MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kerékpáros mizéria Kelenföldön

2012. szeptember 06. - Vittore.

Kedves Vittore!

Küldöm az én történetemet a kerékpárszállítással kapcsolatban.

Tisztelt MÁV-Start Zrt. Ügyfélszolgálata!

Panasszal kívánok élni az egyik jegyvizsgálójukkal szemben. Történt, hogy 2012. július 27-én kerékpárral utaztam Kelenföldről Sopronba –érvényes menetjeggyel, valamint érvényes Fertő-tavi kerékpárjeggyel - a 9208. számú gyorsvonattal, amelyen közvetlen kocsi közlekedik Győrön keresztül Sopronba (a vonatszáma 998.). A Sopronba közlekedő szakasz a vonat elején található.

A bejegyzés ide kattintva folytatható: Kerékpáros mizéria Kelenföldön

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr854758373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.09.06. 11:22:55

Itt a nagy kérdés az, hogy több vonat összeállításákor utas szempontjából mi számít a vonat végének, mert lehet, hogy más, mint forgalmi szempontból. Az viszont tény, hogy a pakli az Istria része és csak kerékpárhely foglalással vehető igénybe. Ott viszont bukott a történet, hogy ő Győrben nem fogja a peronon végigtolni a kerékpárját, mert ha a 9208 része lenne a kerékpárszállító akkor bizony Győrig az a vonat vége, a 998-ra más feltételek vonatkoznak (tekintsen rá úgy, hogy fizikai átszállás nélküli átszállás ebben az esetben). Azért a hivatalos válaszra kíváncsi leszek, nehogy a fagyi visszanyaljon és kiderüljön, hogy mivel egyesítve megy ezért a Győrig eleve csak kerékpárhely foglalása mellett szállítható és csak az Istria kocsijában kerékpár.

hcpetrov 2012.09.06. 11:35:08

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:

Időközben megkaptam a MÁV-Start válaszát, amit most bemásolok:

Tisztelt D. Péter !

Köszönjük elektronikus úton eljuttatott megkeresését, melyre a következő tájékoztatást adjuk.

Nagyon sajnáljuk, hogy utazása során kellemetlen tapasztalatokat szerzett. A nemzetközi részhez kapcsolt kerékpárszállító kocsiba valóban csak nemzetközi viszonylatra történő foglalás lehetséges. Észrevételét továbbítottuk az illetékes szolgálati főnökség felé, hogy tegyék meg a szükséges intézkedéseket.

A történtekért elnézését kérve, köszönjük megkeresését. Bízunk benne, hogy a jövőben zavartalanul veszi igénybe szolgáltatásainkat.

Üdvözlettel:

Vízkeletiné Májer Mária

ügyfélszolgálati szakelőadó

MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Ügyfélszolgálat

István Gyuri 2012.09.06. 15:38:59

A jegyvizsgáló rosszul tudta a bringás kocsi igénybevételének a lehetőségét, de az okoskodó, vasúti szakszavakat dobáló panaszkodó sem tudja pontosan, hogy hol lehet biciklit szállítani - és azt, hogy nem lehet neki önkényesen kijelölni a soproni stokk végét magának (a lényeg, hogy a szerelvény átjárhatóságát biztosítani lehessen, ezért nem lehet a vonat közepén is bringát szállítani általában).

lyken 2012.09.06. 17:24:28

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: "Itt a nagy kérdés az, hogy több vonat összeállításákor utas szempontjából mi számít a vonat végének"
Itt a nagy kérdés az, hogy miért kell az utast szopatni. Ha meg a válasz az, hogy a kocsi vége útközben megváltozik, akkor a következő kérdés: a nagyérdemű vasút vállalja, hogy a kerékpárokat ennek megfelelően relokalizálja? (Persze tudom mi a helyzet, ilyenkor eszembe jut mindig az Ötvös Csöpi film klasszikus mondata: "Nem élünk mink a kápitálizmusban, hogy a dógozónak dógoznia is kelljen...")

@hcpetrov: MÁV-hoz képest korrekt válasz.

@István Gyuri: "de az okoskodó, vasúti szakszavakat dobáló panaszkodó"
Hívd nyugodtan a kalauz által ok nélkül vegzált fizető utasnak, azt is megértjük.

hcpetrov 2012.09.06. 17:45:34

@István Gyuri: A bringámat a halberstadti kocsiban helyeztem el, azon a részen, ahol a felhatható ülések találhatók.

