MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Eközben a Facebookon

2011. december 07. - Vittore.

Facebook üzenőfalunkon folyamatosan nagy a forgalom, most egy kis válogatást szeretnénk bemutatni azoknak, akik nem látogatják folyamatosan ezt a médiumot. A megosztott hivatkozásokat, illetve a sok-sok hozzászólást nem illesztjük ide be, azokat mindenki eredetiben elolvashatja.

* * *

Gábor képe és a hozzá fűzött kommentár: "Teljes káosz Vácon, jobb oldali vonat a 8:20-as zonazo, baloldali a 8:34-es személy, amiből gyorsitottat csináltak. Az "A" vagányon levő személyvonat egy órás késéssel indult el. A kép ma 9:19-kor készült."

 

* * *

Egy érdekes kérdés, melyet mi tettünk fel: "A képen ugyanaz az MTI hír látható kétféleképpen. Az első az Új MÁV blog cikke, amelyet szabadidőnkben, ingyenesen szerkesztünk a vasutat kedvelőknek. A másikat (elvileg) hivatásos újságírók, több fős szerkesztőséggel készítik. Mi a különbség?"

 

* * *

Természetesen nem maradhat le a blog állandó kutyája, Lurdes sem, ő most pont azt illusztrálja, hogyan is kell a kutyát a vonaton szállítani.

 

* * *

Néhány külföldi példa, mit jelent a hó a vasúttársaságoknak, és a végén az, hogy mekkora probléma ez a MÁV-nak.

* * *

Extra hosszú vonat, avagy azért látszik, hogy vannak még lehetőségek a vasúti áruszállításban!

* * *

A hódmezővásárhelyi Emlékpontban vasútmodell-kiállítással emlékeztek meg ma a világhírű gőzmozdony-modellépítőre. A képen a BoBo Vasútmodellező Klub egyik tagja igazítja meg a két világháború közötti időszak jellegzetes gyorsvonati gőzmozdonytípusa, az 1919 és 1922 között gyártott MÁV 328-as gőzmozdony működőképes, 1:10 méretarányú modelljét. (MTI)

 

Ha tetszett az összeállítás, itt rögtön csatlakozhatsz a Facebook csoportunkhoz!  



A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr63445130

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért fontos a mesehallgatás? 2011.12.07. 17:09:45

Share: Facebook Online mese A gyermekek épp úgy tele vannak problémákkal, gondokkal, mint a felnőttek. Számos kérdés foglalkoztatja őket, köti le figyelmüket és teszi kicsi lelküket

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snake 2011.12.07. 15:37:14

AZ első képhez:

Göd állomáson ma reggel a 4. vágányról kijáró tehervonat horzsolódott a 3. vágányon a megállj állású kijárati jelzőt meghaladó BDV motorvonattal. A baleset vizsgálata folyamatban van.

Én legalábbis így tudom.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.12.07. 16:31:39

Érdekesek ezek az amcsi konténeres kocsik, kissé szürreális, ahogy egymásra van tornyozva 2 konténer. Ellenben helytakarékos

Pretoryan 2011.12.07. 19:03:12

Egész hét katasztrófa volt. Hétfőn 20 perc késés, kedden nem jött a gyorsított, ma a 16:41-es műszaki hibája miatt késett az utána következő legalább három járat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.07. 23:02:56

Ez a gépsor, mely lapátolta a havat, nagyon ott van.....

-------------------------
Évekkel ezelőtt gond volt a 21-es buszon, hogy sokan mentek síléccel a Normafához, és a buszvezető szerint ennyi sílécet szállítni már balesetveszélyes, stb.....
Még abban az évben, Garmisch-partenkirchenben láttam az ottani utasokat szállító buszok hátulján egy kosarat a léceknek, az elején meg egy tolólapot. Mindent meg lehet oldani, csak akarni kell.

lyken 2011.12.08. 14:23:36

Azt az első videót el lehetne küldeni a MÁV-nak, mint oktatóvideót.

Plébános 2011.12.08. 16:45:44

Ma megint van valami a hetvenesen Vac fele?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.12.08. 22:37:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Minden utas két 40x50x60 vagy 20x20x200-as pakkot vihet magával. Utóbbiba belefér a síléc.

lyken 2011.12.08. 22:52:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az a legszebb, hogy sokan (emiatt is )a kocsival mennek fel, ami végül mindkét oldalon parkoló tömegeket eredményez. Ez pedig ahhoz vezet, hogy a busz a víztorony után 200 méterrel nem tud továbbmenni...

Magyarországon egyébként ilyen síkosár elképzelhetetlen lenne. Egy léc kötéssel, bottal, szalaggal, táskával 80-100 ezer ft. Amíg a volán buszról menet közben lopkodják a tízezres kofereket addig ez odahaza esélytelen.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.08. 23:56:34

@Peti817172M: Akkoriban sílécet csak hallgatólagosan lehetett vinni, majd megengedték bizonyos hegyi járatokon (21, stb...), de arra nem gondoltak, hogy a hegyi járathoz hogy jutsz el. Utána lett mit írsz. De ehhez majd 20 évnek kellett eltelnie.

@lyken: A kofferlopáshoz azért lenne pár kérdésem:
Csomagjel?
Csomagtér zárva volt?
Gkv nyitotta ki és csoagjel ellenében adta ki a csomagokat?
....
Ott, ahol betartják (és jók) szabályokat, ott egy ilyen lopás elképzelhetetlen.

Münchenben legutóbb bicikliztem egy kicsit, de a zárat véletlenül a fiam felvitte a vásárolt dolgokkal. Nem akartam a harmadik emeletről lemenni ezért mégegyszer, hogy lezárjam a biciklit, a gyerek meg elbliccelte a dolgot, azt mondta lennt volt.

Reggel a biciklim nem volt ott ahol letettem. Valaki a házból, aki elment kora reggel, beljebb tette (bentebbi helyre), ne ázzon az esőben.

Igen, itthon a síkosár elképzelhetetlen.

lyken 2011.12.09. 10:53:11

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Áááá... álom, édes álom. Volánnál leszáll a sofőr csomagot kiadni? Nem jellemző.

Snake 2011.12.10. 14:02:16

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Bármely BKV járaton lehet sílécet szállítani: "Minden utas legfeljebb 2 db 40x50x80 vagy 2 db 20x20x200 cm méretet meg nem haladó, tömegénél fogva egy személy által hordozható, a fel- és leszállást nem akadályozó kézipoggyászt, illetve 1 db szánkót, 1 pár sílécet, 1 köteg becsomagolt facsemetét, 1 db gyermekkocsit, 1 db kerekes széket szállíthat díjtalanul."

Ez a pont kb. az összes hazai közlekedési közszolgáltató utazási feltételeiben így szerepel.