MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Bezárva egy lefoglalt kocsiba

2012. szeptember 04. - Vittore.

Sziasztok!

A következő levelet küldtem pár nappal ezelőtt kedvenc személyszállítóinknak, gondoltam, ez is egy "tanulságos" eset, így elküldöm nektek is. :)

"Tisztelt MÁV-START  Zrt.!

Mai kalandos utazásomat mindenképp szeretném megosztani Önökkel, hogy a kedves tulajdonosoknak (még ha nem is fognak róla nyilván tudni) is legyen kedve a semmit érő szolgáltatásukat igénybe venni.

A hozzászólás ide kattintva folytatódik: Bezárva egy lefoglalt kocsiba

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr14755789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.09.04. 22:47:11

Nem tudom, honnan veszi a posztoló, hogy drágább a busz. A szeptember 1-től érvnyes dajszabás szerint még egységes az ár. Sőt, még drágulás se volt, csak az 5 km-es jegyet szüntették meg.

LanMaffia 2012.09.04. 23:00:31

Ha nem lenne ott, hogy mellesleg az ELTE blablabla akkor még sajnálnám is :D De ez mi már :D
Lehet hogy a posztoló is jegyvizsgáló, bocsánat, vezető jegyvizsgáló lesz még diplomával a kezében ha nem fizet érte senki :|

micsoda? 2012.09.04. 23:36:19

Látszik, hogy nagyon dühös a poszt írója, mert kissé primitívre sikerült:)

medvetoka 2012.09.05. 00:06:19

Sosem olvastam ennél türhőbb, primitívebb panaszlevelet. Az ilyen magukozós libákat felsőoktatási intézmények közelébe sem szabadna engedni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.09.05. 00:36:30

Ráadásul: ha végiggondoljuk, sem vonaton, sem buszon nem biztos az ülőhely. Ő úgy döntött, nem megy ki előbb, nem figyel helybiztosításra. Sőt, nem is a vonaton belül akar előrébb menni, amivel észrevette volna a lezárt kocsit... Ezek mellett sikerült elszakadnia attól akivel együtt utazott volna. Majd azon hőbörög, hogy ezek után más a munkáját végzi nem neki megy segíteni...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.09.05. 01:12:27

@TheElf: de ő meteorológia szakos, ő nem lehet böszme!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.09.05. 01:14:55

Még annyit, hogy egy kocsi max 80 férőhelyes, szóval 2 is le kellett hogy legyen zárva. Másrészt valószínűleg azért volt középen, mert a mögötte levők keszthelyre mentek...

breki11 2012.09.05. 02:14:48

van gond bőven, a válság ehhez képest smafu (helyesen írtam?)

quilaute 2012.09.05. 05:21:44

Szidhatjátok a posztolót,de attól még tény:a Máv szolgáltatása akkor is egy kalap szar!!!!!Aki utazott már magyar vonatokon csak 1szer is az tudja:egy forintot nem ér a Máv.Nyáron fűtenek(!!!!!nem vicc!!!!!)és mocskosak és állandóan késnek és stb stb....Na most jön a sok de....Akkor se ér a szolgáltatásuk annyit,mint amilyen árat kell fizetni érte és nemcsak anyagilag....

Mesé_lő 2012.09.05. 05:25:18

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:
Akkor meg ugye előre teszem a lezárt vagonokat. Nem így lenne logikus?
De a MÁV-nál és a trolloknál logikát ne keress :)

Mesé_lő 2012.09.05. 05:27:26

@Peti817172M: A hírekből!
Egyes vonalakon, ahol párhuzamosan közlekedik busz és vonat (pl. Győr-Budapest, ...) ott a buszon pótjegyet vagy mit kell még pluszban fizetni.

Kron 2012.09.05. 05:56:34

jajj, ezt a sötétséget! gondolom azért meteorológia a szak, mert nem kell neki ballon, hogy adatot gyűjtsön a felső légrétegekből. biztos csak kidobja a táskájából az ellensúlyként szolgáló vizes palackot, és az a nagy légüres tér, ami a fejében van, felrepíti a sztratoszféráig.

remélem még időben szólok: a vigyázz szakadék/akna/csúszik stb. feliratú fecniken sincs pecsét, még is érdemes figyelembe venni, hogy mi van ráírva.

István Gyuri 2012.09.05. 06:38:17

"Mellesleg az ELTE meteorológia szakára járok, szóval kétlem, hogy -már bocsánat- böszmébb lennék, mint ő!"
Felesleges kételkedni, van a bunkó vasutasnál is lentebbi szint...
A kocsi(ka)t (amennyiben már fent volt a csoport) pedig nem kellett volna lezárni (szerintem nem is szabad, és felesleges is, mert ha tele van, akkor úgysem tud leülni oda, egyébként pedig a szabadon maradt helyeket át kell adnia a csoportnak), de ezen kívül a T. utas csak a saját butaságait és a MÁV-blogon megszokott felesleges túlzásait lehet kiemelni az eset kapcsán.
Ha kb. 1 perccel korábban kimegy a Déliben a vonathoz, akkor végig is tudott volna ott is menni a vonat elejére, ahol szinte mindig van hely, mert mindenki csak a végére száll fel, aztán panaszkodik, hogy miért nem lehet a vonat VÉGÉRE még egy kocsit tenni...
De persze könnyebb ebben a kérdésben is a MÁV-ot szidni (sok mindenben lehet és kell is jogosan!), mint saját maga szemében a gerendát meglátni.

