel írni a számlát a vasútnál, hogy biztos ami zicher egy dolgozó elkéssen a mhelyéről aznap reggel ha nem akar bliccelni, ez gyakorlatilag egyenértékű a tömegek szándékos hergelésével.

@mildi: "az ÜCSI-vel tényleg annyi a papírmunka, hogy a sort feltartaná.
ez viszont nem a pénztáros hibája, hanem azé, aki ezt így ebben formában kitalálta."

nem értek az ÜCSI-hez, de nálunk van un. front office és van un. back office:

front office: beszedi a csekket, ellenőrzi a minimális érvényességét; lejárati idő, meglévő aláírások stb. maximum 1 perc
back office: ellenőrzi a beszedett csekket ha van vele gond (úgyis rajta van a név, a szám amivel lehet azonosítani) akkor lehet turkálni az ember életében vagy a hivataléban.
Mondjuk ehhez ismerni kell a csekkel kapcsolatos eljárást, de ezt szerintem ha már lehet valahol fizetni akkor ezt vizsgáztatnám.

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: "Köszönjétek a kedves képviselőknek, akik az új MT életbe lépése előtt 2 nappal módosították azt, miszerint állami cégeknél a munkaközi szünetet nem fizetik."

Eddig sem szerettem kormányunkat pártunkat és szeretett vezetőnket, ezután sem fogom csípni, de azért egy kis rugalmasság beleférhetne, még egy vasutas értékrendszerébe is. Gondolj bele egy pillanatra mi van ha nem egy lelkileg felkészült jó magyar ember állít a pénztárhoz aki nagyjából sejti hogy a MÁV-nál a legjobb ami történhet vele hogy nagyjából időben megérkezik az uticéljához, hanem egy külföldi. Nem, nem arra gondolok hogy ékes angollal szólal majd meg az eladó hölgy hanem hogy ott ül a fülkében miközben nem szolgálja ki a leendő utasait, az mennyire jól nézne már ki...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.09.17. 11:32:20

@Pretoryan: sajnos a rugalmasság dolog ugyanott halt meg, ahol a kalauzok jóindulata, ha volt jegykiadás, de késve értél ki és nem volt időd venni, pedig akartál: a törvényt nem csak meghozták, de a hatóság ellenőrzi is, és senki nem tudhatja, ki a próbavásárló. Teljes felszerelésű mozdonyvezetőtől kezdve szakadt deszkás kölyökön át kedves nagymamáig mindennek beöltöznek, saját szememmel láttam, amikor a kedves nagymama a teszkós szatyorral és gurulós kocsival elővette az igazolványt, miután a kalauz nem büntette meg hanem pótdíj nélkül jegyet adott neki amikor mondta, hogy alig tud járni, nem tudott besétálni a pénztárba és aluljárózni is.

És ha a munkaközi szünet ideje alatt pont próbavásárlónak ad jegyet, lehet, hogy másnap nem kell bemennie dolgozni.
Na ezért a szőrözés a 3 mp-en.

mildi 2012.09.17. 11:37:52

@Pretoryan: hát, a mávnál van a pénztáros, ha előrejön, front office, ha kimegy vécére, akkor back office :)
régen amúgy így ment /és nem hinném, hogy nagyon változott/: csekk beszed, jó hosszú listából leellenőriz (igen, kézzel átnyálazással), hogy nem tiltólistás e, mert ha az, nem fogadhatja el fizetőeszközként, ha ez megvan, jegy kinyomtat, csekkre felírja a kiadott jegyek sorszámát, viszonylatát, kedvezményét, árát, a jegyre felírja, hogy ücsivel fizetve és az ücsi számát, na, csak ezek után tudja az utas kezébe nyomni jegyet. szal, ez kőkemény front. van vele back meló is, de az a pénztár előtti sor szempontjából irreleváns.

