MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hibázott a MÁV az utas halálakor

2011. november 09. - Vittore.

Még augusztusban a tóvároskerti megállónál kiesett egy ötvenéves nő a gyorsvonatból, s hiába vitték mentőhelikopterrel kórházba, másnap belehalt a sérüléseibe.

A MÁV Zrt. vizsgálatot indított, s kiderült, a vonat nyitott ajtóval közlekedett, s a tragédia oka műszaki meghibásodás és emberi mulasztás volt. A MÁV megvizsgálja, hogy milyen források vannak a központi ajtózárás, illetve a visszajelzés kiterjesztésére.

A kemma.hu oldalon megjelent eredeti cikk kommentjei között a balesetkor a hozzászólók azt írták, hogy az úgynevezett halberstadti kocsik közlekedtek akkor, amely típust a GySEV automatikusan záródó ajtókkal szereltette át, míg a MÁV nem.

Műszaki meghibásodás és emberi mulasztás okozta annak az utasnak a halálát, aki augusztus 8-án kiesett a vonatajtón Tatabánya és Tata állomás között - ismertette a MÁV Zrt. szerdán az MTI-vel a baleset vizsgálati eredményét, hozzátéve: a vasúttársaság felülvizsgálja és újraoktatja dolgozóinak az utasok biztonságát érintő karbantartási rendszert.

A MÁV közleményében azt írta: vizsgálóbizottságuk megállapította, hogy a vonat nyitott ajtóval indult el és közlekedett, ezért a tragédia a jármű műszaki meghibásodása és emberi mulasztás együttes következményeként történhetett meg.

A vasúttársaság közölte: a történtek ismeretében felülvizsgálják az utasok biztonságát érintő karbantartási rendszert, és megkezdték a már felülvizsgált karbantartási technológia ismételt oktatását, abban még az idén minden érintett részt vesz.

Az azonnali intézkedések mellett azt is vizsgálják, hogy a rendelkezésre álló forrásokból milyen megoldás van a mozdonyoknál és a személykocsiknál a központi ajtózárás, valamint a visszajelzés kiterjesztésére - írta közleményében a MÁV Zrt.

A MÁV Csoport részvétét fejezte ki a tragédia miatt.

Forrás: MTI

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr103367015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.09. 23:11:53

Érthetetlen számomra, hogy eshet ki a vonatból valaki. de lehet, hogy csak simán naív vagyok.

gyöngyöm10 2011.11.09. 23:53:44

Elég sokat utazom halbi kocsiban, nem egyszer volt, hogy menet közben kicsapódott az ajtó. A múltkor Komáromban az első kocsiba terelték az összes utast, mert a többi kocsiban tönkre ment az ajtó. Állítólag Keletiben még semmi gond nem volt az ajtókkal. Arról már nem is beszélve, hogy nem egyszer kellett megkérni valakit, hogy segítsen kinyitni az ajtót, mert én nem tudtam. Érdekes a Gysev-es kocsiknál még sose volt ilyen, azok tökéletesen működnek, hiába nyílik kifele, mégis könnyen nyitható. A MÁV szarik az egészre.

Nagymoli 2011.11.10. 09:44:19

Iskolába járva vonattal, rendszeresen nyitott ajtót találtunk. Sosem csukták be a le, vagy felszállók, és nem zárt automatán! Az első dolgunk az volt, hogy kapaszkodni, és kibámulni rajta. Ha idősebb, vagy kisgyerek jött az ajtó közelébe, azért bezártuk. 5 év alat nem esett ki senki! Egy balesetről tudtam azalatt az idő alatt: Srác fel akart ugrani a vonatra, ami elindult, és csukva volt az ajtaja. A kerekek alatt kötött ki, és egy keze bánta. A vasút nagyon nem játék! A MÁV meg költségcsökkent, leépít... elküldi a dolgozókat, pl, akik az ajtókat javíthatnák, de a vízfej az marad!