" milyen jó már, hogy nyugodtan ráérek elindulni például 19 órakor a 18 órakor induló vonatra, úgysem fogom lekésni.. "
Természetesen van ilyen, még Németországban is, ahol fajlagosan kb. ötszörannyi pénzt költenek a pályákra, de ez azért nem jellemző.
De aztán, ha lekési, akkor azért is a MÁV lesz a hibás a kis tudálékos meteorológus-jelölt szemében

"annak ellenére, hogy ezt egyáltalán nem érdemelnék meg, és joggal megtehetnék azt az emberek, hogy nem vesznek jegyet."
Gondolom, másoddiplomának pedig a jogit készül megszerezni Adrienn... Esetleg erkölcstanárnak is mehetne...
Az jut róla is az eszemben, amit Hofi mondott: "Ezek a fiatalok a jövőnk zálogai! Dögöljek meg, ha kiváltom Őket..."

******
A kanizsai-keszthelyi vonaton a keszthelyi rész van elől, amelynek az első kocsija (nyáron) az IC-kocsi, ezért nem lehet a csoportos foglalást a vonat elején megtenni (ha Keszthelyre ment pl. a csoport).

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.09.05. 07:14:37

Most akkor a kocsi amiben bennragadt, ott voltak a gólyatáboros kisiskolások? Mert csak akkor lehet őket megszámolni, ha ott vannak, nem? De akkor miért nem kért tőlük vizet? Meg ha le van zárva, akkor hogy szállt fel? Meg a gyerekeket bezárták a kocsiba szintén?
És mióta foglalnak le kocsikat gólyatáborosoknak? Ők a leendő elsőéves egyetemisták, nem? Felnőtt emberek, úgy jutnak el a táborba, ahogy tanulták, nem sz*ros hatévesek akiket csoportosan kell szállítani. Ez a poszt tele van hülyeséggel.

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2012.09.05. 07:15:53

ELTE? Az mi? Én is oda jártam, azt mégis itt verem magam a kommenteknél.

B. Bíró 2012.09.05. 07:16:10

Tisztelt posztoló!
Ön a levél alapján igenis böszmébb, mint a kalauz. Ettől függetlenül persze még lehet igaza.

kistesoka 2012.09.05. 07:23:57

és akkor csodálkoznak hogy a kedves kalauzok nem mindig kedvesek.

knorbert 2012.09.05. 07:29:51

"Mellesleg az ELTE meteorológia szakára járok, szóval kétlem, hogy -már bocsánat- böszmébb lennék, mint ő!" Amikor elérkeztem erre a pontra a levélben, na akkor ment el a kedvem sajnálni őt / együttérezni vele. Libuskám, attól, hogy te az ELTE hallgatója vagy, nem biztos, hogy magasabb az iq-d mint mondjuk az ellenőrnek...
Egyébként mit jelent a "böszme" szó? (tudom, hogy honnan ered, de a pontos fogalmát légyszives)

Fekete bárány 2012.09.05. 07:49:14

Mikor odaértem, hogy ELTE meteorológia szak... na, akkor kezdtem el olvasgatni a kommenteket, hogy csak nálam verte ki a biztosítékot ez a mondat? Örömmel konstatáltam, hogy nem.

1; Mekkora fecnit kéne kitenni az ablakra, hogy a kedves meterológus hallgató lány észrevegye? Véleményem szerint tök mindegy, mert nem látná.
2; 11:11-kor indul a Déliből a vonat. Mikor ért oda? 11:09-kor? Akkor még nem volt tele, hanem Déli és Kelenföld között osztódtak az utasok?
3; Tudta, hogy meleg van, ráadásként sokan a Balatonra mennek. Gondolhatta volna. Meterológusok nem szoktak gondolkodni?
4; 2-es pontra visszatérve: korábban kimegy a vonathoz és megnézi, hogy hol talál szabad helyet! Nem úgy van, mint némely állomáson, ahol áll 1-2 percet a vonat, ahogy azt írta is.
5; Be kellene látni, hogy bizony ő is nagyot hibázott.
6; Lehet, hogy okos a posztoló, és meterológus, de a közlekedéshez - mint látjuk is- hülye.

Macskahegyi Daniela 2012.09.05. 08:01:51

Úristen egy teljes óra víz nélkül????? Rettenetes!!!!! Hát hogy lehet ezt kibírni?????? Hogy nem száradt ki teljesen a teste ennek a szegény lánynak?????
Tessék bevenni a zalkotmányba, hogy minden magyar embernek joga van ötpercenként inni egy kortyot. Orvosi igazolással két kortyot.

azallamenvagyok 2012.09.05. 08:16:58

legközelebb, ha nagyon vizelnem kell, bemegyek az első ajtón, aztán odahugyozok az elte meteorológiai tanszékének egyik irodájába, a jelek szerint ott senki sem fog rám szólni se szépen se csúnyán, hogy ezt nem kellett volna, sőt, félmeztelen meteorológushallatók fognak nedves törlőkendővel megtisztogatni, miközben aggódó szemekkel érdeklődnek hogylétem felől és még egy kávéra is meghívnak

oregember nem venember (törölt) · http://receptekferfiaknak.blog.hu 2012.09.05. 08:23:02

"de Kelenföldön úgy döntöttünk, hogy leszállunk és a vonat mellett előremegyünk, hátha ott esetleg van még némi remény."
versus
"Mivel a szerelvény már itt késésben van jó szokásához híven, időnk nem volt előremenni, ezért, amikor "sípoltak az ajtók", felugrottunk a vonatra."

eddig olvastam...
aki azt sem tudja,hogy elorement e vagy sem,vagy hogy hova megy egyaltalan az maradjon otthon es nezze a tvben a kollegait...
az eltere jaras meg nem jelenti egyenes uton az ertelmet is...mint ez latszik...

Mr. Acid 2012.09.05. 08:26:52

Hajajj. Nem fűznék kommentárt a posztoló értelmi szintjéhez.