VJVMan 2012.09.17. 12:40:19

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:

"a kalauz gépében benne van, hogy adott helyen mikor nincs jegykiadás"

A gépben semmi ilyesmi info nincs benne. Még az sincs, hogy az adott állomáson van-e jegypénztár vagy nincs.

Az MKSZ kiadását törvény írja elő.
Nem fizetnek érte. Egy fillért sem. Megemelték a ledolgozandó órák számát. stb...

Nem hiszem, hogy egy jegyet nagyon bonyolult lenne kiadni. MJR géppel mindenesetre nem egy nagy dolog.
Inkább valami más lehet a dologban.

A rugalmasságról annyit, hogy egy kolléga nagyon megütheti a bokáját ha nagylelkűen elnéz valamit.

Lehet jótékonykodni az utassal, de azt minden vasutas tudja, hogy minden egyes jótékonysággal a saját állásával és fizetésével játszik.

Sajnos ezt nagyon kevés utas veszi figyelembe. Inkább csak a követelőzés megy...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.09.17. 12:47:05

@VJVMan: tényleg nincs? Akkor engem félrevezettek, bocs. De akkor honnan tudjátok, hogy adhattok-e ki jegyet pótdíj nélkül, vagy nem? Van listátok?

lyken 2012.09.17. 15:44:21

Azt nem lehetne, hogy megtervezni egy olyan rendszert, mint amit jópáran láttunk jelentősen nyugatabbra? Olyat ami mágnescsíkos, csilivili és működik is? Jegykiadó gépek, az állomásokon és a kallereknek, új IT rendszer, kapcsolódó oktatás, minőségbiztositási rendszer(tanácsadás, hahó!)
Ezekből jó sokat lehetne lopni honatyáinknak és az őket futtató bűnszervezeteknek(pártnak hívják manapság?).Plusz még működne is. Túl irreális utópia?

VJVMan 2012.09.17. 17:14:28

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:

Elvileg a parancskönyvben van egy lista (már ha van), hogy mikor, hol van nyitva pénztár, milyen változásokkal. Persze egy ilyen listát nem lehet fejben tartani.
Nehéz ezt követni, mert folyamatosak a változások.

@lyken:
Lopni mindenhol lehet. Ezen egy mágnescsík nem segít.
Hol reális a nyugattal példálózni? Most komolyan.
Nem kell mágnescsík. Ismerni kell a szabályokat és be kell tartani.
A vasutasnak, a főnökeinek, és az utasnak is. Már sokkal előbbre lennénk, pénzkidobás nélkül.

SzerződésSertés 2012.09.17. 17:55:31

@lyken:
Az utópiáról szólva: Svájcban neten megveszed és kifizeted a jegyedet, a kalauz a kis kütyüjével leolvassa az IPhoneodról a vonalkódot és kész. Sírva röhögnének a kézzel írott számlákon és a többi mizérián.

Fiesole 2012.09.17. 18:37:12

Hány jegyautomata (nem a netes) lehet amúgy az ország teljes területén? 20? Budapesten nincs 10-nél több.
Inkább ez a legnagyobb gáz...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.09.17. 18:52:52

Latszik nem voltal katona.
A parancsot megbaszni nem szabad, mert szaporodik!

gedus 2012.09.17. 18:59:43

Én már azzal is elégedett lennék, ha vonatok tartanák a menetrendet. A Budapest - Miskolc vonalon az IC minden alkalommal legalább 30 percet késik. Nyugodtan be lehetne írni a menetrendbe. 20 évvel ezelőtt a menetidő 1:50 volt és ezt tartotta is a vonat. Mára oda fejlődtünk, hogy a tényleges menetidő legalább 2:30, igaz van egy plusz megállás. Mi lesz télen? Pusztulat.