Pontosan avégett, ahogy te is említetted, a szerelvény átjárhatóságának biztosítása érdekében.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.09.07. 01:14:53

@hcpetrov: ebből a szempontból tényleg megtámadhatatlan a dolog, én épp ezért csak a szabályokon keresztül próbáltam megközelíteni azt, hogy miért kötözködött a kalauz. Az tényleg felesleges szopatás, hogy ha még kerékpárszállításra alkalmas is a kocsi egy osztott vonatban akkor miért ne vihetnéd előre kapásból, senkit nem zavar. Érdekesebb persze a kérdés ha felszáll három-négy babakocsis utas (és a kerékpárszállítót egyébként igénybe lehetne venni hátul), de erre meg már réges rég óta az lenne a megoldás, hogy kerékpárjegyet kizárólag - akár díjmentes - kerékpárhelyjeggyel együtt lehessen kiadni minden vonatra. Ha nincs vezérlőkocsi vagy pakli, akkor összesen négyet és kész.

István Gyuri 2012.09.07. 08:44:12

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: "megtámadhatatlan a dolog"
Az a része nem áll meg, hogy a soproni stokk utolsó kocsiját, és annak végét (ha nincs biciklis rész) önkényesen kikiáltja szabályszerűnek.

"Ha nincs vezérlőkocsi vagy pakli, akkor összesen négyet és kész. "
Ebből még nagyobb botrány lenne - és joggal (valamint igen súlyos fejlesztéseket igényelne, hogy pl. egy táblás megállóban felszállónak is legyen ilyen jegye, valamint esélye, hogy lesz helyjegye...).
Ráadásul számos olyan kocsi van, amelynek az előterében (pl. az egyik WC helyett) van kampós bringaszállító. Na, azt meg a jóisten sem mondja meg, hogy melyik nap, melyik vonatban hol és mennyi ilyen kocsi lesz (ezernyi okból változnak a tervek).
Én viszonylag sokszor utazom bringával vidékre, tudom jól, hogy nagyon zűrös a helyzet, nehéz is igazságot tenni, bár tény, hogy az ilyen részben bringaszállításra alkalmas kocsikat is lehetne jobban elosztani. Pl. legutóbb Törökszentmiklósig mentem vonattal (hogy onnan bringával tovább Martfűre), a szerelvény pedig 8 fülkés B-kocsiból állt, tehát elöl-hátul 2-2 bringa, aztán ennyi. Eleve a Nyugatiban voltunk már vagy 6-an... Közben meg a szembejövő másik debreceni sebesen meg csak termes kocsi, legalább 3 helyen bringás akasztóval (plusz ugye elöl-hátul a 2-2 bringa).
Utána Szentes-Mindszent között a kétóránként járó szóló Bz-n voltunk 9 (jó, ezek közül 3-4 gyerek)bringával. Elfértünk :)

názmin (törölt) 2012.09.08. 09:24:21

@hcpetrov: Azért én irigyellek ha te tudtad hogy melyik kocsik mennek Sopronba mert olyan cirka 4 féle útvonalon és 4 célállomásra közlekedö ez a te álltalad emlitett vonat!!

hcpetrov 2012.09.10. 13:02:36

@názmin: Igen tudom, mivel a hangos bemondja, hogy mely kocsi részek hova közlekednek. Másrészt már többször utaztam Sopronba, ezzel a vonattal is.

názmin (törölt) 2012.09.10. 13:56:22

@hcpetrov: Tényleg gratulálok hogy a 12 kocsibol te tudod melyik hova milyen utirányon ment elmondanád nekem mert nagyon érdekel!Mert tudod a hangos amit mond az hogy a vonat eleje,közepe,vége mit (hány kocsit)takar az elég tág fogalom!!Várom válaszod.

Fekete bárány 2012.09.11. 09:08:38

@názmin:
A legegyszerűbb dolog, hogy figyeled a táblát a vonaton, hogy melyik rész hova megy. (Ha van egyáltalán.) Ha nem, akkor a hangos segítségével (a vonat eleje Sopronba... blabla) már tudsz helyezkedni a peronon.
Az egyik hozzászólásában írta, hogy már többször utazott ezzel a vonattal, így némi sejtése lehetett róla, hogy körülbelül hány kocsi jó neki. Továbbá mivel bringával volt, így -szabályokat megszegve ugyan- de tekerhetett a megfelelő vonat/kocsi részhez.
Az útirány meg egyszerű, mivel Győrből a 8-as vonalon megy tovább Sopronba, a Szombathelyre közlekedő vonatrész pedig Győr-Pápa-Celldömölk útirányon közlekedik.

