MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Bürokrácia

2012. augusztus 07. - Vittore.

Mai beküldőnk is az esztergomi vonalon szeretett volna közlekedni, szerencsétlenségére kerékpárral, s mivel az átépítés miatt egy szakaszok vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat, borítékolható volt az, hogy gondok fognak adódni.

Ebben az országban már mi is észrevettük azt, hogy egy kerékpár mekkora gondot tud okozni a buszok számára, ami a legjobb, ilyenkor mindig előjön az, hogy "sajnosaszabályzatnemengedi", lehetőleg egy levegővel elhadarva, a hoppon maradt utas meg oldja meg, ahogy akarja.

A bejegyzés ide kattintva folytatódik: Bürokrácia

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr874699755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wl 2012.08.07. 12:18:00

"Valószínűleg én is hibás vagyok, hiszen nem hallottam, amikor a Nyugatin a hangosbemondó közölte, hogy Pilisvörösvártól pótlóbuszok szállítják az utasokat."
A csarnokban lévő nagykijelzőn emlékeim szerint ki van írva a 100-ason lévő vágányzárral együtt.

Megnéztem az Elvirát: a vonatok mellett ott pótlóbusz jel, viszont ha lenyitom a részleteket, akkor a kerékpár jel is. Ha az ember jobban megnézi, akkor mondjuk kiderül, hogy a kerékpár jel csak a Vörösvárig közlekedő vonat mellett van ott, az onnan közlekedő busz mellett már nincs.

Persze ettől függetlenül nem kéne kerékpárjegyet adni oda, ahol borítékolható, hogy bajok lesznek. Vagy legalábbis jelezni az utasnak, hogy mi a helyzet.

dzzsoni 2012.08.07. 13:17:53

@Wl: Igen, nem mindegy hol van a vágányzár. Debrecen felé van másik vágány is, így ott nincs buszozás, csak kevesebb vonat tud közlekedni a két állomás között.

A pénztáros nyilván benézte és véletlenül adta ki a jegyet. Nyugatiban mindenhol gépről adják a jegyet, ha jól tudom. Nem lehet ezt a funkciót letiltani úgy, csak Vörösvárig adjon jegyet? Akkor a tévedés is kizárva. Vagy ez lehetetlen?

Amúgy örülök, hogy felújítják ezt a vonalat, de jobban örültem volna, ha másik vágányt pakolják először, addig a régin mehet a közlekedés, még ha csökkentve is. Sajnos nem lesz két vágány, csak részben. Bár nem értek hozzá, de árulja el nekem valaki. Miért nem teszik le az új vágányt a régi mellé és akkor dupla lenne, nem egy. Még ha rosszabb állapotban lenne az egyik?

lyken 2012.08.07. 13:45:23

Siralmas. Ahelyett, hogy az illetékes fővízfej kihirdetné, hogy a) nem értékesítünk kerékpár- és ebjegyet az érintett szakaszra. b) ha mégis értékesítettünk, akkor ez van, mindenki hibázhat, de akkor járjon vissza a jegy ára ott helyben. Arról nem is szólva, hogy az utasnak időkiesése keletkezik miattuk. Egyébként rémlik még valakinek, hogy Svédországban ilyenkor hív taxit a vasút és állja a szomszéd városba a taxiköltséget.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.07. 16:37:52

Még sosem utaztam ezelőtt ezen a vonalon, de mivel a MÁV-val eddig nem voltak komolyabb problémáim, gyanútlanul megvettem Nyugatin a jegyet Esztergomig kerékpárra is, nem tudtam, hogy vágányzár van érvényben.

- A pénztáros sem tudta? Nem tűnt fel neki, hogy valaki Esztergomba akar menni kerékpárral? Nem bírt volna szólni?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.07. 16:43:06

@dzzsoni: Vörösvár - Óbuda között tudtommal lesz második vágány, csak a tender eredményét megtámadták.