Judeanepefront 2012.09.05. 08:32:55

ELTE meteorológia szak - fail
dicsekedni vele - epic fail

ketroot 2012.09.05. 08:41:49

Baszatlan ez a picsa, én aszondom.

anna_mari 2012.09.05. 08:49:07

A MÁV szolgáltatása rossz, a posztolót viszont régen kaphatta el a Párja, mert 1. iszonyú dühös, 2. az ELTE meteorológia szakjára veri magát. Akaratlanul is Gaál Noémi villan fel a szemeim előtt. Ő pedig..

cicmen (törölt) 2012.09.05. 08:55:34

Mellesleg az ELTE meteorológia szakára járok,
Le vagyok nyűgözve! Akkor neked mindenképpen "igazabbad" lehet mint egy szarfaszú kalauznak!

cicmen (törölt) 2012.09.05. 08:57:35

@cicmen: Mellesleg az ELTE meteorológia szakára járok,

Muterod milyen szakra járt? Hogyan csináljunk nyegle f.szt ?

qwertzu 2012.09.05. 09:06:28

Jaj.
A posztolónak:
Diplomára SEM verjük magunkat, nem lesz tőle igazunk. Az meg hogy járunk valahova, pláne nem ad okot dicsekvésre. Járni bárki tud.

Esetleg ha elvégezted az első három évet teljesen, akkor meteorológiai témában jogosan leugathatod a kalauzt. Esetleg ha megvan a valószínűségszámítás - statisztika vizsgád, akkor a fenti témákban jobb lehetsz a kalauznál. De ha nem olvasod el amit el kéne, akkor bármilyen végzettséged lehet, nem lesz igazad.

indapass90210 2012.09.05. 09:14:10

Szép kis meteorológus. 100 fok árnyékban, és nem tudta, hogy tartsa magánál a vizet. Mondjuk az időjárásjelentésbe még bekerülhet, ha jók a csecsei....

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.09.05. 09:36:49

A máv retek, a személyzet kritikán aluli. Azonban a libernáci kvázi értelmiség akkor is nyervákolna ha lebegő mágnesvasút vinne minden faluba ötpercenként! Nem osztogatnak ingyen vizet a máv járatain a bliccelőknek, hallatlan! Skandallum!

José Luis Torrente 2012.09.05. 09:40:46

Tipikus fröcsögő, okoskodó hangnem, és közben észre sem veszi, hogy csak saját magáról állít ki szegénységi bizonyítványt...
Ennyi ésszel nehéz lehetett neki bekerülni a felsőoktatásba, hiszen úgy néz ki, hogy egy vonatos utazás is kifog rajta.
Egyébként a levegő nélküli rész volt a legjobb, akinek annyi esze sincs, hogy az ablakot lehúzza az simán Tajgetosz pozitív. :)

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.09.05. 09:42:40

Elte ruhatár-büfé szakos alibi diplomával mélyen kussolni kéne! Az ilyen baszatlan, ingyenélő, hisztériás pichhákat a mozgó vonatból kellene kihajigálni a Kallereknek! Mindeninek jobb lenne!

Takács Bálint 2012.09.05. 09:47:44

Egyrészt az idióta baromállat nagyképű posztolónak MÉG nincs diplomája, így most simán az érettségijére veri magát.

Másrészt a volt már, hogy a posztoló hülye???

A MÁV valóban egy működésképtelen szeméttelep, de a posztoló mindent elkövetett annak érdekében, hogy senki ne adjon neki igazat. Az előttem szóló által használt "libernáci" kifejezés tökéletes a jellemzésére.

qwertzu 2012.09.05. 09:52:29

@szájhúzó kutya: Azért a meteorológia nem ruhatár-büfé szak.

djt122 2012.09.05. 10:17:03

Helo

Én nem értelek titeket meg a többi hozzászólót értelmes hozzászólások helyett állandóan lefikázzátok a poszt irókat,tisztelet a kevés embernek.....Tessék megnézni a többi bejegyzést mindenhol csak fikázás... ha majd egyszer ti jártok igy megnézném szivesen a gondolataitokat!Amugy a vasútról meg a drágulásról annyit hogy eddig 5 km es jegyet 155ft ért vettem most meg csak 10 es van 250 ért tehát nem drágult ugye?

szil_ 2012.09.05. 10:18:14

Kedves posztoló igencsak magas lóról osztja az észt (ELTE bazmeg, nem bajai főisk.), de azért egy órán át szomjazott, holott 19 perccel Kelenföld után átszállhatott volna másik kocsiba (csomag nélkül mennyi idő leszállni, arrébb sétálni maximum 50 métert - ha esetleg a szomszéd kocsi ajtaja is zárva lenne - és újra felszállni?)

Másrészt nem kerek a sztori: egy órán át dekkolt egy töküres kocsiban szomjasan, vagy ott volt vele még 109 ember, akiktől nem kért vizet?

Ezt a "szinte levegő nélkül"-t hogyan kell érteni? Elszívta a MÁV a kocsiból a levegőt? Vagy egy kocsinyi levegő egy embernek nem elég egy órán át? Vagy volt vele még 109 ember és közösen fulladoztak? Vagy csak vmit hozzá kellett még csapni a hisztihez, hogy teljesebb legyen? Felhívnám a kedves posztoló figyelmét, hogy a rántott csirkecomb is a másik táskájában volt, esetleg kiegészíthetné a posztot azzal, h majdnem éhen halt...

A "papírfecnis" a kedvencem: "csak épp a hivatalosságát igazoló pecsét hiányzott róla" :) Kedves posztolónak felszálláskor nem volt ideje elolvasni a tartalmát, csak éppen csekkolta a pecsét üres helyét, letudta azzal, hogy nem hivatalos MÁV-os baromság és felpattant a kocsiba. Aztán meg nyüszít, hogy dehát ez nem ér, ő nem ezért fizetett.