hcpetrov 2012.09.11. 09:56:56

@názmin: Ezt az oldalt szoktam nézegetni.

www.vonatosszeallitas.hu/8vonal.html itt lehet megnézni a belföldi vonatok összeállítását.

hcpetrov 2012.09.11. 10:00:08

@Fekete bárány: "Továbbá mivel bringával volt, így -szabályokat megszegve ugyan- de tekerhetett a megfelelő vonat/kocsi részhez. "

Nem szegtem meg a szabályokat, mivel a kerékpárszállítás csak nemzetközi forgalomban engedélyezett a kerékpárszállító kocsiban jelen vonaton.

Ha nincs biztosítva a kerékpárszállító kocsi, akkor a kocsik előterében is szállítható kerékpár.

A tiltó szabály pontos leírását hol találhatom meg?

Fekete bárány 2012.09.11. 10:09:10

@hcpetrov: Arra gondoltam, hogy sietvén a felszállással elkarikázhattál a kerékpárszállításra alkalmas vagonig. (Erre jó példa, amikor a vonat elején van a bringás kocsi, és a kerékpárosok a vonat végénél várakoznak. No, mire előre sétálnak, lemegy a Nap. Ilyenkor célszerű nyeregre pattanni és menni előre.)

Tiltó szabály szerintem nincs rá, de általában a legtöbb peronon kint van, hogy nem szabad biciklizni. Akár felirat, akár piktogram, vagy a kettő együttes jelenlétében.

hcpetrov 2012.09.11. 10:12:42

@Fekete bárány: Én mindig tolni szoktam peronon a kerékpárt. :)

názmin (törölt) 2012.09.11. 10:20:19

@Fekete bárány:Bocsánat ezt nem teljesen jól tudod ime a fent nevezett vonat igy közlekedett:eleje Csornán át Sopronba;Csornán át Szombathelyre;Celldömölkön át Zalaegerszegre;Pulára,Celldömölkön át Szombathelyre!

Fekete bárány 2012.09.11. 10:25:30

@názmin: Csorna nem a 8-as vonalon van?

názmin (törölt) 2012.09.11. 10:28:31

@hcpetrov: Azért abbol szerintem nem tudod hogy melyik(hány) az a kocsi ami Csornán át Sopronba illetve Szombathelyre vagy Celldömölkön át Zalaegerszegre(Pulára) illetve Szombathelyre közlekedik!!

názmin (törölt) 2012.09.11. 10:32:26

@Fekete bárány: HÁT PONT EZAZ AMIT NEM JÓL IRTÁL MERT CSORNÁN ÁT MEGY SZOMBATHELYRE IS!

Fekete bárány 2012.09.11. 11:03:18

@názmin: ad1; nem kell "kiabálni". ad2; a poszt szempontjából kvázi tök mindegy, hogy merre megy. ad3; kösz a helyreigazítást.

názmin (törölt) 2012.09.11. 14:07:09

@Fekete bárány: Bocs nem akartam kiabálni(tudom nagy betüvel irva azt jelenti az interneten)csak a figyelmedet akartam felhivni erre a dologra azért irtam a hcpetrov topic társnak is hogy nem olyan egyszerü hogy melyik kocsi merre megy, volt olyan hogy Sopronba 1,2 vagy 3 kocsi ment és ez ugyanúgy Szombathely felé is elöfordult.

hcpetrov 2012.09.14. 14:55:49

Újabb válasz kaptam a MÁV-tól:

Tisztelt D. Péter!

Köszönjük ismételt megkeresését. A problémát jeleztük az Üzleti Szervezetünk felé, ahonnan a következő tájékoztatást kaptuk:

Az 1246-os számú (Istria) vonattal közlekedő kocsikban, belföldön nem lehet kerékpárt szállítani, az erről szóló tájékoztatás a nemzetközi részen megtalálható. Azonban a belföldi rész nem jelöli, ezért az ellentmondásos menetrendi jelölés miatt az általános szabályok szerint belföldön is szállítható kerékpár. Az illetékesek felé jelezték az elektronikus menetrend módosításának szükségességét.

Jelenleg, mivel a nyári menetrendi időszak befejeződött, az 1246-os Istria már nem közlekedik. Bízunk benne, hogy a következő menetrendi időszakban már a pontos információkat fogja tartalmazni az elektronikus menetrendünk is.

A kellemetlenségekért újra elnézését kérve, köszönjük megkeresését.