martinasz 2012.09.17. 19:09:21

Jó estét! Igen kérem a Mávnál,postánál,okmányirodákban,mentőknél,állami cégeknél és bizony a multiknál is betartják az un.20 perc munkaközi szünetet! Ugyanis ez törvényi előírás....de ti is megpróbálkozhattok vele a sok senkiházi nép nemzeti keresztény Magyar adócsaló kisvállalkozónál...aztán majd meglátjátok ,hogy mire juttok vele....ha meg okoskodik a T.JV. azt köll neki mondani ,hogy adjon jegyet vagy az előző,vagy a következő megállótól ahol amúgy sincs jegypénztár...oszt jó napot

christophe 2012.09.17. 19:23:25

Franciaorszàg interneten megveszed a jegyet vàlasztasz az opciokbol,ha jàr vmi kedvezmèny.Pàlyaudvarokon jegyautomata,kèszpènzzel bankàrtyàval fizethetsz.Pàrève kèsèsben voltam szoltam kallernak,nem volt idom jegyet venni,potdij nèlkul vehetem tole.

Sixy 2012.09.17. 20:27:48

@christophe: Magyarországon is megveheted a jegyet a neten, és vannak jegyautomaták is.

Azért nem kéne annyira tragikusan nézni a dolgot. 20 perc munkaközi szünetért sír a posztíró szája, miközben ebben az időtartamban nem is ment vonat. Arra nem gondol, hogy ha öt perccel később kezdi és öt perccel tovább tartja, akkor már lehet, hogy valaki emiatt lekésne egy vonatot? Az volt a nagy tragédia, hogy 20 percet várni kellett? Hát tőlünk nyugatra is van ilyen, tessék elképzelni, a kisvárosokban is, simán.

Meg mi ez az "azt gondoltuk, majd most ebbe fog belekötni, de szerencsére nem"-szöveg? Lehet, hogy lassú felfogású volt az illető pénztáros (merthogy eszemben sincs mosdatni), de azért a posztoló rosszindulata is kiviláglik kissé.

Komolyan, a MÁV-val SOKKAL nagyobb problémák vannak (késések, tisztaság, a posztolók által is említett lassúság a pénztárnál, a gépesítés hiánya, stb.), és baromira nem az a gond, hogy 20 perc szünet jár a pénztárosnak.

Aki meg ezzel a "kallerral lezsírozom, hogy adjon jegyet korábbi helyről"-dologgal jön, az tényleg nem látja, hogy ilyen esetekben is simán kirúghatják a tagot, csak mert valami laza arc nem volt képes tíz perccel korábban odamenni a pályaudvarra. Jóindulat ide vagy oda. Lefogadom, hogy ha a kaller esetleg nem érne ilyenkor oda hozzájuk a vonaton, nem sírna a szájuk a nem megváltott jegy miatt.

christophe 2012.09.17. 21:09:37

@Sixy: Tok jo,3ève voltam M.on,a Keletiben pont nem mukodott egyik sem (a kettobol)3pènztàrbol egyik 5perc mulva bezàrt,kb.20 percet vàrtunk a jegyre....

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.09.18. 00:02:56

@Sixy: a netes jegyvásárlást egyelőre jobb nem reklámozni. Ugyanis vonatszámhoz van kötve, és ha lekésel egy csatlakozást, vagy egyszerűen gázol a kiszemelt vonat és a következő hamarabb ér az állomásra, akkor már szívás van, meg nyűglődés.

vanek ur 2012.09.18. 08:36:53

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Ha lekésed a csatlakozást, akkor igazoltatod a MÁV-val, és mehetsz a következő vonattal. Ésszerű rugalmasság van a rendszerben. A magyar vasúton ugyan szokatlan, hogy a menetjegy is meghatározott járatra szól, de más közlekedési ágakban (busz, repülő) ezt mindenki gond nélkül el tudja fogadni. Ha borul a papírforma, szívás és nyűglődés máshol is van (lásd még repülés).
Az otthoni jegynyomtatással sokat lépett előre a MÁV, és pont hogy reklámozni kellene a netes jegyvásárlást. Kényelmes, nincs sorban állás, ha nem tetszik az otthoni nyomtatás, még megvannak az automaták is. Én pénztárba már nem is megyek jegyet venni.