Másik: lezárt szerelvényajtóval én is találkoztam már, nem is igazán értettem, hogy mire jó az, ha nem mászkálhatnak egyik kocsiból a másikba, de végülis kisiskolások szállításánál jól jöhet a felügyelő tanerőnek, ha legalább arra nem kell figyelni, hogy vajon melyik törpe mászkál el. A posztból persze nem derül ki, hogy kiknek is volt lefoglalva a kocsi. De az sem, hogy vajon mindkét végén lezárták a kocsit, vagy csak egyiken...

Kalauz mentalitása: "ha ő arra nem hajlandó, hogy kinyisson egy feleslegesen lezárt ajtót, ha szépen megkérjük rá". Az ELTE-s beszólás után nem vagyok meggyőződve arról, hogy valóban a "szépen megkérés" esete volt ez, sőt arról sem, hogy egy közönséges, normális "megkérés" volt. Másrészt a kalauz tényleg hanyag volt: nemcsak a jegykezelés a munkája, elvileg utaskísérő is. Az egyetlen, ami mentségére szolgál, hogy az első 20 perc után tárgytalannak tekinthette az esetet, hiszen addigra a posztoló is megoldhatta volna a problémát.

Ami a MÁV-ot illeti: bőven tapasztaltam nemtetsző dolgokat vonatozás közben, de azt hiszem, hogy fölösleges sima hisztivel terhelni a helyzetet.

Wl 2012.09.05. 10:23:21

@knorbert: "Amikor elérkeztem erre a pontra a levélben, na akkor ment el a kedvem sajnálni őt / együttérezni vele. Libuskám, attól, hogy te az ELTE hallgatója vagy, nem biztos, hogy magasabb az iq-d mint mondjuk az ellenőrnek..."
Nálam is itt párolgott el a szimpátia. Vannak még naiv emberek, akik azt gondolják, hogy ha ők egyetemre járnak/diplomájuk van, akkor ők már nem lehetnek hülyék. De ez igazából nem is iskolai végzettség függvénye, aki intelligens, az 8 általánossal is az, aki meg nem, az meg mindegy, hogy mit végez el. Mielőtt megkapnám, hogy sose jártam egyetem környékén, és biztos csak az irigység beszél belőlem (mert hát mi beszélne, ha valami negatívat írok, annak ugye ezeregy oka lehet, csak az nem, hogy tényleg úgy van), gyorsan leírom, hogy én is egyetemista vagyok.

Ettől persze még lehetett a jv. is bunkó. Csak ettől nem fogom jobban sajnálni a posztert. Legfeljebb az van, hogy a két mentalitás találkozott; mindketten megérdemlik a másikat... :)

labi 2012.09.05. 10:24:08

"Mellesleg az ELTE meteorológia szakára járok, szóval kétlem, hogy -már bocsánat- böszmébb lennék, mint ő!"

Hm-hm, hát akkor te igazás értékes tagja leszel a társadalomnak, jó hogy leírtad....

ZBR 2012.09.05. 10:25:24

"inkább írják át a menetrendet mondjuk hosszabb menetidővel közlekedő vonatokra"
Diplomás közlekedési szakember vagyok. Nem járok oda, hanem már elvégeztem. Nem az ELTE-n, mert ott ilyen nincs. Szakmailag teljesen vállalhatatlannak tartom a posztoló javaslatát. A meghibásodásból eredő késések nem tervezhetőek, ezért a menetidőbe befoglalni őket nem lehet és nem is kell.

@qwertzu:
Nem az, de oda a posztoló csak jár, nem végezte el. Végigbukdácsolni, amíg el nem fogynak az uv-lehetőségek, na arra bárki képes...

@quilaute:
Nézd, ha nem ér egy forintot sem, akkor ne szállj fel. Ilyen egyszerű. De azt látni kell, hogy a posztoló "joggal használhatnám ingyen" mentalitása azért túlzás.

carlodelamancsa 2012.09.05. 10:29:50

Ennyi vasutas van aki ráér fikázni a posztírót? Vagy fizetést kaptatok érte? :D

The okos 2012.09.05. 10:43:57

a posztoló stílusa bosszantóbb mint a panasz, levele

slowMotion 2012.09.05. 10:47:17

"Azért a meteorológia nem ruhatár-büfé szak"
Mit szólnál a "büfé-ruhatár" -hoz? :-)

"...akinek annyi esze sincs, hogy az ablakot lehúzza az simán Tajgetosz pozitív. :)"
Mondjuk ird meg hány esetbő hányszor sikerült lehúznod?

lyken 2012.09.05. 10:52:20

Kedves Adrienn, kérel nézd el, hogy én csak így böszme-parasztosan tegezek.

"amit természetesen az indulás előtt nem volt időm elolvasni, hogy átszálljak máshová"
Általában az utasnak adok igazat, de a saját hülyeségedhez mi köze a vasútnak?

"lefényképeztem, és ezt levelem mellé mellékelni is fogom"
Ilyen amikor bizonyítékot is csatolnak a hülyeségi bizonyítvány mellé.

" csak mi képesek voltunk külön bérelni egyet, vagy ha nem, akkor legalább nem a vonat közepén található kocsik ajtaját zárattuk be"
Valahogy kétlem, hogy ezek a dolgok tőled mint kisgyerektől függtek ott és akkor. Másfelől kétlem, hogy tisztában lennél vele, hogy ha mondjuk a Keszthelyi kocsikat lecsatolják, akkor a lefoglalt kocsik az egyik menet végén vannak. A te szempontodból ugyan középen. De azért, hogy ez ne legyen zavaró, kiírják az ajtóra, hogy lezárt kocsi. A legtöbb ember elolvassa és megérti.

"de még nekik állt feljebb, hogy én mégis mit keresek ott"
Nem voltam még ELTÉ-s, de úgy tudom alapfeltétel az olvasási képesség.

