MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Fűtetlen kocsik havi 21000-ért

2011. november 29. - Vittore.

Teljesen átérezzük Ilke panaszát, aki havonta 21.000 Ft-ot fizet ki a vasúti bérletére, mégis zsúfolt, korszerűtlen és főleg hideg vonat jár érte. Épp az ilyen hozzáállás a szomorú, hiszen akinek nincs pénze kocsira, az nem tehet mást, továbbra is a monopol helyzetben lévő vasúttal utazik, a döntéshozók meg, akik tehetnének ez ellen, soha az életben nem dolgoztak még a való gazdaságban és ki sem mozdultak a szolgálati autó mögül.

Megoldás egyenlőre nincs, a nem fizető utast a kalauz jogosan leteheti a vonatról, ha ellenáll, akkor meg a rendőrök viszik el. Természetesen az sem megoldás, hogy a kalauz kapjon hideget-meleget a vasút mostani állapota miatt, teljesen érthető, hogy a lincshangulatban lévő tömeg elől ő is inkább elbujdosik.

Íme a panasz:

Nem vagyok egy panaszkodós típus, de ma reggel már nálam is elszakadt a cérna. A blogot böngészve nem vagyok egyedül az elégedetlenségemmel.

A Vác-Budapest vonalon járok munkába naponta. A havi bérlet ára 21.000,- Ft, amiért joggal várnék el ülőhelyet fűtött vonaton. Ehelyett a 07:28-as járat egy 5 kocsis gagyi műbőr üléses szerelvény volt, mostmár sokadszorra. Az 5 kocsiból egynek a fele ráadásul kerékpár szállító volt, ülőhelyek, kapaszkodók nélkül. (Könyörgöm, ki jár novemberben bringával???)

Vácott temérdek munkába és iskolába igyekvő utas zúdult fel a vonatra, persze csak a levegőtlen és fűtetlen előtérben jutott már hely, ahol álltunk vagy tizenöten, és én elhatároztam, ha megjelenik a kalauz, ezúttal megkérem, tolmácsolja a feletteseinek az elégedetlenségemet. Hát a kalauz az nem jelent meg, nyilván mert nem tudta volna átverekedni magát a tömegen, vagy egyszerűen nem volt pofája az utasok szeme elé kerülni. Ráadásul késve érkezett a vonat a nyugatiba.

Egyébként meglehetős lincshangulat uralkodott, egyik utastársam a nyugatiban le is fényképezte a kerékpár vagonból lekászálódó tömeget. Remélem, találkozni fogok a fényképpel itt a blogon.

Ugyanez érvényes egyébként a hazafelé, nyugatiból Vácig közlekedő zónázóra, a 18:07-es járatra. Vajon hol vannak a modern piros vonatok ilyenkor, amik hétvégente járnak?

Nem vagyok kíváncsi a kifogásokra. Sürgős megoldást várok, máskülönben kénytelen leszek személyesen berontani a váci állomásfőnökhöz, és én se fogok különösebb gondot fordítani a panaszom tálalására, ahogy ők se izgatják magukat túlságosan azon, mit nyújtanak az évi több, mint 250.000, Ft-omért.

Ilke

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr413422608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

savrola 2011.11.29. 19:12:04

Én is átérzem ezt a problémát, mert sokáig én is ezen a vonalon ingáztam naponta, igaz nem pont ezekkel a járatokkal. Jó párszor le is írtam már hasonló panaszaimat hozzászólásokban, természetesen mindig voltak kifogások. Szerencsére már megszabadultam ezektől a napi kínoktól, BKV klasszisokkal jobb, még ha nem is tökéletes, mert fűtetlen járatok itt is vannak, de azon max. negyedórát utazom. A szép, új, piros vonatok meg hétköznap Győr-Komárom, vagy Érd felé járnak, csak hétvégére teszik át őket a szobi vonalra.