Vittore. 2011.11.10. 10:50:06

A Facebookon szóltak hozzá ehhez a hírhez:

Igen! Azt elfelejtették közölni,hogy az elhunyt hölgy egy mozdonyreszortos rokona volt nem véletlen ez a sok kivizsgálás stb.. (* Miklós)

Nem a MÁV hibázott, hanem azok az utasok, akik szórakozásból nyitva hagyják az ajtókat, az ülésre szotyiznak és a földre köpnek, pisilnek. (* Tibor)

Azért vannak a kalauzok, hogy a szórakozásból nyitva hagyott ajtót becsukják, már amelyiket belehet csukni a halbi kocsiknál. Találkoztam már olyannal, amelyiket nem lehetett becsukni. (* Györgyné)

Minden kép tragikus, de nem ez az első eset, nem értem miért kellett eddig várni vele. (* Ricsi)

Az ajtó be nem csukást pedig pótdíjassá tenném... Egy hónapon belül rend lenne. (* Ricsi)

pbence 2011.11.10. 14:32:10

Húha, nyitva maradt egy vonat ajtaja! Kb. úgy tálalja ezt a sajtó, mintha nem mindennapos eset lenne, és nem fordulna elő minden olyan vonaton, aminek nincs automata vezérlése (sőt még néha olyanon is, aminek van). Hogy mit lehetne ez ellen tenni, egyértelmű: szép lassan le kellene cserélni a kocsikat korszerűbbekre. Addig meg oda kell figyelni, és nem rögtön kiesni egy nyitott ajtón.

názmin (törölt) 2011.11.10. 15:17:45

Nem akarom védeni a kocsivizsgálokat de elöször is a máv a saját irodaházában nézzen körül és ott keressen felelöst hogy KI HOZATTA IDE EZEKET A ROSSZVAS KOCSIKAT,ez egyébként legjobb tudomásom szerint szombathelyi kocsi volt!!!!

názmin (törölt) 2011.11.10. 15:22:32

@gyöngyöm10: Azért azt ne felejtsd el hogy a gysevnek hány ilyen kocsija van és a mávnak mennyi,egyébként sok szombathelyi halbi kocsi jár sopronba is!

názmin (törölt) 2011.11.10. 15:26:24

@gyöngyöm10: Még egy dolog ha minden szigoruan be lenne tartva akkor elárulom neked hogy GYÖR- BUDAPEST keleti között az ic, ec,en,vonatokon kivül nem menne nagyon vonat abbol az okbol hogy NEM LENNE KOCSI!!!

Adani 2011.11.10. 15:35:35

Inkább az utasok között kéne rendet teremteni ,sok kocsi fut még az országban, ahol kézzel kell nyitni-csukni az ajtókat, mert központilag nem lehet, és nagyon sokan barlangban laknak ,mert csesznek becsukni az ajtót maguk után. Ameddig pedig az utasok hagyják nyitva az ajtót nincs miről beszélni.

Egyébként nemcsak nálunk vannak ilyesmik, a román kocsiknál pl. automatikus ajtózárás van, de simán odacsukja az embert, mert semmilyen figyelmeztetés nincs ajtózárás előtt (mint a postaBHV-n meg a Flirteken a pittyegés), csak simán bezáródik.

Ha meg a kaller minden állomáson körbejárna megnézni becsuktak-e minden ajtót az lenne a baj ,hogy késnek a vonatok.

Tamara Jagello 2011.11.10. 16:03:34

Ezeket a rettenet kocsikat teljes egészében ki kéne vonni a forgalomból, ugyanis lehetetlenség felszállni és leszállni róluk anélkül, hogy az ember ne kockáztatná a testi épségét. Ugyanis csak 1 lépcsőfok van rajtuk, rohadt magasan - még a meglett, 185-190 centis emberkéknek is hatalmasat kell lépni, hogy felkapaszkodjanak, kisebb embereknek, pláne csomaggal ez egy külön tortúra. Kiváltképp életveszélyes, amikor beáll a tél, és ugyebár a peronokat nem takarítják le, csak a letaposott, jeges húra tud az ember szinte leugrani ezekről a szarokról.

Fly_G_Fly 2011.11.10. 16:40:06

Azt azért hozzá kell tenni, hogy a halbis kocsiajtók leginkább azért romlanak el, mert a sok analfabéta utas leszálláskor már akkor megpróbálja kinyitni, amikor még gurul a vonat, annak ellenére, hogy azokat csak akkor lehetne kinyitni, amikor már teljesen megállt a vonat.