"Mellesleg az ELTE meteorológia szakára járok, szóval kétlem, hogy -már bocsánat- böszmébb lennék, mint ő!"
A böszmeségben bizonytalan vagyok, de bizton állíthatom, hogy az értelmi képességeid egy nagyságrenddel szerényebbek. A közérdeműnek: ismerek normális meteorológushallgatókat, a többség _nem_ilyen_.

"Majd kiabált velem, hogy adjam oda neki a jegyemet, mire én felhívtam rá a figyelmét, hogy most épp leszállok és"nyugodtan jöjjön utánam, van jegyem, van diákigazolványom, meg lehet nézni"
Ha Siófokig utazol és Székesfehérváron jegyet kér, akkor joga van rá. Ha nem adod át, akkor megszeged az utazási szerződést amit a jegy vásárlásakor kötöttél velük.(Ennek a vicc részével tisztában vagyok, mivel a MÁV rendszeresen megszeik és sz*rik rá). Egyébként hacsak nem Siófokon laksz és Budapesten tanulsz(vagy fordítva), jogosulatlanul utaztál diákkal.

"Az állomásokon nem akkor kellene tájékoztatni az utasokat a vonat hivatalos érkezése után (!) 5 perccel, hogy késik"
Jogos igény, de ilyenre ne nagyon számítsis számíts.

Kedves Adrienn, mindent egybevetve gratulálok. A post központi mondanivalója az, hogy hülye voltál és ezért a vasút a hibás. Plusz még jó alaposan körül is jártad a témát, hogy lássuk tényleg az vagy aminek leírod magad. A katonaság sivatagi felderítői várhatóan záros határidőn belül keresni fognak, hogy kiderítsék azt a fantasztikus technikát, hogy hogyan sikerült egy teljes órát víz nélkül túlélned.

XEP 2012.09.05. 11:02:36

@ZBR: "Diplomás közlekedési szakember vagyok." "Szakmailag teljesen vállalhatatlannak tartom a posztoló javaslatát. A meghibásodásból eredő késések nem tervezhetőek, ezért a menetidőbe befoglalni őket nem lehet és nem is kell."

Mármint, te nem tudsz vele tervezni. A posztoló már tud, ahogy le is írta.

Diplomás szakember. OMG

KevinMulder 2012.09.05. 11:03:44

@djt122:

Hello,

Szégyen, hogy az ELTE nevét ilyen lúzerek járatják le. Normális ember a helyében elkurjantotta volna magát, hogy ijjnye no, így jártam, legközelebb majd odafigyelek. Nem panaszblogol ...

Más: Te sem lehetsz sikeres ember, ha 5km-es útra vonattal mész ...

KevinMulder 2012.09.05. 11:09:31

Jut eszembe ... azért megnézném a kedves Adrienn ELTE-meteo hallgató arcát, amikor majd azért veszik elő, mert nem lett olyan napsütéses az idő a hétvégén, mint ahogyan előrejelezte. Hiszen a meteo is egy szolgáltatás ... muhahha

lyken 2012.09.05. 11:16:25

@szil_: "lezárt szerelvényajtóval én is találkoztam már, nem is igazán értettem, hogy mire jó az, ha nem mászkálhatnak egyik kocsiból a másikba"
Történelmi okai vannak. Már a 80-as években is úgy volt, hogy amikor nyitvahagyták, az öntudatos polgárok a papír ellenére betelepedtek a lefoglalt, pluszban felcsatolt kocsira és rendkívül fel voltak háborodva, ha menniük kellett. Na ezt megelőzendő van lezárva.

XEP 2012.09.05. 11:19:36

@lyken: Azok a fax utasok. Le kell zárni az egész vonatot, sőt az állomásokat is a pics@ba aztán játszhattok vonatosat.

lyken 2012.09.05. 11:32:17

@XEP: Nem vagyok vasutas ha erre célzol, nem is vagyok hajlandó vasúttal utazni. Ettől függetlenül az utasok jelentős része nem képes elolvasni, értelmezni és felfogni, hogy egy lefoglalt kocsiba elsősorban azok ülhetnek akik lefoglalták. Ezek azok az egységsugarú gyök(ér) userek akik miatt lezárják az átjárást.

Blogger Géza 2012.09.05. 11:34:14

Őszintén sajnálom a posztoló párját.

Meteorológusokkal sem kezdek ki innentől, az már biztos.

Blogger Géza 2012.09.05. 11:37:46

@José Luis Torrente: A gonosz kalauz biztos direkt hozzott egy szivattyút, és elszívta előle a levegőt, hogy fulladjon meg. És még gratis ásványvizet sem hozott neki, a kezét se csókolta meg, és még a ruciját sem dicsérte meg. Látszik, hogy ő nem járt meteorológus szakra...

fairplay50 2012.09.05. 11:38:47

Te talán az LT-n lehetsz hallgató, mert az ELTE a te szintednél talán magasabb elvárásokkal bír.

Dr.Rekettyés László 2012.09.05. 11:47:17

"Mellesleg az ELTE meteorológia szakára járok, szóval kétlem, hogy -már bocsánat- böszmébb lennék, mint ő!"
Hajjjajaaajaajjjj mennyi ilyen ostobenkó beképzelt picsával találkoztam én már (főiskolára/egyetemre járok, TEHÁT nem vagyok egy buta liba).
Érdemben ennyit tudok hozzászólni.

KevinMulder 2012.09.05. 11:51:57

@Dr.Rekettyés László: Mondjuk úgy, hogy nem mindenki végzi el azt, ahova jár ...

Adani 2012.09.05. 12:05:28

Ez kész, a poszter olyan hülye mint 6 pár rendőrcsizma, és még reklámozza is.