Pretoryan 2011.11.29. 20:34:30

"(Könyörgöm, ki jár novemberben bringával???)"

Én, és legalább 5-6 embert tudok aki ebben az (07:07 - 08:07-ig terjedő) időintervallumban bringával megy vonaton. Jövőhéten lesz 6 éve hogy járok idén már vannak stabil emberek. ötből három alkalommal teli van bringával a szállító. Ennyi, a többivel egyetértek!

"... ha megjelenik a kalauz, ezúttal megkérem, tolmácsolja a feletteseinek az elégedetlenségemet."

Hát amíg voltak én ha nagyon sokat késett a vonat akkor a nyugatiban jegykérőkre kedélyesen ráordítottam, hogy "Ne a jegyet kérje hanem sűrű bocsánatot!"

Aurum08 2011.11.29. 20:57:01

Jómagam akkor az állomáson voltam, láttam és néztem szép nagy szemekkel, hogy ezt hogyan képzelték...

Emlékszem, hogy az utolsó előtti kocsi újított Bhv volt, meg valahol elbújt a kerékpárszállító.

A levélírónak mondom, hogy a FLIRT (hétvégi pirosvonat) ilyenkor Hatvan és Gödöllő felé jár, illetve nem tudom, hogy Tatabánya és Székesfehérvár felől hozzák-e át a hétvégére őket. Startnak jobban megéri ezeket futtatni, mert a sajátjai, csak a vezér kell hozzá a Trakciótól.

Ez a zónázó, szerintem amióta elsőnek bevezették az ütemes menetrendet, nem érkezett pontosan Pestre. Ha jól tudom Gödön személyt előz, az zavar be. (életemben egyszer utaztam evvel a járattal, mert hírhedten gyilkos a hely szempontjából)
Hazafelé ajánlom a 18,28-as gyorsítottat, azon mindig is el lehetett férni és 5 percnél többet nagyon ritkán késik. Nem úgy a korábbi zónázó, a 17,07-es heti egyszer legalább 20 perc...

U.I.: A kerékpárszállítást az egész évre hirdetik meg, nemcsak a nyári menetrendre...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.11.29. 23:18:23

Valószínűleg csak a BDbhv-t tudták hadra fogni, nem volt más. De így is +40 hely volt ahhoz képest, mintha be se sorolták volna.
Nézhetné a jó oldalát is a posztoló: kifogta a MÁV 2 BDbhv-jának egyikét :)

Snake 2011.11.29. 23:54:21

Tömegesen el vannak feküdve a BDV-k. Hogy miért, abba ne menjünk bele, nem tudom. A posztoló kifogott egy "vagy ez, vagy semmi" jeligével kiállított tartalékszerelvényt.

E123456 2011.11.30. 06:41:15

Nem vagyok kíváncsi a kifogásokra. Sürgős megoldást várok, máskülönben kénytelen leszek személyesen berontani a váci állomásfőnökhöz, és én se fogok különösebb gondot fordítani a panaszom tálalására, ahogy ők se izgatják magukat túlságosan azon, mit nyújtanak az évi több, mint 250.000, Ft-omért.

A váci állomásfőnök aztán sok mindenben tud segíteni. Érdemesebb panaszt írni a MÁV-Startnak, hogy megválaszolják, hogy a kérdéses időben közlekedő szerelvény csak átmeneti, mert sajnos a vonalon használt szerelvények "korszerűsítése" folyik.

Terézágyú 2011.11.30. 09:30:04

@E123456:
"ők se izgatják magukat túlságosan azon, mit nyújtanak az évi több, mint 250.000, Ft-omért."

Hm... A levélben egy (na jó, kettő) utazás volt a kifogásolható, tehát ne az egész havi pénzt reklamálja az utast, sőt pláne ne az egész évit, hanem ennek az egy utazási részét...

karosszékely 2011.11.30. 09:35:03

A cím kissé félreértés, nem a kocsi volt fűtetlen, hanem az előtere, ahol hely jutott.