Egyébként az eset eléggé furcsa. Ha jól emlékszem a történetre, az áldozat éppen a WC-re ment (ez a halbis kocsik végén van). Na már most az utastéri/előtéri folyosó ajtó ( ami a kocsi hosszanti tengelyvonalán van), illetve a kocsi ajtaja között legalább két lépés van. Véleményem szerint egyszerűen képtelenség csak úgy kiesni még akkor sem, ha nyitva van az ajtó!
Két eset lehetséges:
1. Az ajtó nyitva volt és azt be akarta csukni a hölgy. Ehhez mindenképpen az ajtó irányába kellett lépnie minimum két lépést. Valószínűleg abban a pillanatban, amikor megpróbálta behúzni az ajtót, a menetszél visszarántotta az ajtót, vele együtt a hölgyet is. Kérdés, hogy miért próbálkozott az ajtó becsukásával? Menetszél ellenében még egy erősebb férfinak is nehéz becsukni az ajtót!
2. Szándékosan ugrott ki! Ezt vajon mérlegelték az eset vizsgálásakor?

názmin (törölt) 2011.11.10. 17:58:32

@Adani: Igazad van hogy a sok tuskó bunkó paraszt nem ismeri azt a szót hogy KILINCS ÉS MIRE VALÓ,pont ezért kellenének a központilag zárodó ajtók!

názmin (törölt) 2011.11.10. 18:08:34

@Fly_G_Fly: Való igaz hogy azokat az ajtókat becsukni nem egyszerü menetiránnyal szemben(ezt saját tapasztalatbol tudom) nekem sem volt egyszerü jó párszor,azt még hozzá kell tennem hogy én egy "kis töékeny" ember vagyok a 154 kilommal és a 186 centi magasságommal!Igazábol az a kérdés hogy miért nem müködnek ezek a távmüködtetésü ajtók,a baleset után visszahozták az összes kocsit és inkább nem mondom meg hány müködött hibátlanul!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.10. 18:09:51

@názmin: "Azért azt ne felejtsd el hogy a gysevnek hány ilyen kocsija van és a mávnak mennyi"

Karbantartók létszáma mennyi?

názmin (törölt) 2011.11.10. 18:20:30

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az a nagy helyzet mint te is tudod a kocsiknak van egy honállomása és igazán ott foglalkoznak a problémával csak,ami azt jelenti hogy egy kocsi min 2-3 nap alatt ér vissza az indulási helyére mert irom mi a forda szombathely-keleti-győr-keleti-sopron-keleti-szombathely elment 3 nap megérkezett a kocsi felbárcázva ki kellene venni de mit kell berakni helyette amikor kevés a kocsi?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.10. 18:45:54

@názmin:

Én azt tudom, hogy ez így nincs jól.

Amiban, ha ki kell sorozni egy kocsit, pl hotbox miatt, akkor azt kisorozzák az első kitérőnél, akár a puszta közepén is, vagy pedig a segélykocsi visz másik kereket, és a helyszínen kicserélik, esetleg a féket is megjavítják.

Ízelítő:
www.youtube.com/watch?v=o1DWvsf4yXk&NR=1

názmin (törölt) 2011.11.10. 19:46:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Amit a javitással kapcsolatban irtál ugye azt nem a mávrol irtad?

Snake 2011.11.10. 19:59:47

@Tamara Jagello: 2 lépcsőfok van, de ne zavarjon.

@Fly_G_Fly: A 31-55-ös középszámú, valamint a 21-55 600 és 21-55 950-es alsorozatok középső utastere fülkés, oldalfolyosós kialakítású.

Éppen ma sikerült kifognom egy olyan GYSEV halbit, aminek gajrament az önműködő ajtózárása. Mikor észrevette a jv a menetszél miatt nem tudta becsukni, ezért a szomszédos kisteremből figyelt, hogy ne menjen ki senki az előtérbe, míg egy lassújelnél nem tudja csukni az ajtót. Ennek ellenére a következő állomáson sem csukták be maguk mögött a leszállók (Ellenben Kelenföldön többen is voltunk utasok, akik az utunkba eső ajtókat becsuktuk.