Ki van írva nagy lóbaszó betűkkel ,hogy lezárt kocsi ,de erre felszáll ,aztán csodálkozik ,hogy nem tud átmenni másik kocsiba és még a hátizsákját sem viszi magával, mikor átszáll másik kocsiba (miért nem??), és még meg van sértődve, hogy hülyének nézték?

Adani 2012.09.05. 12:06:18

@Dr.Rekettyés László:

Nekem is ez jutott az eszembe, régi mondás ,hogy az egyetemen diplomát adnak csak ,eszet hozzá nem. A poszter élő példa erre.

Dr.Rekettyés László 2012.09.05. 12:12:16

@Adani: És ez a típus aztán olyan földöntúli flegmasággal néz le mindenkit, hogy nem csoda, ha néha elszakad a cérna, még ha "CSAK" egy kalauzról is beszélünk. Persze nyilván a posztina nem csak végtelenül okos, hanem tündi-bündi-dönölű is.

KevinMulder 2012.09.05. 12:13:26

@Dr.Rekettyés László: Ez nem posztina. A posztina normális ember általában. Ez inkább böszmina.

Jucus40 2012.09.05. 12:30:45

Kedves Adrienn!
Járhatsz te akárhova, akkor is böszme maradsz! és minek jársz az ELTE meterológia szakára. Szerintem takaritani.
Nem irtad, hogy üres volt e a kocsi, mert ha igen nagy észre vall, hogy álltál, mikor le is ülhettél volna. ha meg voltak benne, miért nem kértél vizet? Bár egy egészséges ember kibir 45 percet viz nélkül. Szóval vegyél vissza egy kicsit szöszike!

Jucus40 2012.09.05. 12:35:29

@José Luis Torrente: Ki mondta hogy az esze után vették fel???

Adani 2012.09.05. 12:46:15

@Jucus40:
Ráadásul a kocsiban van mosdó is, ahol ha szerencsés az ember folyik a víz. Szó sincs róla ,hogy esetleg megpróbálta volna.

Jucus40 2012.09.05. 13:21:06

@Adani: Sajna az nem jó megoldás, mert az nem ívóvíz, mivel hogy a tartályt nem szokták fertőtleníteni, mosni.

vizsla74 2012.09.05. 13:28:29

Én az ilyen utasok miatt 100% veszélyességi pótlékot fizetnék a kalauzoknak, vagy havonta burnoutra vinném őket...hihetetlenül magasan hordja az orrát, egyszerűen kiráz a hideg már attól, hogy beleolvastam abba, amit ír..
Hát nem volt ennek anyja meg apja, aki megnevelje?
Komolyan mondom, normális helyen az ilyenek 2 perc duma után kapják a maflást..de akkorát..

ZBR 2012.09.05. 13:49:34

@Blogger Géza:
Előítéletes vagy. Mi van, ha Adrienn csinos és ügyes az ágyban? :D

@XEP:
"Diplomás szakember. OMG"
Tja :)

"Mármint, te nem tudsz vele tervezni. A posztoló már tud, ahogy le is írta."
Kilépek a cégtől és javaslom, hogy meteorológushallgatókat vegyenek fel. Egyébként hozzátartozik a dologhoz, hogy Székesfehérvár felé épp pályafelújítást (átépítést inkább) végeznek, így külön vágányzári menetrend van érvényben. Aminek elvben az a lényege, hogy beleszámolják a tervezhető korlátozásokat, pl. ha kizárásra kerül egy vágány. Azt nem tudom, hogy a vonat ahhoz képest is késett-e, de tény, hogy nagyon gyakran előfordul, hogy ahhoz képest is késnek a vonatok. Ez utóbbi oka azonban nem biztos, hogy az előírt menetidőben keresendő, lehet, hogy a fenntartási munka koordinációja rossz, vagy ott jelentkezik valamilyen befolyásoló hatás (sikerül a markolóval elcsípni valamilyen kábelt), szóval, ki tudja...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.09.05. 14:32:17

Hogy melyik szak a büfé-ruhatár szak? Hát amelyiket meg lehet próbálni 3 év helyet 9 alatt elvégezni, hátha addigra sikerül. Ugye jelenleg az egyetlen kockázat, hogy kicsit drágább lesz. Adott egy olyan szak, ami kapcsán nem hinném, hogy hatalmas túljelentkezéssel kellene megközdeni, mert az átlag büfé szakosak túl reál, a reál tudományok irént érdeklődőknek pedig túl sok ismeretlen dolgot kell kipótolni.

Azaz tipikusan az a szak, amit elvégezni lehet nehéz, de bekerülni, és a végtelenségig nyújtani a bukdácsolást, stb. már közel sem annyira lehetetlen.

Persze ettől még akad olyan aki ott tényleg meteorológia szakos. A büfé- és a ruhatár elsősorban azoknál kerül elő, akik gondolkodni nem akarnak, vagy nem tudnak.

Tegyük fel, csak egy picit, hogy egy hallgató ért is a meteorológiához. Nem nagyon, csak éppen a mezei általános iskolás szintjén. Tudja, hogy van éves- és napi hőingás is. A hőtágulás miatti problémák (pl. sínek felpúposodása) viszont nem az abszolút hőmérséklet, hanem a hőmérséklet változása, azaz a hőingás miatt jelennek meg.

Tudom, tudok. 238 Kelvin és 315 Kelvin között nem akkora a különbség, csakhogy az utóbbi kapcásn fontos megjegyezni, hogy árnyékban mérték, és nem a napsütésnek kitett vasúti pályán. Ott lehet ennél magasabb is a hőmérséklet. És bizony a pályának még a jelzett hőmérsékletnél hidegebb időben sem szabad összehúzódás miatt darabokra törnie.