Pretoryan 2012.09.18. 09:03:44

@Sixy: " Az volt a nagy tragédia, hogy 20 percet várni kellett?"

Igen! Képzeld magad a helyébe, sőtt képzeld ha a város távolabbi pontjáról esik be az illető, mondjuk autoval megy jegyet venni, beállsz a sorba és az orrod előtt becsukják az ablakot és 20 perc nihil van! Nem hiszem hogy szó nélkül elmennél vagy mosolyogva leülnél várakozni.

lyken 2012.09.18. 09:22:42

@VJVMan: "Már sokkal előbbre lennénk, pénzkidobás nélkül."
Irreális feltevés. Azért ül be a parlamentbe, mert jövedelmező. Tehát lopás van. Más országokban is van, csak nem ilyen mértékben. Akkor miért lenne irreális elvárás, hogy lopjanak úgy, hogy működjön is emellett a rendszer?

@!sa y: Köszi a svájci páldát, de egyrészt van róla élő aktuális tapasztalat, másrészt a magyar helyzetet nem oldja meg. Meséltem odakint, hogy mekkora késések vannak, hogy mindennaposak a késések, hogy a panaszokat hogyan kezelik. Visszakérdés ez volt: "Dehát miért nem csinálják rendesen, hogy jól működjön?" Kint egyszerűen képtelenek megérteni azt, hogy agy dolgozó a cége ellen tesz, hogy a vezető a cége ellen tesz, hogy a politikus az országa ellen tesz.

@christophe: Na ez is utópia. Abban az országban, ahol a NAV szerint mindenki potenciális adócsaló, a MÁV szerint mindenki potenciális bliccelő, ez nem fog menni. Svájcban meg közben röhög az ember, mikor meglátja a szövetségi+kantoni+városi adó mértékének a szummáját. Aztán leül az adóhivatallal és még lejjebb tudja alkudni. Érted... _Alkudni_. Mert partner vagy, akivel egyezkednek ha van értelme. Van ahol belátják, hogy ha az állásod mellett kozkáztatod a saját tőkédet, az adócsökkentésre érdemes dolog lehet.

@Sixy: "Magyarországon is megveheted a jegyet a neten, és vannak jegyautomaták is."
Magyarországon is megveheted a neten, aztán ha betojt a jegyautomata, kapsz egy papírt a vonaton, hogy mekkora ordenáré összegre büntettek. Amit persze nem kell befizetned, HA a vasút malmaiban rendben őrölnek. Hát, mit lehet erre mondani. Tuti mindenki nyugodt ilyenkor, hiszen ki hallott olyanról, hogy a MÁV-nál ne végezné rendben mindenki a munkáját?

"Azért nem kéne annyira tragikusan nézni a dolgot. 20 perc munkaközi szünetért sír a posztíró szája, miközben ebben az időtartamban nem is ment vonat."
Ja, csak ugye a posztíró nem vonattal akart menni, hanem jegyet akart venni. Nem ugyanaz a szolgáltatás. Versenyszférában nálunk, ha szünetet tart a boltban az illető, akkor azt vagy fix előre ismertetett időpontban teszi, vagy betesznek egy olyan kollégát, aki a napi 3x30 perc helyettesítést végzi. Mert lehet ám úgy is csinálni, hogy az ügyfél ki legyen szolgálva és ne érezze úgy, hogy ő a szolgáltató ötödik fajta ellensége.

"Komolyan, a MÁV-val SOKKAL nagyobb problémák vannak (késések, tisztaság, a posztolók által is említett lassúság a pénztárnál, a gépesítés hiánya, stb.), és baromira nem az a gond, hogy 20 perc szünet jár a pénztárosnak."
Ez így téves. Ami az utasnak gond, az a MÁV-nak is probléma kéne hogy legyen. Persze ennek felismeréséhez száműzni kéne a balkáni mentalitást. (Bár lehet téves a megállapítás, mert lassan a balkáni vasút minősége túl fogja haladni a MÁV-ét.)