Egyébként a legalattomosabb fajta utas az, aki ilyenkor behajtja az ajtót, ugyanis ekkor a mechanika nem tudja berántani, a retesz viszont nem tudja rögzíteni. Alkalom adtán meg feltépi a menetszél a gyanútlan utas mellett. Kívülről könnyen felismerhető a jelenség, ugyanis a csukott állapotú ízelt feljáróajtók kilincse minden esetben 45 fokban felfelé áll.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.11.10. 20:21:38

@Snake: Nem berántja a mechanika, hanem egy pneumatikus szeleppel egyszerűen becsukja. Csak ugye van egy mechanikus reteszelése is, amihez viszont lendületből kell csuknia, mivel az automatika a kilincset nem tudja lenyomni. Tehát itt elég lenne az is, hogy mechanikus reteszt megszüntetni, és amíg meg nem áll a vonat, addig nem engedi el a levedőt a mozgatóhengerből.

Egyébként a nemzetközi forgalomra alkalmas fülkés gyorsvonati kocsik is távzárósak. A távvezérelhető/önműködő ajtó onnan ismerszik meg, hogy a belseje piros.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.11.10. 20:23:20

Az is lehet egyébként a hiba forrása, hogy a zárásvezérlés, illetve reteszelés kisautomatája valami miatt le van nyomva.

Én egyszer kipróbáltam Halbin a távzárást, indításjelző sípolt, de az ajtók nem mozdultak meg sehol. Aztán egy idő után megunta az indításjelző és elhallgatott.

Nagymoli 2011.11.10. 21:11:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Karbantartók létszáma mennyi?" Igazán elhanyagolható... Nem jelentős... :)

názmin (törölt) 2011.11.11. 00:46:47

@Snake: Légyszi mond meg nekem hogy a retesz mikor nem tudja rögzitni az ajtót,mert én még nem tapasztaltam ezt a jelenséget pedig az összes györ-keleti közötti kocsi szombathelyi!

Snake 2011.11.11. 06:46:30

@názmin: Ha a kedves utas nem vágja be rendesen az ajtôt, hanem résnyire behajtja, akkor az ajtózárás során kellő lendület hiányában az ajtó nem tud záródni, így értelem szerűen reteszelődni sem.

gyöngyöm10 2011.11.11. 07:13:09

@názmin: Azért azt kétlem, hogy 3 nap kéne, hogy visszaérjen egy szerelvény Szombathelyre.

Adani 2011.11.11. 08:57:05

@Snake:

A kézi működtetésű ajtóknál is megesik, hogy valaki nem csukja be rendesen és a menetszél miatt kivágódik. Ez a legrosszabb, mert csukottnak látszik és csak akkor veszed észre a veszélyt, ha alaposan megnézed. Én is jártam már úgy, hogy 120-al tépő vonatnál hirtelen kivágódott az ajtó úgy, hogy 3 méterre álltam tőle. Becsukni esélytelen ilyenkor. Ez veszélyesebb mint a nyitott ajtó, mert ott legalább egyértelmű a veszély mindenki számára.

Wakka 2011.11.11. 13:57:38

Abonyból rendszeresen indulnak el nyitott ajtóval a gyorsvonatok Szolnok felé. Az abonyi leszállók nem csukják be maguk után az ajtót, a kalauzok pedig az első kocsiban pihennek.

názmin (törölt) 2011.11.11. 14:39:33

@Snake: Igy már értem és igazad is van csak nekem mindig becsukodott kattant egyet és már zárva is volt,igaz én jól beszoktam vágni mert tudom hogy ezeket csak úgy lehet becsukni!

názmin (törölt) 2011.11.11. 14:44:49

@gyöngyöm10:Megkérdezheted nyugodtan hivatalos helyen is és ott is megmondják hogy van olyan forda aminél az adott kocsik 3 nap alatt fordulnak meg,az egyes vonalon az összes halberstadti mávos kocsi szombathelyi!