(Az "egyenlőre" szót a bevezetőben meg jó lenne javítani, sokan ugranak erre, ez egy közkedvelt vesszőparipa.)

názmin (törölt) 2011.11.30. 10:02:16

Szerintem nagyon jól teszi hogy a váci állomásfönökhöz beront és esetleg még egy pofont is lekever neki és ha szerencséje van gyorsitott eljárásban közfeladatot ellátó személy elleni eröszak miatt a téli honapokat a sitten eltöltheti és már nincs is gondja a hideg vonattal és nem utolsó sorban nemm kell neki a 21000 forintot sem megváltani!!!!!!!!

názmin (törölt) 2011.11.30. 10:05:05

@názmin: helyesbités:a 21000 forintos bérletet nem kell megváltania!

vanek ur 2011.11.30. 10:17:13

"a döntéshozók meg, akik tehetnének ez ellen, soha az életben nem dolgoztak még a való gazdaságban és ki sem mozdultak a szolgálati autó mögül."

Itt a pont. A tömegközlekedésre valahogy nem jut pénz. A mozdonyok többsége 30-40 éves, a régi kocsik szintén ebben a korban járnak (bár ezek egy részét legalább felújították valamennyire). 1 szép új piros motorvonat pedig 2 milliárd Ft, de ha most éppen átrendezik az EUs támogatásokat, akkor hiába tervez a MÁV venni 70-et (egyébként csepp a tengerben), újabb 2-3 évig nem lesz belőle semmi.
Ugyanez van a BKV-nál is (metró: 30-40 éves kocsik; kisföldalatti: 38 éves kocsik; csepeli HÉV: közel 50 éves járművek; a buszok 3/4-e 20 évesnél idősebb; stb.). Az elmúlt 20 évben a járműállomány nagyobb részét le kellett volna cserélni, de ez nem történt meg.

A MÁV-nál 2000 milliárd elmaradt fejlesztésről beszélnek, a BKV-nál 500 millárdról. A többi közlekedési vállalatnál ehhez képest aprópénz a szükséges fejlesztés, de ez inkább a méretük miatt van, és nem azért, mert annyival jobb lenne ott a helyzet.

savrola 2011.11.30. 14:03:13

Ma kaptak a MÁV dolgozók 5 milliárdot... A jó hír ebben legalább az, hogy MÁV sztrájkra addig nem számíthatunk, amíg a Fidesz van kormányon. Késésekre, vonatkimaradásokra, fűtetlen kocsikra annál inkább.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.30. 15:19:44

@savrola:
Nem kaptak. 5-öt legalábbis biztosan nem. 1+4 milliárdról volt szó, de azt se fogják megkapni, ahogy a vasút korábban sem kapta meg a támogatást ami nagy dirrel dúrral be lett harangozva.
Ezek gumicsontok, addig amíg ez a téma, ezen rágódik a nép, és nem a 265 forintos svájcifrankon...

lyken 2011.11.30. 16:49:56

@vanek ur: "Az elmúlt 20 évben a járműállomány nagyobb részét le kellett volna cserélni, de ez nem történt meg."

Pont tegnap olvastam egy elemzést, hogy a szomszédaink légierői még mindig a MiG-21-est repülik. Korszerűsített 21-eseket, nem 21bisz-t. Mi közben kivágtuk az ablakon az oroszok pénzét -MiG-29-re váltottuk feleslegesen-, majd kivágtuk a 29-eseket is és bevásároltunk Grippenből. Amiből a Líbiai hadmozdulatokhoz nem bírtunk kiállítani _egy_ géppárt. Ja, igen. Azt most hagyjuk, hogy mi a fenéért vásároltunk be 20 Maverick-et, ha nem tudjuk őket bevetni. De legalább drága volt és van. Mindenesetre gyönyörű belegondolni, hogy a MiG-29-esek és a Grippenek bevezetésére elvert pénzből kijönne a MÁV és a BKV járműparkjának a komplett cseréje. Ahogy az új magyar közmondás szólhatna a'la repülőpénzek: Jobbos-balos két jóbarát... ha nincsenek kamerák.