Belagezapista (törölt) 2012.09.18. 10:21:18

@gedus:
De ha a ténylegesre növelik a menetidőt, akkor mindent arra terveznek, így ahhoz képest fog 30 percet késni...

Belagezapista (törölt) 2012.09.18. 10:25:06

@Sixy:
"Komolyan, a MÁV-val SOKKAL nagyobb problémák vannak (késések, tisztaság, a posztolók által is említett lassúság a pénztárnál, a gépesítés hiánya, stb.), és baromira nem az a gond, hogy 20 perc szünet jár a pénztárosnak."

Az etiópok meg éheznek...

Régebben írtam egy posztot a Volánokkal kapcsolatban arról a problémáról, hogy néha kitalálják (teljesen véletlenszerűen, függetlenül attól, hogy autópálya van-e az útvonalban), hogy nem engednek fel álló utasokat, így otthagyják az utasok felét, erre olyan reakciókat kaptam, hogy amúgy is szar a Volán, miért buszozok, meg különben is az legyen a legnagyobb problémám, hogy +2 órát kell várnom a következő buszra...

Belagezapista (törölt) 2012.09.18. 10:29:34

@vanek ur:
"Ha lekésed a csatlakozást, akkor igazoltatod a MÁV-val, és mehetsz a következő vonattal. Ésszerű rugalmasság van a rendszerben."

Te utaztál már az országon végig vagy keresztbe? Próbáltál mondjuk az utolsó közvetlen busz után Veszprémből Pécsre jutni? Vagy csak simán hosszába, Sopronból Nyíregyházába? Segítek, a következő járat útvonala már nem valószínű, hogy azonos, és akkor helyjegyekről nem is beszéltünk. Ez persze független a netes vásárlástól, mert így is, úgy is gáz.

Belagezapista (törölt) 2012.09.18. 10:32:28

@Pretoryan:
Vagy esti műszakban dolgozik, és gondoltam ég meló előtt beugrik jegyért. Esetleg mondjuk fiatal lányként nem szeretne leülni este a csövesek közé, hogy megvárja. Vagy busszal ugrott el jegyért, mert bérlete van, az utolsó busz hazafelé 10 perc múlva indul (teljesen reális). De amúgy is, ha csak simán haza szeretne menni, akkor mi van?

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.09.18. 12:21:18

@Belagezapista: ez nem valószínű. Remek élő példa most a Tapolca-Déli gyorsvonatok, annyi tartalék van a menetrendjében, hogy tegnap Kelenföldön 12 perccel korábban álltam meg. És Tárnok, Érd elágazás is partner volt, vittek egyből, pedig ez a kettő most a szűk keresztmetszet.

@vanek ur: ugye most az van, hogy ha X vonatról Y vonatra szállnál át netes jeggyel és X vonat késik annyit, hogy a csatlakozást elmulasztod, X vonat jv-je kell hogy megigazolja a késést. Viszont mi van olyankor, ha a jv a mozdonyon ül, mert beszart a VB? (mostanában minden hétre jut ilyen!) Mi van, ha 12 kocsis tömött vonat, és az utolsó állomásközben jön a gebasz, és 100 embernek kell megigazolni? Közben mondjuk késik a vonat 55 percet, és épp arra lenne idő, hogy átfusson a szerencsétlen delikvens a következő, már pontos vonathoz?
Szóval nem, egyelőre ehhez az infrastruktúrához nem jó a jelenlegi szabályzás. Ez úgy lenne korrekt, ha ilyen esetben Y vonat jv-je faszán lekérdezné az okostelefonján, hogy tényleg késett X vonat, és szó nélkül elfogadná. Erre viszont meg van az infrastruktúra, csak akarni kéne.

