MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nagykabátban a vonaton

2011. november 26. - Vittore.

Mostanában megérkezett az igazi, farkasordító hideg, s természetesen a MÁV-nak ez megint problémát okoz. Megszámlálni sem tudjuk, hány alkalommal fagyoskodtunk a vonaton, még 10 évvel ezelőtt.

Külön öröm, hogy úgy látszik, sok helyen még most sem változott semmi, az utasok a most már tényleg méregdrága jegyért, bérletért ugyanazt a nulla szolgáltatást kapják.

Íme Éva panasza:

Tisztelt Máv-Start Zrt!

Mai  napon (2011. november 22.) a szokásos időben indultam a vonathoz.

Kiértem a vasútállomásra, mivel eléggé hideg volt kint gondoltam, hu de jó lesz, picit átmelegszek a vonaton. felszálltam és tapasztaltam, csontig hatoló hideg van és még az ember lehelete is meglátszik.

Mindez Székesfehérváron a 4519-es vonatnál történt. A vonat onnan indul és indulás előtt 10-15 perccel kapcsolták rá a mozdonyt.

Agyonfagyva ücsörögtünk nagy kabátban a vonaton, és mire felértünk a Déli Pályaudvarra, addigra lett talán jó idő a vonaton. Kérdezem, hogy miért fizet az ember ki súlyos pénzeket a bérletért, vonatjegyért, ha nem kap megfelelő szolgáltatást? Mi lesz majd mikor hidegebb lesz, akkor már hógolyózni fogunk a vonaton olyan hideg lesz? Nem lehetett volna felfűteni a vonatot, mivel egész éjszaka ott állt a mínuszokban?

Kinek a felelőssége ez?

Ezt a levelet az Új MÁV blog részére is továbbítom!

Tisztelettel:

* Éva

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr303412674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fővizsgáló 2011.11.26. 10:13:29

Előírás van arra, hogy mennyi az előfűtési idő adott szerlvénynél. Itt sajnos hibàzhatott:
- a Trakció, mert későn adta ki rá a gépet,
- a forgalom, ha ő em hozta a szerelvényre a mozdonyt időben

deeed 2011.11.26. 10:42:54

@fővizsgáló:
Akkor ebben a konkrét helyzetben ki hibázott ?
Nem lehetett volna összetolni egy másik előfűtés alatt álló szerelvénnyel ? Főleg ha már az indulás előtt jó időben látszott hogy egyenlőre nincs vonatgép ?

Adani 2011.11.26. 15:53:34

A vasárnapi közvetlen Gyula-Bp kocsiknál többször megesett már ,hogy Békéscsabáig fűtetlenül jöttek, mert nem volt Csöri így Szergejjel jött át a 3 közvetlen kocsi Csabára a SZergej meg nem tudja a kocsikat fűteni. Csak miután rákapcsolták a Lőkösháza-Bp gyorsra 17:10-kor Csabán utána fűti a Szili. Múltkor is mikor jöttem Mezőberényben felszállva még hideg volt a kocsiban, csak Mezőtúrtól lehetett érezni ,hogy már mintha melegedne.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.11.26. 18:26:07

@fővizsgáló: Vissza az egy MÁV - egy felelősség! Egy állomáson éjszaka nincs lehetőség különböző pesti vállaltokat képviselni. Ez a sok startattrakció meg Monnynyon le!
A vonatok előfűtésére egy ekkora állomáson fűtőgép és fix kábelek vannak(voltak) elhelyezve. Tekintélyes kocsiszám fűthető ezen a módon.

vizsla_barat 2011.11.26. 23:34:26

Szallj le a kovetkezonel,vissza a jegy arat es benyujtani a taxiszamlat. Gyorsan eszbekapna a vezetes...de bocsanat,erdekel is valakit a mavnal a koltseghatekonysag?

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.11.27. 12:43:58

Hány ilyen fűtőgép van?
Egyéként a fűtőkocsinak kell mozdony, hogy működjön? Mert ha nem, azt is rátolhatják indulás előtt, aztán hadd szóljon.

Adani 2011.11.27. 13:12:50

@SomyTomy:

Vannak még rezsó kocsik? Nem látni mostanában, régebben főleg a Szergejekhez használták, ugye a Szergejek nem tudják fűteni a kocsikat, a rezsó meg gyakorlatilag asszem egy dízelmotort tartalmazott, ami áramot termelt a fűtéshez. Kocsik fűtésére is lehet használni.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.11.27. 15:15:30

@Adani: Őszintén szólva halvány gőzöm sincs, van-e még Rezsó, én még nem láttam. A kérdésem az, hogy a működik-e úgy, hogy egymagában áll a sínen, és rá van kötve a fűtendő szerelvény(ek)re.
Egyébként én a Bhv-kat bírtam, ahol bináris a fűtésvezérlés (be/ki) úgyhogy októberig, hideg van, novemberben bekapcsolják, onnantól meg meleg.

Adani 2011.11.27. 15:46:54

@SomyTomy:

Szerintem működik úgy is, elvileg az egész csak egy dízelgenerátorból áll, ami áramot termel a fűtéshez.

Én is csak a vasúttörténeti parkban láttam rezsót.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.11.27. 23:57:26

@SomyTomy: Mondjuk ez egy érdekes dolog, hogy a fűtést még az 50 eres távvezérléssel rendelkező kocsikon se sikerült távvezérelhetőre megoldani. (Tehát ne kelljen az egész vonaton végigmenni, ha a jv úgy ítéli meg, hogy állítani kell rajta).

lyken 2011.11.28. 11:33:03

@Adani: "Én is csak a vasúttörténeti parkban láttam rezsót."

Lassan el kell vinnem a gyereket, hogy megnézze a parkot, mielőtt visszatolják a készletét a pályára, hogy legyen működő technika.

Black Hawk 2011.11.28. 22:37:18

@Adani:

Ez sima vagy remot szergej volt? A remotokat nem tették alkalmassá vonatfűtésre?

Adani 2011.11.28. 22:50:30

@Black Hawk:

Ezt nem tudom, de ez sima volt, mert miután panaszkodtak a kallernek a zimankóra, mondta, hogy lesz majd ,de Békéscsabától fűtik csak a kocsit.

Adani 2011.11.28. 22:51:53

@Adani:

UI: A wikipédia szerint nem.
"Érdekesség, hogy ezek a járművek szintén megtalálhatóak a személyforgalomban is, vonatfűtési képességet azonban nem alakítottak ki bennük"