Mozvez 2011.11.30. 19:09:36

Hmmm érdekes levél...
Van még lehetőség:
1., Nem jön a vonat....
Adjanak vonatot a 21.000 Ft-ért
2., Jön a "csodavonat"... szokás szerint 1db.
Már megint nem fértem fel a 21.000 Ft-ért...

Hát most kapott szolgáltatás igaz szűkösen de felfért.
Őszintén tudok örülni, ha már gurul a jármű.

Jegkoko 2011.11.30. 22:03:47

Többször volt alkalmam vácra menni ebben az évben, és marhaszállító bhv vagonnal még csak véletlenül sem találkoztam.Csak posta bhv bdmot volt, sőt egyszer flirt is ment.

Jegkoko 2011.11.30. 22:09:28

Nem tudom a levél író mit vár, gondolom fiatal kaller sunákat akik egyszerre obizzák le , meg olyan üléseket mint a rail jet premium osztályán

Pretoryan 2011.11.30. 23:25:44

@Jegkoko: "Nem tudom a levél író mit vár, gondolom fiatal kaller sunákat akik egyszerre obizzák le , meg olyan üléseket mint a rail jet premium osztályán"

Nem, valamit félre olvastál leírom nem nehéz:

1. pontosan beérni a Nyugatiba
2. ősz végén fűtést a kocsikba
3. legalább állni lehessen

"Többször volt alkalmam vácra menni ebben az évben"

ühüm, de a kolléga úr nap mint nap megy rajta. Az a baj, hogy az 5-10-20-40 perc késésekkel akkor szembesülsz igazán, mikor beérkezel és a főnök türelmetlenül ül a székeden és veszi a telefonokat helyetted! na az kurva kényelmetlen és szar fizetés levonást kapni azért mert nem ért be a vonat és nem voltam bent időben, esetleg a másik fele hogy nem éred el a gyereket az oviban, és kapkodva hívod a szülőtársakat hogy ki tudná hazavinni. Fél 6-kor kelek, a reggelem pontosan be van táblázva (gyerkőcöket el kell dobni az oviba nyitásra különben nem érek be), nincs olyan hogy korábban kelek elmegyek a hamarabbi vonattal, simán kivitelezhetetlen.

Jegkoko 2011.11.30. 23:32:41

@Pretoryan: Érdekes mód amikor én mentem a zónázóval pillanatok alatt vácon voltam a vonattal, max 20 perc volt a nyugatiból a teljes út.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.01. 00:45:45

@Jegkoko:

"max 20 perc volt a nyugatiból a teljes út."
- 25 perc a zónázó menetideje.

Pretoryan 2011.12.01. 07:59:00

@Jegkoko: még mindig ott tartunk hogy a napi használat és a rendszertelen használat között óriási különbségek vannak. Pl. én van hogy főműsoridőn kívül megyek dolgozni, tehát így 10:00 után és 15:00 előtt, akkor valahogy mindig pontosabbak a vonatok. Szóval tedd össze a két kezed és rebegj hálát a MÁV-nak hogy még nem kevert szar helyzetbe, hogy komolyabb problémád legyen.

Amúgy csak hogy képben legyél az 5-10 perces késések MINDENNAPOSAK ennél többet hetente 1-2x késnek a vonatok. ősszel és télen a műszaki okokból nem induló vagy menet közben lerobbanó vonatok száma drasztikusan megnő heti 1-2 alkalomra, de volt 2008-ban egy olyan hetem mikor ötből négyszer nem bírtam haza/munkába menni csak 3-4 órával később, namost ez volt az a hét mikor a főnököm erősen gondolkodott hogy kirúg. Üdv az élet nevű játékban!