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.11. 15:04:26

@Snake:
"Éppen ma sikerült kifognom egy olyan GYSEV halbit, aminek gajrament az önműködő ajtózárása. Mikor észrevette a jv a menetszél miatt nem tudta becsukni, ezért a szomszédos kisteremből figyelt, hogy ne menjen ki senki az előtérbe, míg egy lassújelnél nem tudja csukni az ajtót. Ennek ellenére a következő állomáson sem csukták be maguk mögött a leszállók"

Egy vonaton utaztunk... (9207)

ZBR 2011.11.11. 15:05:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Amiban, ha ki kell sorozni egy kocsit, pl hotbox miatt, akkor azt kisorozzák az első kitérőnél, akár a puszta közepén is, vagy pedig a segélykocsi visz másik kereket, és a helyszínen kicserélik, esetleg a féket is megjavítják."

Nálunk is kisorozzák. A hőnfutás (ez a magyar neve) más jellegű probléma.

@názmin:
"Még egy dolog ha minden szigoruan be lenne tartva akkor elárulom neked hogy GYÖR- BUDAPEST keleti között az ic, ec,en,vonatokon kivül nem menne nagyon vonat abbol az okbol hogy NEM LENNE KOCSI!!! "
Azért a FLIRT-ek csak tudnának menni... :)

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.11. 15:06:57

@gyöngyöm10:
Vannak 3 napos fordulók.
Az hogy visszaér Szombathelyre nem jelenti hogy megy is a műhelybe. Hanem fordul egy másik vonatra a szerelvény.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.11.11. 15:52:41

Itt megint az a baj, mint a szemeteléssel. Addig nem lesz jobb, amiíg az emberek meg nem tanulják, hogy a vonat ajtaját is be kell csukni. Nem véletlenül mondják be, hogy "kérjük a beszállás befejezése után a kocsik ajtajait csukják be"
@názmin: Most már kíváncsi vagyok, mit vétettek ellened a halberstadti kocsik, hogy ennyire utálod őket.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.11. 19:43:49

@ZBR:

Kösz a hotbox-ra a magyar szót.

A kisorozás stimmt. És itthon is kivisznek esetleg egy kereket Papkeszi mellé a vágányhoz, és kicserélik a helyszínen?

ZBR 2011.11.11. 20:59:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nincsenek Magyarországon akkora távolságok. Az árut átrakatnám. Aztán elvitetném mondjuk Tapolcára külön menetben, műszaki kísérettel. Vagy, ha már nem kell az a kocsi, akkor felaprítják helyben.

názmin (törölt) 2011.11.11. 22:40:07

@ZBR: Bocs de legjobb tudomásom szerint flirtek nem mennek oda,egyébként az sem mellékes hogy szombathely-győr között hogy menne a flirt amikor nem villamositott a pálya ez konkrétan napi hat vonatot érint amik mind a keletibe mennek ha megnézed elözö üzim én ezekröl a vonatokrol irtam amik a KELETIBE mennek!

názmin (törölt) 2011.11.11. 22:42:22

@SomyTomy: Egyszerü a válaszom hogy ezek a kocsik hosszu távu utazásra nem alkalmasak és ez a többség véleménye szerintem!

názmin (törölt) 2011.11.11. 22:45:23

Mielött valaki ki javitana természetesen tudom hogy celldömölk-győr közott van diesel vontatás!

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.12. 00:03:11

@názmin:
Szerintem pedig gond nélkül alkalmasak.

Divattá vált szidni a halberstadtikat, ilyenkor szoktam megemlíteni: és milyen kocsik selejtezése vált lehetővé az érkezésükkel??

A régi pápaszemes kocsikat tudták velük selejtezni, amik még gőzfűtésesek voltak!! Magyarul télen állt a tárolón vagy ha nem volt kocsi futott---fűtés nélkül. Mert gőzfűtésre alkalmas szerkezet már nem volt.
Emellett a kapcsolófülkés By-ok is mentek a levesbe, ahogyan a virsliablakos Bhv-k is.