Snake 2012.09.18. 13:44:50

@Belagezapista: A busz elvileg annyi utast szállíthat, amennyi a forgalmi engedélyben szerepel. Pl. emelt sebességű (TEMPO 100) vizsgával rendelkező autóbuszon állóhely nem lehet. Ha ugyan azt az autóbuszt "hagyományos" használatra vizsgáztatják, lesz rajta mondjuk 18 állóhely. Vagy 20. Vagy egy sem, mert eredendően nincsen rajta kialakítva rendes kapaszkodó.

vanek ur 2012.09.18. 14:02:58

@Belagezapista: Buszon csak helyközi járatokon szoktam utazni, azokra még netes jegyvásárlás sincs, csak a sofőrtől lehet jegyet venni. Elővétel sincs, viszont jó előre ki kell állni a megállóba, mert akár 5-10 perccel a meghirdetett előtt(!) is elmehet a busz.
Viszont vonattal elég sokat utazok. 15 percnél hosszabb csatlakozást nagyon ritkán buktam. Vonattal egy adott állomásról egy másikra többnyire egyféle útvonalon lehet eljutni, így csak a menetrend jelenthet akadályt.
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Azért csak gondoltak arra a MÁV-nál, hogy az egyik vonatról nem mindig lehet elérni a másikat, ezért fogadják el a jegyet annak igazolásával, hogy késett a csatlakozó vonat. Az általad leírt igazolási mód (kérdezze le a késést a másik vonat jegyvizsgálója) valóban jobb, de az eredeti kiindulásod az volt, hogy a netes jegy (ebből is az otthon nyomtatott) rugalmatlan, mert vonatra szól, és ha késés van, az szívás - erre válasz az, hogy a rendszer ezt tudja kellő rugalmassággal kezelni, vagyis ilyenkor lehet utazni másik vonattal.
@lyken: "Magyarországon is megveheted a neten, aztán ha betojt a jegyautomata, kapsz egy papírt a vonaton, hogy mekkora ordenáré összegre büntettek. Amit persze nem kell befizetned, HA a vasút malmaiban rendben őrölnek."
Ez már egy párszor volt téma: az automata nem atomerőmű, senki nem várja el tőle, hogy meghibásodás nélkül működjenek. A megoldás pedig: ne idegeskedj, szállj fel a vonatra, bemondásra elhiszik, hogy van jegyed (hiszen a kezedben nincs, azt pedig nem tudják ellenőrizni, hogy vettél-e és hogy jót vettél-e), de fenntartják a jogot, hogy ha mégsem volt jegyed, megbüntessenek. Annyit kellene javítani a dolgon, hogy kérjék be a vásárlás adatait, és ne nekem kelljen még beadni a papírokat.
Én eddig még egyszer sem szaladtam bele nem működő automatába (igaz, az utóbbi időben inkább otthon nyomtatom a jegyet), és mivel sem ez a blog, sem az internet nincs tele azzal, mennyire nem működnek az automaták, merem állítani, hogy nagyon ritkán tojnak be.

Kopi3.14 2012.09.18. 14:35:06

@Belagezapista: jelentkezhetek, ha mindegyiket próbáltam?
Vagy délelött tízre eljutni Békéscsabáról Nyíregyre? Esetleg fonákítva is megtettem ilyen utakat, ne adj isten délután kettö után akartam Vp-Bcs. viszonylatot teljesíteni?

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.09.18. 20:09:27

@vanek ur: csak azt a részét hagytad figyelmen kívül, hogy mi van akkor, ha az egész vonaton nincs kalauz, mert a mozdonyon kell tartózkodnia? Ma is volt két ilyen vonat. Ha van 3 perc átszállni és 50 embernek kell igazolni, akkor annak utaslemaradás, vagy büntetés a vége.

vanek ur 2012.09.18. 21:25:40

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Ha van 3 perc átszállni, akkor épeszű ember megpróbálja elérni a másik vonatot - és sikerülni is fog.

És nem csak a jegyvizsgáló igazolhatja a késést, hanem az állomáson dolgozó vasutas is:
GYIK: "Az otthon nyomtatott menetjegyet érvényesíttetni kell - csatlakozásmulasztás esetén a késést elszenvedő vonat jegyvizsgálójával, ha a csatlakozásmulasztás tényéről tudomással bír, vagy a csatlakozásmulasztás állomásán szolgálatot teljesítő ügyeletes alkalmazott által."