Wl 2012.08.07. 16:57:07

"Nem lehet ezt a funkciót letiltani úgy, csak Vörösvárig adjon jegyet? Akkor a tévedés is kizárva. Vagy ez lehetetlen?"
Jó kérdés. Nem tudom, hogy mire képes a rendszer, ezt majd valaki más.

"Bár nem értek hozzá, de árulja el nekem valaki. Miért nem teszik le az új vágányt a régi mellé és akkor dupla lenne, nem egy. Még ha rosszabb állapotban lenne az egyik? "
Vörösvárig tervben van a két vágány, csak ott még nem indult el az átépítés.

Vörösvár után értelmesen nemigen lehetne megépíteni. Sok helyen kéne töltést/bevágást szélesíteni, illetve ott a piliscsabai alagút is.

A Teranovánál épül majd egy hosszabb kétvágányú szakasz, ha tartják magukat az eredeti elképzeléshez, akkor itt lehet majd olyan vonatkereszteket csinálni, hogy egyik vonatnak sem kell megállnia.

Talán a Leányvár - Dorog szakasz, ahol viszonylag olcsón (ezt persze nagyon relatív) meg lehetne építeni, de így, hogy a vonal felső része továbbra is egyvágányú marad, nem biztos, hogy önmagába olyan sokat segítene, hogy megérje.

vanek ur 2012.08.07. 16:59:29

A vasúti pénztárakban levő számítógépek azt tudják csak, hogy A-ból B-be (C-n keresztül) mennyibe kerül a jegy. Semmi mást nem tudnak.
A gép simán kiad Budapest-Esztergom útra 1. osztályra is jegyet (nincs 1. osztály errefelé). Az intelligenciát a pénztáros jelenti. Ha tudja, hogy nincs 1. osztály (vagy éppen kerékpárszállítás), nem adja ki a jegyet, ha nem tudja, akkor kiadja...
Szégyen a XXI. században a kézi számlakiadással és a kéregjegyekkel együtt.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.08.07. 18:01:32

@vanek ur: Az azért ciki,hogy nem tudja a gép, főleg, hogy karnyújtásnyira van a rendszertől, hogy hova, mikor, milyen vonatok járnak.

vanek ur 2012.08.08. 11:28:42

@SomiTomi: Ha az Elvirára gondolsz, akkor az a pénztáritól teljesen különböző.
Egyébként meg érdekes, hogy míg Elvira már 2000 előtt is volt (és az árakat is tudta), ezek a pénztárgépek 2007 óta vannak üzemben. És senki nem gondolt arra, hogy hogy a kettőt összekösse.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.08.08. 19:15:06

@vanek ur: Pedig a Desirónak van első osztályú szakasza. Nem tudom, miért nem 1-2. osztályúként közlekedteti őket a MÁV. Vagy minek rendelték 1. osztályú szakasszal, ha utána csak 2. osztályúként közlekedtetik. Ennyi erővel átfesthetnék azt az 1-est 2-esre.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.08.08. 19:16:24

Egyébként nem a bürokrácia miatt nem lehet kerékpárt szállítani a buszon, hanem azért, mert balesetveszélyes. Fékez egy nagyot a busz, utas meg ráesik a kerékpárra, és szétvágja a fejét.

vanek ur 2012.08.08. 19:46:00

@Peti817172M: "Vagy minek rendelték 1. osztályú szakasszal, ha utána csak 2. osztályúként közlekedtetik."

Mert amikor rendelték, még nem tudták, hogy amerre járni fognak, ott nem lesz igény 1. osztályra? Vagy nincs ilyen opció a Siemensnél? Vagy így volt olcsóbb? Ezt nem tudni.

"Egyébként nem a bürokrácia miatt nem lehet kerékpárt szállítani a buszon,"

Szövegértésből elégtelen... A bürokrácia a rosszul kiadott menetjegy árának (de legalábbis a le nem utazott rész árának) a visszaadására, annak minden nehézségére szól.