Ahhoz sem kell nagy ész, hogyha a sín túlzottan összehúzódna, eltörne, stb. az nagyobb baj lenne, mint a korrigálható felpúposodás, ami jelentős részben késést okoz maximum. Mint ahhoz sem, hogy télen a hó eltakarításához mindenhol idő kell. Egyszerűen azért, mert pl. a hómaró sebessége is véges.

Azaz az időjárás és a vasút kapcsolata akár az általános iskolákban is oktatott összefüggésekre épül. Aki ebben a vasutasok művét látja, az vagy valami a fizikának ellentmondó különleges tudás birtokosa, amit még a mérnökök sem tudhatnak (ekkor az a furcsa miért várja el mástól, hogy ismerik) vagy az időjárási körülményekkel sem számol...

Mondjuk ez utóbbit lehetett tudni a víz hiánya okán is. Innen, hogy a postoló valóban tanulni jár oda, és nem a büfébe, ruhatárba, stb. kevésbé tűnik valószínűnek.

Adani 2012.09.05. 14:43:12

@Jucus40:
A semminél azért jobb.

Adani 2012.09.05. 14:47:38

@TheElf:

Télen szokott a bezzeg régen megoldották is előjönni. Csakhogy akkor több volt az élőmunkaerő, ami a hóakadálynál előny. Mikor egy kisállomáson is volt legalább egy váltókezelő, akkor kiment kipucolta a havat a váltóból és a forgalom ment. most meg a KÖFI meg a gépiesítés korában, meg kell várni, ameddig odaér a karbantartó brigád (és ugye ha a síneken gondot okoz a hófúvás a közúton sem tudnak rohanni, ha egyáltalán járható marad), és ameddig nem áll át a váltó megbénul a vasúti közlekedés.

ZBR 2012.09.05. 15:00:55

@TheElf:
Pszt, de... A vasútnál nem szokott felpúposodni a sín, inkább a vágánykivetődés a gyakori. Felpúposodás elsősorban városi vasútnál, nagypaneles pályán fordul elő. Gondosan létesített és fenntartott hézagnélküli felépítményen a vágánykivetődés esélye minimális...

Hómarót nagyon-nagyon ritkán használnak, inkább hóekét használnak. De télen a hóval inkább a váltók kitisztítása (fűtése, ill. annak hiánya) a gond. A vasúti pályára hulló porhó átlagos mennyisége olyan, hogy folyamatos vonatforgalom mellett, hófúvás nélküli (az ellen pedig pálya melletti hófogókkal lehet védekezni) szakaszon, hóekére is csak ritkán van szükség.

ZBR 2012.09.05. 15:01:39

@Adani:
Persze. Ha Hatvan állomásra Záhonyból (!) vonul az alvállalkozó, akkor nincs min csodálkozni.

pocokpocok 2012.09.05. 17:12:28

Gratulálok, ezért a stílusért az ELTE-s társaid is biztosan fognak.
tanúság: papírt olvas, nem ugrik fel.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.09.05. 17:39:58

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: @Mesé_lő: A Nagykanizsai vonatnak az ELEJÉN vannak a keszthelyi közvetlen kocsik (mikor én utaztam vele 5db volt).
@quilaute: Azért ez elég csúnya sarkítás, ennyire nem rossz a helyzet.
@djt122: Ennek a levélnek szerintem elég bicskanyitogató hangneme van, pedig az utas volt figyelmetlen.

Wl 2012.09.05. 19:17:48

@Adani: "Ráadásul a kocsiban van mosdó is, ahol ha szerencsés az ember folyik a víz. Szó sincs róla ,hogy esetleg megpróbálta volna. "

Az előző hozzászólásomban leírtam a nem túl pozitív (hmm magam se értem, hogy hogy tudtam ilyen finoman fogalmazni :D) véleményemet a poszterről, de:

Ad1: Lehet, hogy nem először utazik már vonaton, és vannak mér tapasztalatai arról, hogy nálunk a mosdókban kivétel nélkül mindig van víz. Mert ugye a Start az nem olyan, hogy nem tölti fel...

Ad2: Te innál abból a vízből? Főleg úgy, hogy deklaráltan nem ivóvíz folyik a csapból. (már ha éppen folyik ugye...)

Amúgy az nem lehet, hogy a szakaszokba vezető átjáróajtók voltak zárva, és így az előtérben ragad? Mert az úgy tényleg cinkes (ott tényleg 0 szellőzés van). Persze ez nem mentesíti a saját hülyesége alól.

VJVMan 2012.09.05. 20:41:22

"Mellesleg az ELTE meteorológia szakára járok..."
Ez kész...
Azzal kezdi, hogy nem képes elolvasni valamit, utána meg büszkén lejáratja az ELTe-t, hogy márpedig ő ott tanul okosnak.
Nem hiszem el, hogy az írás olvasás nem volt elvárás a felvételnél. Nálunk a vasúton az.

Amúgya helyzet tényléeg gáz, mert az ajtókat is le kellett volna zárni, mert sajnos ez az analfabétizmus, nem csak az ELTE meteorológia szakosaira jellemző. (aki ugye köztudottan okosabb mint egy kalauz.)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.09.05. 21:23:45

@ZBR: A vágánykivetődés, és más problémák oka is a hőtágulás, igyekeztem olyan példát említeni amit a sajtó is említ, mert ismerik. De a hőtágulás a probléma.

A váltók téli lefagyása kapcsán, ha jól tudom, a menetrendben jelzik ilyenkor mi közlekedik, de ezen felül nagy késést nem okoz. A hó viszont, tudomásom szerint, jelentős ésést tud okozni.