Még egyszer: az általad javasolt megoldás jobb, mint a mostani, ezt nem vitatom. De a lényeg: bár az otthon nyomtatott jegy meghatározott vonatra szól, az már most is megoldott, hogy ha egy vonatot az utas a vasút hibájából nem ér el, nem vész kárba a jegye.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.09.19. 13:04:21

@VJVMan: Ha meg nem egyértelmű a helyzet, akkor fölhívod az állomást. A pénztáros csak nem hazudik.

István Gyuri 2012.09.23. 07:07:12

Örülök, hogy ismét elolvashatom a jobbnál-jobb ötleteket, hogy sok pénzből miként lehetne megoldásokat találni, meg adót "lealkudni" is.
Tessék már egy kicsit a magyar realitásokkal is foglalkozni, hogy ezeket a (valóban ügyfélbarát) megoldásokat miből lehet finanszírozni?

lyken 2012.09.24. 13:44:06

@István Gyuri: "Örülök, hogy ismét elolvashatom a jobbnál-jobb ötleteket, hogy sok pénzből miként lehetne megoldásokat találni, meg adót "lealkudni" is.
Tessék már egy kicsit a magyar realitásokkal is foglalkozni, hogy ezeket a (valóban ügyfélbarát) megoldásokat miből lehet finanszírozni?"

Tegyük fel az elképzelhetetlent. Tegyük fel, hogy dolgoznak felesleges emberek a nagy vízfejben.
Tegyük fel,-mert ugye ez pusztán teória, valójában ilyen nincs, Haspók Pista főszagszervezeti elvtárs sem a vasútból gazdagodott meg- hogy egy naplopó unokaöcsi,koma,pajtás,ismerős havi nettója 500.000 HUF. Ennek a bérköltsége kb 13,620.000 Ft/év.
Vegyünk egy szerénynek mondható negyedéves bérnek megfelelő prémiumot(bár mindannyian inkább 6 havi prémiumokat szoktunk ilyen embereknél látni nulla teljesítmény esetén is, néha meg 12 havit).
Prémiummal ez a teoretikus személy évi 17.025.000 HUF-ba kerül. Ha száz darab ilyen rettentő_fontos_ismerőstől megválnának, akkor évi 1.702.500.000 HUF felszabadulna. Saccra 500 teljes munkaidős pénztáros bére. Vagy váltópucolóé. Vagy mittudomén. De 500 ember, akit azért lehet alkalmazni, hogy tehermentesítse a mostaniakat, hogy valami életkedv meg munkamorál költözzön beléjük.
Senki ne mondja nekem, hogy nincs 100 ilyen csinovnyik a központi melegedőben, mert nem fogom elhinni.

István Gyuri 2012.09.24. 22:08:24

lyken: "Senki ne mondja nekem, hogy nincs 100 ilyen csinovnyik a központi melegedőben, mert nem fogom elhinni. "
Senki nem mondja. Sőt, van még több is. Ahogyan más állami cégeknél, minisztériumi háttérszervezeteknél is.
De ezeket sem lehet megváltoztatni - sok közük általában nincs is a vasúthoz, leginkább csak problémákat okoznak.
De a magyar realitások közé az is hozzátartozik, hogy ezek sem elmozdíthatóak, ezek a költségek sem csökkenthetőek... Sajnos.

lyken 2012.09.28. 08:14:00

1. "Tessék már egy kicsit a magyar realitásokkal is foglalkozni, hogy ezeket a (valóban ügyfélbarát) megoldásokat miből lehet finanszírozni?"
2. Ebből: " @lyken: blablabla"
3. "De a magyar realitások közé az is hozzátartozik, hogy ezek sem elmozdíthatóak, ezek a költségek sem csökkenthetőek."

...