Ezekben a kocsikban nem az ajtó kinyílása és az ülés kényelmetlensége volt a legnagyobb gond.
Hanem az hogy a padlólemezről már csak múltidőben lehetett beszélni.
Láttam pár ilyen kocsit szétbontva. A tető és a padlólemez egyes helyeken gyakorlatilag hiányzott. Főleg a WC környékén volt szembeötlő...

Persze lehet fikázni amúgy is divat. Csak nem árt gondolkodni. Minden nyűgjük ellenére komfortfokoatban (sajnos!!) így is élenjáró kocsik a MÁV-Start kocsiparkjában.

názmin (törölt) 2011.11.12. 10:08:26

@Kimérős szaloncukor (Lédig): Tiszteletben tartva a véleményed azért az kicsit tulzás hogy komfortfokozatban élenjáró kocsik például a bko kocsik magasan verik!Egyébként nem fikáztam hanem saját tapasztalatom irtam le, mondjuk egy közel öt órás út után ráadásul nemzetközi gyors vonaton nem biztos hogy ez lenne a véleményed!

názmin (törölt) 2011.11.12. 10:12:51

@Kimérős szaloncukor (Lédig): Ja és a lépcsö megoldásrol nem beszélve ahol nincs peron milyen kellemes a fel és leszállás!Egyébként vasutas berkekben mondják hogy van elönye ennek az ajto megoldásnak az emberek télen gyorsabban leszállnak(ez szó szerint értve),a két soros lépcsöröl nem is beszélve!

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.11.12. 11:41:59

@názmin: Én simán kibírtam 4 órás utat is rajtuk, egyetlen bajom velük az, hogy csak minden 2. alak nyílik (ha nem ragadt be, és a foggantyú is ép).

Snake 2011.11.12. 13:39:18

@Kimérős szaloncukor (Lédig): A pápaszemesekben már miért ne lett volna villamos vonatfűtés? A "virsliablakos Bhv-k" (többnyire Bh-k) közül az ezredfordulón összesen 6, a GySEV-től visszavásárolt kocsi volt meg. Ezeket simán kidobták volna halberstadtik nélkül is.

názmin (törölt) 2011.11.12. 14:48:33

@SomyTomy: Mondjuk én sem haltam bele csak qrva kényelmetlen amikor mind a két ülésen ülnek,egyébként plusz egy óra utazás hidd el még sokat számit ezekben a kocsikban!

Tamara Jagello 2011.11.12. 15:40:49

@Snake: de, rohadtul zavar a 2 lépcsőfok, bár tényleg elírtam. és pont erre a két lépcsőre kellett ma lentről tolni, fentről húzni egy 60 körüli nőt, külön felpakolni a szatyrát, mert egész egyszerűen nem bírt olyan kurva magasat lépni. utána felpakoltunk még egy idősebb bácsit is, aki majdnem sírva fakadt, amikor meglátta, mekkorára kéne emelnie a csípőprotézises lábát. a kaller meg állt két kocsival arrébb, és ordítozott, hogy siessünk.
hát rohadjon meg mindenki, aki ezt a vagont még mindig üzemelteti. de minimum egyszer essen róla akkorát télen, amekkorát nekem volt szerencsém két éve, a kbsztt jeges lépcső miatt leszállás közben.

názmin (törölt) 2011.11.12. 19:14:06

Tisztelt Kimérös szaloncukor légyszi olvasd el az elöttem lévö hozzászolást hogy milyen a komfortfokozata a halberstadti kocsiknak!

ZBR 2011.11.12. 20:36:04

@názmin:
"tudnának menni..."
Feltételes mód! Ha nem megy, szólj és lerajzolom!

názmin (törölt) 2011.11.12. 20:57:18

@ZBR: Légyszi fejtsd ki mire értetted hogy "tudnának menni" ne haragudj de nem értem!Ha a flirtekregondolsz azok persze hogy tudnának menni csak jelenleg személy vonatként a délibe mennek!

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.11.12. 21:23:52

@názmin: Kicsit olyan érzésem van, hogy győzködsz.

názmin (törölt) 2011.11.13. 00:51:49

@SomyTomy: ÁH dehogy,csak lehet hogy ha egy ilyen kis ember ülne melletted mint én a 154 kilommal és 184 centimmel akkor kicsit változna a véleményed.