Szerencsére, ritka az olyan hó, amihez kell a hómaró, de pont ilyenkor van a hiszti, hogy az EC / Railjet / ... már a külföldi szakaszon is késik, a hó miatt még nő a késése, stb.

názmin (törölt) 2012.09.06. 06:45:33

@István Gyuri: Gyuri csak egy apró észrevétel biztos elkerülte a figyelmed hogy ez a nagyon okos hölgyike 08.30-án utazott amikor már nem volt IC kocsi amit te is tudsz.

názmin (törölt) 2012.09.06. 07:18:16

@djt122: Arra nem gondoltál hogy a poszt irók irják ide az oltári nagy baromságaikat és azért fikázzák le öket?

názmin (törölt) 2012.09.06. 07:30:52

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Konkrétan ezek a kocsik 84 illetve 71 féröhelyesek.

názmin (törölt) 2012.09.06. 07:35:12

Kedves ELTE szégyene hogy lehet egy 80 fös kocsiban 109 föt elhelyezni?Ja bocsánat ez nem meterologiai szak kell hanem matek!!!BOCSÁNAT ERRE NEM GONDOLTAM!

tormaturmix 2012.09.06. 10:07:41

20-30 éve Az ELTE valóban intelligens értelmes kulturált emberkéknek adott lehetőséget a további fejlődéshez.A mai világban nem feltétlen:-( Kb egy héttel ezelőtt Bz-vel voltam amiről a nagy tudású egyetemista gyerekek kb 10 kg szemét és a hátsó vezetőállás ajtó felszakítása és az ott található kezelőszervek vegzálása után távoztak.Igaz ők nem meteorológus növendékek voltak:-)

ZBR 2012.09.06. 21:28:28

@TheElf:
A vágánykivetődésnek az oka nem csak a hőtágulás, hanem a hézagnélküli felépítmények rossz létesítése/karbantartása is. Mint írtam, egy jól karbantartott, jó állapotú felépítményen nem igazán kéne előfordulnia, csak nagyon-nagyon szélsőséges sínhőmérséklet esetén.

Saját kézzel pucoltam már váltót, helyszínit, vonóvezetékest is. Tudom, hogy mitől akad meg a szerkezet. A hó és a jég EGYARÁNT tud problémát okozni. Egyik sem jobb a másiknál. Ha akadály van a tősín és csúcssín között, akkor kész, vége.A váltófűtés mind a havat, mind a jeget elintézi. Ha van és működik!

Cirrocumulus 2012.09.08. 01:33:14

Nő létére ritka nagy paraszt a posztoló, (ami a hangnemét illeti),pedig leginkább önmagának köszönheti a kalandját.

-Ha egy ajtóra ki van írva, hogy az foglalt, akkor az azt jelenti ami, tehát le van foglalva. Ne azzal törődjön már, hogy van-e pecsét a papíron, hanem értelmezze a szöveget.

-(Mivel a szerelvény már itt késésben van jó szokásához híven, időnk nem volt előremenni, ezért, amikor "sípoltak az ajtók", felugrottunk a vonatra.)
Miből gondolja, hogy a vonat már Kelenföldön késett? Abból, hogy neki nem volt ideje előremenni?

-(Mellesleg az ELTE meteorológia szakára járok, szóval kétlem, hogy -már bocsánat- böszmébb lennék, mint ő!)

Na ez végképp kiverte nálam a biztosítékot.
Járjuk körül egy kicsit.
A jelenlegi bolognai-rendszerben úgy lehet meteorológus valaki, hogy először felvételt nyer az egyetem földtudományi szakára. Ez nem nagy durranás, ugyanis mivel nem sokan szeretnek matematikát-kémiát-fizikát tanulni, ezért borzasztóan kevesen jelentkeznek erre a szakra. Hogy kilegyen a létszám, nem ritkán már a hármas vagy az ennél rosszabb eredményt elérők is bekerülhetnek az egyetemre. Bekerülni könnyű,...na de bent maradni, már egyáltalán nem az. Ha sikerül, akkor az ember három év után diplomázni fog földtudományból. Mikor ez megvan és már rendelkezik úgynevezett BSc-diplomával, újra felvételizhet az MSc fokozatra és ekkor már meteorológus szakirányon tanulhat tovább.
Tehát vagy van már diplomája és valóban meteorológusnak tanul, vagy még nincs neki és a földtudományi szakra jár, és majd csak a jövőben, ha minden sikerül, válhat meteorológus hallgatóvá.
(Az viszont igaz, hogy ez egyáltalán nem büfé-ruhatár szak. De csak akkor dicsekedjen vele, ha már el is végezte, mert bejutni még nem érdem.)

Nos kedves leendő kollegina: Én már elvégeztem az egyetem földtudományi szakát, noha nem az ELTÉ-n, hanem az SZTE-n (volt JATE).
15 indulóból négyünknek sikerült diplomát szerezni. És helyetted szégyellem magam, amiért egyetemista létedre ennyire alulmúlod a mércét, és ilyen hangnemet ütsz meg a saját butaságod miatt.

Másrészt honnan tudod, hogy a kalauz milyen végzettséggel rendelkezik? Tudod, hány diplomás kalauz van? Ezt hozta magával a mai világ. Lehet, hogy mégsem a kalauz a "böszmébb"? Te sem ismered őt, mégis lenézed.

Üdvüzlettel: Egy földtudományt végzett, meteorológiai vizsgával is rendelkező KALAUZ!

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2012.09.09. 17:40:13

Ej ha, vannak olyan levelek amelyeket nem szabad elküldeni. Na az pont ilyen.

lyken 2012.09.11. 20:51:54

@Cirrocumulus: "Üdvüzlettel: Egy földtudományt végzett, meteorológiai vizsgával is rendelkező KALAUZ!"
LOL
Epic
Ilyen az mikor visszanyal a fagyi.

@sirdavegd: Ugyan. Végre látjuk, hogy nemcsak az életunt emberutáló vasutasok közt van annyi idióta. Utasok is verik a lécet és vicc, de néha észre se veszik magukat.