A buszon való kerékpárszállítást pedig jó néhány országban már prímán megoldották a busz elejére vagy végére szerelt kerékpártartóval. (A bürokrácia itt játszhat szerepet: lehet, hogy a magyar hatóságok nem engedélyeznek ilyen mutatványt.)

lyken 2012.08.09. 10:24:31

@vanek ur: "A bürokrácia itt játszhat szerepet: lehet, hogy a magyar hatóságok nem engedélyeznek ilyen mutatványt."
Kocsi esetében lehet. Lakóautó esetében is. Külföldi buszon is láttam már a Balatonnál. Szerintem nyugodtan ki lehet mondani, hogy egyszerűen tojtak rá, hogy van ilyen igény. Nagy ívben.
Érthető, ha mondjuk síntörés miatt jön be busz és nem megoldott rajta a bringatárolás. Nade olyankor, mikor rendszeres járatról beszélünk? Olyankor tán vállalni kéne a szállítási szerződésben vállalt kötelezettségeket.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.08.09. 21:19:24

@vanek ur: Pont az a baj, hogy, ahogy írtad "senki nem gondolt arra, hogy hogy a kettőt összekösse."

kadajo92 2012.08.10. 02:42:36

@dzzsoni: Akkor nem lenne értelme az egésznek. Egyik irányba lenne egy, a adottságokhoz (és a másik vágányhoz) képest normális vágány, 80-as 100-as tempóban, a másik irányba pedig annyit rövidülne a menetidő a mostanihoz képest, amit a kereszteknél kinyerhetnek. Az elképzelésed amúgy jó, de én ezt úgy oldanám meg, hogy ahová tervben van a második vágány kiépítése, oda ki kellett volna építeni, és aztán hozzányúlni a mostani vágányhoz. Ahol pedig egyvágányú fog maradni a vonal, ott kellett volna szakaszosan végig csinálni, pótlóbuszozással. Maradt volna még 2 évig az egy vágányú közlekedés, de így legalább gördülékenyebben lement volna a vágányzár.

Az esethez annyit fűznék hozzá, hogy elcseszte a pénzáros, és az utas is. A kalauz csak a dolgát végezte. Jegyet le kell kezelni, ha nem teszi, őt is megb@sszák fentről, és az utast is tájékoztatta a helyzetről. Pénztáros ott szúrta el hogy kiadta a jegyet a bringára, a kedves utas pedig ott hogy nem tájékozódott kellően úgy érzem. Néhány hírportálon is láttam cikket a vágányzár tényéről, szóval úgy gondolom, hogy a szokottnál nagyobb figyelmet fordított a vasúttársaság/média a meghirdetésre.

Az viszont valahogy nem fér a fejembe, hogy törzsutasoktól (nem panaszkodóra gondolok) látok hasonló panaszokat. Emberek, vágányzár mindig is volt a vasút történetében, és emlékeim szerint minden hirdetményen kiemelten szerepel, hogy kerékpár szállítást nem vállalnak vonatpótló buszon.

dzzsoni 2012.08.11. 11:52:39

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Na ez jó hír! Minap utaztam végig a vonalon. Le a kalappal a buszos szervezés előtt. A buszos klíma viszont rémálom. Lefagyott a vállam és több utasnak nem tetszett, a sofőrrel leállítottuk.

dzzsoni 2012.08.11. 12:01:33

@Wl:" Vörösvár után értelmesen nemigen lehetne megépíteni. Sok helyen kéne töltést/bevágást szélesíteni, illetve ott a piliscsabai alagút is."

Tudom sokba kerül, de később ez megtérül. PL Késés utáni menetrend helyreállítás.

gozos 2012.08.13. 23:24:38

Nézzük tényszerűen:
- a jegyet kiadták
- a szerződésben vállaltakat nem teljesítették.

Nem hogy a jegyár, hanem kártérítés is jár egy gerinces társaság esetében. Fel kell számolni ezt a szocreál, csak adónkat zabáló örökséget és valódi piaci céget helyére tenni, ahol a bevételt adó UTAS az első.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2014.12.08. 09:50:59

Aki napi utazáshoz hurcolja kerékpárját, az önszadista:)
Legyen egy itt is, ott is. Ja hogy nálunk ellopják, az nem a vasút hibája. Üdv